BMWグループの4月販売は記録更新 1-4月通期も60万台以上と過去最高

BMW Group

BMWグループの4月販売は記録更新 1-4月通期も60万台以上と過去最高

AsiaNet 60441 (0617)

【ミュンヘン2015年5月12日PRN=共同通信JBN】

*4月の納車台数は前年同月比8.4%増の17万5972台

*1-4月通期のBMW販売は過去最高の60万台以上を達成

*MINIの販売は4カ月間で10万台を超え過去最高

*BMWモトラッドは月間最高を達成

*販売は世界で均衡のとれた成長

BMWグループは4月にBMW、MINI、BMWモトラッドのすべてが引き続き新記録を樹立し、戦略的な販売の成長を見ることができた。BMWグループの車両は4月に世界で17万5972台が納車され、前年同月比8.4%増の成長だった。この堅調な成長持続によって2015年1月―4月のBMWグループ車両の販売総数は70万2643台、前年同期比8.2%増となった。

(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20150512/743772

BMW AG取締役会メンバーでセールス・マーケティング担当のイアン・ロバートソン氏は「過去最高の第1四半期に引き続き、4月は世界のすべての地域でさらに販売増を記録した。われわれは世界的に均衡のとれた方法で販売を増やすという目的の達成に成功しつつある。2015年に投入する素晴らしい新モデルがこの販売増を牽引してくれるものと確信している」と語った。

BMWブランドにとって4月は過去最高となり、前年同月比5.6%増の14万8896台が顧客に納車された。1-4月通期の数字もブランドにとって新記録となり、総計60万473台で前年同期比5.5%増となった。

BMW 2シリーズの4月販売は総計1万439台となった。新しい2シリーズのアクティブ ツアラーは再びほぼ3分の2を占め、6548台が納車された。BMW 4シリーズへの需要も引き続き高く、4月に1万2696台が販売された。4月のBMW Xファミリーは第3世代のBMW X5が前年同月比8.9%増の1万2774台が顧客に納車され、成功を続けている。BMW X6の4月販売は同28.5%増の3633台が納車され飛躍的に伸びた。革新的なBMW iは世界で1687台が納車された。

4月はMINIもまた新記録を達成、前年同月比27.8%増の2万6766台が納車された。1年前のモデルチェンジに続き、中核車両の3、5ドアモデルが十分納車可能となったため1-4月通期の販売は大幅に伸び、前年同期比28.3%増の10万1079台が販売された。年初来の4カ月で10万台以上のMINIが売れたのは初めて。MINI 3ドアの4月販売は9578台(前年同月比30.3%増)で、同月のMINI 5ドアの販売は7814台だった。

BMWグループのすべての販売地域で4月および1-4月通期とも、世界的均衡のとれた成長促進という同グループが明示している方針に沿った販売増が達成された。

欧州における4月のBMWとMINIの販売は、前年同月比8.7%増の7万5928台だった。1-4月通期は前年同期比9.4%増の31万588台となった。欧州市場の多くで4月は堅調な成長が見られた。英国では4月に前年同月比8.4%増の1万4774台のBMWとMINIが販売され、欧州南部では回復基調が続いている。一例を挙げるとスペインでは、前年同月比11.7%増となる3549台が納車された。

4月は南北アメリカでも成功しており、BMWとMINIの納車は前年同月比12.1%増の4万609台だった。年初から4月までの通期では前年同期比10.5%増の15万119台だった。北米は4月に最高の成長を見せ、米国で前年同月比9.6%増の3万2428台、カナダで39.7%増と大幅に伸び4177台のBMWとMINIがそれぞれ顧客に納車された。

アジアでのBMWとMINIの納車は前年同月比5.9%増の5万4469台だった。同地域における1-4月通期の納車は前年同月比5.4%増の22万799台となった。中国本土では4月も前年と同様の高いレベルで前年同月比0.6%増の3万7976台が販売され、韓国では同23.6%増の4340台が販売された。

BMWモトラッドは記録的な第1四半期に続いて販売を伸ばしている。世界全体で4月に記録的な1万6554台のモーターサイクルとマキシスクーターが納車され、前年同月比1.3%増となった。この月はBMWモトラッドにとって過去最高の月となった。1-4月通期の販売は前年同期比6.3%増の4万7924台。この販売増は2014年と2015年に投入された新型モデルへの高い需要に牽引されている。

