ペプシ・チャレンジ:熱意、音楽、スポーツ、技術、デザイン、そして目的

ペプシコ

ペプシ・チャレンジ:熱意、音楽、スポーツ、技術、デザイン、そして目的

AsiaNet 59767  (0356)

【パーチェス(米ニューヨーク州)2015年3月11日PRN=共同通信JBN】

*ペプシが最も大胆に消費者に行動を呼び掛け。世界のスーパースター、新技術、強力なパートナーを採用。グローバルな活動を起こし、各世代を「今に生きる(Live For Now)」へ活性化する素晴らしい体験イベントを企画

*ペプシ・チャレンジに参加しよう。日常を離れ、新しい行動を

インタラクティブなマルチメディア・ニュースリリースは以下を参照:

http://www.multivu.com/players/English/7465451-2015-pepsi-challenge/

今日から2015年の年末まで、これがペプシ(R)・チャレンジ(TM)(http://www.pepsichallenge.com )のシンボルになる。ペプシが最大規模のコミュニティーとコンテンツ主体のキャンペーンを発進する。世界や地域でさまざまなイベントを企画し、世界中の消費者を励まし、固定概念にとらわれず、あらゆる機会を楽しくし、真に「今に生きる」ことだ。ペプシの関係筋やデジタル網を通した、世界の有名人を交流大使とするペプシ・チャレンジは、消費者を新たなチャレンジに向かわせ、素晴らしい人生体験と成果につなげる。

特徴とされる文化的視点を織り込んだコミュニティー・コンテンツ主体の2015年ペプシ・チャレンジは、世界を超えた映像や人生で一度の音楽イベント、ユニークなスポーツ体験、世界的なイベントによってコミュニティー全体を明るくする。

PepsiCo Global Beverage Brandsの上級副社長兼最高マーケティング責任者(CMO)、クリスティン・パトリック氏は「ペプシ・チャレンジはわが社のブランド資産の象徴で、多くの形でわれわれの”やればできる”の精神や態度を築き上げた。世界各地の消費者に今日のチャレンジとは何か聞くと、それは固定概念に挑戦し、何か違うことに立ち向かうことという明確な答えが返ってくる。この思いを手掛かりに単なる味覚から飛躍し、ペプシ・チャレンジを新世代に向けて見直し、現状や顧客、そしてわれわれ自身を問い直す姿勢を鼓舞するために、体験とイベント、コミュニティー、社会的主張の相互交流の機会を創った」と述べた。

▽2015年ペプシ・チャレンジ

グローバルなチャレンジは、技術や音楽、スポーツ、デザインといった消費者の関心の強いポップカルチャーのさまざまな分野で繰り広げられ、インターネットのホームページwww.PepsiChallenge.comや、世界中のペプシの関係ルートでアクセスできる。グローバルなチャレンジの主なものは:

*テクノロジー:世界で初めて宇宙に超解像度ビデオカメラを打ち上げたUrtheCastと、前代未聞のブランド・コラボレーション。国際宇宙ステーション(ISS)に設置したUrtheCastの高解像度・中解像度のビデオカメラが撮影した未知の映像が流れる。ペプシは宇宙からの素晴らしい史上初のアドベンチャー映像によってライブ・プロダクションの固定概念に挑戦する。

*音楽:世界最大の音楽フェスティバルで、過去30年間ほかでは見られない規模でパフォーマーが一堂に会したロック・イン・リオ・ブラジルは、見逃せないイベントだ。

*スポーツ:世界のスポーツ界で最も愛されるヒーローが中心となったユニークなスポーツイベントや体験会が開かれる。

*デザイン:ペプシの缶を独創的な企画と才能でデザインするという、ファンにはまたとないチャンスがある。

グローバルなチャレンジのほかに、各地域の市場で本物のエッセンスをとらえるため、関連のチャレンジイベントが繰り広げられる。例えば「クラッシュ・ザ・ペプシIPL」は、インドで3カ月間、消費者がペプシのコマーシャルの制作にチャレンジする。提出された作品は2015年ペプシIPLシーズンの期間、インディアン・プレミア・リーグ(クリケット)の試合中に放映されることもある。このほかタイでの食のチャレンジや、南米の夏のLa

Gira Refrescanteに関係した音楽のチャレンジがある。

▽ペプシ・チャレンジ大使

それぞれのグローバルなチャレンジは、グローバル・ペプシ大使が出演する。国境を超え、固定概念に挑戦する能力から選ばれたグローバル大使には、以下の人々が含まれる。

*世界で6500万枚以上のレコードが買われ、8度のグラミー受賞に輝く歌手、アッシャー。

*グランドスラムを19度制し、間違いなく最も優れた女子テニスプレーヤー、セリーナ・ウィリアムズ。

*コロンビア出身でレアル・マドリード所属のサッカー界のスーパースター、ハメス・ロドリゲス。

*「世界一速い男」の異名を持つオリンピック6個の金メダリスト、ウサイン・ボルト。

*ディーゼルやユニクロ、レディー・ガガとのコラボで広く知られる世界的なファッションデザイナーで、クリエーティブ・ディレクターやファッション・エディターでもあるニコラ・フォルミケッティ。

