エクスペディア調査:アジア太平洋地区の乗客は映画、食事より低運賃を優先

エクスペディア

エクスペディア調査:アジア太平洋地区の乗客は映画、食事より低運賃を優先

AsiaNet 59777 (0357)

【シンガポール2015年3月16日PRN=共同通信JBN】

*エクスペディアの2015年の格安航空会社(LCC)インデックスがアジア太平洋地区乗客のLCCに対する態度を明らかにした:アジア太平洋地区の旅行者は機内持ち込み荷物より化粧室サービスをあきらめる傾向

エクスペディア(Expedia)グループの国際旅行・輸送(Global Tour & Transport)チームは16日、ノーススター(Northstar)がアジア太平洋地区旅行者のLCCに対する態度に関して行った調査である最新の格安航空会社(LCC)インデックス(2015 Asia-Pacific LCC Airline Index)を発表した。LCCの成長に刺激され、2015年3月(注)のアジア太平洋の航空便は前年同月比9.5%増加する見通し。インデックスによると、経費節約のためにサービスを犠牲にしてもいいと考える94%の旅行者にとっては吉報である。

Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20150123/170969LOGO

エクスペディアの2015年アジア太平洋地区LCCインデックスはオーストラリア、ニュージーランド、日本、韓国、香港、インド、マレーシア、フィリピン、シンガポール、タイ、台湾の旅行者約3200人の意見を聞いた。エクスペディアが航空運賃とサービスの取捨選択を調査した2014年西欧LCCインデックス(2014 Western European LCC Airline Index、http://viewfinder.expedia.com/news/expedia-2014-lcc-airline-index )の拡張版である。調査は、LCCと既存航空会社の顧客サービス・特典に関する考えにメスを入れ、旅行者に経費節約のため何を犠牲にしてもいいか、LLCを選択するうえでどの要因を重視するか、節約分で何をするか質問した。調査によると、航空会社選択で最も重要な決定要因は、安全航行記録だった。

男性は航空運賃を節約するため、枕や毛布などのアメニティー、無料の預け入れ手荷物、化粧室サービスをやや犠牲にする傾向にある。性別に加えて、35歳以下の若い乗客がレッグスペースや持ち込み荷物をあきらめてもよいとしているのに対し、55歳以上の乗客はさまざまなサービスを受けるためなら完全食事サービスはなくても我慢できるとしている。

▽映画は不要

アジア太平洋地区の乗客の半数以上(56%)は経費節約のために機内エンターテインメントをあきらめてもいいという。これに僅差でフルコースの食事(49%)、枕と毛布(48%)が続いている。アジア太平洋地区の乗客はレッグスペース、化粧室サービス、持ち込みアメニティーを経費節約であきらめたくない項目に挙げている。

機内エンターテインメント         56%

フルミール                       49%

枕と毛布                         48%

スナックと飲料                   47%

事前座席指定                     44%

無料預け入れ荷物                 22%

レッグスペース                   21%

化粧室サービス                   19%

機内持ち込み荷物                 17%

▽行くか行かないか

詳細なリストは、アジア太平洋地区の乗客が化粧室サービスより持ち込み荷物を重視していることを示している。化粧時間を最も重視しないのはマレーシアの旅行者で、半数近く(47%)が節約のために機内化粧室をあきらめるとしている。日本の旅行者は化粧室サービスを最重要視しており、節約のために犠牲にしてもいいと答えたのはわずか2%にすぎない。

アジア太平洋地区の乗客の大半(76%)はお金を節約するためにやや低水準の顧客サービスを受け入れるとしている。タイの旅行者のほとんど(93%)はこのトレードオフに賛成し、香港の旅行者が僅差(91%)で続いている。フィリピンの旅行者はさほど(56%)節約のためにサービスを犠牲にしてもいいと考えていない。インドの旅行者もほぼ同様である(59%)。

