MixRadioが主要モバイル・プラットフォーム向けに音楽ストリーミング・サービスを開始

MixRadio

MixRadioが主要モバイル・プラットフォーム向けに音楽ストリーミング・サービスを開始

AsiaNet 60523 (0657)

【ニューヨーク2015年5月20日PRN=共同通信JBN】

http://mm.gettyimages.com/mm/nicePath/gyipa_public?nav=pr279093132

パーソナライズされた音楽ストリーミング・サービスのMixRadio(http://mixrad.li/DownloadMixRadio )は20日、AndroidおよびiOS両プラットフォームを新たにサポートし、さらにHTCとも提携関係を結ぶことで大好評を博した同社製品を世界の多くのオーディエンスに向けて提供すると発表した。

Photo - http://photos.prnewswire.com/prnh/20150519/217288

MixRadioはかつてマイクロソフトとノキアの傘下にあり、サポートするプラットフォームはWindows Phoneに限られていたが、最近に至ってMixRadioは世界で最も高成長を誇るモバイル・メッセージ企業のLINEに買収されたため、AndroidおよびiOSプラットフォームでリリースされることになったもの。今回の提携によってMixRadioにはLINEとの共同マーケティングの機会が提供され、世界で成長するための助力を得ることになった。

MixRadio最高経営責任者(CEO)のユルキ・ローゼンバーグ氏は「パーソナライズされ、使い勝手の良い当社の音楽ストリーミング・サービスを世界の大きなオーディエンスに提供することになり喜んでいる。多くの人にとってはMixRadioを経験するのは初めてになると思うが、簡単な使い勝手で高品質なパーソナライズを必ず気に入ってくれると信じている。リスナーが自分の好きな音楽を聴く以外の無駄なことは一切排除しており、素晴らしい音楽を楽しみ、発見し、また発見できるよう手を尽くしている。

当社のサービスはすでに世界31カ国で提供されており、長年にわたって音楽をパーソナライズして提供する方法を開発、改良し続けている。言い換えれば、今回の新製品の発表の喜びはこの分野における遺産の成果だということだ。Windows Phoneの既存ユーザーに対しても今後とも素晴らしいサービスを提供し続ける考えだ」と述べた。

20日には、HTCとの間で本格的な共同マーケティングの提携関係も発表された。MixRadioは今後、HTCが提供するスマートフォンのBlinkFeed機能向けの音楽のアップデートを独占的に提供することになっており、具体的には音楽関連ニュースをユーザーの好みにあわせてパーソナライズして提供する。

HTCの欧州・中東・アフリカ地域担当社長のフィル・ブレア氏は「モバイル向けに最高級品質のオーディオ経験を提供することにかけてはHTCがパイオニアだ。当社はスマートフォン企業としては最初に2チャンネル・ステレオ・スピーカー、高度にチューニングされたサウンド・プロファイル設定、さらにドルビー復号技術を組み合わせた「HTC BoomSound」でエンドツーエンドのマルチチャンネルオーディオ・ソリューションを提供している。MixRadioとの提携は豊かなオーディオ経験を提供するための投資の最近の一例になるが、これによって当社ユーザーは完全に自分向けにパーソナライズされ、趣味にあった音楽ニュースを受け取ることができるようになり、好きな音楽の最新リリースやプレイリストを逃すことがなくなる」と述べた。

MixRadioは一貫して消費者満足度で高いスコア、好意的なメディアのレビューを得ている。同社はパーソナライゼーションのための独自システムを開発し、世界中のリスナーから得た何十億もの標本値群を分析した結果、比類のないパーソナライズ経験を提供できるようになった。ワンタッチで使える「MyMix(マイミックス)」機能を使えば音楽リスナーの好みを学び、リスナーに非常によくフィットするプレイリスト作り出し、さらにそれに合わせて何百万曲もある音楽のデータベースからさらに多くの好きな曲を選び出す。

MixRadioはまた音楽専門家のグループや世界のスターたちが作った何千ものプレイリストも提供している。MixRadioは「モバイル・ファースト」をモットーにした音楽サービスで、プレイリストの音楽をオフライニングできることの重要性を理解している。他の多くの無料ストリーミング・サービスとは異なり、MixRadioでは移動中のユーザーがオフライニングされた音楽を聴くことが可能だ。

MixRadioはアディダス「MiCoach Smart Run」ウオッチ向けに音楽を提供しているアディダス社やハーマンカードン「Omni」スピーカーに完全に内蔵され、シームレスにパーソナライズされたホームオーディオ経験を提供しているハーマンカードン社との現在の提携関係を今後も継続、発展させる考えだ。

MixRadioのダウンロードはウェブサイト(http://mixrad.li/DownloadMixRadio )から。

▽MixRadioについて

MixRadioは世界で最も使い勝手が良く、最もパーソナライズされた音楽ストリーミング・サービスである。ワンタッチで何百万もの曲の中から音楽愛好家の一人一人の趣味に合わせた独自の音楽のプレイリストを呼び出すことができるほか、1万以上のプレイリストの中から選ぶこともできる。MixRadioは無料サービスで、世界31カ国で提供されている。

