BMWグループ販売台数は2月、通期とも新記録 前年同月比7.6%増の15万1952台

BMWグループ

BMWグループ販売台数は2月、通期とも新記録 前年同月比7.6%増の15万1952台

AsiaNet 59739 (0339)

【ミュンヘン2015年3月10日PRN=共同通信JBN】

*2月の販売台数は15万1952台で前年同月比7.6%増

*1-2月実績は29万4112台と前年同期比7.3%増

*欧州での1-2月販売台数は前年比7.7%増

BMWグループは2月の販売台数で新記録を達成、世界で前年同月比7.6%増の15万1952台のBMW、MINI、ロールス・ロイス・ブランドを納車した(前年同月14万1207台)。1-2月通期は前年同期比7.3%増となる過去最高の29万4112台(前年同期27万4113台)が納車された。

(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20150310/732883

BMW AG取締役会メンバーでセールス・マーケティング担当のイラン・ロバートソン氏は「われわれは2月も新記録を達成し、好調なスタートを切ってている。ジュネーブ・モーターショーで約束した全く新しいBMW 2シリーズ、グラン ツアラーとBMW 1シリーズの新型を含む当社のフレッシュなモデル・ラインアップが2015年の成長を維持する推進力を提供すると確信している」と語った。

BMWブランドは2月に前年同月比5.2%増となる過去最多の13万1416台(前年12万4952台)を世界の顧客に届けることができた。1-2月通期では、前年同期の24万2130台に比べて5.7%増となる25万5981台となった。BMW 2シリーズへの需要は強く、2月には7302台が納車された。2シリーズのうち、アクティブ ツアラーが最多で、2月はこの革新的なコンパクトカーが5360台世界の顧客に届けられた。これより大型のBMW 2シリーズ、グラン ツアラーはクロスカントリー車セグメントで最初の7人乗りであり、6月に欧州市場に投入されればアクティブ ツアラーの成功に続くと期待されている。2月のBMW 4シリーズは9636台を納車、昨年夏発売のBMW X4は4040台を売り上げた。BMW X5は引き続きブランド成長の推進力になっており、前年同月(8844台)比46.0%増の1万2916台を販売、BMW X6もまた前年(2662台)比5.9%増の2819台を販売した。2月のBMW iの販売は総計2165台で、BMW i3が1824台、BMW i8は341台納車された。2014年に発売が開始されたBMW i3は現在約1万6000台販売されており、世界で人気3位の電気自動車になっている。

MINIブランドは昨年の主要モデルのモデルチェンジ以降販売台数が上昇しており、2月は前年同月(1万5976台)に比べ27.1%増となる2万303台を販売し、2015年1-2月通期として3万7678台(前年同期3万1486台)を販売、前年同期比19.7%増とMINIブランドの歴史で最高を記録、好調なスタートを果たしている。新型MINI 3ドアは大ヒットとなった。2月にはモデルチェンジの影響が出た前年同月に比べて69.8%増となる7877台(前年同月4640台)が納車された。MINI 5ドアも大きく伸び、2月は5088台を販売した。

BMWグループは世界の全域で昨年2月より多くの販売を達成した。1-2月通期の販売台数も、世界全体でバランスの取れた成長という当社戦略に沿い、すべての地域で上昇した。

欧州における2月のBMWとMINIモデルの納車は6万4685台で、前年同月の6万435台から7.0%上昇した。1-2月通期では7.7%上昇し、12万365台売れた(前年同期11万1768台)。欧州市場のすべてで成長を達成し、特に数カ国で大きく伸びた。ドイツ市場の2月の登録販売台数は、前年同月の1万8229台に比べて13.3%増の2万660台だった。イタリアの販売台数は前年同月比8.4%増の6055台(前年同月5588台)だった。英国でも引き続き販売が好調で、2月は6341台のBMWとMINIが納車された(前年同月比6.0%増、前年同月5980台)。

米州では2月のBMW、MINI販売が好調なスタートを続けており、前年同月の3万490台から13.8%増となる3万4698台を販売した。1-2月通期は前年同(5万6467台)に比べ10.1%増の6万2150台となった。北米は米州で最大の成長を示し、米国の2月のBMW、MINI販売台数は前年同月の2万4476台から18.2%増の2万8921台だった。カナダでも同様の伸びを示し、前年同月の2295台から17.3%増の2692台が納車された。

