Value Retailが中国旅行客の利便向上で中国との提携を推進

Value Retail

Value Retailが中国旅行客の利便向上で中国との提携を推進

AsiaNet 60741(0736)

【上海(中国)2015年6月3日PRN=共同通信JBN】

*中国旅行客向けに中国東方航空と新たに提携、中国オンライン旅行代理店Ctripと協力、さらに2015年ミラノ国際博覧会期間中は料理、アート、ファッションを提供

欧州と中国で高級アウトレット・ショッピングの10のVillageの集合体Village Collection(ビレッジ・コレクション)を創設、運営するValue Retailはこのほど中国本土の3大航空会社の1つ、中国東方航空との提携を開始することになった。この声明は、今週上海で開催されている富裕層を対象にした旅行業界の見本市「アジア国際デラックス観光博覧会(ILTM Asia)」の席上で明らかにされた。

(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20150417/739943

今回の提携によって、中国東方航空のマイレージサービス会員はいずれかのVillageで買い物をすると1ポンドまたはユーロ、あるいは10人民元分につき3マイルが付加されるなど、特別優待を受けることができるようになる。さらに、中国東方航空のマイレージサービス会員には2015年を通して、ボーナスマイル、VIP特典、ショッピングパッケージ、特別割引などが提供される。

中国東方航空との提携は、Collection of Villagesを促進する目的で旅行・観光業界との間で最近締結された一連の提携の一環である。その前には、Value Retailは今年に入って中国の大手オンライン旅行代理店で、オンラインおよび通常の販売チャンネルを使って旅行関連サービスを提供するCtripと新たな提携を発表、より広い中国旅行客がCollection of Villagesのぜいたくな経験を楽しめるようにした。Value Retailはまた、中国国際航空公司のパートナーでもある。現在、同航空会社においても、旅行客はVillagesで買い物をした場合、1ポンドまたはユーロ、あるいは10元ごとに3マイルのマイレージに交換できる。

Villagesが提供するアート、文化、美食、特別イベントとぜいたくなショッピングを組み合わせた真に欧州的な経験は中国旅行客の間で大人気を博している。2014年には、中国人旅行客は税還付ベースの売上高で前年比29%増加し、売り上げ全体の44%を占めるようになり、この分野では貢献度トップの戦略市場になった。すでにCollectionはすべてのVillageで中国旅行客の歓待策として 特別サービスを実施しており、中でも多くのブティックが中国語を話す従業員を配置し、銀聯国際カードによる支払いも受け入れている。

Villageのユニークなショッピング経験は今や、中国でも可能になった。Value Retailによる中国最初のVillageであるSuzhou Village(蘇州ビレッジ)はオープニングから1周年を迎えた。同ビレッジはアジアと世界のブランドを独自に組み合わせ、さらに世界一流の展示会やイベントなども組み合わせることで、新時代の中国のアウトレットだと賞されている。中国で2番目のVillageになるShanghai Village(上海ビレッジ)は2016年春、上海ディズニーランド近くにオープンする予定。

2015年ミラノ国際博覧会に参加する中国人旅行客が足を延ばしてミラノ近郊のFidenza Village(フィデンツァ・ビレッジ)を訪れれば、中国のVillagesが提供するユニークな経験の一端を味わうことができる。特に国際博開催中は、Fidenza Villageは「イタリア産品の大使館」に変貌し、多くの権威あるパートナーや大使と協力して開発したイタリアのアート、ファッション、美食、デザインのショーケースになる。夏の間は多感覚を駆使した経験やイベントがめじろ押しで、すべてが極めてイタリア的な3テーマにまとめられている。すなわち「ロマンチック・オペラ」(5‐6月)、「甘い生活」(7‐8月)と「イタリアの情熱」(9‐10月)である。中国人旅行客向けには、10月の中国のゴールデンウィークに合わせ、Collection中で一連のイベントや特別プロモーションが準備されている。

アジア国際デラックス観光博覧会(ILTM Asia)は招待客限定の世界的イベントで、高成長を続け、垂ぜんの的になったアジア太平洋地区の富裕旅行者を代表する旅行バイヤーと世界最高のデラックス旅行経験のサプライヤーが一堂に会する。同博覧会は2015年6月1日から4日の間、上海博覧中心で行われる。

