ホルシム、シェンク・プロセスのソフトウェアー、LOGiQ によってロジスティクス・サービスを自動化
AsiaNet 60292
ホルシム、シェンク・プロセスのソフトウェアー、LOGiQ によってロジスティクス・サービスを自動化
ダルムシュタット(ドイツ)、2015年4月27日/PRNewswire/ --
-東欧18箇所のセメント拠点をネットワーク化および標準化
世界有数のセメント製造業者であるホルシム(Holcim)は、「スマートな」工場を目指す動きの一環として、東欧プラントにおける同社の自動化された発送プロセスや、計量技術を最適化しました。同社は年明け以来、シェンク・プロセス(Schenck Process)のロジスティクス・ソフトウェアー、LOGiQによってスロバキアからブルガリアにかけて同社が運営する14拠点における発送サービスに関連した全てのプロセスとデータ管理の自動化を行ってきました。他にも4箇所の施設が、アウトバウンド、インバウンド、およびトラック、鉄道、船舶によるAFR輸送などを含む、この高度に利用可能な発送自動化システムへの接続を行っている最中です。
(写真: http://photos.prnewswire.com/prnh/20150423/740622-a )
(写真: http://photos.prnewswire.com/prnh/20150423/740622-b )
セメント製造業者で新世代のLOGiQを採用中
ミルからコンクリート工場へ、または直接顧客へ - 建設プロジェクトの成功は、セメントの円滑な輸送にかかっています。新世代のLOGiQ によって、セメント製造業者はインターネットやウェブ2.0テクノロジーを用いて内部物流の全工程をネットワーク化し、管理し、記録することが可能になります。LOGiQは迅速で効率が良いことに加えて、マニピュレーションの影響を受けにくいという特に重要な利点も備えています。また、待ち時間を減らし、時間を有効に利用し、原材料の節約を助けます。
自動化された輸送プロセスは、ローカルなインテリジェンスのネットワーキングに依存しながら、既存のハードウェアー/ソフトウェアー・コンポーネントと新たなハードウェアー/ソフトウェアーのそれと連結させます。LOGiQ のポートフォリオに含まれるハードウェアー/ソフトウェアー・モジュールの全てのコンポーネントが、ホルシムの拠点18箇所で使用されています。LOGiQ は、受注から配達受領書の印刷に至るワークフロー管理システムを全て、自動で、かつホルシムの顧客の母国語で制御します。配達ポイント、ミキサー、スケール、オペレーター・ターミナル、および搬入口の間で行われるすべてのトランザクションが、記録され、保存され、アーカイブ化されます。さらに、注文はロス無しに円滑にERPシステム(SAP)へ報告されます。
LOGiQ、スマート・ファクトリーを設置
ホルシムは、欧州における全てのビジネス・プロセスを統合するという野心的な目標を設定しています。LOGiQ 、およびシェンク・プロセスのチームの助けを得て、東欧での作業はほぼ成功裏の内に完了しようとしています。「当社は、スマート・ファクトリーへ向けて正しい方向に進んでいます。」と、新興ヨーロッパ(Emerging Europe)、地域サポート部(Regional Support Organization)、自動化および電気製品部門(Automation and Electrical)長のIonut Grosu 氏はコメントしています。この自動化されたソルーションは 、ソルーションがインターネットに接続された1月だけでも、14拠点における1万以上の輸送注文を円滑に処理しました。
詳細については以下のウェブサイトをご覧ください:http://www.schenckprocess.com/press/product-releases/Holcim-automates-logistics-services-with-Schenck-Process-LOGiQ-software
プレス担当:
Schenck Process Holding GmbH
Martina Seefeld
Darmstadt, Germany
電話 +49-61-51-1531-3128
press@schenckprocess.com
情報源:シェンク・プロセス(Schenck Process GmbH)
(日本語リリース:クライアント提供)
Holcim Automates Logistics Services With Schenck Process' LOGiQ Software
PR60292
DARMSTADT, Germany, Apr. 27 /PRN=KYODO JBN/ --
- 18 cement locations in Eastern European logistics project networked and
standardized
Holcim, one of the world's largest cement manufacturers, has optimized its
automated dispatch processes and weighing technology in its Eastern Europe
plants in a move towards becoming a smart factory. Since the beginning of the
year, the LOGiQ logistics software by Schenck Process has been automating all
process and data management relating to dispatch services in the company's 14
locations from Slovakia to Bulgaria. Four other locations are currently in the
process of being connected to the highly available dispatch automation system.
Including all Outbound-, Inbound- and AFR transports by truck, train or ship.
(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20150423/740622-a )
(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20150423/740622-b )
New generation of LOGiQ in use at cement manufacturer
From the mill to the concrete plant or directly to the customer: The key to the
success of construction projects relies on smooth delivery of cement. With the
new generation of LOGiQ the cement manufacturer is able to network, manage, and
document all stages of its intralogistics via Internet and Web 2.0 technology.
Quick, efficient, and most importantly insusceptible to manipulation. LOGiQ
shortens waiting times, takes advantage of time, and helps save on raw
materials.
Automated shipping processes interlock new hardware and software components
with existing ones while relying on networking local intelligence. All major
components of the hardware and software modules from the LOGiQ portfolio are
currently in use at the 18 Holcim locations. LOGiQ controls the workflow
management system from orders receiving to printing delivery notes
automatically and in the local language of Holcim's customers. All transactions
between the delivery point, mixers and scales, operator terminals and loading
bays are logged, stored, and archived. The orders are smoothly reported to the
ERP system (SAP) without loss.
LOGiQ sets up smart factories
The cement manufacturer has set itself the ambitious goal of unifying all
business processes across Europe. With the help of LOGiQ and the team at
Schenck Process, the phase in Eastern Europe is nearing successful completion.
"We are headed in the right direction towards a smart factory," says Ionut
Grosu, Head of Automation and Electrical in the Regional Support Organization
Emerging Europe. The automated solution smoothly handled more than 10,000
transport orders in the 14 locations in January alone, the month it went online.
More Information:
Press Contact:
Schenck Process Holding GmbH
Martina Seefeld
Darmstadt, Germany
T +49-61-51-1531-3128
press@schenckprocess.com
Source: Schenck Process GmbH
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