アジアにおける2月の納車もまた前年同期より多く、地域全体で前年同月(4万5292台)に比べ4.1%増となる4万7154台で、1-2月通期は前年の9万6133台から5.4%増の10万1342台だった。中国本土の2月のBMWとMINIの販売は3万1089台で、前年同月の3万281台から2.7%増になった。韓国の販売も伸び、前年同月の3435台から22.0%増の4191台だった。

BMWモトラッドも1月に続き好調で、2月はブランドとして過去最高の9195台(前年同月8089台)を販売、前年同月比13.5%増となった。1-2月通期では1万5458台のBMWモトラッドを納車し、前年同期の1万3536台に比べ14.2%増となった。この好調な展開は主として、最近発売されたS 1000RR、R1200 R、F 800Rなどへの大きな需要によっている。

▽BMWグループの2015年2月の販売概要

                          2015年2月  前年同月比  2015年通期  前年同期比

BMWグループ自動車台数     151,952       +7.6%      294,112     +7.3%

BMW                        131,416       +5.2%     255,981      +5.7%

MINI                         20,303      +27.1%      37,678     +19.7%

BMWモトラッド               9,195       +13.5%     15,458      +14.2%

▽BMWグループ

BMWグループはBMW、MINI、ロールス・ロイスの3ブランドを持つ世界的な自動車とモーターサイクルの大手プレミアム・メーカーで、プレミアムな金融・モビリティーサービスも提供している。BMWグループはグローバル企業として世界14カ国に30の生産・組立工場を保有し、140カ国以上に販売ネットワークを展開している。

2014年にBMWグループは約211万8000台の自動車と12万3000台のモーターサイクルを世界で販売した。2013会計年度の売上高は760億6000万ユーロ、税引き前利益は79億1000万ユーロ。2013年12月31日現在、BMWグループの従業員数は世界で11万351人。

BMWグループの成功は、常に長期的な構想と責任ある行動よって築き上げられてきた。同社は戦略の不可欠な要素として、バリューチェーン全体における環境、社会両面の持続可能性、製品に対する総合的な責任、資源節約の明確な方針を掲げている。

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emma.begley@bmwgroup.com

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Head of Business and Finance Communications

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Telephone: +49-89-382-24544

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ソース:BMW Group

BMW Group Sales Achieve New Record in February

PR59739

MUNICH, Mar. 10, 2015 /PRN=KYODO JBN/ --

   - Deliveries total 151,952 vehicles, increase of 7.6%

   - Year-to-date sales rise 7.3% to 294,112

   - Sales in Europe increase 7.7% in first two months

   The BMW Group achieved its best-ever February sales result with 151,952 BMW,

MINI and Rolls-Royce brand vehicles delivered worldwide (prev. yr.    141,207/

+7.6%). A record number of 294,112 (prev. yr. 274,113) automobiles have been

delivered to customers since the start of the year - an increase of 7.3%

compared with the same period last year.

     (Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20150310/732883 )

   "We've had a good start to the year with February setting another sales

record," said Ian Robertson, Member of the Board of Management of BMW AG, Sales

and Marketing BMW. "I am confident that our fresh model line-up, including the

brand new BMW 2 Series Gran Tourer and the updated BMW 1 Series we've just

premiered at the Geneva Motor Show, will provide the momentum to keep us

growing in 2015," Robertson added.

   The BMW brand enjoyed its best ever February with 131,416 BMW vehicles

delivered to customers worldwide, an increase of 5.2% (prev. yr. 124,952).

Year-to-date sales rose 5.7% compared with the same period last year, totalling

255,981 (prev. yr. 242,130). Demand for the BMW 2 Series is strong with a total

of 7,302 vehicles delivered to customers in February. The 2 Series Active

Tourer accounted for most of those sales with 5,360 units of the innovative

compact vehicles delivered to customers worldwide in the second month of the

year. The larger BMW 2 Series Gran Tourer, which will be the first seven-seater

in its segment available with four-wheel drive, is expected to build on the

Active Tourer's success when it comes onto the European market in June. The BMW

4 Series was delivered to a total of 9,636 customers in February while the BMW

X4, launched in summer last year, achieved sales of 4,040. The BMW X5 continues

to be a strong growth driver for the brand with sales up 46.0% on the same

month last year (12,916 / prev. yr. 8,844) and the BMW X6 also saw an increase

in sales, up 5.9% to a total of 2,819 (prev. yr. 2,662). Sales of BMW i

vehicles totalled 2,165 in February with 1,824 BMW i3s and 341 BMW i8s

delivered to customers. In 2014 - its first year on sale - the BMW i3 was the

world's third most popular electric car with around 16,000 units sold.