*Snapchatの世界のアカウントで最もフォロワーが多く、ソーシャルメディア界で大人気のモバイル・ストリーテラー、ジェローム・ジャー。

アッシャーは「人生を通して目的を持って毎日を生きようと心掛け、リスクを取って情熱を失わないことがアーティストには重要だ。ペプシとチームを組んで世界中の人たちを励まし、最大限に人生を生き、想像もしなかった体験をしてもらうことは、素晴らしい」と話した。

▽暗やみへの挑戦

個々人を支えて結び付ける一連のペプシ・チャレンジは、世界中の人々が力を発揮する手段となる。ペプシはLiter of Lightと提携してペットボトルをリサイクルし、必要な地域にコスト効率の良いソーラーライト・ソリューションを提供する。Liter of Lightはこれまで、ブラジル、インド、ケニア、コロンビア、インドネシア、メキシコ、エジプト、パキスタン、フィリピンなど18カ国以上に無料で環境持続型の光ソリューションを配布している。Liter of Lightとペプシコの提携拡大に伴い、InstagramやFacebook、Twitter、YouTubeでペプシ・チャレンジのハッシュタグを世界の消費者が1回クリックするたびに、ペプシはLiter of Lightに1ドル寄付し、世界で最も困っている人たちに光を届けることを助ける。

グローバルで全方位型のペプシ・チャレンジでは、いくつかの国際テレビコマーシャルやデジタルコンテンツ、消費者交流プログラム、販売時点情報管理(POS)、特別パッケージ、インパクトのあるアウト・オブ・ホーム、活発なデジタル・社会プログラムも展開する。ペプシ・チャレンジへの参加は、各国のFacebookやTwitter、Instagramのほか、www.PepsiChallenge.comでフォローできる。

▽ペプシコについて

世界の200を超える国・地域の消費者が1日に10億回、ペプシコ製品を楽しんでいる。ペプシコはフリトレー、ゲータレード、ペプシコーラ、クエーカー、トロピカーナなどの補助食品・飲料製品を中心に、2014年には660億ドル以上の純収入を上げた。ペプシコの製品には推定年間売上高が10億ドルを超える22のブランドをはじめとして、楽しめる幅広い食品・飲料が含まれる。ペプシコの神髄は「目的のあるパフォーマンス」であり、株主の価値を持続的に高めながら、一流の業績を上げることを目標とする。「目的のあるパフォーマンス」は実際には、おやつから健康食品まで幅広い食品・飲料を提供すること、環境への影響を最小限に抑える革新的方法を見つけて運営コストを削減すること、世界中の従業員に安全で快適な職場を提供すること、そしてペプシコが活動する地域社会を尊重、支援し、そこに投資することを意味する。詳しい情報はwww.pepsico.comを参照。

ソース:PepsiCo

▽問い合わせ先

PepsiCo: Nicole Tronolone / Nicole.Tronolone@pepsico.com

The Pepsi(R) Challenge(TM): Epic. Music. Sports. Tech. Design. Purpose.

PR59767

PURCHASE, N.Y., Mar. 11, 2015 /PRN=KYODO JBN/ --

   - The Most Ambitious Consumer Call to Action Ever for Pepsi Taps Global   

Superstars, New Technologies and Powerful Partners for Amazing Experiences

Designed to Launch a Global Movement and Galvanize Generations to "Live For

Now"

Take the #PepsiChallenge and step out of your routine to do something different.

Experience the interactive Multimedia News Release here:

http://www.multivu.com/players/English/7465451-2015-pepsi-challenge/

Beginning today and continuing throughout 2015, this will become the hallmark

of the Pepsi(R) Challenge(TM)[http://www.pepsichallenge.com/ ] as Pepsi

unleashes its biggest socially-led, content driven initiative ever with a

variety of global and local challenges designed to galvanize consumers around

the world to defy convention, make every moment - big or small - epic, and

truly "Live for Now." Issued on Pepsi social and digital channels and via

renowned ambassadors from around the world, #PepsiChallenge will incite

consumers to take on different challenges for amazing life experiences and

rewards.  

Imbued with the cultural standing that has become its trademark, the 2015

content-driven, socially-led Pepsi Challenge will bring out-of-this-world

films, once-in-a-lifetime music events, unique sports experiences and a global

movement that will light up entire communities.

"Pepsi Challenge is an iconic piece of our brand equity and in many ways

established our can-do attitude and spirit," said Kristin Patrick, Senior Vice

President and Chief Marketing Officer, PepsiCo Global Beverage Brands. "When we

talked to consumers around the globe about what challenge meant to them today,

they resoundingly said that it entailed challenging convention and daring to do

something differently. We used that sentiment as our inspiration to expand

beyond just taste and re-imagine the Pepsi Challenge for new generations,

creating this cross-pollination of experiences, events, community and social

advocacy, designed to ignite a mindset that challenges the status quo, our fans

and ourselves."