▽BMWグループの2015年4月および1-4月通期の販売概要

                  2015年4月    前年同月比     1-4月通期    前年同期比

BMW グループ

自動車台数          175,972         +8.4%         702,6643         +8.2%

BMW               148,896         +5.6%         600,473          +5.5%

MINI                 26,766        +27.8%        101,079          +28.3%

BMWモトラッド      16,554         +1.3%          47,924          +6.3%

▽BMWグループ

BMWグループはBMW、MINI、ロールス・ロイスの3ブランドを持つ世界的な自動車とモーターサイクルの大手プレミアム・メーカーで、プレミアムな金融・モビリティーサービスも提供している。BMWグループはグローバル企業として世界14カ国に30の生産・組立工場を保有し、140カ国以上に販売ネットワークを展開している。

2014年にBMWグループは約211万8000台の自動車と12万3000台のモーターサイクルを世界で販売した。2014会計年度の売上高は804億ユーロ、税引き前利益は約87億1000万ユーロ。2014年12月31日現在、BMWグループの従業員数は世界で11万6324人。

BMWグループの成功は、常に長期的な構想と責任ある行動よって築き上げられてきた。同社は戦略の不可欠な要素として、バリューチェーン全体における環境、社会両面の持続可能性、製品に対する総合的な責任、資源節約の明確な方針を掲げている。

http://www.bmwgroup.com

Facebook: http://www.facebook.com/BMWGroup

Twitter: http://twitter.com/BMWGroup

YouTube: http://www.youtube.com/BMWGroupview

Google+: http://googleplus.bmwgroup.com

▽問い合わせ先

Corporate Communications

Emma Begley

Business and Finance Communications

emma.begley@bmwgroup.com

Telephone: +49-89-382-72200

Fax: +49-89-382-24418;

Nikolai Glies

Head of Business and Finance Communications

nikolai.glies@bmwgroup.com

Telephone: +49-89-382-24544

Fax: +49-89-382-24418

Media website: http://www.press.bmwgroup.com

Email: presse@bmw.deEmail: presse@bmw.de

ソース:BMW Group

BMW Group Sales Continue to Grow in April

PR60441

MUNICH, May 12, 2015 /PRN=KYODO JBN/ --

- Total of 175,972 vehicles delivered, up 8.4%

- Best-ever BMW year-to-date sales: over 600,000 vehicles sold

- MINI sells over 100,000 in first four months: new record

- BMW Motorrad achieves best ever month

- Sales growth balanced around the world

    April saw the steady growth in sales of BMW Group vehicles continue with

BMW, MINI and BMW Motorrad all achieving new records. In April, a total of

175,972 BMW Group vehicles were delivered to customers around the world, an

increase of 8.4% on the same month last year. This continuing solid growth is

reflected in the year-to-date figures, with a total of 702,643 BMW Group

vehicles sold in the first four months of 2015, 8.2% more than in the same

period last year.

     (Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20150512/743772 )

    "Following on from our best ever first quarter, April has seen further

sales growth in all regions around the world," said Ian Robertson, Member of

the Board of Management of BMW AG, Sales and Marketing BMW. "We are succeeding

in our aim to expand sales in a balanced way globally and I'm certain that the

exciting new models we're bringing to the market in 2015 will ensure this

positive trend continues," Robertson added.

    It was the best April ever for the BMW brand with a total of 148,896

vehicles delivered to customers in April, 5.6% more than in the same month last

year. The year-to-date figures also set a new record for the brand with sales

in the first four months totalling 600,473, an increase of 5.5% compared to the

same period last year.

    Sales of the new BMW 2 Series were strong in April with a total of 10,439

units sold in the month. Once again, the new 2 Series Active Tourer accounted

for around two-thirds of those sales with a total of 6,548 delivered to

customers. Demand for the BMW 4 Series also remained high with 12,696 vehicles

sold in April. Meanwhile the success of the BMW X family continues with sales

of the third-generation BMW X5 climbing 8.9% year-on-year - a total of 12,774

units were delivered to customers in April. The BMW X6 saw April sales jump

28.5% compared to the same month last year with 3,633 customer deliveries.

April saw 1,687 customers around the world take delivery of an innovative BMW i

vehicle.