▽短距離ほどいい

問題はレッグスペースだけではない。アジア太平洋地区の乗客には飛行時間も重要で、多く(51%)がLCCを週末のゲートウエーとみている。アジア太平洋地区の乗客は6時間以上の長距離飛行や新婚旅行にLCCを選ぶことは最も少ない。調査対象の3分の1余りはLCCを飛行3時間までのものと考えている。5時間に近づくとその数字は23%に下落、8時間までのフライトでは7%に急減する。調査対象のわずか1%が最高16時間の飛行でLCCを利用するとしている。若い乗客はLCCでも長距離に搭乗してもいいと言っており、35歳以下の乗客の35%が3時間以上の飛行をいとわないのに対し、55歳以上の乗客は27%しか許容していない。

▽ホテルに散財する人向けの航空機代取引

アジア太平洋地域旅行者のほぼ半数(46%)は、LCCフライトを予約する際に、ホテルでもっと多くのお金を使うことに賛同している。このような傾向は特に台湾(71%)、タイ(62%)とともに35歳以下(53%)の旅行者に言えることである。

同研究はアジア太平洋の旅行者が節約する方法をよく理解していることが分かったとしており、調査された人の3分の1(32%)は、しばしばあるいは常にパッケージ予約にしてホテルとフライトを同時に予約すると回答している。このようなことは台湾(53%)、韓国(45%)の旅行者に最も共通している。エクスペディアによる別の研究(http://viewfinder.expedia.com/news/expedia-releases-report-with-2015-flight-predictions )は、フライトとホテルあるいは自動車を合わせて予約する旅行者が、すべての旅行目的地について最高540米ドルを節約できると報告している。

Expedia 2015 Asia-Pacific LCC Airline Indexにカンする国別の結果は、以下のサイトを参照。

 http://viewfinder.expedia.com

▽研究について

研究は世界の統合戦略考察コンサルティング会社ノーススターによってエクスペディアに替わって実施された。研究は過去2年に飛行機旅行したことのあるオーストラリア、ニュージーランド、日本、韓国、香港、インド、マレーシア、フィリピン、シンガポール、タイ、台湾の18歳以上の3263人について実施された。調査はカンター(Kantar)所有のGMI(Global Market Insite)とLightspeed Researchとの合同パネルグループを使って、2015年2月13日から23日までオンラインで完了した。年齢と性別の条件を満たすようサンプルが確かにAPEC諸国の人々であることを保証するため、調査対象サンプルの割り当てと評価が用いられた。誤差はプラス・マイナス1.7%ポイント、20回のうち19回の確率標本を前提。

▽エクスペディア(Expedia)グループについて

エクスペディア(Expedia, Inc.、NASDAQ: EXPE)は世界最大手旅行会社の1つであり、以下のように有力なオンライン旅行ブランドを含む幅広いブランドを取りそろえている。

 *Expedia.com(R):31カ国に現地語対応サイトを持つ世界最大の全面サービス旅行代理店

 *Hotels.com(R):60カ国以上に地域限定サイトを持つホテル・スペシャリスト

 *Hotwire(R):北米、欧州、アジアの12カ国でオペークな取引を提供する有力ディスカウント旅行サイト

 *Travelocity(R):米国、カナダのオンライン旅行先駆者で、有力なオンライン旅行代理店

 *Egencia(R):世界第5位のビジネストラベル管理会社

 *eLong(TM):中国の大手モバイル、オンライン旅行代理店

 *Venere.com(TM):欧州のオンライン・ホテル予約スペシャリスト

 *trivago(R):49カ国にサイトを持つ有力なオンライン・ホテル・メタ検索会社

 *Wotif Group:Wotif.com(R)、lastminute.com.au(R)、travel.com.au 、Asia Web Direct(R)、LateStays.com、GoDo.com.au、Arnold Travel Technologyを含めて、アジア太平洋の旅行ブランドの有力オペレーター

 *Expedia Local Expert(R):世界数百の目的地にオンライン・インマーケットのコンシェルズサービス、アクティビティー、体験、地上輸送のプロバイダー

 *Classic Vacations(R):トップクラスの高級旅行スペシャリスト

 *Expedia(R)CruiseShipCenters(R):北米にある180のフランチャイズ店ネットワークを通じて、クルーズとバケーションを予約する旅行者向けの優れた価値と専門家アドバイスを提供するプロバイダー

