Telepizzaが国際プレゼンスを強化 ナイジェリアに参入して高成長市場へのコミットメントを再確認

Telepizza

Telepizzaが国際プレゼンスを強化 ナイジェリアに参入して高成長市場へのコミットメントを再確認

AsiaNet 60099(0473)

【マドリード2015年4月8日PRN=共同通信JBN】

*ナイジェリアで事業をしている地元マスター・フランチャイズと今後5年間に30店オープンする契約に調印

*Telepizzaは高成長が見込まれるアフリカ市場への2014年以来の進出で、国際拡大戦略のさらなる一歩を踏み出す

*15カ国のプレゼンス強化により、同社の国際売上高はすでに総額の30%を上回る

Telepizzaはナイジェリアがアフリカ最大級の有望市場とみなして国際戦略を推進、同国のマスター・フランチャイズと今後5年間に30店オープンする覚書(MoU)に調印した。

(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20150317/735407-a

(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20150408/738931

ナイジェリア市場全体を対象とする覚書は、年末までにラゴスに1号店を開店することを定めている。

Telepizzaのパブロ・フアンテギ最高経営責任者(CEO)は「この事業は、当社が2014年に進出した高成長が期待できる地域のアンゴラとともに、アフリカにおけるプレゼンスを強化する。われわれは1年足らずでアンゴラにすでに4号店をオープンしている」と語った。

ナイジェリアはアフリカ大陸有数の活力ある市場で、その進歩は人口増、社会経済的な成長、インフラと小売り、繊維など他部門の急速な開発に連動している。また、同国の食品産業はサハラ以南諸国の中で南アフリカに次ぐ2番目の規模になっている。

▽専門技術、フレキシビリティー、地元知識が国際成長のカギ

新市場に造詣の深い地元パートナーと契約を結ぶことは、国際拡大のカギである。ジョルヒオ・ミナルディ国際社長は「われわれは、Telepizzaの国際ブランド成長に関心がある新しい国際的な投資家と事業者を探している。フレッシュな手づくりの地中海ピザは素早くフレンドリーなサービスとともに業界でわれわれを際立たせている」と説明した。

Telepizzaは国際的な拡大に強いコミットメントを持っており、現在事業を展開中か新規参入の国々の成長に焦点を当てている。主に中南米、中部欧州、アフリカが対象で、拡大の手法はTelepizza独自か地元企業の買収、またはマスター・フランチャイズを通じて行われる。Telepizzaの海外売上高は現在、総額の30%を超えている。

Telepizzaにはソリッドモデルと広く認められた統合ブランドがあり、フランチャイズにとって幅広い柔軟性があり、さまざまな市場に合わせて規模を拡大縮小できる。ミナルディ社長は「われわれには地元の意見を事業に適用する対応能力と柔軟性という競争上の大きな優位性があり、いずれも双方の成功に欠かせない」と結論付けた。

この事業におけるTelepizzaの地元パートナーは、食品、飲料や不動産市場、インフラ開発部門の数社に関係する多様なビジネスグループである。グループはナイジェリアのほか、中東諸国でも事業展開している。

Telepizzaは今回の合意により、その産業活動の相乗効果から利益を得る。さらに、パートナーの双方ともアフリカのほかの市場に共同参入する同盟を結ぶ可能性を排除していない。

▽Telepizzaについて

Telepizzaは、いつでもどこでも心を込めて提供される地中海風のフレッシュで価格を上回る高品質の手づくりピザが有名な大手ピザ配達企業である。

30年に及ぶ歴史と経営モデルによって業界のパイオニア的存在となり、欧州、中南米、アフリカの15カ国に強固な統合プレゼンスの国際成長経験をもたらしている。1300カ所に販売拠点があり、世界で2万5000人の従業員がいる。

Telepizzaには経営モデル、および地元消費の味覚と習慣になじむフレキシビリティーに基づくフランチャイズとの関係があり、各市場の日常運営を確かなものにする多分野の熟練チームのサポートがある。

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ソース:Telepizza

▽問い合わせ先

Kreab / T. +34-917027170

Susana Sanjuan / ssanjuan@kreab.com / M. +34-677-946-805

Francisco Calderon / fcalderon@kreab.com / M. +34-654-642-160

Luis Meseguer / lmeseguer@kreab.com

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Telepizza Strengthens its International Presence: Reaffirms its Commitment to High Growth Markets by Starting Operations in Nigeria

PR60099

MADRID, Apr. 8, 2015 /PRN=KYODO JBN/ --

- The company signs an agreement with a local master franchisee with businesses

in the country to open 30 stores in five years

- Telepizza takes a further step in its international expansion strategy in a

market with high growth potential, where it is present since 2014   

- With consolidated presence in 15 countries, the company's international sales

already represent over 30% of total   

Telepizza pushes ahead its international strategy betting on one of the highest

growth potential markets in Africa. The company signed a MoU (Memorandum of

Understanding) with a master franchisee with businesses in the country to open

30 stores in the next five years.

     (Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20150317/735407-a )

     (Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20150408/738931 )

The understanding agreement, which includes the whole Nigerian market,

establishes that first stores will open in the city of Lagos before the end of

the year.

"This operation will strengthen our presence in Africa, with high growth

potential areas where the company operates in since 2014, in Angola. We have

already opened our fourth store in this country in less than a year," explains

Pablo Juantegui, CEO of Telepizza.

Nigeria is one of the most dynamic markets in this continent which progress is

associated to population growth potential (the most populated African country

with an average age of 18.5 years), socioeconomic growth and the fast

development of infrastructures and other sectors such as retail and textile. In

addition, its food industry is the second largest, after South Africa, among

the sub-Saharan countries.

Expertise, flexibility and local knowledge, keys for international growth

The agreement with local partners with deep knowledge of new markets is key for

international expansion. "We look forward to new international investors and

operators that are interested in growing our international brand. Our fresh

handmade Mediterranean pizza distinguishes us from the industry, together with

fast friendly service," explains Giorgio Minardi, President of International.

Telepizza's strong commitment to international expansion is focused on the

growth in countries where it is currently operating as well as entering new

markets, mainly in Latin America, Central Europe and Africa, either

organically, through acquisitions of local companies or via master franchises.

Telepizza's sales abroad currently represent over 30% of total.

Telepizza has a solid model and a recognized and consolidated brand, scalable

to different markets with a wide degree of flexibility for the franchisee. "We

have this great competitive advantage: our response capacity and flexibility to

apply local concepts to the business, which are key for both parts' success,"

Minardi concludes.  

Telepizza's local partner in this operation is a diversified business group

with interests in several companies, in sectors such as food and beverages, as

well as real estate market and infrastructure development. In addition to

Nigeria, the group operates in various countries in the Middle East.

The agreement will allow Telepizza to benefit from synergies of its industrial

activity. Furthermore, neither partner rules out analyzing alliances to enter

together into other African markets.

About Telepizza

Telepizza is a leading pizza delivery company recognized for its freshly

quality handmade pizzas in a Mediterranean style, friendly served anytime

anywhere at a great value.

Its pioneering positioning in the sector with 30 years path and its management

model, has made it experience a solid international growth with a consolidated

presence in 15 countries of Europe, Latin America and Africa, 1,300 sales

points and 25,000 employees worldwide.

Telepizza has a management model and relationship with its franchisees based on

flexibility - to adapt to the tastes and habits of local consumption - and the

support of an experienced and multidisciplinary team that ensures the daily

operation in each of the markets.

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Further information:

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Source: Telepizza

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