BARC Indiaがインドで世界最大のテレビ視聴者測定サービスを開始

Broadcast Audience Research Council

BARC Indiaがインドで世界最大のテレビ視聴者測定サービスを開始

AsiaNet 60347 (0576)

【ムンバイ(インド)2015年4月30日PRN=共同通信JBN】

待つ必要はなくなった。

インドのテレビ史上で重要な日である。コンテンツ消費をモニター、測定する方法が変わる。BARC Indiaが最初のデータセットを提供するので、業界を待つ必要はない。

今日はIBF、AAAI、ISAなどの関係上部組織にとって祝福すべき日である。世界各国では5、6年かかるものを2年で立ち上げた。

BARC Indiaはまず、1万760の世帯を抽出することによって10万人以上のC&S市場データをリリースする。BARC Indiaは層化任意抽出方法を使って1万2000の抽出世帯をモニターする。これは今後「インドが見ているもの」を反映するために、10万人以下の市場を追加して、最大2万のリポーティング世帯になる。

BARC Indiaはこの世界をリードする測定技術によって300以上のチャンネルをモニターしており、この技術に大幅に依存している。

NCCSや新たなSECシステムは新しい規格となり、よりスマートな政策決定プロセスを実現する。コンテンツプランナーと広告主は新たなNCCSが豊富な世帯パラメーターを取得するのでより客観性があることが分かる。

セキュリティーおよび防御はBARC Indiaにとってもう1つの優先事項である。BARC Indiaはメーターマネジメント、パネルマネジメント、DQA、ITセキュリティー、プレイアウト・モニタリングなどの大きな枠組みの中の重要なプロセスで28のパートナーを使用している。情報のインテグリティーは「右の手のしていることを左の手に知られないようにしなさい」との原則によって保証されている。

BARC Indiaにとってこの業務は始まったばかりであるが、われわれはインテリジェンスと分析の全く新しい時代の幕開けを告げる。

ハイライトは以下の通り。

Star Plusはインドの大手ヒンディー語のGECチャンネル(ヒンディー語市場)

Zeeはテルグー語、マラティ語など、強力な地方チャンネルとして台頭

Aaj Takはヒンディー語ニュースのリーダー(ヒンディー語市場)

Times Nowは英語ニュース部門のリーダー(インド全体)

IPL開催日にはSony Maxが確固たる地位に

Sun TVはタミルナード州市場の主要なリーダー

ETV Kannadはカンナダ語市場の市場リーダー

Nickは子ども部門の市場リーダー(インド全体)

Zee TV HDはヒンディー語市場全体でSony Six HDとColors HDを抜いて最高の視聴時間を誇る

Discoveryはインフォテインメント部門でリーダー(インド全体)

▽BARC Indiaについて

ウェブサイト:http://www.barcindia.co.in

Twitter:@BARCIndia

▽問い合わせ先

partho.dasgupta@barcindia.co.in

jagdeep.dighe@barcindia.co.in

ソース:Broadcast Audience Research Council

BARC India: World's Largest and Future Ready Television Audience Measurement Service Now Launched in India

PR60347

MUMBAI, Apr. 30 /PRN=KYODO JBN/ --

The wait is over.

It's a momentous day in the history of Indian television that will change how

content consumption will be monitored and measured. The wait for the Industry

is over, as BARC India rolls out its first set of data.

Today, is indeed a day to celebrate for the shareholder apex bodies - IBF, AAAI

and ISA - to launch in 2 years what countries across the world would have taken

at least 5-6 years.

Initially, BARC India will be releasing data for 1 lakh+ C&S markets with a

sample size of 10,760 households. BARC India will actually monitor 12,000

sample households, using a stratified random sampling technique. This will go

up to 20,000 reporting homes, with addition of the less than 1 lakh markets to

represent "What India Watches".

With over 300 Channels being watermarked with this world's leading technology

for measurement, BARC India relies heavily on the technology backbone.

NCCS or the new SEC system will now be the new standard, to enable smarter

decision making processes. Both content planners and advertisers will find the

new NCCS to be more objective as it captures the affluence parameters of a

household.

Security and Vigilance is another priority for BARC India. BARC India uses as

many as 28 partners across key processes within the larger framework of meter

management, panel management, DQA, IT security, playout monitoring etc.

Information integrity is ensured through 'the right hand not knowing what the

left hand is doing' principle.

For BARC India, the journey has just started as we usher in a whole new era of

intelligence and analytics.

Highlights as Follows:

Star Plus is leading Hindi GEC channel of the country (HSM)

Zee emerges strong in Regional channels like Telugu and Marathi

Aaj Tak is the leader in Hindi news (HSM)

Times Now leads in English news category (All India)

IPL days put Sony Max in strong position

Sun TV is a dominant leader in Tamil Nadu market

ETV Kannada is the market leader in Kannada market

Nick is the market leader in Kids category (All India)

Zee TV HD has the highest Time Spent followed by Sony Six HD & Colors HD across

HSM.

Discovery is the leader in the infotainment category (All India)

About BARC India

Visit: http://www.barcindia.co.in

Twitter: @BARCIndia

Media Contacts:

partho.dasgupta@barcindia.co.in

jagdeep.dighe@barcindia.co.in

Source: Broadcast Audience Research Council

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

SNSでも最新のプレスリリース情報をいち早く配信中