▽Value Retailについて

Value Retailは、一流アウトレット・ショッピング先であるCollection of Villagesの開発・運営に特化した唯一の会社である。Villagesは販売密度では世界で最も優良なショッピングセンターの1つであると広く認められている。1995年のBicester Villageのオープン以来、Collectionの総売り上げは毎年2桁成長を続けており、2014年には3250万人以上が訪れた。各Villageは、少なくとも1つの欧州の主要都市から1時間以内に位置しており、高級ファッション、優れたサービスともてなし、そして年間を通して有名なイベントを数々開催することを特徴とした国際的なショッピング観光目的地として知られている。Value Retailの関連会社であるValue Retail Chinaは2014年5月、上海から50マイル西に位置する蘇州市に中国最初のVillageとなるSuzhou Villageをオープンした。2つ目となるShanghai Villageは中国政府が数十億ドルをかけた基本計画である上海国際観光リゾート地区(Shanghai International Tourism and Resorts Zone)の中心にある上海ディズニーランドに隣接した場所に2015年にオープンする予定。Value RetailおよびValue Retail Chinaについての詳しい情報はウェブサイト(ValueRetail.com)を参照。

▽中国東方航空について

中国東方航空公司は本社を上海に置いている。同航空は中国本土の3大航空会社の1つで、所有する航空機は長距離と短距離とを合わせ430機以上になるが、機材の平均運用期間は7年以内である。中国東方航空は毎年ほぼ8000万人の旅客を運び、旅客輸送量では世界トップ5にランクする航空会社である。中国東方航空はスカイチームの公式メンバーで同航空の就航便はスカイチームのメンバーとの密接な協力により上海と世界187カ国の1000都市を結ぶ航空網を擁している。「イースタン・マイルズ(Eastern Miles)」メンバーになればスカイチーム会員の19社との協力によりそれらのマイレージの蓄積・利用プログラムに参加することができ、会員特典の享受、世界525カ所のVIPラウンジの利用ができる。

中国東方航空は2012年末に開催された中国証券市場年会で「金賞」を授与されており、広告のWPPグループからは最も価値のある中国ブランド50に選ばれ、2013年Fortune China CSR Rankingではトップ10にランクインしている。

中国東方航空は「World-class hospitality with Eastern charm(東の国の魅力を持つ世界一流のホスピタリティー)」をモットーに、世界の顧客に向け優れた「accurate, delicate and precise(正確、細心、的確)」なサービス品質の旅行経験を提供している。

▽問い合わせ先

Ben Han

Redbridge Communications

ben@redbridgecommunications.com

ソース:Value Retail

Value Retail Expands Travel Partnerships in China to Offer More Benefits for International Guests

PR60741

SHANGHAI, June 3, 2015 /PRN=KYODO JBN/ --

    New alliance with China Eastern, partnership with Ctrip, and food, art and

fashion during Expo Milano 2015 will cater to Chinese tourists  

    Value Retail - the creator and operator of the Village Collection, ten

luxury outlet shopping Villages across Europe and China - is to launch a

partnership with China Eastern Airlines, one of the three major airlines in

mainland China. The announcement was made at the ILTM Asia luxury travel trade

show taking place in Shanghai this week.

     (Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20150417/739943 )

    The partnership means China Eastern's frequent flyer programme members can

take advantage of special privileges including three miles for every GBP/EUR or

10RMB spent across the Collection. In addition, throughout 2015, bonus miles

promotions, VIP offerings, shopping packages and special savings will be

offered to members of China Eastern's frequent flyer programme.  

    The alliance with China Eastern Airlines is the latest travel and tourism

partnerships formed to promote the Collection of Villages to Chinese guests.

Earlier this year, Value Retail announced a new partnership with Ctrip -

China's leading online travel agency, which provides travel services through

online and traditional channels - making the Collection of Villages' luxury

experience accessible to an even wider Chinese audience. Value Retail is also a

partner of Air China. A current initiative means guests can claim three miles

for every pound/euro or 10RMB spent in the Villages.

