ペプシがフォルミケッティのインスタレーション「Ignite the Light」のキャンペーン開始

ペプシコ

ペプシがフォルミケッティのインスタレーション「Ignite the Light」のキャンペーン開始

AsiaNet 59818 (0370)

【パーチェス(米ニューヨーク州)2015年3月16日PRN=共同通信JBN】

*初のGlobal Challenge & Tourは、香港在住で世界的に著名なファッションデザイナー&クリエーティブディレクターのニコラ・フォルミケッティによるアートインスタレーションが呼び物となる

#PEPSICHALLENGE

ペプシ(R)は16日、暗闇の中で生活している人々に光を与えるため、世界の人々にチャレンジする。アイコン的存在になっている2015年ペプシ・チャレンジ(Pepsi(R)Challenge(TM)、http://www.pepsichallenge.com )プログラムは、初のグローバルイニシアチブとして電気と基本的な照明ソリューションを欠くコミュニティーに関心を持ってもらおうと、世界のアーティストたちが創作した創造的、大規模なミクストメディアによるアートインスタレーションの巡回展示、Pepsi x Liter of Light(ペプシの1リットル・ペットボトルを利用した明かり)「Ignite the Light(光をともそう)」ツアーを発表した。

Photo - http://photos.prnewswire.com/prnh/20150315/181840

ペプシはLiter of Light財団および(アートディレクター・グループの)ディーゼルと歌手レディー・ガガとのコラボレーションとして世界的に広く知られるファッションデザイナー、クリエーティブディレクター、ファッションエディターと提携して、香港で初の「Ignite the Light」インスタレーションを公開した。3月15日に公開され、PMQコートヤードで限られた時間に一般市民に開放されるフォルミケッティの作品タイトル「Ao Dress(アオドレス)」は、光と材料との共生関係の具体的1例である。

フォルミケッティは「ファッションとアート業界はそれぞれの世界が今ぶつかり合っているが、手を取り合って一生懸命働き、互いに助け合うことが大切である。私は自身のファッションアングルと混じり合うアートの世界に大いに心を打たれたので、Pepsi x Liter of Lightの『Ignite the Light』ツアーを通じて双方が手を組めることをとても喜んでいる。私の作品『Ao Dress』について言えば、再生、誕生、無限の可能性の光の具現である『Mother Nature』の影響を受けた。電気、光といった最も基本的な人間のニーズが満たされずに生活している人々を救うものとして、ペプシボトルの再利用に勝るものはない。ペプシはまさしく人々を暗闇から光の中に出すことを支援するが、それこそ私が確信を持って支持、支援できるものである」と語った。

「Ao Dress」は光とペプシボトルから作られたボディーアーキテクチャー付きの奇想天外なガウンである。光の女神「Ao」からひらめいた真に錬金術師的なファッション・スペクタクルは、液体をまき散らすような輝くLiter of Lightの太陽光の美しい自然を見るようで、今回のプロジェクトを祝福するものとして存在する未来のシルエットを創り出す。フォルミケッティのチームは、ファッション・テクノロジー会社のStudio XOとプロダクション会社Prettybirdの協力を得て、フォルミケッティのビジョンを生かしている。

ペプシコのクリスティン・パトリック上級副社長兼最高マーケティング責任者(CMO)は「Liter of Lightによる『Ignite the Light』ツアーを通じて、われわれはインパクトを与えたいという世界の消費者の願いを実現するため支援することに絞った目的を持って、ペプシ・チャレンジの楽しみと素晴らしさを鼓舞していきたい。Liter of Light とのわれわれの仕事は、ペプシ・チャレンジのキャンペーンプログラムを通じての結合体であり、われわれはこの(光という)死活的ニーズに対する関心を引き出すために、われわれ自身、協力するアーティスト仲間、消費者に挑戦する」と語った。

ペプシ・チャレンジは今日の多くの世代に、精一杯生きてもらい、大小にかかわらずすべての瞬間を最も素晴らしいものにするよう呼びかけている。ペプシ・チャレンジは2015年を通じて、消費者がさらに先に進んでもう少し大きな夢を抱き「Live for Now(今を生きる)」ように奮い立たつことを目指して、さまざまな世界的、地域的な挑戦を解き放つ。