The 2015 Pepsi Challenge

Global challenges will be unveiled across areas of pop culture that consumers

are passionate about - technology, music, sports and design - and are

accessible by visiting www.PepsiChallenge.com and Pepsi social channels around

the world.  Among the global challenges:

-- Technology: An unprecedented, inaugural brand collaboration with UrtheCast,

which is providing the world's first full-color Ultra High-Definition video

camera in space. Featuring out-of-this-world footage captured by UrtheCast's HD

video camera and its medium-resolution camera onboard the International Space

Station (ISS), Pepsi will challenge live production conventions with the

first-ever, epic film adventure shot from space.

-- Music: A can't miss experience at Rock In Rio Brazil, the biggest music

festival in the world that for 30 years has showcased an unparalleled

collection of performers in one place.

-- Sports: A collection of unconventional global sporting events and

experiences anchored by some of the world's most beloved sports heroes.

-- Design: An extraordinary opportunity for fans to re-envision the facade of a

Pepsi can with their own creative designs and flair.

Global challenges will be augmented by regionally relevant challenges designed

to capture the authentic essence of their market. Examples from around the

world include "Crash the Pepsi IPL," a three-month campaign challenging

consumers in India to create and submit their own Pepsi ad for a chance to be

aired during Indian Premier League games during the 2015 Pepsi IPL season;

regional food-focused challenges in Thailand; and a Latin America summer music

challenge tied to La Gira Refrescante.

Pepsi Challenge Ambassadors

Each global challenge will be led by a global Pepsi ambassador. Chosen for

their ability to transcend borders and challenge convention, these global

ambassadors include:

-- Eight-time Grammy award winning entertainer with more than 65 million

records sold worldwide, Usher

-- 19-time tennis Grand Slam champion and undisputed greatest female tennis

player of all-time, Serena Williams

-- The rising futbol superstar who served notice to the world in 2014, Colombia

and Real Madrid's James Rodriguez

-- The "Fastest Man Alive" and six-time Olympic gold medalist, Usain Bolt

-- World-renowned fashion designer, creative director and fashion editor widely

known for collaborations with Diesel, Uniqlo and Lady Gaga, Nicola Formichetti

-- Mobile storyteller and international social media phenomenon with the most

followed Snapchat account in the world, Jerome Jarre

"Throughout my life I have aspired to live each day with purpose and as an

artist it is especially important to take risks and follow your passions," said

Usher. "It is great to team up with Pepsi to encourage people all over the

world to live their life to the fullest and experience things they may have

never dreamed of before."

Challenge Darkness

Underpinning and uniting each and every #PepsiChallenge is a way for people

around the world to make an impact. Through a partnership with the Liter of

Light organization, Pepsi will bring cost effective solar lighting solutions to

communities in need while recycling plastic bottles. To date, Liter of Light

has provided ecologically-sustainable lighting solutions, free of cost, to more

than 18 countries including Brazil, India, Kenya, Colombia, Indonesia, Mexico,

Egypt, Pakistan and the Philippines. Through an expansion of an existing

partnership with PepsiCo, every time consumers around the world use the

#PepsiChallenge hash tag on public Instagram, Facebook, Twitter or YouTube

profiles, Pepsi will donate $1 to Liter of Light to help bring light to people

around the world who need it most.

The global, 360-integrated Pepsi Challenge program will also include several

global television commercials, digital content, consumer engagement programs,

point of sale, special packaging, impactful out of home and a robust digital

and social program. Fans can participate in the #PepsiChallenge by following

Pepsi on Facebook, Twitter and Instagram in their local country, as well as

visiting www.PepsiChallenge.com.

About PepsiCo

PepsiCo products are enjoyed by consumers one billion times a day in more than

200 countries and territories around the world. PepsiCo generated more than $66

billion in net revenue in 2014, driven by a complementary food and beverage

portfolio that includes Frito-Lay, Gatorade, Pepsi-Cola, Quaker and Tropicana.

PepsiCo's product portfolio includes a wide range of enjoyable foods and

beverages, including 22 brands that generate more than $1 billion each in

estimated annual retail sales. At the heart of PepsiCo is Performance with

Purpose - our goal to deliver top-tier financial performance while creating

sustainable growth in shareholder value. In practice, Performance with Purpose

means providing a wide range of foods and beverages from treats to healthy

eats; finding innovative ways to minimize our impact on the environment and

reduce our operating costs; providing a safe and inclusive workplace for our

employees globally; and respecting, supporting and investing in the local

communities where we operate. For more information, visit www.pepsico.com.

SOURCE: PepsiCo

CONTACT:  PepsiCo: Nicole Tronolone / Nicole.Tronolone@pepsico.com

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