世界的なEコマースサイトFarfetchが、DST Global主導によるシリーズEラウンド8,600万ドルの投資を発表

Farfetch

AsiaNet 59714

世界的なEコマースサイトFarfetchが、DST Global主導によるシリーズEラウンド8,600万ドルの投資を発表

ロンドン・ニューヨーク、2015年3月5日/PRニュースワイヤー/ --

FarfetchはDST Globalが主導するシリーズEラウンドの8,600万ドル規模の投資を本日発表しました。同社への現在の投資家であるConde Nast InternationalとVitruvian Partnersも今回の投資に参加しました。

     (Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20150305/732387-a )

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     (Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20150305/732387-c )

DST Globalの創設者であるユリ・ミルナー氏は次のように述べました。「強力なチームを有するFarfetchは、目覚ましい成長を遂げており、急速に成長しているラグジュアリーファッションのEコマース市場でさらに活躍する大きな可能性を持っています。」

今回の新規投資によりFarfetchの企業価値は合計10億ドルとなり、これにより同社は、国際的な拡大とオムニチャネル戦略に重点を置き、急成長を維持できる確固たる地位を確立することになります。

今回の投資は、ドイツ語、韓国語、スペイン語、さらに中南米向けのスペイン語を含む新たな現地語のウェブサイトを立ち上げ、国際的な拡大に特に重点を置く目的で使われる予定です。また、主要な世界市場には新しい事務所を開設し、サプライ側として大きな可能性のある日本とオーストラリアに力を入れていく見通しです。同社はまた、そのオムニチャネルの成長と、複数の世界市場における同日配送を含む顧客サービス、および世界180ヶ国のカスタマーベースに対応するVIPとロイヤルティプログラムも強化していく予定となります。

Farfetchの創設者兼CEOであるジョゼ・ネヴェス氏は次のように述べました。「当社のこれまでの経過は目覚ましいものでしたが、さらなる成長に向けて現在の素晴らしい支持者にDSTが加わることは喜ばしいことです。現在の課題は、イノベーションを続け、長く残るグローバルブランドとして確立していくことです。」

Farfetchの現在の投資家としてAdvent Ventures Partners、Index Ventures、Novel TMT、e.Venturesあげられます。今回の投資により、同社への投資総額は1億9,500万ドルを超えます。

編集者への注記

Farfetchについて

Farfetchは画期的なファッションショッピング体験を提供するEコマースサイトです。その先駆的なウェブサイトでは、パリ、ニューヨーク、ミラノからブカレスト、クウェート、東京の、世界最高峰の独立系セレクトショップ300以上が集まっています。デザイナーズブランドを多数取り扱うFarfetchのパートナーセレクトショップは、世界30か国において総面積2800坪の店舗面積を占めています。世界180か国からのFarfetchの顧客は、ブランドおよび商品数ともに類を見ない豊富なラインナップからショッピングを楽しむことができます。

Farfetchのパートナーショップは、その独自の取り組み、先進的な姿勢や多様性の観点から慎重に選ばれており、ロンドンのBrowns、パリのL'Eclaireur、ロサンゼルスのH. Lorenzo、ニューヨークのFivestoryおよびルクセンブルクのSmetsなどが挙げられます。

ポルトガルの起業家ジョゼ・ネヴェス氏によって2008年に設立されたFarfetchは、実店舗で運営してきたセレクトショップに、オンライン小売業界で大手の企業と競合する機会を提供しています。そして、美しいファッションを愛する顧客が、自由自在に世界のショップでのショッピングを楽しむ機会を提供しています。

http://www.farfetch.com   @farfetch

DST Global について

ユリ・ミルナー氏によって2009年に設立されたDST Globalは、インターネット関連企業のみに焦点を絞った世界的な大手投資グループの一つです。DST Globalのポートフォリオには、世界大手の最も価値のあるインターネット資産のいくつかが含まれています。

Vitruvian Partners について

Vitruvianは、ヨーロッパにおける中間市場での買収、成長買収、成長資金投資を専門とする独立系の未公開株式投資会社です。Vitruvianは、情報技術、メディア、電気通信、金融サービス、ビジネスサービス、ヘルスケアおよびレジャーなどの急激な成長と変化を特徴としている産業における「ダイナミックな状況」への投資に重点を置いています。Vitruvianは、現在VIP IIへ2度目となる10億ポンドの投資を行っています。同社は今までに、Just Eat、Flexpay、Snow Software、Callcredit Information Group、Inspired Gaming、Openbet、IMD、ASP4All Bitbrainsなどの企業を含むテクノロジー・インターネット分野に投資してきました。Vitruvianは、ロンドン、ミュンヘン、ストックホルムに事務所があります。

Conde Nast International (CNI) について

Conde Nast は、ハイクオリティの雑誌、ウェブサイトおよびデジタルコンテンツを制作する世界的なメディア会社です。29の市場において2億6,300万以上の顧客を抱える同社のポートフォリオには、Vogue、Vanity Fair、Glamour、Brides、Self、 GQ、Conde Nast Traveller/Traveler、Allure、Architectural Digest、Wired、W およびStyleといった世界で最も名高く影響力のあるメディアの多くが含まれます。

