世界中の消費者が#PepsiChallengeでアイコニックなペプシ缶のデザイン更新

ペプシコ

世界中の消費者が#PepsiChallengeでアイコニックなペプシ缶のデザイン更新

AsiaNet 60124 (0486)

【パーチェス(米ニューヨーク州)2015年4月15日PRN=共同通信JBN】

*#PepsiChallenge(ペプシ・チャレンジ)のグローバル大使、ニコラ・フォルミケッティが世界的なデザイン・チャレンジでクリエーティブリーダーを結集

#PEPSICHALLENGE-ペプシ(R)は最もアイコニックなブランド資産であるペプシ缶のクリエーティブな裁量をファンの手に委ねる。2015年の#PepsiChallenge(http://www.pepsichallenge.com/ )の一環として、消費者には「Live For Now」デザイン・チャレンジで、あまねく知られ認められている缶に独自の特別デザインと独創的スタイルを施すまたとないチャンスが与えられる(https://youtu.be/bFomInivvYA )。

Photo - http://photos.prnewswire.com/prnh/20150409/197603

#PepsiChallengeのグローバル大使で世界に知られたファッションデザイナー兼クリエーティブディレクターのニコラ・フォルミケッティに率いられる「Live For Now」デザイン・チャレンジは、フォルミケッティの愛されるニコパンダ標章というデザインコンセプトによって始動する。ニコパンダ標章は、消費者が提案と合わせられるインスピレーションと土台になる。ロゴだけ残された無地のペプシ缶で、消費者はペプシ缶の正面を再考できる。自身のイマジネーションの限界だけがリミットだ。

フォルミケッティは「わたしは常に、特に国境のないデザイン界の周りからインスピレーションを得ている。ファッション、建築から製品、ブランドまで、デザインは多くの媒体があり、あらゆる才能の個人によって生み出される。『Live For Now』デザイン・チャレンジは受け入れるのが待ちきれない挑戦であり、世界が着想し提案するのを楽しみにしている」と語った。

本日、15日から5月13日まで、世界各地の提案はwww.PepsiChallenge.com で受け付ける。優勝者のデザイナー1人は、ニューヨーク市のPepsiCo Design & Innovation Centerで業界をリードするペプシコのデザインチームと協業する人生一度の体験が与えられる。

最優秀の提案はフォルミケッティ、ペプシコのマウロ・ポリチーニ上級副社長兼最高デザイン責任者(CDO)、下記の各氏ら精選されたデザイン界の著名人からなる委員会が判定する。

マルセロ・バーロン-クリエーティブディレクター

ラポ・エルカン-イタリア・インディペンデント会長兼共同創業者

カリム・ラシッド-受賞歴のあるデザイナー

フランカ・ソッツァーニ-ヴォーグ・イタリア編集長

PepsiCo Global Beverage Brandsのクリスティン・パトリック上級副社長兼最高マーケティング責任者(CMO)は「新しいペプシ・チャレンジは、安全地帯から抜け出して新たな挑戦と機会を受け入れるよう世界中の消費者を激励することがすべてである。デザインは長い間、やり方を変える人々の安息地だった。だから、われわれはグローバルチャレンジ第1弾のひとつとして、この勇敢なクリエーティブ層と直接つながることを求めた。チャレンジの年にわれわれは、違うやり方でブランドを見るため自分たちのレンズも変えた。われわれは最も慈しんだ資産の一部、最も目立つ真の財産(ペプシ缶の正面)を世界中の消費者の再考に委ねることにした。結果を見るのが待ちきれない」と語った。

