オーラルBが新アプリ技術を2015年モバイル・ワールド・コングレスで披露

オーラルB

オーラルBが新アプリ技術を2015年モバイル・ワールド・コングレスで披露

AsiaNet 59621 (0289)

【シンシナティ2015年3月2日PRN=共同通信JBN】

*革命的なオーラルB(Oral-B)Bluetooth作動歯ブラシとアプリが口腔ケア動作の変化を助ける

口腔ケアの世界リーダーであるオーラルBは円滑なブラッシングをつくり出し、専門家の指針の拡大を可能にすることで最高の歯磨き性能につながるアプリの改良をスペイン・バルセロナでの2015年GSMAモバイル・ワールド・コングレスで披露する。オーラルBはすでにBluetooth接続性歯ブラシ、デンタルケア・ジャーニー、専門指針で使われて口腔ケア行動を変化させているオーラルB アプリの革新、個人化を続けている。さらにオーラルBは、第三者と協力することでユーザーがますます接続する口腔ケア・デジタル体験の一部となるオーラルB アプリのアプリケーション・プログラミング・インターフェース(API)とソフトウエア開発キット(SDK)を2015年10月に開設すると発表した。

昨年のモバイル・ワールド・コングレスでSmartSeriesとオーラルB アプリがデビューして以来、当初の結果は重要処置の数で世界の口腔ケア行動が改善されたことを示唆している。アプリのデータはオーラルB電動歯ブラシのユーザーがいまでは平均2分24秒ブラッシングしていることを示している。これは手動歯ブラシの60秒以下からの増加である(注1)。さらに、記録されたブラッシングの約半数にはフロッシング、水洗い、舌クリーニングが含まれていた。これらの統計と消費者のフィードバックを総合すると、オーラルBはリアルタイムのフィードバックでユーザーはより少ない力で、歯科専門家の勧告により忠実に、長くブラッシングするよう励まされていると推測することができる。

オーラルB SmartSeries、アプリ使用からの口腔ケア統計(注2)

*ブラッシングの83%は約2分でブラッシング時間の世界平均は2分24秒である。

*オーラルB アプリは発売以来30万回近くダウンロードされており、2014年12月の月間の実際のユーザーは87%だった。

*ブラッシングの約60%はより全体的な口腔ケアのために水洗い、フロッシング、舌のクリーニングを忘れないためのアプリを利用している。

*オーラルB アプリ付きのオーラルB SmartSeriesはユーザーが口のすべての角度、範囲の徹底的ブラッシングを達成するのを助けている。

P&Gのスティーブン・スクワイア世界ブランド・ディレクターは「口腔ケアの日常行為を改善、維持するアプリの能力についての消費者のフィードバック、データに勇気づけられており、この分野の継続的革新、投資へのインスピレーションとしてこの証拠を使用している。歯科専門家と消費者の提携でオーラルBは個人的な目標、ユニークな歯への配慮、消費者が歯科医のいすの外で最高の結果を得られることを保証するエンターテインメントを利用する次世代のブラッシング体験をつくり出した」と語っている。

アプリを強化するための1年にわたる消費者、歯科専門家との協力の末、オーラルBはより個人化されたブラッシング体験の必要に対応した。オーラルBのユーザーは今では自分の口腔ケア目標に適したジャーニーを選ぶことができ、その歯科専門家はアプリで直接の勧告とフィードバックを提供できる。こうした改善の目標はユーザーが診察室訪問の間の期間も能率化されたアプリ体験を通じて歯科専門家の勧告を守ると保証するためである。

▽歯科ケアのジャーニー

*個人化された歯科ケアのジャーニーはそれぞれが、結婚が近いために歯を白くすることや食べ物好きの口臭をなくすことなど、ユーザーの口腔ケア目標の達成を助けるように調整されている。

*ジャーニーは事前設定された期間のより積極的で、より関わりの強いブラッシング行為を提供し、またそれぞれのジャーニーに適した対応製品を推奨する。

*ユーザーは5つのジャーニーから選ぶことができる。口臭をなくす、歯垢除去、歯を白くする、歯肉疾患ケア、その他のケアの5種類である。

▽専門家の指針

*歯科専門家は口内の一部集中範囲のブラッシング時間を増やし、歯の状態を選び、特別なブラッシング、歯間清掃を行うよう指示し、患者が家庭でも守るよう指示することができる。

*歯科専門家はアプリを通じて製品推奨を提供することができ、患者の特定の必要に基づいて製品を選択する。

*患者は改善範囲を追跡、協議し、口腔ケアの治療の前進を助けるため、許諾統計を歯科衛生士、歯科医と共有することができる。

このアプリにより2015年後半から、ユーザーはAPIを開いて自分の口腔ケア情報を自分でほかのデジタル・プログラムに統合することができるようになる。これはユーザーが自分の福利を全体的にモニターする円滑な場をつくり出し、さまざまな報酬プログラムを通じてユーザーが優良なブラッシング行為で報酬を得られる機会を提供することになるかもしれない。オーラルBはデベロッパーがユーザーのブラッシング・データでアプリをつくり出し、拡張できるよう努力する。関心がある方はeメールでオーラルB(sdk@oralb.com)へ。