140種類の雑誌と100以上のウェブサイトに加えて、同社は、レストラン部門の運営および教育分野での複数の事業展開を行っています。Conde Nast Entertainmentは、映画、テレビ、プレミアムビデオ番組制作を手掛けています。

http://condenast.com および http://condenastinternational.com を参考にしてください。

情報源:Farfetch

(日本語リリース:クライアント提供)

Global E-Commerce Marketplace Farfetch Announces a US$86 Million Series E Round of Investment Led by DST Global

PR59714

LONDON and NEW YORK, Mar. 5 /PRN=KYODO JBN/ --

Farfetch announced today a US$86 million Series E round of investment led by

DST Global.  Farfetch’s existing investors Conde Nast International and

Vitruvian Partners also participated in the round.

(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20150305/732387-a )

(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20150305/732387-b )

(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20150305/732387-c )

Yuri Milner, founder of DST Global, said: "Farfetch has a strong team,

impressive growth and great potential to capitalize on the fast growing luxury

fashion e-commerce market."

This new investment, which values the company at US$1billion, puts Farfetch in

a strong position to continue its rapid growth, focusing on international

expansion and omni-channel propositions.

The funding will be used specifically to focus on international expansion with

new local language sites, including German, Korean and Spanish; opening new

offices in key global markets; and opening up new markets Japan and Australia

to the supply side of the marketplace. It will also fuel the company’s

omni-channel growth and customer propositions including launching same-day

delivery in multiple global markets, and the continued development of VIP and

loyalty programs for Farfetch customers in 180 countries.

Jose Neves, Founder and Chief Executive Officer of Farfetch, remarked: “We have

had an amazing journey so far, and it’s great to add DST to our already

fantastic group of backers for the next stage of growth of Farfetch. The

challenge now is to keep innovating and focus on establishing a long-lasting

global brand.”

“Farfetch’s development has been remarkably dynamic over the last few years. We

are happy to support the talented management team who drive the company forward

on its successful course. ”, said Moritz von Laffert, Vice President and

Director of Acquisitions and Investments at Conde Nast International.

Farfetch’s current investors also include: - Advent Ventures Partners, Index

Ventures, Novel TMT and e.Ventures. This latest investment puts the total

amount raised by the company at over US$195 million.

For press enquiries please contact:

Sameera Hassan, Global Director of PR and Communications

sameera.hassan@farfetch.com

www.farfetch.com     @farfetch

NOTES TO EDITORS

About Farfetch

Farfetch is a revolutionary way to buy fashion. The pioneering website brings

together more than 300 of the world's best independent designer boutiques, from

Paris, New York and Milan to Bucharest, Kuwait and Tokyo. The Farfetch partner

boutiques occupy a total of 1,000,000 square feet of retail space across 30

countries, allowing Farfetch customers, across 180 countries to shop an

unparalleled range of brands and unique pieces.

Our partner stores have been carefully selected for their unique approach,

forward-thinking attitude and diversity, and include such renowned boutiques as

Browns in London, L'Eclaireur in Paris, H. Lorenzo in LA, Fivestory in New York

and Smets in Luxembourg.

Founded in 2008 by the Portuguese entrepreneur Jose Neves, Farfetch offers

these bricks-and-mortar boutiques the opportunity to compete with the major

players in online retail. And, for lovers of beautiful fashion, it offers the

chance to indulge a passion and shop the world.

About DST Global

Founded in 2009 by Yuri Milner, DST Global is one of the leading investment

groups globally to focus exclusively on internet related companies. DST

Global’s portfolio includes some of the world's leading and most valuable

internet assets.

About Vitruvian Partners

Vitruvian is an independent private equity firm which specializes in

middle-market buyouts, growth buyouts and growth capital investments in

Europe. Vitruvian focuses on investing in ‘dynamic situations’ in industries

characterized by rapid growth and change, such as information technology,

media, telecoms, financial services, business services, healthcare and leisure.

Vitruvian is currently investing VIP II, its recently raised second fund of GBP1

billion. Its previous investments in the technology and internet sectors

include Just Eat, Flexpay, Snow Software, Callcredit Information Group,

Inspired Gaming, Openbet, IMD and ASP4All Bitbrains. Vitruvian has offices in

London, Munich and Stockholm.

About Conde Nast International (CNI)

Conde Nast is a global media company producing the highest quality magazines,

websites and digital content. Reaching more than 263 million consumers in 29

markets, the company’s portfolio includes many of the world’s most respected

and influential media properties including Vogue, Vanity Fair, Glamour, Brides,

Self, GQ, Conde Nast Traveller/Traveler, Allure, Architectural Digest, Wired, W

and Style amongst others.

In addition to publishing 140 magazines and over 100 websites, the company

operates a restaurant division and several ventures in education. Conde Nast

Entertainment develops film, television and premium video programming.

Please visit condenast.com and condenastinternational.com

SOURCE: Farfetch

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