ペプシコ、アッシャー、UrtheCastが壮大な映画製作で協力

ペプシコ

ペプシコ、アッシャー、UrtheCastが壮大な映画製作で協力

AsiaNet 60400(0599)

【パーチェス(米ニューヨーク州)2015年5月12日PRN=共同通信JBN】

#PEPSICHALLENGE-この種のものとしては初めて、Pepsi(R)が短編映画を製作することになった。映画は国際宇宙ステーション(ISS)内に設置された世界初の超高精細ビデオシステムUrtheCastで撮影された映像が含まれており、グラミー賞を8回受賞したエンターテイナー、アッシャーがクリエーティブで芸術的な監督を務めて世界中のペプシ消費者を楽しませる。ことしのPepsi(R)Challenge(TM)(http://www.pepsichallenge.com/ )キャンペーンの一環とし制作されたこのインターステラー短編映画では、全世界のペプシ消費者がビデオ、ミュージック、テクノロジー、物語と一体となってロールプレーイングを体験する。

   Video - https://youtu.be/YNgpaMM6Fz4

   Video - http://youtu.be/uNBu37YjtFE

   Photo - http://photos.prnewswire.com/prnh/20150508/214898

PepsiCo Global Beverages Groupの最高マーケティング責任者(CMO)兼グローバル・コンシューマーエンゲージメントのフランク・クーパー三世は「ある1つのレベルでは、この短編映画が持つ狙いは度肝を抜かれるようなものである。宇宙空間で実際に撮影した映像をフィーチャーするオリジナルな映画だからだ。しかし、視覚的なクリエーター、最先端を行くテクノロジストUrtheCast、アイコニックなアーティスト、アッシャーの3者が、テクノ、フィルム、ミュージック、ポップカルチャーにおいてリアリスティックでエキサイティングなコラボレーションを構成している」と語った。

この秋にリリースされる短編映画は、地球上と宇宙空間の双方から複合的なロケーションとパースペクティブから撮影される。#PepsiChallengeの一環として世界中のジェネレーションを団結させ元気付ける目的で、ペプシは消費者をユニークな映画の世界に招き入れる。撮影は4大陸10カ国以上で行われ、数千人の消費者がUrtheCastが特許を持つHDビデオカメラで撮影され、一生に一度の経験の一部として歴史に足跡を永久かつ明確に残すことになる。

UrtheCastが宇宙空間から誰も体験したことがない迫力ある景観を撮影する一方、アッシャーは人々が元気づき目を見張るとファンが思う世界をこれまでとは違う見方で一枚の写真によって撮影するように要請する。12日から6月2日まで、世界中のファンは毎日1枚の写真を次のウェブサイトwww.PepsiChallenge.comに投稿できる。アッシャーは最もパワフルなイメージを選択し、その才能ある撮影者を撮影現場に招待する。選ばれた写真は短編映画に「出演」する。コンテストの公式ルールや応募資格の詳細については、ウェブサイトwww.PepsiChallenge.com を参照。

アッシャーは「自分のキャリアを通じて、いくつかの本当に素晴らしい体験の一部となる機会を得てきた。常に限界を超えることを試み、ほかの人々にもこれが自分にとっての限界だと認識することを越えるように元気づけてきた。ペプシ、UrtheCastとパートナーになる機会を得たことは幸運であり、宇宙から撮影したこの銀河系の短編映画製作に関わることができたこと幸運だった。この一生に一度のチャレンジと体験に飛び込み、それに取り組むことに興奮している」と語った。

#PepsiChallengeがナンバーワンのTwitterトレンディング・トピックになり、ペプシのグローバルブランド大使や国際的著名人、ファッションハウス、スポーツセレブリティーが参加し、彼らとの交流もあったが、ペプシチャレンジは2015年を通じてさらに世界的あるいは地域的なチャレンジが続けられ、世界中の消費者が人生を全力で生き、大きくても小さくてもすべての瞬間を壮大なエピックにするよう喚起することを目指す。チャレンジはペプシのソーシャルチャンネルPepsiChallenge.comで公表されているほか、グローバル大使やローカル大使を通じても公開されている。より詳しい情報やチャレンジの詳細についてはwww.PepsiChallenge.com のほか、世界中のペプシソーシャルチャンネルを参照。