    The authentically European experience on offer at the Villages, which

combines luxury shopping with art, culture, gastronomy and special events, is

highly popular with Chinese guests. In 2014 China was the top-contributing

strategic market for tax-refunded (non-EU) sales, accounting for 44% of total

tax-refunded sales - an increase of 29% year-on-year. To welcome Chinese

guests, special services have been introduced across the Collection including

Mandarin-speaking hosts and the acceptance of payment by UnionPay International

in many boutiques.

    This unique outlet shopping experience is now available in China, as Suzhou

Village - the first Village in China by Value Retail - celebrated its first

anniversary this month. With its unique edit of Asian and international brands

combined with world-class exhibitions and events, the Village has been hailed

as part of a new generation of outlets in China. The second Village in China,

Shanghai Village, will open in spring 2016, adjacent to the Shanghai Disney

Resort.

    Chinese guests to Expo Milano 2015 can get a taste of the unique

experiences on offer at the Chinese Villages by visiting Fidenza Village near

Milan. Especially for the Expo period, Fidenza Village has transformed into

'The Embassy of Made in Italy'; a showcase of Italian art, fashion, gastronomy

and design, developed in collaboration with a host of prestigious partners and

ambassadors. A programme of multisensory experiences and events are set to

unfold over the summer inspired by three typically Italian themes: 'Romantic

Opera' (May - June), 'La Dolce Vita' (July - August), and 'Italian Passion'

(September - October). Chinese guests can also discover a programme of events

and special incentives across the Collection to coincide with the Golden Week

holiday in October.

    ILTM Asia is an invitation-only global event where the suppliers of the

world's best luxury travel experiences can meet the buyers representing Asia

Pacific's fast-growing and sought-after market of luxury travellers. It is

taking place at Shanghai Exhibition Centre, 1-4 June 2015.

    About Value Retail  

    Value Retail is the only company to specialise exclusively in the

development and operation of luxury outlet shopping destinations, the

Collection of Villages. The Villages are widely recognised as amongst the best

performing shopping centres in terms of sales densities in the world. Since its

beginning with Bicester Village in 1995, the Collection has delivered double

digit gross sales growth each year and in 2014 attracted 32.5 million visits.

Each Village is located within an hour of at least one major European city and

has established itself as an international shopping tourism destination,

defined by high fashion, superior service and hospitality, and a calendar of

celebrated events. Value Retail China, an affiliate of Value Retail, opened the

first Village in China, Suzhou Village, in Suzhou, 50 miles west of Shanghai in

May 2014. A second, Shanghai Village, will open in spring 2016 next to the

Shanghai Disney Resort, located at the heart of a Chinese government

multi-billion US Dollar master plan, the Shanghai International Tourism and

Resorts Zone (SITRZ). To learn more about Value Retail and Value Retail China,

please visit ValueRetail.com

    About China Eastern Airlines

    China Eastern Airlines Corporation Limited has its headquarter located in

Shanghai. As one of the three major airlines in mainland China, it flies a

fleet of more than 430 long-haul and short-haul aircraft with an average age of

less than seven years. China Eastern serves nearly 80 million travelers

annually and ranks among the world's top 5 airlines in terms of passenger

transportation volume. As an official member of SkyTeam, China Eastern has

extended its flight network from Shanghai to 1000 cities in 187 countries via

close cooperation with SkyTeam member airlines. Members of Eastern Miles can

participate in the mileage accumulate and redeem program, enjoy member benefits

and use any one of the 525 VIP lounges across the world within all 19 SkyTeam

member airlines.

    As the end of 2012, China Eastern was awarded the "Golden Ting Award" by

China Capital Market Annual Conference 2012, and has been recognized as one of

the 50 most valuable Chinese brands by WPP and been ranked among the top ten of

FORTUNE China CSR Ranking 2013.

    With the concept of "World-class hospitality with Eastern charm", China

Eastern creates splendid travel experiences for global customers with an

"accurate, delicate and precise" service quality.

    For further information, please contact:

    Ben Han, Redbridge Communications: ben@redbridgecommunications.com

    SOURCE: Value Retail

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