オーラルBはこの進展をモバイル・ワールド・コングレス中にイノベーション・シティーで展示し、参加者が歯科専門家指針の下でオーラルBの技術をデジタル・ブラッシング・ステーションで体験できるようにする。

GSMAのマイケル・オハラ最高マーケティング責任者(CMO)は「GSMAイノベーション・シティーは最先端のモバイル技術がわれわれの生活をどのようによりよく変えるかをすべて示すものであり、オーラルBが2年連続でわれわれと提携し、口腔健康技術を展示するのはうれしい。モバイル技術は世界の何十億人に、ウエアラブルから健康、フィットネスまですべてで変革効果がある。オーラルBはその好例であり、シティーに再び迎えることに期待している」と述べている。

Bluetooth 4.0接続性のオーラルB SmartSeries電動歯ブラシは現在、西欧、北米、アジアの20以上の市場で入手可能。2015年夏までにこのブラシは世界の50近い市場で入手可能になる。Bluetooth接続性はオーラルB Pro 5000と5800モデルに2015年夏に導入され、多様な価格ポイントでインタラクティブなオプションが多くなる。オーラルB アプリ 3.0はiOSとAndroidで2015年夏に無料で入手可能になる。

Bluetooth 4.0接続性のオーラルB電動歯ブラシについての詳しい情報はoralb.co.uk へ。

▽オーラルBについて

オーラルB(R)は約50億ドル規模のブラッシング市場の世界リーダーである。同社はP&G(プロクター&ギャンブル)社の企業で、ブランドには子ども、成人向けの手動、電子歯ブラシ、口腔洗浄器、デンタルフロスなどの歯間製品が含まれている。オーラルBの手動歯ブラシは米国や多くの国際市場でほかのどのブランドより多くの歯科医に使われている。

▽プロクター&ギャンブル(P&G)について

P&Gはそのブランドで世界の50億人近くに奉仕している。同社はAlways(R)、Ambi Pur(R)、アリエール(R)、Bounty(R)、Charmin(R)、Crest(R)、Dawn(R)、Downy(R)、Duracell(R)、Fairy(R)、ファブリーズ(R)、Gain(R)、ジレット(R)、Head & Shoulders(R)、レノア(R)、Olay(R)、オーラルB(R)、パンパース(R)、パンテーン(R)、SK-II(R)、Tide(R)、ヴィックス(R)、ウェラ(R)、ウィスパー(R)を含む信頼されて質が高く、主導権を持つ強力なブランドのポートフォリオを持っている。P&G共同体には世界の約70カ国における事業が含まれている。P&Gとそのブランドに関する最新のニュース、詳しい情報はhttp://www.pg.com へ。

(注1)British Dental Health Foundation. May 25, 2010. Retrieved from

http://www.dentalhealth.org/news/details/399

(注2)IconMobile December Quarterly Report, 2014

ソース:Oral-B

▽問い合わせ先

Kris Parlett, P&G

+1 937-671-9112

parlett.kr@pg.com

Jessica Spano, MSLGROUP

+1 646-500-7654

jessica.spano@mslgroup.com

Oral-B(R) Unveils New App Technology At Mobile World Congress 2015

PR59621

CINCINNATI, Mar. 2, 2015 /PRN=KYODO JBN/ --

     -- The Revolutionary Oral-B Bluetooth-Enabled Toothbrush and App is

                     Helping to Change Oral Care Behaviors

Oral-B, the worldwide leader in oral care, unveils improvements to its App that

connects to its highest performing toothbrushes, by creating seamless brushing

routines and allowing for expanded professional guidance, at the 2015 annual

GSMA Mobile World Congress meeting in Barcelona, Spain. Oral-B continues to

innovate and personalize the Oral-B App, which is already changing oral care

behaviors when used with the Bluetooth-connected toothbrush, with the creation

of Dental Care Journeys and Professional Guidance. Additionally, Oral-B is

proud to announce the opening of the Oral-B App's Application Programming

Interface (API) and Software Development Kit (SDK) in October 2015, which will

enable users to become a part of the increasingly connected oral care digital

experience by working with third parties.

Since the SmartSeries and Oral-B App's debut at Mobile World Congress last

year, initial results indicate improved worldwide oral care behaviors in a

number of important measures. The App data shows that Oral-B electric

toothbrush users are now brushing on average 2:24. This increased from less

than 60 seconds with a manual toothbrush[1]. Additionally, over half of the

recorded brushing sessions included flossing, rinsing, and tongue cleaning.

Through a combination of these statistics and consumer feedback, Oral-B can

deduce that with real-time feedback, users are encouraged to brush longer, with

less force and more in-line with their dental professionals' recommendations.

Oral Care Statistics from Oral-B SmartSeries and App Use[2]

   -- A total of 83 percent of brushing sessions are over two minutes, with a

      global average brushing duration of 2:24.

   -- The Oral-B App has been downloaded nearly 300,000 times since launch;

      there were 87 percent active users in the month of December 2014.

