ファーウェイがTM Forum Live! 2015で「Open Digital Telco Summit」を主催

ファーウェイ

ファーウェイがTM Forum Live! 2015で「Open Digital Telco Summit」を主催

AsiaNet 60739(0739)

【ニース(フランス)2015年6月3日PRN=共同通信JBN】

*通信デジタル化を加速

ファーウェイ(Huawei、華為技術)は3日、TM Forum Live! 2015期間中にフランスのニースで「Open Digital Telco Summit」を主催、グローバル・キャリアと通信のデジタル化について討議した。

http://photos.prnasia.com/prnh/20150602/0861504860

ファーウェイのサミットは、デジタル・エコシステム、デジタル・オペレーション、オープンクラウド・インフラストラクチャーなど業界のホットな話題を討議する「Open ROADS to Accelerate Digitization(デジタル化を加速するオープンROADS)」をテーマにするものだった。Telefonica Group、Orange Group、China Mobile、China Unicom Sichuan、Telkomsigmaなど世界のオペレーター、コンサルティング企業から200人以上の業界リーダー、専門家がフォーラムに出席、デジタル変革とファーウェイ協力成功に関する見解を表明した。サミットでは大手コンサルティング企業OVUMも、ファーウェイと協力して実行したデジタル変革に関する国際調査結果を公表した。最後にファーウェイはデジタル変革戦略を明らかにして、ビッグデータ分析ソリューション「Fusion Insight - Universe Analytics Solution(知見を統合-森羅万象分析ソリューション)」をリリースした。

ファーウェイ・キャリアビジネス・グループのプレジデント、ゾウ・ジレイ氏は「デジタル時代が到来した。ユーザーの要求と習慣がインターネット化されており、われわれファーウェイは『ROADS(Real-time, On-demand, All-online, DIY, and Social)』と要約している。キャリアは『ROADS』要件を満たすために彼らのデジタル変革を加速する必要がある。第1の要点はROADS体験をサポートする次世代基本ソフトTelco OSで、キャリアビジネスのOSに相当する。第2に、クラウドベースかつソフトウエア制御のITインフラストラクチャーとオープンデータ・プラットフォームも重要である。ファーウェイは400を超えるキャリアとの長年の緊密な関係に基づいて、デジタル変革の諸段階がもたらす弱点と問題を深く理解している。ファーウェイは常に、協力と革新の重要性を強調し、キャリアがデジタル変換に取り組むに際して、デジタル変革の戦略パートナーになるべく努めている」と語った。

▽Digital Transformation Research Report(デジタル変革調査報告の公表)

ファーウェイとOVUMはサミットで、デジタル変革共同調査報告を公表した。それは、デジタル変革がオペレーターのコアビジネス要件であることを示している。ビジネス・アジリティー、迅速な進展・反応時間、顧客関係の緊密化、システム統合とプロセス簡略化も主要目的である。ビッグデータはケアおよびマーケティングにおいて差別化、個別化された予測を含むコンテクスチュアルな知見を生み出すために必要とされる決定的な経営テクノロジーである。

▽「Fusion Insight - Universe Analytics Solution」の公表

サミットでファーウェイは「Fusion Insight - Universe Analytics Solution」も公表した。ビッグデータ・アプリ開発エコシステムをビッグデータ・オペレーション・エコシステムと統合したもので、デジタル・オペレーション変革のキャリアを支援するビジネス主導かつ人工知能中心のソリューションも意味している。Universe Analytics Solutionに基づく商習慣を発表したChina Unicom Sichuanのマーケティング責任者、マン・キンホン氏は「ビッグデータに基づくオープン・デジタル・オペレーション・プラットフォームは、新たな収益の成長を実現するために、内外のデータ交換、豊かなアプリとサポート、社内およびパートナー企業の革新を可能にする。CUSCは顧客とパートナーにより多くの価値を生み出し、当社の包括的サービス&ビッグデータ・プラットフォーム、先導的な4Gネットワーク、豊かなビジネス革新、業界再編を通じて、中国社会のデジタル経済を押し上げる」と話した。

ファーウェイはTM Forum Live! 2015で6月2-4日、デジタルサービスの集合とオペレーション、デジタルビジネスとオペレーション変革、クラウド・インフラストラクチャー、SDN/NFV、その他を含む通信デジタル変革サポート・ソリューションを展示する。

