急変する世界で価値を実現するには文化こそがCEOカリスマの切り札となる
急変する世界で価値を実現するには文化こそがCEOカリスマの切り札となる
AsiaNet 60471 (0628)
【シカゴ2015年5月12日PRN=共同通信JBN】
*The Success Formula(成功の秘訣)は、戦略実現に不可欠なものとして根拠に基づく文化であることを突き止める
エグゼクティブ・サーチ(http://www.heidrick.com/What-We-Do/Executive-Search )、リーダーシップ・コンサルティング(leadership consulting、http://www.heidrick.com/What-We-Do/Leadership-Consulting )、カルチャー・シェイピング(culture shaping、http://www.heidrick.com/What-We-Do/Leadership-Consulting/Service/Culture-Shaping )の世界最大級のプロバイダーであるハイドリック・アンド・ストラグルズ(Heidrick & Struggles、http://www.heidrick.com )(NASDAQ: HSII)と優れたビジネス書執筆者が2年間にわたり調査協力し、世界の上級管理職が前例のない不安定と変動の時代にどのようにして価値実現を高めることができるかを探求した。
Logo - http://photos.prnewswire.com/prnh/20140822/139029
「The Success Formula: How Smart Leaders Deliver Outstanding Value(成功の秘訣:賢明な指導者はいかにして傑出した価値を実現するか)」(Bloomsbury Publishing)は、最も成功する会社組織はカリスマあるいはビジョンあふれるリーダーではなく、傑出した価値を実現する文化を創り出すリーダーによって導かれていることを明らかにしている。
43冊のビジネス・リーダーシップ書籍の著者である英ヘンリービジネススクールのアンドルー・カカバーゼ教授(ガバナンス&リーダーシップ)は、リーダーシップと持続可能なビジネス価値との間の関連性を分析するため、ハイドリック・アンド・ストラグルズのコンサルタントと共に世界規模の調査を行った。彼らは14カ国の公共、民間、第3セクターから合わせて100人余りの会長、取締役、経営幹部、上級幹部にインタビューした。
ハイドリック・アンド・ストラグルズのアジア太平洋地域指導者でThe Success Formula調査プロジェクトの共同リーダーであるスティーブ・マリンジャー氏は「今日のVUCA(volatile, uncertain, complex and ambiguous)世界にあって、企業リーダーは価値を生み出し、個人のビジョンを組織の目標に変えることを促す文化を創り出す必要がある。われわれの調査は、リーダーの戦略を成功裏に実現する組織内の文化と目標が重要であることをはっきり示している」と語った。
カカバーゼ教授は、長い期間にわたり成功を維持する優れたリーダーが、「戦略主導」のアプローチではなく「根拠主導」のアプローチで戦略を進めていることを示ししている。
同教授は「ビッグデータの時代にあっても、多くの重要な決定はなお偏見、予想、固定的な信条、時代遅れの世界観、さらにはエゴイズムに依拠している。対照的に、賢明なリーダーは持続可能な価値を生み出す証拠に導かれた組織内の文化を創り出す」と語った。
The Success Formulaによると、価値を実現するリーダーに必要な3つの特質がある。
単なる多様性ではなく思考の多様性
性別、民族性、その他人口統計的要因の観点からリーダーシップ・チームの多様性を増すことは間違いなく、より創造的で偏見のない思考につながる。しかし、業績のいい組織とは、組織が多様な思考によるプロセスを生み出し、幅広い経験、視点、関心を受け入れる文化を植え付けない限り、これら利点が定着しないことを認識している。
アライメントとエンゲージメントを通じたリーダーシップ
戦略を効果的に実現するには、戦略を吟味し修正するために、組織の内部でトップダウンによるエンゲージメントとアライメントに加え、ボトムアップのフィードバックが必要である。リーダーはこのプロセスを通じて、組織が戦略的目標を達成できるように誰もが自発的に努力を注ぎ込めるようにエンゲージメントを強化する必要がある。
根拠主導の行動
有能なリーダーは批判的に証拠を検討し、高品質なデータを通じて問題を吟味する。リーダーは文脈的(ソフト)根拠だけでなく知的(ハード)根拠の重要性を認識し、実行に移す前にあらゆる戦略を試そうと努力する。リーダーは自らの考えに異議を唱えるチームと証拠について議論するのを常としている。
▽ハイドリック・アンド・ストラグルズ(Heidrick & Struggles)について
ハイドリック・アンド・ストラグルズ(NASDAQ:HSII)は、リーダーシップ・コンサルティング、カルチャー・シェイピング、上級管理職レベルのエグゼクティブ・サーチサービスの大手プロバイダーとして、世界トップ組織の管理職人材とリーダーのニーズに応えている。ハイドリック・アンド・ストラグルズは60年以上にわたり、エグゼクティブ・サーチ専門職の先駆者になってきた。同社は現在、信頼されるアドバイザーとして統合リーダーシップ・ソリューションを提供、顧客が世界とひとつの経営陣を同時に変革する手助けをしている。詳しい情報はウェブサイトwww.heidrick.com を参照。
▽H&S Media問い合わせ先
Lia Randazzo - 312.496.1788, lrandazzo@heidrick.com
Karen Lau - +852 2103 9329, Klau@heidrick.com
ソース:Heidrick & Struggles
Culture Trumps CEO Charisma for Delivering Value in a Volatile World
PR60471
CHICAGO, May 12, 2015 /PRN=KYODO JBN/ --
- The Success Formula identifies evidence-led culture as essential to strategy
implementation
A two-year research collaboration between Heidrick & Struggles [
http://www.heidrick.com/ ] (NASDAQ: HSII), the premier provider of executive
search [ http://www.heidrick.com/What-We-Do/Executive-Search ], leadership
consulting [ http://www.heidrick.com/What-We-Do/Leadership-Consulting ] and
culture shaping [
http://www.heidrick.com/What-We-Do/Leadership-Consulting/Service/Culture-Shaping
] worldwide, and a leading business author explores how senior executives
around the world can improve value delivery in an era of unprecedented
volatility and change.
Logo - http://photos.prnewswire.com/prnh/20140822/139029
The Success Formula: How Smart Leaders Deliver Outstanding Value (Bloomsbury
Publishing) reveals that the most successful organizations are not those led by
charismatic and visionary leaders, but by leaders who create a culture of