   -- Approximately 60 percent of brushing sessions are leveraging the

      rinsing, flossing and tongue cleaning App reminders, for a more holistic

      oral care routine.

   -- The Oral-B SmartSeries with the Oral-B App has helped users achieve

      thorough brushing across all quadrants and areas of the mouth.

"We are encouraged by the consumer feedback and data regarding our App's

ability to improve and maintain oral care routines and have used this proof as

inspiration to continue investing and innovating in this area," said Stephen

Squire, Global Brand Director, P&G. "In partnership with dental professionals

and consumers, Oral-B has created the next generation brushing experience that

utilizes personal goals, unique dental considerations and entertainment to

ensure our consumers are getting the best possible results outside a dentist

chair."

After a year of collaborating with consumers and dental professionals to

enhance the App, Oral-B has addressed the need for a more personalized brushing

experience. Oral-B users can now select journeys to fit their oral care goals

and their dental professional can provide direct recommendations and feedback

within the App. The goal for these improvements is to ensure a user can comply

with their dental professionals' recommendations between office visits through

a streamlined App experience.

Dental Care Journeys:  

   -- Each personalized Dental Care Journey is tailor-made to help users'

      achieve their oral care goals, including whiter teeth for an upcoming

      wedding, or fresh breath for food lovers.   

   -- The journeys deliver a more active and engaged brushing routine for a

      pre-designated period of time, and also offer recommendations for

      corresponding products to match each journey.

   -- Users can select among five journeys: Fresh Breath, Plaque Fighter,

      Whitening, Gum Health or Ortho Care.

Professional Guidance:

   -- A dental professional can add extra brushing time for certain focus

      areas in the mouth, select dental conditions and provide specific  

      brushing and interdental cleaning instructions for his/her patient to

      follow at home.

   -- A dental professional can provide product recommendations via the App,

      selecting products based on their patients' specific needs.

   -- Patients can share their compliance statistics with their hygienist and

      dentist via e-mail, as a way to track and discuss improvement areas and

      help advance their oral care routines.

Beginning in late 2015, the App will allow users to voluntarily integrate their

oral care information into other digital programs by opening the API. This will

create a seamless venue for users to holistically monitor their well-being, and

could potentially provide an opportunity for users to be rewarded for good

brushing behavior through various reward programs. Oral-B is working to enable

developers to create or extend apps with a user's brushing data. If interested,

please email Oral-B at sdk@oralb.com.

Oral-B will showcase these advancements in the Innovation City during Mobile

World Congress, allowing attendees to experience Oral-B's technology at digital

brushing stations, under the guidance of dental professionals.

"The GSMA Innovation City is all about demonstrating how cutting-edge mobile

technology is changing our lives for the better and we are delighted that

Oral-B is partnering with us for a second consecutive year with its display of

oral health technology," said Michael O'Hara, Chief Marketing Officer, GSMA.

"Mobile technology is having a transformative effect on billions of people

around the world, in everything from wearables to health and fitness. Oral-B is

a prime example of this and we look forward to welcoming them to the City once

again."

The Oral-B SmartSeries electric toothbrush with Bluetooth 4.0 connectivity is

now available in more than 20 markets in Western Europe, North America and

Asia. By the summer of 2015, the brush will be available in nearly 50 global

markets. Bluetooth connectivity will be introduced to Oral-B Pro 5000 and 5800

models in summer 2015, creating more interactive options at varying price

points. The Oral-B App 3.0 will be available for free in iOS and Android in

summer 2015.

For more information on Oral-B electric toothbrushes with Bluetooth 4.0

connectivity, visit oralb.co.uk.

About Oral-B

Oral-B(R) is the worldwide leader in the over $5 billion brushing market. Part

of the Procter & Gamble Company, the brand includes manual and electric

toothbrushes for children and adults, oral irrigators and interdental products,

such as dental floss. Oral-B(R) manual toothbrushes are used by more dentists

than any other brand in the U.S. and many international markets.

About Procter & Gamble

P&G serves nearly five billion people around the world with its brands. The

Company has one of the strongest portfolios of trusted, quality, leadership

brands, including Always(R), Ambi Pur(R), Ariel(R), Bounty(R), Charmin(R),

Crest(R), Dawn(R), Downy(R), Duracell(R), Fairy(R), Febreze(R), Gain(R),

Gillette(R), Head & Shoulders(R), Lenor(R), Olay(R), Oral-B(R), Pampers(R),

Pantene(R), SK-II(R), Tide(R), Vicks(R), Wella(R)  and Whisper(R). The P&G

community includes operations in approximately 70 countries worldwide. Please

visit http://www.pg.com for the latest news and in-depth information about P&G

and its brands.

[1] British Dental Health Foundation. May 25, 2010. Retrieved from

http://www.dentalhealth.org/news/details/399

[2] IconMobile December Quarterly Report, 2014

SOURCE: Oral-B

CONTACT: Kris Parlett, P&G, +1 937-671-9112, parlett.kr@pg.com; Jessica Spano,

MSLGROUP, +1 646-500-7654, jessica.spano@mslgroup.com

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