 *CarRentals.com(TM):ウェブ上の一流レンタカー予約会社

同社はレジャーとビジネストラベル顧客に価値を提供し、旅行会社には数多くの旅行需要と直接予約を提供するとともに、広告主にはExpedia(R)Media Solutionsを通じて、それぞれの市場内の非常に価値ある消費者にアクセスする機会を提供している。エクスペディアはまた、世界の一部の航空会社・ホテル、トップ消費者ブランド、アクセスが多いサイト、何千というアフィリエートに対して、Expedia(R)Affiliate Networkを通じて予約を獲得する力を与える。企業ニュース、業界のニュースや意見についてはウェブサイトhttp://www.expediainc.com を参照するか、Twitter @expediaincでフォローできる。

▽Expedia Global Tour & Transportについて

エクスペディアグループの国際旅行・輸送(Global Tour & Transport) チームはTravelocity、Wotif Group、Hotwire、Expedia CruiseShipCenters向けの航空、自動車、パッケージ、鉄道、保険商品などについてエクスペディアのグローバルな統合戦略をサポートしている。加えて、チームはエクスペディアと400以上の航空会社、コネクテビティーパートナー、数10社のカーレンタル会社、クルーズラインとの関係を管理、6000万人に達する消費者がエクスペディアの信頼された旅行ブランドポートフォリオでショッピングするのを効果的に助ける。

▽ノーススター(Northstar)について

ノーススターは戦略的マーケティングの洞察力を持つコンサルティング企業である。最先端、カスタマイズされた研究技術、豊かな文化的コンテキストおよび実績ある戦略マーケティングフレームワーク、インパクトを与える洞察を推進するモデルを兼ね備えている。ノーススターのサービスはブランド、顧客およびマーケティング戦略の最も重要な要素に関連し、旅行と観光、小売り、自動車、CPG、食品と飲料、金融サービス、薬品・ヘルスケア、運輸、ファッション・高級品分野の専門知識を持つ。より詳しい情報はwww.northstarhub.com を参照。

商標とロゴはそれぞれの所有者の所有物である。

(c) 2015 Expedia, Inc.  All rights reserved.  CST: 2029030-50

*(注)Goldman Sachs Analyst Report, Airlines In Pictures: Fundamentals to

Focus on, February 26, 2015

ソース:Expedia, Inc.

▽問い合わせ先

Ingrid Belobradic, Expedia Communicationsm, +1-425-679-8253,

ibelobradic@expedia.com; or Dave McNamee, HL Group, +1-646-274-3635,

dmcnamee@hlgrp.com; or Kristy Nicholas, Clarity Global Communications,

+1-713-256-1748, knicholas@clarityglobalcomm.com

Flyer Preferences: Savings Matter More Than Movies, Meals In APAC

PR59777

SINGAPORE, Mar. 16, 2015 /PRN=KYODO JBN/ --

-- Expedia's 2015 LCC Airline Index Reveals Asia-Pacific Travellers' Attitudes

Towards Low Cost Carriers; Asia-Pacific Travellers More Likely to Give Up

Bathroom Privileges Than Carry-on Luggage

Today the Expedia group's Global Tour & Transport team released the latest

results of its Low Cost Carrier (LCC) Airline Index, a study conducted by

Northstar that examined Asia-Pacific travellers' attitudes towards LCCs.

Spurred by LCC growth, supply in Asia-Pacific is expected to increase by 9.5%

year-on-year during March 2015*, great news for the 94% of travellers willing

to sacrifice perks to save money, according to the study.

Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20150123/170969LOGO

The Expedia 2015 Asia-Pacific LCC Airline Index polled approximately 3,200

travellers in Australia, New Zealand, Japan, South Korea, Hong Kong, India,

Malaysia, Philippines, Singapore, Thailand and Taiwan, expanding on Expedia's

2014 Western European LCC Airline Index

(http://viewfinder.expedia.com/news/expedia-2014-lcc-airline-index ) studying

the tradeoffs between fares and frills. The survey examined perceptions

regarding customer service and perks between LCCs and traditional carriers and

asked about which sacrifices travellers were most willing to make to save

money. What factors were travellers most likely to consider in choosing an LLC?

