中近東大手航空会社エティハド航空での、「Engage360」によるビッグデータマネジメント事例が評価され、FOMAシルバーを獲得

Vizury

AsiaNet 60113

報道関係各位

2015年4月10日

Vizury Japan

中近東大手航空会社エティハド航空での、

「Engage360」によるビッグデータマネジメント

事例が評価され、FOMAシルバーを獲得

 デジタルマーケティング業界をリードする、デジタルCRMソリューションの Vizury Interactive Solutions(本社:インド、CEO:チェタン・クルカルニ、以下Vizury)は、3月24日(火)にシンガポールで開催されたFestival Of Media Asia Pacific Awards 2015(FOMA)のSmart Use Of Data部門においてシルバー(銀賞)を獲得いたしました。

Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20140612/10100042-a

 Festival Of Media Asia Pacific Awards 2015(FOMA)は、アジア太平洋地域全体におけるメディアマーケティング及びコミュニケーション事例の中から優れたものに表彰されるものです。

 Vizuryインド・中近東・アフリカ地域代表 アムジャド・パルヤリ (Amjad Puliyali)は次のように述べています。

「私たちは、Smart Use Of Data部門でのFOMAシルバー受賞に興奮しています。エティハド航空のキャンペーンは開始当初から興味深いものでした。これはFacebook広告配信を含めた様々なプログラマティックチャネルから消費者にリーチすることで一貫性のあるROIの実現を前提に構築されました。Vizury-Engage360を活用したビッグデータ分析と科学的予測によって供給されるデータに基づいたマーケティングアプローチを導入し、複数のプラットフォーム間で個人毎に最適化されたターゲティング広告を通じて、エティハド航空のブランド認知度を高め、300%のマーケティングROI向上を実現しました。」

 Festival Of Media Asia Pacific Awards 2015(FOMA)では、マーケティングやメディア業界の著名なエグゼクティブで構成される55名の審査員が、1,700以上のエントリーを公正に評価し、表彰しました。

 今回の受賞は、データマーケティングによるWebサイト上でのコンバージョン数や平均取引額の増加、オンラインCPAの削減、マーケティングROIの向上が評価されたものです。

他の候補には、三菱、Vodafone、OMD、Bohemia、 KFCのような最大手ブランドもリストアップされていました。

 また、Vizuryは4月28日(火)にイギリスで開催される「the Performance Marketing Awards」 Global Excellence in Performance Marketing 2015にもノミネートされています。

Vizuryについて

 Vizuryは、インターネットサイト内での行動履歴に基づき、最適な商品をリコメンド・ダイナミック広告として配信することで購買を促進するデータマネジメントプラットフォームを提供しております。

 2008年にインドのバンガロールで事業を開始後、東京、デリー、北京、上海、広州、シンガポール、ジャカルタ、台北、ドバイ、ソウル、シドニー、サンパウロ、メキシコなど、アジアを中心に50ヶ国でグローバル展開。

 eコマース、旅行、不動産、人材、教育、金融サービスなど、600以上の企業に対しソリューション提供。

デロイト・アジア太平洋地域Fast500(新興企業500社)に2年連続(2014年、2015年)ランクインしており、アジア初のFacebook認定パートナー、Twitterリターゲティング・プラットフォーム・パートナーです。

【報道関係お問い合わせ】

Vizury Japan PR事務局(㈱アンティル内) 担当:中根、小倉、松並

TEL:03-5572-7375  FAX:03-6674-2730  E-Mail:vizury@vectorinc.co.jp

(日本語リリース:クライアント提供)

Vizury's Smart Use of Data for Etihad Airways Earns Rewards, Wins a FOMA

PR60113

TOKYO, Apr.10, 2015 /PRN=KYODO JBN/ -

Vizury, a premier performance marketing and remarketing firm, won the silver

for the "Smart Use Of Data" category at Festival Of Media Asia Pacific Awards

2015 (FOMA) held at Singapore on 24th March. The Festival of Media Asia Pacific

Awards is dedicated to the evolution of media, celebrating the best in media

thinking and communications across the APAC region.

Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20140612/10100042-a

"We are thrilled to win a FOMA for the Smart Use of Data category. Etihad's

campaign was interesting from the beginning. It was built around the premise of

delivering consistent ROI by tapping consumers across a variety of programmatic

channels including Facebook Exchange. Vizury adopted a data-backed marketing

approach that was powered by big data analytics and predictive sciences.

Targeting consumers through personalized ads across multiple platforms

increased online bookings and brand awareness delivering 3X business ROI for

Etihad," said Amjad Puliyali, GM India, Middle East and Africa, Vizury.

The Smart Use of Data Award recognizes data-driven marketing efforts by brands

that have yielded improved results, as evidenced by metrics like web

conversions, increase in average order value, reduction in online CPA or

increase in ROI. A panel of 55 judges comprising of renowned marketing and

media executives evaluated over 1700 entries before announcing the winners.

Some of the biggest of brands and agencies like Mitsubishi, Vodafone, OMD,

Bohemia, KFC were the other contingents shortlisted for this award.

Vizury has also been shortlisted at the Performance Marketing Awards for Global

Excellence in Performance Marketing 2015 to be held on April 28, in the United

Kingdom.

About Vizury:  

Vizury, a premier performance marketing and retargeting firm, helps marketers

secure customers using personalized marketing solutions across channels.

Established in 2008, we work with some of the best known brands in 40+

countries across industries like travel & hospitality, ecommerce, healthcare,

automobile and classifieds. Vizury has a presence in Bangalore (HQ), Tokyo,

Delhi, Beijing, Shanghai, Guangzho, Singapore, Jakarta, Taipei, Dubai, Seoul,

Sydney, Sao Paulo and Mexico. Listed on Deloitte APAC Tech Fast 500 for two

consecutive years (2014 & 2015), Vizury is among the first companies in Asia to

be a badged a Facebook Marketing Partner with FBX specialty and a Twitter

Retargeting Platform Partner.

For more information, please visit www.vizury.com

Follow Vizury on LinkedIn or on Twitter @vizuryonetoone

Media contact:

Namrutha Ramanathan

+91-9663323583

namrutha.ramanathan@vizury.com

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