アウディのシュタートラーCEOが昨年174万台超と計画上回る台数を納車と発表

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アウディのシュタートラーCEOが昨年174万台超と計画上回る台数を納車と発表

AsiaNet 59769 (0354)

【インゴルシュタット(ドイツ)2015年3月10日PRN=共同通信JBN】

*アウディ・グループ(Audi Group)2014年の概観:売上高は500億ユーロを超え営業利益は50億ユーロ超、営業利益率は9.6%だった

*ネットキャッシュフローは30億ユーロ、税引き前利益は約60億ユーロと高いレベルの財政健全度を示した

*アウディのルパート・シュタートラー最高経営責任者(CEO)は「ことしも好調なスタートを切っており、2015年は販売の新記録達成を目指す」と語った

*アクセル・ストロトベク最高財務責任者(CFO)は「多額の前払い費用にもかかわらず営業利益率は戦略目標軌道の上限に到達した」と述べた

アウディは2014年に174万台以上の自動車を納車という新記録を達成し、初めて売上高を530億ユーロ以上に増やすことができた。営業利益は51億5000万ユーロ、営業利益率は9.6%となり8%から10%という戦略目標軌道の上限に届いた。増加した財務収益を考慮すると、税引き前収益は約60億ユーロに増加する。税引き前販売利益は11.1%だった。「フォーリングス(four rings)」のエンブレムを象徴とするアウディ・ブランドは2019年までに240億ユーロ以上を新製品と技術に投資し、グローバルな製造ネットワークを拡大し続ける。アウディ・グループは2015年に世界で6000人以上新規に雇用する計画である。アウディは2015年も再び、これまで以上にプレミアムカーを提供していく計画である。

アウディ理事会のルパート・シュタートラー会長は10日の年次記者会見で「2014年は計画以上の自動車を納車した。ことしも好調なスタートを切っており、われわれとしては2015年に販売の新記録達成を目標にする」と語った。アウディは2015年、新しいAudi Q7、Audi R8、Audi A4ファミリー(注)でモデル・イニシアチブの新段階をスタートさせる。

アウディは2014年異質的な市場環境にもかかわらず納得できる業績を納め、すべての地域で販売台数を増加させた。アウディ・グループは総計50カ国で販売数量の新記録を達成した。アウディは2014年、世界で174万1129台のアウディ・ブランド車を販売した(2013年:157万5480台)。これは前年同期比10.5%増である(2013年:同8.3%)。アウディ・グループは2014年に売上高を前年の498億8000万ユーロから7.8%増の537億8700万ユーロに増加させた。

国際的な製造インフラ拡大のための多額の前払い費用や新型モデル、技術、とりわけ世界における厳格な二酸化炭素排出規制達成のための経費がかかったにもかかわらず、アウディ・グループの営業利益は前年の50億3000万ユーロから2.4%増の51億5000万ユーロに増加した。

アウディ・グループの販売経費は前年より大幅に納車が増えたにもかかわらず、売上高より低率で5.5%増加し48億9500万ユーロ(2013年46億4100万ユーロ)だった。

8億4100万ユーロの財務収益は、2013年の2億9300万ユーロより大幅な増加である。これには中国との合弁会社FAW-VW Automotive Companyの営業利益シェアが含まれており、これは連結持ち分になっている。アウディ・グループは全体として、税引き前利益を12.5%増の59億9100万ユーロ(2013年:53億2300万ユーロ)とした。2014年の税引き前営業利益率は、2013年の10.7%から11.1%に改善した。

財務担当役員(CFO)のアクセル・ストロトベク氏は「当社の主要財務諸表は、われわれが将来に向けて体系的に準備を進めていることを表しており、にもかかわらず営業的に大変収益を上げていることを示している」と述べた。前払い費用が9.6%(2013年:10.1%)と高い水準にあるにもかかわらず、アウディ・グループは営業利益率で8%-10%という戦略目標軌道の上限を達成している。

(注)上記モデルの燃費、二酸化炭素排出は以下の通り。

*Audi A4

コンバインド燃費 1/100km: 10.7-4

コンバインドCO2排出 g/km: 249-104

*Audi Q7

コンバインド燃費 1/100km: 8.3-5.7

コンバインドCO2排出 g/km :193-149

*Audi R8

コンバインド燃費 1/100km: 14.9-12.4

コンパインドCO2排出 g/km: 349-289

参照:写真はEPA写真通信(http://www.epa.eu )とhttp://ots.de/3DWv8 から入手できる。

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Corporate Communications

Julio Schuback

Press Spokesman Finance and Organization

Telephone: +49 841 89 38455

E-mail: julio.schuback@audi.de

http://www.audi-mediaservices.com

http://www.audi-newsroom.de

ソース:Audi AG

Audi CEO Rupert Stadler at Annual Press Conference: "We Delivered More in 2014 Than Promised"