ソース:MixRadio

▽問い合わせ先

Katy Hall

katyh@thisismission.com

+1-212-219-2787

▽編集者注

MixRadioは2015年5月19日から各種アプリ・ストアで入手可能になる。

*MixRadioはマイクロソフトのLumiaスマートフォンについては引き続きプレインストールされ、同ユーザーに対してはサービスがフルに提供される。

*MixRadioはHTCユーザーにパーソナライズされたコンテンツを提供する。ユーザーは自分の音楽の好みに合わせて選ばれたコンテンツに案内され、友人ともMixRadioのアプリを通して好きなプレイリストを共有できる。

*MixRadioは現在、以下の国々で提供されている。オーストラリア、オーストリア、ブラジル、カナダ、中国、フィンランド、フランス、ドイツ、インド、インドネシア、アイルランド、イタリア、マレーシア、メキシコ、オランダ、ノルウェー、ポーランド、ポルトガル、ロシア、サウジアラビア、南アフリカ、シンガポール、スペイン、スウェーデン、スイス、タイ、トルコ、UAE(アラブ首長国連邦)、英国、米国、ベトナム。

MixRadio Launches the World's Most Personal and Easy-to-Use Music Streaming Service on All Major Mobile Platforms

PR60523

NEW YORK, May 20, 2015 /PRN=KYODO JBN/ --

    http://mm.gettyimages.com/mm/nicePath/gyipa_public?nav=pr279093132

    MixRadio (http://mixrad.li/DownloadMixRadio), the personalized music

streaming service, is today launching its acclaimed product to a huge new

global audience by expanding across Android and IOS platforms and announcing a

new partnership with HTC.

    Photo - http://photos.prnewswire.com/prnh/20150519/217288

    Previously owned by Microsoft and Nokia and available only on Windows

Phone, MixRadio's recent acquisition by one of the world's fastest growing

mobile messaging service, LINE, means the service is now unleashed on Android

and IOS platforms. The co-marketing opportunities with LINE presented to

MixRadio through the partnership will help drive international growth.

    MixRadio CEO Jyrki Rosenberg comments: "We're excited to be bringing our

personalized and easy-to-use music streaming service to a huge new audience.

For many people this will be the first time they have been able to experience

MixRadio; we're confident they will love the simplicity of the experience and

the quality of the personalization we deliver. We cut out the clutter between

the listener and the music they love, helping them enjoy, discover and

rediscover great music.

    We are already available in 31 countries and have been developing and

improving our personalized music offering over many years, meaning we combine

the benefits of having a heritage in the space with the excitement of launching

a new product. We will also continue to deliver a great service to existing

users on Windows Phone."

    Today also brings the announcement of a major new co-marketing partnership

with HTC. MixRadio will exclusively provide music updates for HTC's BlinkFeed,

providing personalized music news tailored to the users' music tastes.

    Phil Blair, President of HTC EMEA from HTC comments: "HTC is a pioneer in

providing top quality audio experiences via mobile. We were the first

smartphone company to combine dual stereo speakers, a finely tuned sound

profile and Dolby decoding technology to deliver an end-to-end multi-channel

audio solution, HTC BoomSound. The MixRadio partnership is the latest example

of HTC investing in delivering rich audio experiences, helping us bring

completely personal and relevant music news to our users, so they never miss

out on the latest releases and mixes of the music they love."

    MixRadio has enjoyed consistently high consumer satisfaction scores and

positive media reviews. It has developed its own personalization engine and

analyzed billions of data points from listeners around the world, allowing it

to deliver an unparalleled personalization experience. The one touch 'MyMix'

feature brings a highly tailored stream of music that learns the music

listeners like, to bring them more music they love from a catalogue of millions

of tracks.

    MixRadio also offers thousands of curated mixes created by a global team of

music experts, and by international stars. As a mobile first music service,

MixRadio understands the importance of off lining mixes. Unlike many free music

streaming services, MixRadio lets users listen to offline mixes on the move.

    MixRadio will maintain and develop existing partnerships with adidas,

powering the music for the adidas MiCoach Smart Run watch, and Harman Kardon,

being fully integrated into the Harman Kardon Omni speakers offering a seamless

personalized home audio experience.

    You can download MixRadio now at: http://mixrad.li/DownloadMixRadio

    About MixRadio

    MixRadio is the world's easiest to use and most personalized music

streaming service. At the touch of a single button, MixRadio brings music

lovers a unique mix of music tailored to their individual taste for a catalogue

of millions of tracks, plus over ten thousand curated mixes. MixRadio is a free

service available in 31 countries worldwide.

     SOURCE:  MixRadio

    CONTACT:  Katy Hall

              katyh@thisismission.com

              +1-212-219-2787

   Notes to Editors:

   MixRadio will be available in app stores from 19th May 2015

  -- MixRadio will continue to be pre-loaded on Microsoft's Lumia devices

     globally and offer a full service to Lumia users

  -- MixRadio will provide personalized content to HTC users. The user will be

     directed to content tailored to their music taste and can share mixes

     they love with their friends from the MixRadio app.

  -- MixRadio will be available in Australia, Austria, Brazil, Canada, China,

     Finland, France, Germany, India, Indonesia, Ireland, Italy, Malaysia,  

     Mexico, Netherlands, Norway, Poland, Portugal, Russia, Saudi Arabia,

     South Africa, Singapore, Spain, Sweden, Switzerland, Thailand, Turkey,

     UAE, UK, USA and Vietnam  

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