Pontisが世界の顧客5億人のマイルストーンを達成

Pontis

Pontisが世界の顧客5億人のマイルストーンを達成

AsiaNet 59622 (0290)

【テルアビブ(イスラエル)2015年3月4日PRN=共同通信JBN】

*連続的コンテクスチュアル・エンゲージメント・ソリューションのパイオニア企業Pontisは大手ティア1サービスプロバイダーによって最大の市場拡大を達成

連続的コンテクスチュアル・エンゲージメント・ソリューションのパイオニア企業Pontis(http://www.pontis.com )は4日、世界の5億人が顧客になったと発表した。ティア1サービスプロバイダーと提携することによって、Pontisはすべてのチャンネルにおける総合的かつ革新的な顧客体験を通じて通信業界向けの顧客エンゲージメントを根本的に変革している。Pontisが顧客エンゲージメントに重点的に取り組むことによって、同社の顧客はモバイル・データサービスでARPUが3%、収益が15%、NPSが25%それぞれ増加、さらに解約が年間15%減少した。

(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20150303/732116

世界的なサービスプロバイダーはPontisを使用し、顧客中心アプローチの重要性を喚起することによって、顧客エンゲージメントを大幅に向上させることが可能となる。Pontisソリューションの原動力である連続的コンテクスチュアル・エンゲージメント・アプローチによって、サービスプロバイダーは顧客のライフサイクル全体を通じて、持続的な双方向対話を行ない、顧客の個別ニーズとビヘイビアに積極的に対応することが可能となる。Pontisソリューションはリアルタイムのデジタル・エンゲージメントを容易にし、個別の顧客ライフサイクル・マネジメント、収益増大、顧客囲い込み、革新的な顧客体験、モバイルデータ・デジタルサービスの収益化、クアドロプルプレーの価値創生など、さまざまなサービスプロバイダーのビジネスニーズをサポートすることに使用されている。

ラスティー・ワーナー氏は、2015年1月発表のForrester Research, Inc.の報告書「Unlock Customer Context With Marketing Technology(マーケティング技術で顧客コンテクストを解明)」の中で、「顧客はマーケティング・キャンペーンから逃れる技術を使用しており、オフラインやオンラインのブランド広告を信用していない。関係性を保つためには、CI(カスタマー・インテリジェンス)の専門家はアウトバウンド・コミュニケーションに頼るのではなく、顧客のビヘイビア・コンテクストに基づいて顧客とやり取りすべきである」と述べている。

Pontisのウディ・ジブ最高経営責任者(CEO)は「大手通信サービスプロバイダーはデジタル企業になるための変革を進めており、マーケティングは従来のセグメンテーションや製品中心のキャンペーンからコンテクストベースの個別にカスタム化されたエンゲージメントのニーズに応えるアプローチへと変化している。当社の顧客が世界で5億人になったことは、当社ソリューションがサービスプロバイダー保有の顧客との関係を向上させる能力があることを示している。Pontisソリューションは、大手ティア1が最近採用したことでも分かるように、サービスプロバイダーが膨大なデータソースを利用するだけでなく、極めて重要な洞察を効果的かつ自動的に見つけ出し、これをそれぞれの顧客にとって最も関連性がありかつ可能な限り最高の体験にすることができる。最新鋭のリアルタイム・ビッグデータ分析を提供することによって、われわれは従来の非効率なセグメンテーション戦略にチャレンジし、最初から顧客との超カスタム化されたエンゲージメントを実現する」と語った。

▽Pontisについて

Pontisは、通信サービスプロバイダー向けの連続的コンテスクチュアル・エンゲージメント・ソリューションのパイオニアである。世界中の多数のティア1オペレーターによって採用されたPontisソリューションは顧客のビヘイビアおよびコンテクストに基づき、個別の顧客との革新的かつカスタム化されたエンゲージメントを推進する顧客中心の戦略を実行することによって、顧客エンゲージメントが遂行される方法を変革する。このエンゲージメントはあらゆるチャンネルおよびタッチポイントで実行され、サービスプロバイダーの本当のデジタル体験を実現する。