delivering outstanding value.
Andrew Kakabadse, Professor of Governance and Leadership at Henley Business
School in the UK and the author of 43 business and leadership books, embarked
on a global study with consultants at Heidrick & Struggles to examine the link
between leadership and sustainable business value. Together, they interviewed
more than 100 chairmen, board directors, chief executives and senior executives
in the public, private and third sectors in 14 countries.
"In today's VUCA world - that is to say, volatile, uncertain, complex and
ambiguous - a business leader needs to build a culture that is driven to create
value, and to transform personal vision into the organization's purpose," said
Steve Mullinjer, Regional Leader, Asia Pacific, Heidrick & Struggles and
co-leader of The Success Formula research project. "Our research clearly shows
the importance of culture and purpose in an organization that successfully
delivers the leader's strategy."
Kakabadse shows that smart leaders who sustain success over a long period drive
strategy in an 'evidence-led' approach instead of a 'strategy-led' one.
"Even in the age of Big Data, many important decisions are still based on
prejudices, preconceptions, entrenched beliefs, outdated worldviews, and even
ego," Kakabadse said. "In contrast, smart leaders create an evidence-led
culture in the organization that generates sustainable value."
According to The Success Formula, three qualities are essential for
value-delivery leaders:
Not just diversity, but diversity of thinking
Increasing the diversity of a leadership team in terms of gender, ethnicity and
other demographic factors undoubtedly leads to more creative and broad-minded
thinking. High-performing organizations, however, recognize that these benefits
will not stick unless the organization creates a process around diversity of
thinking to instill a culture that welcomes wide-ranging experiences,
viewpoints and interests.
Leadership through alignment and engagement
The effective implementation of a strategy requires top-down engagement and
alignment, as well as bottom-up feedback within the organization to test and
modify the strategy. During this process, leaders need to facilitate engagement
so that people are willing to voluntarily invest their efforts to position the
organization to achieve its strategic objectives.
Evidence-led action
Effective leaders critically examine evidence and interrogate the issues
through quality data. They recognize the importance of contextual (soft)
evidence as well as intellectual (hard) evidence, and seek to test any strategy
before it goes live. They make a habit of debating the evidence with their
teams to challenge their thinking.
About Heidrick & Struggles
Heidrick & Struggles (Nasdaq: HSII) serves the executive talent and leadership
needs of the world's top organizations as the premier provider of leadership
consulting, culture shaping and senior-level executive search services.
Heidrick & Struggles pioneered the profession of executive search more than 60
years ago. Today, the firm serves as a trusted advisor, providing integrated
leadership solutions and helping its clients change the world, one leadership
team at a time. www.heidrick.com
H&S Media Contacts:
Lia Randazzo - 312.496.1788, lrandazzo@heidrick.com
Karen Lau - +852 2103 9329, Klau@heidrick.com
SOURCE: Heidrick & Struggles
本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。
このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。
プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。