それぞれの#PepsiChallengeを支え結びつけることは、世界中の人々が影響を与える方法である。ペプシはLiter of Lightとの提携を通じて、プラスチックボトルをリサイクルする一方、費用効率が高い太陽光ソリューションを困窮コミュニティーにもたらす。世界の消費者がInstagram、Facebook、Twitter、YouTubeでハッシュタグ#PepsiChallengeを1回クリックするたび、ペプシはLiter of Lightに1ドル寄付する。最も必要とする人々に環境にやさしく低価格で使いやすい明かりを与えるためである。

Liter of Lightはこれまで、ブラジル、インド、ケニア、コロンビア、インドネシア、メキシコ、エジプト、パキスタン、フィリピンなど18カ国に、夜間照明ソリューションや街灯のような公共照明設備など生態学的に持続可能な照明ソリューションを提供してきた。Liter of Lightはリサイクルのプラスチック空ボトル、水、塩素を利用して革新的な「ボトルライト」を生み出した。太陽光を集束した家庭用照明に十分な炭酸ガス排出ゼロの55ワット・ソーラー電球である。

Liter of Light創設者のイラック・ディアスは「明かりは必要性が高いばかりか、多くの人々にとって大いなる刺激でもある。ペプシ・チャレンジのプログラムと地球規模の「Ignite the Light」チャレンジは、刺激的で美しく視覚に訴えるやり方でわれわれの一大ミッションに光を当てる。物理的には世界各地のアート感覚あふれる照明設備、ペプシとの提携を通じて生まれる多大な影響と運動がその方法である」と話した。

ペプシ・チャレンジのグローバル大使であるフォルミケッティは、自分が点火したトーチで次の「Ignite the Light」インスタレーションを制作するよう何人かの世界のアーティストに挑戦している。世界で1年中、最大5カ所の「Ignite the Light」インスタレーションがベールを脱ぐ。詳しい情報はwww.PepsiChallenge.com を参照。

▽ペプシコについて

世界の200を超える国・地域の消費者が1日に10億回、ペプシコ製品を楽しんでいる。ペプシコはフリトレー、ゲータレード、ペプシコーラ、クエーカー、トロピカーナなどの補助食品・飲料製品を中心に、2014年には660億ドル以上の純収入を上げた。ペプシコの製品には推定年間売上高が10億ドルを超える22のブランドをはじめとして、楽しめる幅広い食品・飲料が含まれる。ペプシコの神髄は「目的のあるパフォーマンス」であり、株主の価値を持続的に高めながら、一流の業績を上げることを目標とする。「目的のあるパフォーマンス」は実際には、おやつから健康食品まで幅広い食品・飲料を提供すること、環境への影響を最小限に抑える革新的方法を見つけて運営コストを削減すること、世界中の従業員に安全で快適な職場を提供すること、そしてペプシコが活動する地域社会を尊重、支援し、そこに投資することを意味する。詳しい情報はwww.pepsico.comを参照。

ソース:PepsiCo

▽問い合わせ先

PepsiCo: Nicole Tronolone

Nicole.Tronolone@pepsico.com

Pepsi(R) Challenges Darkness to Bring Light to Communities in Need with the Pepsi x Liter of Light "Ignite The Light" Tour

PR59818

PURCHASE, N.Y., Mar. 16, 2015 /PRN=KYODO JBN/ --

    -- First Global Challenge & Tour Stop Features Art Installation By

World-Renowned Fashion Designer & Creative Director Nicola Formichetti in Hong

Kong

    #PEPSICHALLENGE -

Pepsi(R) today challenges people worldwide to shine a light on those who live

in darkness. As the first global initiative in its 2015 Pepsi(R) Challenge(TM)

(http://www.pepsichallenge.com/ ) program, the iconic brand announces the Pepsi

x Liter of Light "Ignite the Light" Tour - an international journey of

creative, large-scale, mixed media art installations created by artists from

around the world who will bring attention to communities that lack electricity

and basic lighting solutions.

Photo - http://photos.prnewswire.com/prnh/20150315/181840

In partnership with the Liter of Light organization and world-renowned fashion

designer, creative director and fashion editor widely known for collaborations

with Diesel and Lady Gaga, Nicola Formichetti, Pepsi reveals the first "Ignite

the Light" installation in Hong Kong. Unveiled on March 15th and open to the

public for a limited time at the PMQ Courtyard, Formichetti's piece titled "Ao

Dress" is a physical example of the symbiotic relationship between light and

material.