最新鋭のリアルタイム・ビッグデータ技術と高度分析に基づくこのエンドツーエンド・ソリューションは、獲得した洞察を直ちにカスタム化した行動に移す。Pontisは独自のビジネス・コンサルティングと実践サービスを提供し、過去10年間に培った独自の業界専門的知見を活用してビジネス変革戦略を立案し、それを履行することによってサービスプロバイダーを支援する。

Pontis: Let's get personal ウェブサイトhttp://www.pontis.com

▽問い合わせ先

Sarah Warshawsky

sarah@headline-media.com

+1-516-595-1743

ソース:Pontis

Pontis Passes Major Milestone of 500 Million Customers Worldwide

PR59622

TEL AVIV, Israel, Mar. 4, 2015 / PRN=KYODO JBN/ --

- Pioneers of Continuous Contextual Engagement Solutions, Pontis Reaches Top

Tier Market Growth Through Large Tier 1 Service Providers

    Pontis [http://www.pontis.com ], the pioneer of continuous contextual

engagement solutions, today announced reaching half a billion customers

worldwide. Working with Tier 1 service providers, Pontis is revolutionizing

customer engagement for the telecom industry through holistic and proactive

customer experiences across all channels. The focus on enhancing customer

engagement has led Pontis' customers to see a 3% increase of ARPU, 15% increase

of revenue from mobile data services, 25% increases in NPS score and 15%

reduction in annual churn.

(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20150303/732116 )

    Pontis enables major global service providers to significantly improve

customer engagement by igniting the importance of the customer centric

approach. The continuous contextual engagement approach that drives the Pontis

solutions, empowers service providers to build ongoing two-way dialogues and to

proactively tend to each and every customer's personal needs and behaviors

throughout their entire life-cycle. By facilitating real time digital

engagement, the Pontis solutions are used to support the various business needs

of service providers including individual customer lifecycle management,

revenue increase, customer retention, proactive customer experience, mobile

data and digital service monetization and converged quad-play value creation.

    "Customers use technology to outrun marketing campaigns, and they distrust

offline or online brand ads. To stay relevant, CI [Customer Intelligence] pros

must rely less on outbound communications and instead interact with customers

based on their behavioral context," wrote Rusty Warner in the January 2015

Forrester Research, Inc. report entitled "Unlock Customer Context With

Marketing Technology."

    "As leading telecom service providers go through a transformation to become

digital businesses, there is a shift in marketing taking place pivoting from

traditional segmentation and product-centric campaigns to an approach

addressing the growing need for context-based, individually tailored

engagement," said Udi Ziv, CEO of Pontis. "Our half a billion customers

worldwide represent the power our solutions have to improve the relationship

leading service providers have with their customers. As proven through the

recent onboarding of major Tier 1s, Pontis' solutions allow service providers

to not just tap into their vast data sources, but to effectively and

automatically identify critical insights and turn this into the most relevant

and best experience possible for every customer. By channeling real-time

cutting edge big data analytics we challenge traditional ineffective

segmentation strategies and enable ultra-personalized engagement with customers

from the get-go."

    About Pontis

    Pontis is the pioneer of continuous contextual engagement solutions for

telecom service providers. Selected by dozens of Tier-1 operators around the

globe, the Pontis solution transforms the way customer engagement is executed

by implementing a customer-centric strategy that drives proactive and

personalized engagement with each customer based on their behaviors and

context. The engagement occurs across channels and touch-points, enabling a

truly digital experience by the service provider.

    Based on cutting edge real time big-data technology and advanced analytics,

the end-to-end solution translates insights into immediate and personalized

actions. Pontis offers unique business consulting and operational services to

support service providers with business transformation strategy planning and

execution, leveraging its unique market expertise built in the past decade.

    Pontis: Let's get personal. http://www.pontis.com

Contact Information:

Sarah Warshawsky     

sarah@headline-media.com     

+1-516-595-1743

SOURCE: Pontis

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