ファーウェイがTM Forum Live! 2015で「Open Digital Telco Summit」を主催
ファーウェイがTM Forum Live! 2015で「Open Digital Telco Summit」を主催
AsiaNet 60739(0739)
【ニース(フランス)2015年6月3日PRN=共同通信JBN】
*通信デジタル化を加速
ファーウェイ(Huawei、華為技術)は3日、TM Forum Live! 2015期間中にフランスのニースで「Open Digital Telco Summit」を主催、グローバル・キャリアと通信のデジタル化について討議した。
http://photos.prnasia.com/prnh/20150602/0861504860
ファーウェイのサミットは、デジタル・エコシステム、デジタル・オペレーション、オープンクラウド・インフラストラクチャーなど業界のホットな話題を討議する「Open ROADS to Accelerate Digitization(デジタル化を加速するオープンROADS)」をテーマにするものだった。Telefonica Group、Orange Group、China Mobile、China Unicom Sichuan、Telkomsigmaなど世界のオペレーター、コンサルティング企業から200人以上の業界リーダー、専門家がフォーラムに出席、デジタル変革とファーウェイ協力成功に関する見解を表明した。サミットでは大手コンサルティング企業OVUMも、ファーウェイと協力して実行したデジタル変革に関する国際調査結果を公表した。最後にファーウェイはデジタル変革戦略を明らかにして、ビッグデータ分析ソリューション「Fusion Insight - Universe Analytics Solution(知見を統合-森羅万象分析ソリューション)」をリリースした。
ファーウェイ・キャリアビジネス・グループのプレジデント、ゾウ・ジレイ氏は「デジタル時代が到来した。ユーザーの要求と習慣がインターネット化されており、われわれファーウェイは『ROADS(Real-time, On-demand, All-online, DIY, and Social)』と要約している。キャリアは『ROADS』要件を満たすために彼らのデジタル変革を加速する必要がある。第1の要点はROADS体験をサポートする次世代基本ソフトTelco OSで、キャリアビジネスのOSに相当する。第2に、クラウドベースかつソフトウエア制御のITインフラストラクチャーとオープンデータ・プラットフォームも重要である。ファーウェイは400を超えるキャリアとの長年の緊密な関係に基づいて、デジタル変革の諸段階がもたらす弱点と問題を深く理解している。ファーウェイは常に、協力と革新の重要性を強調し、キャリアがデジタル変換に取り組むに際して、デジタル変革の戦略パートナーになるべく努めている」と語った。
▽Digital Transformation Research Report(デジタル変革調査報告の公表)
ファーウェイとOVUMはサミットで、デジタル変革共同調査報告を公表した。それは、デジタル変革がオペレーターのコアビジネス要件であることを示している。ビジネス・アジリティー、迅速な進展・反応時間、顧客関係の緊密化、システム統合とプロセス簡略化も主要目的である。ビッグデータはケアおよびマーケティングにおいて差別化、個別化された予測を含むコンテクスチュアルな知見を生み出すために必要とされる決定的な経営テクノロジーである。
▽「Fusion Insight - Universe Analytics Solution」の公表
サミットでファーウェイは「Fusion Insight - Universe Analytics Solution」も公表した。ビッグデータ・アプリ開発エコシステムをビッグデータ・オペレーション・エコシステムと統合したもので、デジタル・オペレーション変革のキャリアを支援するビジネス主導かつ人工知能中心のソリューションも意味している。Universe Analytics Solutionに基づく商習慣を発表したChina Unicom Sichuanのマーケティング責任者、マン・キンホン氏は「ビッグデータに基づくオープン・デジタル・オペレーション・プラットフォームは、新たな収益の成長を実現するために、内外のデータ交換、豊かなアプリとサポート、社内およびパートナー企業の革新を可能にする。CUSCは顧客とパートナーにより多くの価値を生み出し、当社の包括的サービス&ビッグデータ・プラットフォーム、先導的な4Gネットワーク、豊かなビジネス革新、業界再編を通じて、中国社会のデジタル経済を押し上げる」と話した。
ファーウェイはTM Forum Live! 2015で6月2-4日、デジタルサービスの集合とオペレーション、デジタルビジネスとオペレーション変革、クラウド・インフラストラクチャー、SDN/NFV、その他を含む通信デジタル変革サポート・ソリューションを展示する。
▽ファーウェイについて
ファーウェイは世界をリードする情報通信技術(ICT)ソリューション・プロバイダーである。ファーウェイは世界で17万人を雇用し、通信オペレーター、企業、消費者の最大価値を創出することにコミットする。当社の革新的なICTソリューション、製品、サービスは170以上の国・地域に展開され、世界人口の3分の1以上の人々にサービスを提供している。1987年に創設されたファーウェイは従業員が全株式を保有する非上場企業である。
ソース:Huawei
Huawei Hosts "Open Digital Telco Summit" at TM Forum Live! 2015
PR60739
NICE, France, June 3, 2015 /PRN=KYODO JBN/ --
Accelerating Telecom Digitization
Huawei today hosted its "Open Digital Telco Summit" in Nice, France during TM
Forum Live! 2015, discussing telecom digitization with global carriers.
