コティ社、クロエのシグネチャー・フレグランスのモデルに ドリー・ヘミングウェイを起用と発表

コティ(Coty)

AsiaNet 60395

コティ社、クロエのシグネチャー・フレグランスのモデルに

ドリー・ヘミングウェイを起用と発表

パリ、2015年5月 5日/PRニュースワイヤー/ -- . コティ(Coty)は、来る9月に発表されるクロエ(Chloe)の新フレグランスの広告キャンペーンのモデルとして、ドリー・ヘミングウェイを起用することを発表しました。ドリーは、クロエ・オードパルファムの前キャンペーンモデル、クレメンス・ポエジー、クロエ・セヴィニー、アニヤ・ルービック、スヴィ・コポーネンの後任となります。

マルチメディア・ニュース・リリースは以下をご覧ください:

http://www.multivu.com/players/English/7506251-dree-hemingway-chloe-signature/

世界的な女優でモデルのドリーは、クロエの世界的バリューである現代的で自然な女性らしさ、自由な精神そして独立性を完璧に体現しています。彼女は、まさに自然体そのものであり、独自のエレガンスさと都会的な姿勢に起因しています。

ロンドンの王立演劇学校(Royal Academy of Dramatic Art、RADA)でシェイクスピアの古典演技指導を受けたヘミングウェイの初の有名作品は「スターレット(2012)」であり、その後「Nous York(英題)」、「Someday This Pain Will Be Useful to You(英題)」などの作品へと続きます。ドリーは、自身の最新映画2作品、ノア・バームバックの「While  We’re Young(英題)」とローガン・サンドラ―の「Happy People(英題)」が間もなく劇場公開される一方、最近ではナディア・リッツの「People Garden’s(英題)」の撮影を終えました。

「クロエの新広告のモデルとなり、大変光栄です。クロエは、長い間私の人生の一部であるブランドで、多くの思い出を蘇らせてくれます。フレグランスの世界で、クロエと共に自分自身のストーリーを継続していけることを楽しみにしています」とドリー・ヘミングウェイは言います。

ドリー・ヘミングウェイは、2015年3月、パリの最近のクロエ・ランウェイでキャットウォークに登場しました。「彼女はクロエのスピリットとアティチュードを完全に体現しています。彼女の煌びやかな美しさと個性は、今回のフレグランスで伝えたかったすべてを表現しています。エレガントで屈託がなく、さらに自然であるのは、彼女の素晴らしいスキルであり、現代的かつチャーミングである両方を兼ね備えています」とクロエのクリエイティブ・ディレクター、クレア・ワイト・ケラー氏は述べます。

「本フレグランスは7年前に発売開始され、すぐにクロエガールたちの神髄を捉え、ファッション、バッグ、シューズ、アイウェアといった各コレクションと併せ、クロエにおける最も象徴的なアイコンの一つとなっています。私たちは、コティと提携し、ドリーをクロエ・ファミリーに迎え入れることを大変誇りに思います」とクロエのプレジデント、ジェフロワ・ドゥ・ラ・ブルドネイ氏は述べます。

「好業績を継続している過去7年間、弊社は、女性らしさの現代的ビジョンにおけるクロエガールを描写する、美しくアイコニックなフレグランスの広告キャンペーンを制作してきました。今日、ドリーの魅力的な個性により、さらに世界中の何百万人ものクロエファンと話すことを目標としています」とコティのフレグランス上級マーケティング責任者、スティーブ・モーモリス氏は言います。

新たな広告キャンペーンは、2015年9月から世界中で展開されます。

#chloeGIRLS

www.chloe.com

情報源: コティ・プレスティージ(Coty)

問合せ先:

ソニア・モンテット│コティ・インターナショナル・シニアPRオフィサー

電話: +33(0)1-5871-7863, Sonia_Montet@cotyinc.com

メルセデス・カノ│ COTY インターナショナルPRディレクター

電話: +33(0)1-5871-7584, Mercedes_Cano@cotyinc.com

コティ社について

コティは大手グローバル・ビューティー企業であり、2014年6月30日付の会計年度の売上高は46億ドルに上ります。1904年にパリで創立され、130以上の国・地域で販売されている有名フレグランス、カラー化粧品、スキンケア製品、ボディケア製品のポートフォリオを有するビューティー企業です。コティが展開する製品にはアディダス、カルバン・クライン、クロエ、ダビドフ、マーク・ジェイコブス、OPI、フィロソフィー、プレイボーイ、リンメル、サリーハンセンなどのグローバルブランドが含まれています。

(日本語リリース:クライアント提供)

COTY Announces Dree Hemingway as the New Face of the Chloe Signature Fragrance

PR60395

PARIS, May 6, 2015 / PRN=KYODO JBN / --

Coty is proud to present Dree Hemingway as the face of the new Chloe fragrance

advertising campaign, to be unveiled this coming September. She follows

Clemence Poesy, Chloe Sevigny, Anja Rubik and Suvi Koponen, the previous

campaign stars of Chloe Eau de Parfum.

To view the Multimedia News Release, please click:

http://www.multivu.com/players/English/7506251-dree-hemingway-chloe-signature

    International actress and model, Dree perfectly embodies the universal

values of Chloe: modernity, natural femininity, free-spiritedness and

independence. She is the epitome of effortlessness. Her universal appeal stems

from a unique sense of elegance and urban attitude.

    Trained in classical Shakespearean acting at RADA, Royal Academy of

Dramatic Art in London, Hemingway's first notable role was inStarlet

[http://en.wikipedia.org/wiki/Starlet_(film) ] (2012), followed by other

credits that include Nous York and Someday This Pain Will Be Useful to You

[http://en.wikipedia.org/wiki/Someday_This_Pain_Will_Be_Useful_to_You ]. Dree

has recently finished filming People Garden's by Nadia Litz while her 2 latest

movies, While We're Young by Noah Baumbach and Happy Peopleby Logan Sandler are

coming soon to theatres.

    "I am very honored to be the new face of Chloe. It is a brand that has been

part of my life for a long time; it brings up a lot of memories for me. I am

looking forward to continuing my story with Chloe into the world of fragrance,"

says Dree Hemingway.

    Dree Hemingway made a catwalk appearance at the last Chloe runway in March

2015 in Paris. "She completely embodies the Chloe girl's spirit and attitude.

Her radiant beauty and personality express everything I wanted to convey with

the fragrance. It is her incredible ability to be elegant, nonchalant and

spontaneous all at once that is both modern and charming", notes Clare Waight

Keller, Chloe's creative director.

    "The fragrance was launched 7 years ago and immediately captured the

essence of the Chloe girl, making it one of the most emblematic icons of Chloe

creations alongside the fashion collections of ready-to-wear, bags, shoes and

eyewear. We are very proud to collaborate with Coty and to welcome Dree to the

Chloe family", adds Geoffroy de la Bourdonnaye, Chloe's President.

    "Over the last 7 years of continued success, we have created beautiful

iconic fragrance advertising campaigns portraying the Chloe girl in a

contemporary vision of femininity. Today, thanks to Dree's inspiring

personality, we aim to speak to the millions of Chloe followers everywhere"

said Steve Mormoris, Chief Marketing Officer Fragrances at Coty.

    The new advertising campaign will be revealed worldwide in September 2015.

                                         #chloeGIRLS

                                   http://www.chloe.com

    About Coty Inc.

    Coty is a leading global beauty company with net revenues of $4.6 billion

for the fiscal year ended June 30, 2014. Founded in Paris in 1904, Coty is a

pure play beauty company with a portfolio of well-known fragrances, color

cosmetics and skin & body care products sold in over 130 countries and

territories. Coty's product offerings include such global brands as adidas,

Calvin Klein, Chloe, Davidoff, Marc Jacobs, OPI, philosophy, Playboy, Rimmel

and Sally Hansen.

SOURCE: COTY

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