PR59769

INGOLSTADT, Germany, Mar. 10 / PRN=KYODO JBN/ --

- Audi Group 2014: revenue of over EUR 50 billion, operating profit above EUR 5

billion, operating return on sales of 9.6 percent

- High level of financial strength demonstrated by net cash flow of

EUR 3 billion and profit before tax of approximately EUR 6 billion

- Audi CEO Rupert Stadler: "After a very positive start to this year,

we aim to achieve a new record for unit sales in 2015"

- CFO Axel Strotbek: "Operating return on sales reached the upper end of the

strategic target corridor despite high advance expenditure"

With a new record for deliveries of more than 1.74 million automobiles, Audi

for the first time increased its revenue to more than EUR 53 billion in 2014.

Operating profit amounted to EUR 5.15 billion and the operating return on sales of

9.6 percent was at the upper end of the strategic target corridor of eight to

ten percent. After taking increased financial income into consideration, profit

before tax increased to approximately EUR 6 billion. The return on sales before

tax was 11.1 percent. The brand with the Four Rings will invest more than EUR 24

billion in new products and technologies by 2019, and is continually expanding

its global production network. Worldwide, the Audi Group plans to recruit more

than 6,000 new employees in 2015. The company intends to deliver more premium

cars than in the previous year once again in 2015.

At the Annual Press Conference on Tuesday, Board of Management Chairman Rupert

Stadler stated, "We delivered more in 2014 than promised. After a very positive

start to this year, we aim to achieve a new record for unit sales in 2015."

This year, the company will start the next stage of its model initiative with

the new Audi Q7*, the new Audi R8* and the new Audi A4* family.

Audi delivered a convincing performance in 2014 despite a heterogeneous market

environment, and increased its unit sales in all regions. The Ingolstadt

company set new records for unit sales in a total of 50 countries. Worldwide,

it sold 1,741,129 automobiles of the Audi brand to its customers (2013:

1,575,480), representing an increase of 10.5 percent (2013: 8.3 percent). The

Audi Group increased its revenue to EUR 53,787 million (2013: EUR 49,880 million):

growth of 7.8 percent compared with the previous year.

Despite high advance expenditure for the expansion of international production

structures as well as for new models and technologies - in particular to

fulfill increasingly strict CO2 regulations around the world - the Audi Group

increased its operating profit by 2.4 percent to EUR 5,150 million (2013: EUR 5,030

million).

The Audi Group's selling expenses increased at a lower rate than revenue: plus

5.5 percent to EUR 4,895 million (2013: EUR 4,641 million), although the company

delivered significantly more automobiles to its customers.

Financial income of EUR 841 million was significantly higher than in 2013 (EUR 293

million). It includes Audi's share of the operating profit of the Chinese

joint-venture company FAW-VW Automotive Company, which is consolidated at

equity. Overall, the Audi Group increased its profit before tax by 12.5 percent

to EUR 5,991 million (2013: EUR 5,323 million). Return on sales before tax improved

from 10.7 percent in 2013 to 11.1 percent last year.

Board of Management Member for Finance Axel Strotbek stated: "Our key

financials show that we are preparing systematically for the future and

nevertheless operating very profitably." Despite high levels of advance

expenditure, with 9.6 percent (2013: 10.1 percent) the company achieved an

operating return on sales at the upper end of its strategic target corridor of

eight to ten percent.

Fuel consumption and CO2 emissions of the models named above:

Audi A4:

Combined fuel consumption in l/100 km: 10,7 - 4;

Combined CO2 emissions in g/km: 249 - 104

Audi Q7:

Combined fuel consumption in l/100 km: 8,3 -5,7;

Combined CO2 emissions in g/km: 193 - 149

Audi R8:

Combined fuel consumption in l/100 km: 14,9 -12,4;

Combined CO2 emissions in g/km: 349 - 289

Cross reference: Picture is available at epa EUR opean pressphoto agency

(http://www.epa.eu) and http://ots.de/3DWv8

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Telephone: +49 841 89 38455

E-mail: julio.schuback@audi.de

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Source: Audi AG

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