    MINI also achieved record sales in April with customer deliveries totalling

26,766, an increase of 27.8% on the same month last year. Following the model

change a year ago, full availability of the core 3 and 5 door models mean that

sales for the first four months are significantly up on last year with a total

of 101,079 vehicles delivered, an increase of 28.3%. It's the first time MINI

has sold more than 100,000 cars in the first four months of the year. A total

of 9,578 customers took delivery of a MINI 3 door in April (+30.3%) while sales

of the new MINI 5 door reached 7,814 in the month.

    All BMW Group sales regions saw deliveries increase both in April and

year-to-date, in line with the company's stated policy to strive for globally

balanced growth.

    Sales of BMW and MINI vehicles in Europe increased by 8.7% in April with

75,928 deliveries made to customers. The first four months saw sales grow 9.4%

to total 310,588. Solid growth was achieved in many European markets in April.

Deliveries of BMW and MINI vehicles in Great Britain rose 8.4% in April to

14,774 while sales in southern Europe continue their recovery; customer

deliveries in Spain, for example, were up 11.7% to a total of 3,549.

    April was also a successful month in the Americas, where customer

deliveries of BMW and MINI vehicles increased 12.1% to a total of 40,609.

Year-to-date sales climbed 10.5% with a total of 150,119 units delivered. North

America is the region's biggest growth driver with April deliveries totalling

32,428 in the USA (+9.6%) and Canada seeing sales jump 39.7% compared to the

same month last year, with a total of 4,177 new BMW and MINIs delivered to

customers.

    Deliveries of BMW and MINI vehicles in Asia increased by 5.9% to total

54,469. In the first four months of the year, 220,799 vehicles were delivered

to customers in the region, an increase of 5.4% compared with the same period

last year. April sales in Mainland China achieved the same high level as last

year with a total of 37,976 vehicles delivered to customers (+0.6%) while sales

in South Korea rose 23.6% to total 4,340.

    Following a record first quarter, BMW Motorrad continues to grow its sales.

Around the world, a record 16,554 motorcycles and maxi-scooters were delivered

to customers in April, an increase of 1.3% on last year. That makes it the most

successful month in BMW Motorrad's history. In the first four months of the

year, sales rose 6.3% to a total of 47,924 units. The sales growth is being

driven by high demand for the new models launched in 2014 and 2015.

    BMW Group sales in/up to April 2015 at a glance

    

                                      Compared with Cumulative to Compared with

                             In April

                                 2015 previous year    April 2015 previous year

    BMW Group

    Automobiles               175,972         +8.4%       702,643         +8.2%

    BMW                       148,896         +5.6%       600,473         +5.5%

    MINI                       26,766        +27.8%       101,079        +28.3%

    BMW Motorrad               16,554         +1.3%        47,924         +6.3%

    The BMW Group

  

    With its three brands BMW, MINI and Rolls-Royce, the BMW Group is the

world's leading premium manufacturer of automobiles and motorcycles and also

provides premium financial and mobility services. As a global company, the BMW

Group operates 30 production and assembly facilities in 14 countries and has a

global sales network in more than 140 countries.

    In 2014, the BMW Group sold approximately 2.118 million cars and 123,000

motorcycles worldwide. The profit before tax for the financial year 2014 was

approximately EUR 8.71 billion on revenues amounting to EUR 80.40 billion. As

of 31 December 2014, the BMW Group had a workforce of 116,324 employees.

    The success of the BMW Group has always been based on long-term thinking

and responsible action. The company has therefore established ecological and

social sustainability throughout the value chain, comprehensive

product responsibility and a clear commitment to conserving resources as an

integral part of its strategy.

http://www.bmwgroup.com

Facebook: http://www.facebook.com/BMWGroup

Twitter: http://twitter.com/BMWGroup

YouTube: http://www.youtube.com/BMWGroupview

Google+: http://googleplus.bmwgroup.com

If you have any queries, please contact:

Corporate Communications

Emma Begley

Business and Finance Communications

emma.begley@bmwgroup.com

Telephone: +49-89-382-72200

Fax +49-89-382-24418;

Nikolai Glies

Head of Business and Finance Communications

nikolai.glies@bmwgroup.com

Telephone: +49-89-382-24544

Fax: +49-89-382-24418

Media website: http://www.press.bmwgroup.com

Email: presse@bmw.de

SOURCE: BMW Group

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

SNSでも最新のプレスリリース情報をいち早く配信中