NetEaseが渋谷で新しい広告キャンペーンを開始 日本参入かとの臆測を煽る
NetEaseが渋谷で新しい広告キャンペーンを開始 日本参入かとの臆測を煽る
AsiaNet 60212 (0514)
【東京2015年4月20日PRN=共同通信JBN】4月20日、渋谷にある大型スクリーンに新しいビデオ広告が登場した。この広告は中国に本社があるゲーム企業NetEase Gamesが提供したもので、あらゆる階層の人々がオンラインゲームの面白さや興奮を共有できることを訴えた。NetEaseはスローガンに「Passionate Gaming Enthusiasts(熱狂的なゲームファン)」を掲げ、最新の宣伝キャンペーンを開始、国際的なゲーム業界に新たに参入したことを宣言した。
東京で昨年9月に開催された東京ゲームショーで、日本のゲーマーはNetEase Gamesが展示した5つの優れたゲームを熱狂的に称賛した。NetEase Gamesが東京で大型の宣伝キャンペーンを張ったことで、同社が戦略計画で次に何を打ち出すのだろうかという臆測をゲーム業界で煽り立てることは必然である。
15年にわたりオンラインゲームの開発、営業、パブリッシングの経験を培ってきたNetEase Gamesは、中国で最も尊敬され定評があるオンラインゲーム企業の1つとしてよく知られている。NetEaseの2014年第4四半期におけるオンラインゲーム売上高は前年比35.7%増の4億6150万ドルに達した。
NetEaseの大半のゲームは中国の古典を範としたテーマを採用しており、日本のプレーヤーが魅力を感じるといわれている。NetEase Gamesは今後、日本のゲームスタジオないしはパブリッシャーとの提携を通じて競争が激しい日本市場に参入する可能性がある。中国のゲーム最大手企業NetEase Gamesが推進する新たな「Passionate Gaming Enthusiasts」広告キャンペーンは、ゲーム業界にちょっとした変化をもたらすかもしれない。
Photo - http://photos.prnasia.com/prnh/20150420/0861503001
ソース:NetEase
NetEase Debuts New Publicity Video in Shibuya, Triggers Speculation in Japan Game Industry
PR60212
TOKYO, Apr. 20, 2015 /PRN=KYODO JBN/ --
On April 20, a new video advertisement hit the big screens of Shibuya. The
advertisement came from the China-based game company NetEase Games, and showed
people from all walks of life sharing the fun and excitement of online gaming.
With the slogan, "Passionate Gaming Enthusiasts", NetEase launched their
brand-new publicity campaign, and staked a fresh claim in the international
gaming industry.
At the Tokyo Game Show last September, Japanese gamers enthusiastically praised
the five quality games on exhibition from NetEase Games. The fact that NetEase
Games has launched a major publicity campaign in Tokyo is bound to fuel
speculation in the games industry about the next steps in the company's
strategic plan.
With 15 years of experience in the development, operation and publishing of
online games, NetEase Games is well-known as one of China's most well-respected
and established online gaming companies. In the fourth quarter of 2014,
NetEase's revenues from online gaming reached US$461.5 million, a year-on-year
increase of 35.7%.
Many of NetEase's games have themes drawn from classical Chinese history, which
is said to be attractive to Japanese players. Going forward, NetEase Games may
be entering the competitive Japanese gaming market through alliances with
Japanese game studios or publishers. The new "Passionate Gaming Enthusiasts"
publicity campaign could prove to be a taste of changes to come in the gaming
industry, driven by the Chinese gaming giant, NetEase Games.
Photo - http://photos.prnasia.com/prnh/20150420/0861503001
SOURCE: NetEase
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