And what do travellers do with the savings? According to the study, the most

important deciding factor when choosing a carrier is the airline's safety track

record.

Men are slightly more willing to sacrifice amenities such as pillows and

blankets, free checked luggage and bathroom privileges to save on fares. In

addition to gender, younger fliers (under 35) believe giving up legroom and

carry-on luggage makes the most sense versus fliers that are 55+ and willing to

forgo full-meal service to keep fuller pockets.

No Movies Needed

More than half (56%) of Asia-Pacific travellers were willing to give up

in-flight entertainment to save money, followed closely by full meal service

(49%) and pillows and blankets (48%). Travellers in Asia-Pacific ranked

legroom, bathroom privileges and carry-on items as the amenities they would be

least likely to give up to save money.

In-flight Entertainment                 56%

Full Meal Service                       49%

Pillows and Blankets                    48%

Snacks and Beverages                    47%

Ability to Choose Seat in Advance       44%

Free Checked Luggage                    22%

Legroom                                 21%

Bathroom Privileges                     19%

Carry-on Luggage                        17%

To Go or Not to Go

The complete list shows that travellers in Asia-Pacific rank their carry-ons as

more important than bathroom privileges. Those deeming toilet time least

important were Malaysian travellers, with nearly half (47%) saying they would

give up an airplane bathroom to save. Travellers in Japan placed the highest

priority on bathroom privileges, with only 2% willing to sacrifice them to save

money.

Asia-Pacific fliers (76%) are willing to accept a slightly lower level of

customer service from an airline to save money. Travellers in Thailand were

most agreeable to this tradeoff (93%), followed closely by those in Hong Kong

(91%). Travellers in the Philippines are least likely to sacrifice service to

save (56%), with travellers from India not far behind (59%).

Shorter is Better

It's not just legroom that matters - flight length is also important to

Asia-Pacific fliers, with most willing to consider a LCC for a weekend getaway

(51%). Asia-Pacific travellers are least likely to choose LCCs for long-haul

(6+ hours) and honeymoon flights. Slightly more than a third of those surveyed

would consider a LCC for a flight up to 3 hours. For a flight approaching five

hours that figure drops to 23%, and tumbles to 7% for a flight up to eight

hours long. Only 1% of study participants would fly a LCC up to 16 hours.

Younger fliers expressed more willingness to fly longer on a LCC, with 35% of

fliers under 35 willing to fly more than three hours, versus 27% among those 55

and older.

Trading Air Savings for Hotel Splurges

Almost half (46%) of Asia-Pacific travellers agree when booking a flight on a

LCC they spend more money on a hotel. This is particularly true among

travellers from Taiwan (71%) and Thailand (62%), as well as those under the age

of 35 (53%). Across Asia-Pacific, Malaysian travellers were the most likely to

use LCCs.

The study found that Asia-Pacific travellers are well-educated on ways to save,

with one-third (32%) of those surveyed reporting that they often or always book

their hotel and flight together as a package booking. This is most common among

travellers in Taiwan (53%) and South Korea (45%). Another study (

http://viewfinder.expedia.com/news/expedia-releases-report-with-2015-flight-predictions

) by Expedia on airline pricing trends showed that travellers booking flights

and hotel or car together can save up to $540 USD across all destinations.

For country specific results of the Expedia 2015 Asia-Pacific LCC Airline

Index, click here (http://viewfinder.expedia.com/ ).

About the Study

This study was conducted on behalf of Expedia by Northstar, a globally

integrated strategic insights consulting firm. The study was conducted among

3,263 adults aged 18 years of age and older in Australia, New Zealand, Japan,

South Korea, Hong Kong, India, Malaysia, Philippines, Singapore, Thailand and

Taiwan who have flown in the past two years. Surveys were completed online from

February 13 to 22, 2015 using the Kantar-owned GMI (Global Market Insite) and

Lightspeed Research amalgamated group of panels. Sampling quotas and weighting

were used to ensure the sample is representative of the APAC countries

represented in terms of age and gender. Assuming a probability sample, the

margin of error would be +/-1.7 percentage points, 19 times out of 20.