▽ファーウェイについて

ファーウェイは世界をリードする情報通信技術(ICT)ソリューション・プロバイダーである。ファーウェイは世界で17万人を雇用し、通信オペレーター、企業、消費者の最大価値を創出することにコミットする。当社の革新的なICTソリューション、製品、サービスは170以上の国・地域に展開され、世界人口の3分の1以上の人々にサービスを提供している。1987年に創設されたファーウェイは従業員が全株式を保有する非上場企業である。

ソース:Huawei

Huawei Hosts "Open Digital Telco Summit" at TM Forum Live! 2015

PR60739

NICE, France, June 3, 2015 /PRN=KYODO JBN/ --

Accelerating Telecom Digitization

Huawei today hosted its "Open Digital Telco Summit" in Nice, France during TM

Forum Live! 2015, discussing telecom digitization with global carriers.

http://photos.prnasia.com/prnh/20150602/0861504860

Huawei's summit focused on the topic "Open ROADS to Accelerate Digitization,"

discussing industrial hot topics like the digital ecosystem, digital operation,

and open cloud infrastructure. More than 200 industry leaders and experts from

global operators and consulting firms attended the forum including Telefonica

Group, Orange Group, China Mobile, China Unicom Sichuan, and Telkomsigma to

share both their viewpoints on digital transformation and their successful

cooperation with Huawei. At the summit, the leading consulting firm OVUM also

released the results of its global research on digital transformation conducted

in cooperation with Huawei. Finally, Huawei shared its digital transformation

strategy, and released its big data analytics solution "Fusion Insight -

Universe Analytics Solution."

Zou Zhilei, President of Huawei Carrier Business Group, said, "The digital era

is coming. User requirements and habits are becoming internetized, which we at

Huawei summarize as ROADS - Real-time, On-demand, All-online, DIY, and Social.

Carriers need to accelerate their digital transformation to meet the "ROADS"

requirements. The first important element is Telco OS, a next-generation

operations system that supports a ROADS experience, equivalent to the carrier

business enabling operating system. Second, a cloud-based and software-defined

IT infrastructure and open data platform are also important. Based on our close

and long relationship with more than 400 carriers, Huawei deeply understands

the pain points and problems brought on by the different phases of digital

transformation. Huawei will always stress the importance of cooperation and

innovation, and strive to become a strategic partner of the digital

transformation of carriers as they tackle digital transformation."

Release of the Digital Transformation Research Report

At the summit, Huawei and OVUM released their joint digital transformation

research report showing that digital transformation is a core business

requirement for operators. Business agility, faster development and response

times, greater customer intimacy, system consolidation and process

simplification are also top objectives. Big data is a critical

business-enabling technology required for delivering differentiated and

personalized predictive and contextual insights across care and marketing.

Release of the "Fusion Insight - Universe Analytics Solution"

At the summit, Huawei also released its "Fusion Insight - Universe Analytics

Solution" which aggregates the big data application development ecosystem with

the big data operation ecosystem, as well as implements a business-driven and

artificial intelligence-centric solution which helps carriers with digital

operation transformation. Meng Qinghong, Head of Marketing, China Unicom

Sichuan, shared the commercial practice based on the Universe Analytics

Solution saying, "The Open Digital Operation Platform based upon Big Data

allows internal and external data exchange, rich applications and support, and

internal and partner business innovation in order to realize new revenue

growth. CUSC will create more value for our customers and partners, boosting

the digital economy of Chinese society through our Comprehensive Service & Big

Data platform, leading the 4G network, rich business innovation and industry

consolidation."

From June 2-4, at TM Forum Live! 2015, Huawei will exhibit its solutions which

support the telecom digital transformation, including digital service

aggregation and operation, digital business and operation transformation, cloud

infrastructure, SDN/NFV, and more.

About

Huawei is a leading global information and communications technology (ICT)

solutions provider. Huawei's 170,000 employees worldwide are committed to

creating maximum value for telecom operators, enterprises and consumers. Our

innovative ICT solutions, products and services are used in more than 170

countries and regions, serving over one-third of the world's population.

Founded in 1987, Huawei is a private company fully owned by its employees.

SOURCE  Huawei

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