▽ペプシコ(PepsiCo)について

世界の200を超える国・地域の消費者が1日に10億回、ペプシコ製品を楽しんでいる。ペプシコはフリトレー、ゲータレード、ペプシコーラ、クエーカー、トロピカーナなどの補助食品・飲料ポートフォリオによって、2014年には660億ドル以上の純益を上げた。ペプシコの製品ポートフォリオには推定年間売上高が10億ドルを超える22のブランドをはじめとして、楽しめる幅広い食品・飲料が含まれる。ペプシコの神髄は「目的のあるパフォーマンス」であり、株主の価値を持続的に高めながら、一流の業績を上げることを目標とする。「目的のあるパフォーマンス」は実際には、おやつから健康食品まで幅広い食品・飲料を提供すること、環境への影響を最小限に抑える革新的方法を見つけて運営コストを削減すること、世界中の従業員に安全で快適な職場を提供すること、そしてペプシコが活動する地域社会を尊重、支援し、そこに投資することを意味する。詳しい情報はwww.pepsico.com を参照。

▽UrtheCast Corp.について

UrtheCast Corp.はバンクーバーを本拠とするテクノロジー企業であり、世界で初めて宇宙からフルカラーで地球の映像をストリームする超高精細(Ultra HD)ビデオフィードを開発した。UrtheCastは全世界の著名な航空宇宙関連のパートナーと手を組んで、国際宇宙ステーション(ISS)上で使用する2つのカメラを製作し、打ち上げ、据え付け、間もなく運用を開始する。カメラが撮影したビデオおよび写真のイメージデータは地球上にある地上ステーションにダウンリンクされ、UrtheCastのウェブプラットフォームに映し出されるか、パートナーやカスタマーに直接配信される。UrtheCastのカメラは環境、人道的救援活動、ソーシャルイベント、農地をモニターすることが可能になる地球の超高精細ビデオおよび写真を提供する。UrtheCastの普通株式はトロント証券取引所に上場されている(チッカー:UR)

ソース: PepsiCo

▽問い合わせ先

Nicole Tronolone

Nicole.Tronolone@pepsico.com

Pepsi(R), Usher and UrtheCast Partner to Create an Epic Film Adventure

PR60400

PURCHASE, N.Y., May 12, 2015 /PRN=KYODO JBN/ --

   #PEPSICHALLENGE - In a first-of-its-kind, Pepsi(R) is creating and producing

a short film that will include footage from UrtheCast -the world's first

full-color Ultra High-Definition video system located aboard the International

Space Station (ISS), feature Pepsi consumers from around the world and leverage

the creative and artistic direction of eight-time Grammy award winning

entertainer Usher. As part of this year's Pepsi(R) Challenge(TM)

(http://www.pepsichallenge.com ) campaign, the interstellar short film combines

video, music, technology and storytelling, with Pepsi consumers across the

globe playing a role in the experience.

   Video - https://youtu.be/YNgpaMM6Fz4

   Video - http://youtu.be/uNBu37YjtFE

   Photo - http://photos.prnewswire.com/prnh/20150508/214898

   "On one level, the ambition of this short film is mind-boggling because it's

an original screenplay that features real-life footage shot from outer-space,"

said Frank Cooper III, Chief Marketing Officer, Global Consumer Engagement,

PepsiCo Global Beverages Group. "But, having visionary creators, cutting-edge

technologists like UrtheCast and an iconic artist like Usher make it a

realistic, exciting collaboration across tech, film, music and pop culture."

   To be released this fall, the short film will be shot from multiple

locations and perspectives - both on Earth and in space. Designed to unite and

inspire generations around the world as part of the #PepsiChallenge, Pepsi will

invite consumers to participate in this unique film phenomenon. Filming will

take place in more than 10 countries across four continents where thousands of

consumers will join together to be filmed by UrtheCast's proprietary HD video

camera - permanently and impressively leaving their mark on history as part of

this once-in-a-lifetime experience.