   Following the model change last year, the MINI brand saw sales rise 27.1% to

total 20,303 (prev. yr. 15,976). 2015 has seen the best start to the year in

the brand's history with a total of 37,678 MINIs delivered to customers in the

first two months, an increase of 19.7% compared to the same period last year

(31,486). The new MINI 3 door is proving a great hit with customers: 7,877 were

delivered worldwide in February, up 69.8% on the same month last year, when

sales were affected by the model change (prev. yr. 4,640). The MINI 5 door is

also seeing strong sales, with a total of 5,088 sold in February.

   Globally, the BMW Group achieved higher sales in all regions compared with

February last year. Year-to-date figures are also up around the world, in line

with the corporate strategy of balanced growth worldwide.

   Deliveries of BMW and MINI models in Europe increased by 7.0% in February,

totalling 64,685 (prev. yr. 60,435). Sales for the first two months of the year

were up 7.7% (120,365 / prev. yr. 111,768). Growth was achieved in all European

markets with particularly strong results in a number of countries. The German

market saw registrations in February increase by 13.3% compared with the same

month last year (20,660 / prev. yr. 18,229) while sales in Italy rose 8.4% to

total 6,055 in the month (prev. yr. 5,588). Great Britain continues to see

strong sales growth with a total of 6,341 BMW and MINIs delivered to customers

(prev. yr. 5,980 / +6.0%).

   BMW and MINI sales in the Americas continued their strong start to the year

with sales in the region up 13.8% in February (34,698 / prev. yr. 30,490).

Sales for the year-to-date are up 10.1% with a total of 62,150 vehicles

delivered so far in 2015 (prev. yr. 56,467). North America was the region's

biggest growth driver: deliveries of BMW and MINI vehicles in February totalled

28,921 in the USA (prev. yr. 24,476 / +18.2%) with a similar increase seen in

Canada, where 2,692 vehicles were delivered to customers (prev. yr. 2,295 /

+17.3%).

   Customer deliveries in Asia are also higher than the same period last year

with February sales in the region 4.1% up on last year (47,154 / prev. yr.

45,292) and year-to-date sales increasing by 5.4% (101,342 / prev. yr. 96,133).

BMW and MINI sales in Mainland China totalled 31,089 in February, an increase

of 2.7% on the same month last year (30,281) while sales in South Korea rose

22.0% to total 4,191 ( prev. yr. 3,435).

   BMW Motorrad also continued to build on its successful start to the year

with a sales increase of 13.5% (9,195 / prev. yr. 8,098), making it the brand's

best ever February. A total of 15,458 BMW Motorrad vehicles were delivered to

customers in the first two months of the year, an increase of 14.2% on the same

period last year (13,536). This positive development is largely due to

continuing strong demand for the vehicles introduced recently such as the S

1000 RR, R 1200 R and F 800 R.  

   BMW Group sales in February 2015 at a glance

    

                                                              Up

                         In February Compared with  to/including Compared with

                                2015 previous year February 2015 previous year

    BMW Group

    Automobiles              151,952         +7.6%       294,112         +7.3%

    BMW                      131,416         +5.2%       255,981         +5.7%

    MINI                      20,303        +27.1%        37,678        +19.7%

    BMW Motorrad               9,195        +13.5%        15,458        +14.2%

   The BMW Group

   With its three brands BMW, MINI and Rolls-Royce, the BMW Group is the

world's leading premium manufacturer of automobiles and motorcycles and also

provides premium financial and mobility services. As a global company, the BMW

Group operates 30 production and assembly facilities in 14 countries and has a

global sales network in more than 140 countries.

   In 2014, the BMW Group sold approximately 2.118 million cars and 123,000

motorcycles worldwide. The profit before tax for the financial year 2013 was

EUR 7.91 billion on revenues amounting to approximately EUR 76.06 billion. As

of 31 December 2013, the BMW Group had a workforce of 110,351 employees.

   The success of the BMW Group has always been based on long-term thinking and

responsible action. The company has therefore established ecological and social

sustainability throughout the value chain, comprehensive

product responsibility and a clear commitment to conserving resources as an

integral part of its strategy.

   If you have any queries, please contact: Corporate Communications

   Emma Begley

   Business and Finance Communications

   emma.begley@bmwgroup.com

   Telephone: +49-89-382-72200

   Fax +49-89-382-24418;

   Nikolai Glies

   Head of Business and Finance Communications

   nikolai.glies@bmwgroup.com

   Telephone: +49-89-382-24544

   Fax: +49-89-382-24418

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   SOURCE: BMW Group

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