About the Expedia group

Expedia, Inc. (NASDAQ: EXPE) is one of the world's largest travel companies,

with an extensive brand portfolio that includes leading online travel brands,

such as:  

    -- Expedia.com(R), the world's largest full service online travel agency

       with localized sites in 31 countries

    -- Hotels.com(R), the hotel specialist with localized sites in more than

       60 countries

    -- Hotwire(R), a leading discount travel site that offers opaque deals in

       12 countries throughout North America, Europe and Asia

    -- Travelocity(R), a pioneer in online travel and a leading online travel

       agency in the US and Canada

    -- Egencia(R), the world's fifth largest corporate travel management

       company

    -- eLong(TM), a leading mobile and online travel service provider in China

    -- Venere.com(TM), an online hotel reservation specialist in Europe

    -- trivago(R), a leading online hotel metasearch company with sites in 49

       countries

    -- Wotif Group, a leading operator of travel brands in the Asia-Pacific

       region, including Wotif.com(R), lastminute.com.au(R), travel.com.au,

       Asia Web Direct(R), LateStays.com, GoDo.com.au and Arnold Travel

       Technology

    -- Expedia Local Expert(R), a provider of online and in-market concierge

       services, activities, experiences and ground transportation in hundreds

       of destinations worldwide  

    -- Classic Vacations(R), a top luxury travel specialist

    -- Expedia(R) CruiseShipCenters(R), a provider of exceptional value and

       expert advice for travellers booking cruises and vacations through its

       network of 180 franchise locations across North America

    -- CarRentals.com(TM), the premier car rental booking company on the web

The company delivers consumers value in leisure and business travel, drives

incremental demand and direct bookings to travel suppliers, and provides

advertisers the opportunity to reach a highly valuable audience of in-market

consumers through Expedia(R) Media Solutions. Expedia also powers bookings for

some of the world's leading airlines and hotels, top consumer brands, high

traffic websites, and thousands of active affiliates through Expedia(R)

Affiliate Network. For corporate and industry news and views, visit us at

www.expediainc.com or follow us on Twitter @expediainc.

About Expedia Global Tour & Transport

The Expedia group Global Tour & Transport team supports global, integrated

strategies for air, car, package, rail, cruise and insurance products for

Expedia, Travelocity, Wotif Group, Hotwire and Expedia CruiseShipCenters. In

addition, the team manages Expedia's relationships with 400+ airlines and

connectivity partners, and dozens of car rental companies and cruise lines

helping them efficiently reach the 60+ million consumers shopping within

Expedia's trusted travel brand portfolio.

About Northstar

Northstar is a strategic marketing insights and consulting firm that aligns

leading edge, customized research techniques and cultural context with

proprietary and proven strategic marketing frameworks and models to drive

insights to impact. Northstar's suite of services relate to the most critical

elements of brand, customer and marketing strategy, with sector expertise in

travel and tourism, retail, automotive, CPG, food & beverage, financial

services, pharma / health care, transportation and fashion / luxury.  For more

information, please go to www.northstarhub.com.

Trademarks and logos are the property of their respective owners.  (c) 2015

Expedia, Inc.  All rights reserved.  CST: 2029030-50

* Source: Goldman Sachs Analyst Report, Airlines In Pictures: Fundamentals to

Focus on, February 26, 2015

SOURCE:  Expedia, Inc.

CONTACT: Ingrid Belobradic, Expedia Communicationsm, +1-425-679-8253,

ibelobradic@expedia.com; or Dave McNamee, HL Group, +1-646-274-3635,

dmcnamee@hlgrp.com; or Kristy Nicholas, Clarity Global Communications,

+1-713-256-1748, knicholas@clarityglobalcomm.com

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

SNSでも最新のプレスリリース情報をいち早く配信中