「Live For Now」デザイン・チャレンジは、フォルミケッティが光にヒントを得たアートインスタレーションのデザインで世界のクリエーティブな仲間に挑戦したPepsi x Liter of Light(ペプシの1リットル・ペットボトルを利用した明かり)「Ignite the Light(光をともそう)」ツアーに続くものである。創造的で大規模なミクストメディアによるアートインスタレーションの国際巡回展示「Ignite the Light」ツアーは、ペプシのLiter of Lightとのグローバル提携を通じて、電気と基本的な照明ソリューションが足りない地域に注意を喚起する。世界の消費者がInstagram、Facebook、Twitter、YouTubeでハッシュタグ#PepsiChallengeを1回クリックするたび、ペプシはLiter of Lightに1ドル寄付する。最も必要とする人々に環境にやさしく低価格で使いやすい明かりを与えるためである。

その開始により、#PepsiChallengeは世界中のTwitterでやり取りされるトピックのナンバーワンになり、ペプシのグローバルブランド大使、国際的啓発者、ファッション企業、スポーツセレブによる取り組みも同様で、ペプシ・チャレンジは2015年いっぱい、人生を最大限生きて、大小にかかわらずすべての瞬間を最高にするよう世界の消費者に刺激を与えるため、グローバルおよびローカルなチャレンジを続ける。チャレンジはペプシのソーシャルチャンネル、PepsiChallenge.com とグローバルおよびローカルの大使を通じて発表される。ほかの情報、チャレンジの詳細は専用サイトwww.PepsiChallenge.com か、ペプシの各国ソーシャルチャンネルを参照。「Live For Now」デザイン・チャレンジの規則、資格要件詳細もwww.PepsiChallenge.com を参照。

▽ペプシコについて

世界の200を超える国・地域の消費者が1日に10億回、ペプシコ製品を楽しんでいる。ペプシコはフリトレー、ゲータレード、ペプシコーラ、クエーカー、トロピカーナなどの補助食品・飲料製品を中心に、2014年には660億ドル以上の純収入を上げた。ペプシコの製品には推定年間売上高が10億ドルを超える22のブランドをはじめとして、楽しめる幅広い食品・飲料が含まれる。ペプシコの神髄は「目的のあるパフォーマンス」であり、株主の価値を持続的に高めながら、一流の業績を上げることを目標とする。「目的のあるパフォーマンス」は実際には、おやつから健康食品まで幅広い食品・飲料を提供すること、環境への影響を最小限に抑える革新的方法を見つけて運営コストを削減すること、世界中の従業員に安全で快適な職場を提供すること、そしてペプシコが活動する地域社会を尊重、支援し、そこに投資することを意味する。詳しい情報はwww.pepsico.comを参照。

ソース:PepsiCo

▽問い合わせ先

PepsiCo

Nicole Tronolone

Nicole.Tronolone@pepsico.com

A Pop Culture Icon, Refreshed: Consumers Around the World Take the #PepsiChallenge to Redesign the Iconic Pepsi(R) Can

PR60124

PURCHASE, N.Y., Apr. 15, 2015 /PRN=KYODO JBN/ --

    -- #PepsiChallenge Global Ambassador Nicola Formichetti Unites Creative

                Leaders for Worldwide Design-Led Challenge

   #PEPSICHALLENGE - Pepsi(R) is putting creative control of its most iconic

brand equity, the Pepsi can, in the hands of fans. As part of the 2015

#PepsiChallenge (http://www.pepsichallenge.com/), consumers will have the

extraordinary opportunity to re-envision the universally celebrated and

recognized can with their own special designs and creative flair in the "Live

For Now" Design Challenge. (https://youtu.be/bFomInivvYA )

   Photo - http://photos.prnewswire.com/prnh/20150409/197603

   Led by #PepsiChallenge global ambassador and world-renowned fashion designer

and creative director, Nicola Formichetti, the "Live for Now" Design Challenge

will kick-off with a design concept from Formichetti, featuring his beloved

Nicopanda emblem, that will serve as inspiration and lay the groundwork

showcasing where consumers can go with their own submissions. A blank Pepsi

can, with only the logo intact, allows consumers to re-imagine the facade of

the Pepsi can, with the only limitations their own imagination.

