SSIがMRopsの買収を発表

SSI (Survey Sampling International)

SSIがMRopsの買収を発表

AsiaNet 59826 (0375)

【シェルトン(米コネティカット州)2015年3月16日PRN=共同通信JBN】

*オペレーション・B2B能力を拡充する動き

SSIはこのほど、経営コンサルタント企業、市場調査機関にエンドツーエンド市場調査業務サービスを提供している業界大手、MRopsの資産の大半を取得する正式契約を結んだ。SSIはこの買収により経営・供給能力を大幅に拡充、すでに急成長している国際的な企業間(B2B)取引に加えて、経営コンサルタント・ヘルスケアの専門知識を深め、国際的なデータ・ソリューションおよびテクノロジー企業としての主導的地位を強化する。

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SSIのクリス・ファニング社長兼最高経営責任者(CEO)は「このような類いのない経営能力・人材を急成長ビジネスに加えることは、SSIにぴったり合うことだ。イアン・キアナンCEOをはじめとするMRopsの経営陣はとりわけB2B分野で卓越したビジネスを構築しており、SSIの急拡大するB2Bサービスと大きな相乗作用がある。MRopsのコンサルティング・ヘルスケア市場に対する熱烈な集中は、われわれの戦略志向と足並みをそろえるものでもある」と語った。

2007年1月創業のMRopsは企業間(B2B)調査、役員インタビュー、統計サービス、サンプリング・ソリューションにたけている。同社は北米、アジア、欧州の各オフィスに約200人を雇用している。SSIはMRops買収により、インドのハイデラバードにオペレーションハブを加え、アジア太平洋地区の主導権を拡大する。

MRopsのイアン・キアナンCEOは「SSIには業界をリードするテクノロジーと国際パネル、さらに、MRopsがSSIと完全統合すれば、われわれの既存ビジネスの成長を加速させうる組織の強靭性がある。われわれは厳しいオーディエンス特定から、調査の質と完了の検証や回答者関係ソリューションの開発まで、極めて複雑な業務をサポートするチームとプロセスを構築してきた。そして、この強力なコンビネーションにより、われわれのコンサルティング、ヘルスケア顧客サービスは向上する。MRopsの一括サービス専門知識はSSIのパネル規模、世界展開、統合テクノロジー・プラットフォームとともに、世界中の顧客に極めて魅力的な価値のある提案をつくりだす」と語った。

キアナンCEOはグローバル経営担当の上級副社長としてSSIのグローバル役員チームに加わり、SSIのクリス・ファニング社長兼CEOに直属する。ファニング社長は買収オペレーションについて「われわれは迅速かつ円滑なMRopsのSSI統合を予測している。両社の顧客は、一体化で拡張されたSSIがサービスの中断なく前進し、統合企業からより大きな“即値”を得られることが分かるだろう」と強調した。

取引は2015年第1四半期に完了する見通し。ニューヨークの合併/買収(M&A)企業、AdMedia Partners(www.admediapartners.com )が今回の取引でMRopsの単独金融顧問を務めた。

SSIの株式の過半数は大手の中間市場向け未公開株式投資企業、HGGCが保有しており、同社は2014年12月に過半数の投資取引を終えている。

▽SSIについて

SSIは消費者、企業間(B2B)調査研究のデータ・ソリューションおよびテクノロジーの世界的な大手プロバイダーで、インターネット、電話、モバイル/無線、混合アクセス経由で100カ国以上に回答者を抱えている。SSIのスタッフは21カ国の30オフィスで活動、サンプルとデータの収集、コンピューター・アシステッド・テレフォン・インタビューイング(CATI)、質問状作成のコンサルティング、プログラミング、ホスティング、オンライン顧客リポーティング、データ処理を提供している。SSIの従業員3600人は世界の2500社以上の顧客にサービスを提供している。詳しい情報はwww.surveysampling.com を参照。

▽AdMedia Partnersについて

AdMediaは1990年に創業された大手M&A顧問企業で、市場調査サービス、広告、市場調査テクノロジー、メディア・情報部門を専門としている。AdMediaは1999年以来、90億ドル強相当の顧客取引190件以上を完了した。詳しい情報はwww.admediapartners.com を参照。

▽HGGCについて

カリフォルニア州パロアルトに本社を置くHGGCは大手の未公開株式投資企業で、中間市場のレバレッジド・バイアウト、資本増強、自己資本成長取引に特化している。HGGCは強力な経営陣、創業者、スポンサーと提携、持続的成長を生み出せる企業を構築している。HGGCは長年にわたる集合取引とオペレーションの経験から、市場をしのぐ幅広い業界の中間市場ビジネスを支援し、未公開株式、グローバル企業に成功事例をもたらしている。詳しい情報はwww.hggc.com を参照。