"It's important that the fashion and art industries work hand in hand and help

each other, as each world now collides. I'm very much inspired by the art world

mixing with my fashion angle, so it's exciting to be able to have a hand in

both through the Pepsi x Liter of Light 'Ignite the Light' Tour," said

Formichetti. "For my piece, 'Ao Dress,' I was inspired by Mother Nature - the

embodiment of renewal, birth and the light of infinite possibility. What could

be better than repurposing Pepsi bottles into something that helps people who

go without the most basic of human needs, such as electricity and light. Pepsi

is literally helping bring people out of the darkness and into the light, and

that is something I can stand behind with conviction."

"Ao Dress" is an out-of-this-world gown with body architecture crafted from

light and Pepsi bottles. Inspired by "Ao" the Goddess of Light, the truly

alchemistical fashion spectacle observes the beautiful nature of the liquid

diffused glow of Liter of Light solar lights and creates a futuristic

silhouette that stands as a celebration of the project. Formichetti's team

collaborated with fashion and technology company Studio XO and production

company Prettybird to bring his vision to life.

"Through the 'Ignite the Light' Tour with Liter of Light, we're infusing the

fun and excitement of the Pepsi Challenge with a focused purpose - helping our

consumers around the world achieve their desire to make an impact," said

Kristin Patrick, Senior Vice President and Chief Marketing Officer, PepsiCo

Global Beverage Brands. "Our work with Liter of Light is the connective tissue

throughout the Pepsi Challenge program and we're challenging ourselves, our

artist partners and our consumers to draw attention to this vital need. To act

and to make a real difference."

Pepsi Challenge is a call to today's generations to live life to the fullest

and make every moment - big or small - epic. Throughout 2015, Pepsi Challenge

unleashes a variety of global and local challenges designed to galvanize

consumers to push themselves farther, dream a little bigger and "Live for Now."

Challenges will be issued on Pepsi social channels, PepsiChallenge.com and via

global and local ambassadors.

Underpinning and uniting each and every #PepsiChallenge is a way for people

around the world to make an impact. Through the partnership with Liter of

Light, Pepsi will bring cost effective solar lighting solutions to communities

in need while recycling plastic bottles. Every time consumers around the world

use the #PepsiChallenge hash tag on public Instagram, Facebook, Twitter or

YouTube profiles, Pepsi will donate $1 to Liter of Light to help bring

environmentally-friendly, inexpensive and easy to make lights to those around

the world who need it most.

To date, Liter of Light has provided ecologically-sustainable lighting

solutions, including nighttime lighting solutions and public lighting such as

street lights, to more than 18 countries including Brazil, India, Kenya,

Colombia, Indonesia, Mexico, Egypt, Pakistan and the Philippines. Using empty

recycled plastic bottles, water and chlorine, Liter of Light creates innovative

"bottle lights" - a 55-watt solar bulb, with zero carbon emissions, that

refracts sunlight and is powerful enough to light up a home.

"Light is not only a great need, but also a great inspiration, for so many,"

said Illac Diaz, Liter of Light Founder. "The Pepsi Challenge program and its

'Ignite the Light' global challenge sheds light on our great mission in

inspiring, beautiful and visually stunning ways - both physically with the

artistic light installations around the world, as well as the great impact and

movement made through our partnership with Pepsi."

As a global ambassador for the Pepsi Challenge, Formichetti has challenged

select artists around the world to take his lit torch and create the next

"Ignite the Light" installation. Up to five "Ignite the Light" installations

will be unveiled throughout the year around the world. Visit

www.PepsiChallenge.com for more information.

About PepsiCo

PepsiCo products are enjoyed by consumers one billion times a day in more than

200 countries and territories around the world. PepsiCo generated more than $66

billion in net revenue in 2014, driven by a complementary food and beverage

portfolio that includes Frito-Lay, Gatorade, Pepsi-Cola, Quaker and Tropicana.

PepsiCo's product portfolio includes a wide range of enjoyable foods and

beverages, including 22 brands that generate more than $1 billion each in

estimated annual retail sales. At the heart of PepsiCo is Performance with

Purpose - our goal to deliver top-tier financial performance while creating

sustainable growth in shareholder value. In practice, Performance with Purpose

means providing a wide range of foods and beverages from treats to healthy

eats; finding innovative ways to minimize our impact on the environment and

reduce our operating costs; providing a safe and inclusive workplace for our

employees globally; and respecting, supporting and investing in the local

communities where we operate. For more information, visit www.pepsico.com.

SOURCE: PepsiCo

CONTACT: FOR FURTHER INFORMATION: PepsiCo: Nicole Tronolone /

Nicole.Tronolone@pepsico.com

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