   "I find inspiration around me constantly, particularly by the borderless

world of design. From fashion and architecture to products and brands, design

can be found in many mediums and created by individuals of all talents," said

Formichetti. "The 'Live for Now' Design Challenge was a challenge I couldn't

wait to accept and I am excited to see what the world conceives of and shares

back."

   Beginning today and continuing through May 13th, submissions from around the

world will be accepted on www.PepsiChallenge.com, with one (1) winning designer

offered a once-of-a-lifetime design experience at the PepsiCo Design &

Innovation Center in New York City working alongside PepsiCo's industry-leading

design team.

   Top submissions will be judged by Formichetti, PepsiCo's Senior Vice

President and Chief Design Officer Mauro Porcini and a hand-selected committee

of design-world notables, including:

   Marcelo Burlon, Creative Director

   Lapo Elkann, Chairman and Co-Founder of Italia Independent

   Karim Rashid, Award-Winning Designer

   Franca Sozzani, Editor-in-Chief of Vogue Italia

   "The new Pepsi Challenge is all about encouraging consumers around the world

to step out of their comfort zone and accept a new challenge and opportunity.

Design has long been a haven for those who dare to do differently, so we wanted

one of our first global challenges to connect with this bold creative class

directly," said Kristin Patrick, Senior Vice President and Chief Marketing

Officer, PepsiCo Global Beverage Brands. "In a year of challenges, we have also

turned the lens on ourselves to look at our brand differently. We're turning

over our most cherished piece of equity and our most visible piece of real

estate - the facade of the Pepsi can - to consumers around the world to

reimagine. We can't wait to see the results."

   The "Live for Now" Design Challenge follows the Pepsi x Liter of Light

"Ignite the Light" Tour where Formichetti challenged creative colleagues around

the world to design art installations inspired by light. An international

journey of creative, large-scale, mixed media art installations, the "Ignite

the Light" Tour brings attention to communities that lack electricity and basic

lighting solutions through the Pepsi global partnership with Liter of Light.

Every time consumers around the world use the #PepsiChallenge hash tag on

public Instagram, Facebook, Twitter or YouTube profiles, Pepsi will donate $1

to Liter of Light to help bring environmentally-friendly, inexpensive and easy

to make lights to those around the world who need it most.

   With a launch that marked #PepsiChallenge as the #1 Twitter trending topic

worldwide, and engagements by and with Pepsi global brand ambassadors and

international luminaries, fashion houses and sports celebrities alike, the

Pepsi Challenge continues throughout 2015 with additional global and local

challenges designed to galvanize consumers around the world to live life to the

fullest and make every moment - big or small - epic. Challenges are issued on

Pepsi social channels, PepsiChallenge.com and via global and local ambassadors.

Visit: www.PepsiChallenge.com and all Pepsi social channels around the world

for more information and challenge details. Complete rules and eligibility

requirements for the "Live for Now" Design Challenge are available on

www.PepsiChallenge.com.

   About PepsiCo

   PepsiCo products are enjoyed by consumers one billion times a day in more

than 200 countries and territories around the world. PepsiCo generated more

than $66 billion in net revenue in 2014, driven by a complementary food and

beverage portfolio that includes Frito-Lay, Gatorade, Pepsi-Cola, Quaker and

Tropicana. PepsiCo's product portfolio includes a wide range of enjoyable foods

and beverages, including 22 brands that generate more than $1 billion each in

estimated annual retail sales. At the heart of PepsiCo is Performance with

Purpose - our goal to deliver top-tier financial performance while creating

sustainable growth and shareholder value. In practice, Performance with Purpose

means providing a wide range of foods and beverages from treats to healthy

eats; finding innovative ways to minimize our impact on the environment and

reduce our operating costs; providing a safe and inclusive workplace for our

employees globally; and respecting, supporting and investing in the local

communities where we operate. For more information, visit: www.pepsico.com.

    SOURCE: PepsiCo

   CONTACT: PepsiCo

            Nicole Tronolone

            Nicole.Tronolone@pepsico.com

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

SNSでも最新のプレスリリース情報をいち早く配信中