http://photos.prnasia.com/prnh/20150602/0861504860
Huawei's summit focused on the topic "Open ROADS to Accelerate Digitization,"
discussing industrial hot topics like the digital ecosystem, digital operation,
and open cloud infrastructure. More than 200 industry leaders and experts from
global operators and consulting firms attended the forum including Telefonica
Group, Orange Group, China Mobile, China Unicom Sichuan, and Telkomsigma to
share both their viewpoints on digital transformation and their successful
cooperation with Huawei. At the summit, the leading consulting firm OVUM also
released the results of its global research on digital transformation conducted
in cooperation with Huawei. Finally, Huawei shared its digital transformation
strategy, and released its big data analytics solution "Fusion Insight -
Universe Analytics Solution."
Zou Zhilei, President of Huawei Carrier Business Group, said, "The digital era
is coming. User requirements and habits are becoming internetized, which we at
Huawei summarize as ROADS - Real-time, On-demand, All-online, DIY, and Social.
Carriers need to accelerate their digital transformation to meet the "ROADS"
requirements. The first important element is Telco OS, a next-generation
operations system that supports a ROADS experience, equivalent to the carrier
business enabling operating system. Second, a cloud-based and software-defined
IT infrastructure and open data platform are also important. Based on our close
and long relationship with more than 400 carriers, Huawei deeply understands
the pain points and problems brought on by the different phases of digital
transformation. Huawei will always stress the importance of cooperation and
innovation, and strive to become a strategic partner of the digital
transformation of carriers as they tackle digital transformation."
Release of the Digital Transformation Research Report
At the summit, Huawei and OVUM released their joint digital transformation
research report showing that digital transformation is a core business
requirement for operators. Business agility, faster development and response
times, greater customer intimacy, system consolidation and process
simplification are also top objectives. Big data is a critical
business-enabling technology required for delivering differentiated and
personalized predictive and contextual insights across care and marketing.
Release of the "Fusion Insight - Universe Analytics Solution"
At the summit, Huawei also released its "Fusion Insight - Universe Analytics
Solution" which aggregates the big data application development ecosystem with
the big data operation ecosystem, as well as implements a business-driven and
artificial intelligence-centric solution which helps carriers with digital
operation transformation. Meng Qinghong, Head of Marketing, China Unicom
Sichuan, shared the commercial practice based on the Universe Analytics
Solution saying, "The Open Digital Operation Platform based upon Big Data
allows internal and external data exchange, rich applications and support, and
internal and partner business innovation in order to realize new revenue
growth. CUSC will create more value for our customers and partners, boosting
the digital economy of Chinese society through our Comprehensive Service & Big
Data platform, leading the 4G network, rich business innovation and industry
consolidation."
From June 2-4, at TM Forum Live! 2015, Huawei will exhibit its solutions which
support the telecom digital transformation, including digital service
aggregation and operation, digital business and operation transformation, cloud
infrastructure, SDN/NFV, and more.
About
Huawei is a leading global information and communications technology (ICT)
solutions provider. Huawei's 170,000 employees worldwide are committed to
creating maximum value for telecom operators, enterprises and consumers. Our
innovative ICT solutions, products and services are used in more than 170
countries and regions, serving over one-third of the world's population.
Founded in 1987, Huawei is a private company fully owned by its employees.
SOURCE Huawei
本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。
このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。
プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。