ソース:SSI(Survey Sampling International)

▽問い合わせ先

Chris Clarke

CMO, SSI

+1-203-567-7262(USA)

christopher.clarke@surveysampling.com

Jason Kannon

Kannon Public Relations

+1-203-981-4230(USA)

jkannon@kannonpr.com

SSI Announces Agreement to Acquire MRops Assets

PR59826

SHELTON, Conn., Mar. 16, 2015 /PRN=KYODO JBN/ --

             --Move will Expand Operational and B2B Capability--

   SSI has entered into a definitive agreement to purchase the majority of

assets of MRops, an industry-leading provider of end-to-end market research

operations services to management consulting firms and market research

agencies. With this acquisition, SSI strengthens its leadership position as a

global data solutions and technology company by significantly expanding its

operational and delivery capability, substantially adding to an already

fast-growth global B2B business and deepening its expertise in management

consulting and healthcare.

   Logo - http://photos.prnewswire.com/prnh/20141102/156027LOGO

   "Adding a high growth business with such exceptional operational capability

and talent is a very strong fit with SSI," said SSI President and CEO Chris

Fanning. "Ian and the MRops team have built an outstanding business, especially

in the B2B space, which is very synergistic with SSI's rapidly expanding B2B

offering. MRops' passionate focus on the consulting and healthcare markets is

also very well aligned with our strategic direction."

   Founded in January 2007, MRops specializes in business-to-business research,

executive interviewing, statistical services and sampling solutions. The

company has approximately 200 employees across offices in North America, Asia

and Europe. SSI's acquisition of MRops will also expand SSI's leadership

footprint in the Asia Pacific region with the addition of an operations hub in

Hyderabad, India.

   "SSI has the industry leading technology and global panel, and

organizational strength that will enable our existing business to grow more

rapidly once MRops has fully integrated with SSI," said MRops CEO Ian Kiernan.

"We've built the teams and processes to support very complex work - from

targeting hard to reach audiences, to validating survey quality and

completions, to developing respondent engagement solutions - and our consulting

and healthcare clientele will be much better served with this powerful

combination. MRops' full service expertise, combined with SSI's panel size,

global scope and integrated technology platform, creates a very attractive

value proposition to customers worldwide."

   Kiernan will join the SSI Global Executive Team as Senior Vice President,

Global Operations and report to SSI President & CEO, Chris Fanning. In

discussing the operations of the acquisition, Fanning stated, "We anticipate a

very rapid and smooth integration of MRops into SSI. Clients of both entities

will see a single, expanded SSI going forward with no disruption in service

and, we believe, greater immediate value from the combined company."

   The deal is expected to close in first quarter of 2015. New York-based

mergers & acquisitions firm, AdMedia Partners (www.admediapartners.com), acted

as exclusive financial advisor to MRops in the transaction.

   The majority owner of SSI is HGGC, a leading middle market private equity

firm, who completed their majority investment transaction in December, 2014.

   About SSI

   SSI is the premier global provider of data solutions and technology for

consumer and business-to-business survey research, reaching respondents in 100+

countries via Internet, telephone, mobile/wireless and mixed-access offerings.

SSI staff operates from 30 offices in 21 countries, offering sample, data

collection, CATI, questionnaire design consultation, programming and hosting,

online custom reporting and data processing. SSI's 3,600 employees serve more

than 2,500 clients worldwide. Visit SSI at: www.surveysampling.com.

   About AdMedia Partners

   Founded in 1990, AdMedia is a leading M&A advisory firm serving the

marketing services, advertising, marketing technology, media and information

sectors. AdMedia has completed over 190 transactions for clients valued in

excess of $9 billion since 1999. For more information, visit:

www.admediapartners.com

   About HGGC

   Based in Palo Alto, California, HGGC is a leading private equity firm

focusing on leveraged buyout, recapitalizations and growth equity transactions

in the middle market. HGGC seeks to partner with strong management teams,

founders and sponsors to build companies capable of generating sustainable

growth. With years of collective deal and operational experience, HGGC brings

best practices from private equity and global corporations to help middle

market businesses in a wide range of industries outperform the market. More

information is available at: www.hggc.com.

    SOURCE: SSI (Survey Sampling International)

   CONTACT: Chris Clarke

            CMO, SSI

            +1-203-567-7262 (USA)

            christopher.clarke@surveysampling.com; or

            Jason Kannon

            Kannon Public Relations

            +1-203-981-4230 (USA)

            jkannon@kannonpr.com

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