   While UrtheCast captures a powerful perspective from space that few have

ever experienced, Usher will invite fans to capture through a single photo an

image that they feel inspires and amazes others to look at the world in a new

way. Beginning today through June 2nd, fans around the world can submit one

photo each day to www.PepsiChallenge.com. Usher will select the most powerful

image and invite the talent behind the lens to meet him on set at the upcoming

film shoot, with the winning image also featured in the short film. For contest

official rules, including eligibility requirements, and to view a selection of

the best images from around the world, visit: www.PepsiChallenge.com.

   "Throughout my career, I've had the opportunity to be a part of some truly

amazing experiences," said Usher. "I've always tried to push boundaries and to

inspire others to go beyond what they perceive as their limits. I feel

fortunate to have the opportunity to partner with Pepsi and UrtheCast to be a

part of creating this intergalactic short film shot from space and am excited

to jump in and take on this once-in-a-lifetime challenge and experience."

   With a launch that marked #PepsiChallenge as the #1 Twitter trending topic

worldwide, and engagements by and with Pepsi global brand ambassadors and

international luminaries, fashion houses and sports celebrities alike, the

Pepsi Challenge continues throughout 2015 with additional global and local

challenges designed to galvanize consumers around the world to live life to the

fullest and make every moment - big or small - epic. Challenges are issued on

Pepsi social channels, PepsiChallenge.com and via global and local ambassadors.

Visit: www.PepsiChallenge.com and Pepsi social channels around the world for

more information and challenge details.

   About PepsiCo

   PepsiCo products are enjoyed by consumers one billion times a day in more

than 200 countries and territories around the world. PepsiCo generated more

than $66 billion in net revenue in 2014, driven by a complementary food and

beverage portfolio that includes Frito-Lay, Gatorade, Pepsi-Cola, Quaker and

Tropicana. PepsiCo's product portfolio includes a wide range of enjoyable foods

and beverages, including 22 brands that generate more than $1 billion each in

estimated annual retail sales. At the heart of PepsiCo is Performance with

Purpose - our goal to deliver top-tier financial performance while creating

sustainable growth and shareholder value. In practice, Performance with Purpose

means providing a wide range of foods and beverages from treats to healthy

eats; finding innovative ways to minimize our impact on the environment and

reduce our operating costs; providing a safe and inclusive workplace for our

employees globally; and respecting, supporting and investing in the local

communities where we operate. For more information, visit: www.pepsico.com.

   About UrtheCast Corp.

   UrtheCast Corp. is a Vancouver-based technology company that is developing

the world's first Ultra HD video feed of Earth, streamed from space in full

color. Working with renowned aerospace partners from across the globe,

UrtheCast has built, launched, installed, and will soon operate two cameras on

the ISS. Video and still image data captured by the cameras will be downlinked

to ground stations across the planet and displayed on the UrtheCast web

platform, or distributed directly to partners and customers. UrtheCast's

cameras will provide Ultra HD video and still imagery of Earth that will allow

for monitoring of the environment, humanitarian relief, social events,

agricultural land, etc. Common shares of UrtheCast trade on the Toronto Stock

Exchange as ticker 'UR'.

   UrtheCast Forward-Looking Information

   This release contains certain information about UrtheCast which constitutes

"forward-looking information" within the meaning of Canadian securities laws.

Forward-looking information involves statements that an action or event "will"

occur (or similar language) and includes statements about plans to operate

cameras on the ISS, proposed imagery products and expected partners. These

statements are subject to various risks, many of which are beyond the ability

of UrtheCast to control or predict, and which may cause UrtheCast's actual

results to be materially different, including, but not limited to, the cameras

failing to operate as expected, or at all, as well as those factors discussed

in the UrtheCast's short form prospectus dated April 7, 2014 and prospectus

supplement dated April 10, 2015 (together, the "Prospectus") which are

available under UrtheCast's SEDAR profile at www.sedar.com. Forward-looking

information is developed based on assumptions about such risks, uncertainties

and other factors set out herein, in the Prospectus, and as disclosed from time

to time on UrtheCast's SEDAR profile. UrtheCast undertakes no obligation to

update forward-looking statements except as required by Canadian securities

laws. Readers are cautioned against attributing undue certainty to

forward-looking statements.

   CONTACT: For further information:

            Nicole Tronolone

            Nicole.Tronolone@pepsico.com

    SOURCE: PepsiCo

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

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