ネットワーク外ローミングサービス・テストでMobileum とApplause が協業
ネットワーク外ローミングサービス・テストでMobileum とApplause が協業
AsiaNet 59618 (0283)
【サンタクララ(米カリフォルニア州)2015年2月26日PRN=共同通信JBN】
*Mobileumのマシンツーマシン(M2M)テクノロジーとApplauseのプロフェッショナルテスター世界コミュニティーが、世界で最大規模かつ容易に利用可能なローミングテスト・エコシステムを生み出すために協業する
テレコム事業転換のための分析ソリューション大手企業のMobileumは26日、実世界の現地でローミングサービスをテストするため、360°App Quality(TM)企業であるApplauseと提携したと発表した。この提携関係を通じて、Mobileumはこの種で最高かつ強化されたネットワーク外ローミングテストを実施するため、世界の200地点でMobileumの新しいM2MテクノロジーをApplauseのプロフェッショナルテスター世界コミュニティーの会員社に配備する。
Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20140224/671325
今日のモバイルアプリ経済の時代にあって、モバイルオペレーターの顧客は世界のどこでも素晴らしい経験を持つことが重要である。モバイルオペレーターはますます増える旅行とカスタマーロイヤルティーが薄れる世界にあって、ネットワーク外のローミングサービス利用者に対して一定水準の質の高い経験を維持して、電話の質の下落、サービス中断、データサービスとアプリケーションのパフォーマンスについて、ローミング利用者がサービスを利用する世界の多くの地点で常に一貫して監視、テストを実施する必要がある。
そのようなテストはこれまで、世界に展開されているデータセンターにあるエンドツーエンドのロボットを使って行われることが多かった。しかしこの方法は、これら静止(固定据え付け)ロボットが実際のローミングサービス利用者の体験をテストする代わりに、常に同じ条件下で計測することから有効性に限度があった。例えば、ニューヨークを訪れる外国観光客は、セントラルパーク、メトロポリタンミュージアム、タイムズスクエアなどの人気スポットを訪れることが多く、訪問者のサービス体験があちこち動き回るときや静止ロボットのカバー範囲を超えた人気スポットでは、どのような影響を受けるか完全に把握することが不可能になる。
Mobileumの新しいM2Mテストロボットは、Applauseのグローバルコミュニティーと合わせて、イベント場所や混雑した場所、観光客のホットスポットで、1日の何時でも、週のどの日でも、ローミングサービス利用が発生する所でテストすることが可能となる。
Mobileumのオリ・サッソン会長兼最高経営責任者(CEO)は「当社のM2Mテクノロジーは、ローミング体験を測定する方法を変える。われわれはモバイルオペレーターが、ローミングサーボス利用者による実体験のサービスの質をテストし、改善できるようにする」と語った。
MobileumのM2Mベースのローミングテストサービスは、オペレーターが即日利用できる。
▽Mobileumについて
Mobileumはテレコムサービスプロバイダーが、事業の流れを変えるような転換を進める予測分析とリアルタイムの洞察能力を生かせるよう支援する。Mobileumは過去15年にわたり、170カ国、617のオペレーター・ネットワークに対して、音声・データのローミング、不正分析、データの収益化利用、顧客体験分析、サービスパフォーマンス測定&保証などターンキー・ソリューションを提供してきた。MpbileumのWisdomプラットフォームによってCSP(通信サービス事業者)は、ネットワークと契約者の行動を深く理解し、サービス利用を高め、サービス乗り換えを阻み、優れた顧客体験を提供、新しいタイプの不正行為を予測、次世代のデータ主導の収益モデルから恩恵を受けるよう利用してもらう。Mobileumは米カリフォルニア州シリコンバレーに本社、ブリュッセル、香港、シンガポール、インド、ドバイ、アルゼンチン、ウルグアイ、ブラジルに支社がある。
詳細は以下のサイトを参照。
follow@MobileumInc on Twitter
▽Applauseについて
ApplauseはuTestとして2008年に創設され、企業がウェブからモバイル、ウエアラブルさらにそれ以上まで,成功につながるデジタル体験を提供するためアプリケーションの質の革命を先導している。現地のテストサービス、ソフトウエア・ツール、分析を結合することによって、Applauseは現代社会のアプリケーション経済で成功するために必要な360°app qualityを実現する企業を支援する。Google、Fox、Amazon、Box, Concur 、RunKeeperなど数千の企業は、ユーザーが喜ぶアプリを開始するためApplauseを選択している。
詳細は以下を参照。
follow@applause on Twitter
▽問い合わせ先
Nilanjan Ray
Senior Director of Marketing
Tel: +91-973-997-0225
nilanjan.ray@mobileum.com
Applause contact:
Nick Lorenzen
nlorenzen@applause.com
ソース:Mobileum, Inc
Mobileum Partners With Applause, Expands its Roaming Service Testing Reach
PR59618
SANTA CLARA, California, Feb. 26, 2015 /PRN=KYODO JBN/ --
Mobileum Partners With Applause, Expands its Roaming Service Testing Reach
SANTA CLARA, California, February 26, 2015 /PRNewswire/ --
Mobileum's Machine to Machine (M2M) Technology and Applause's Global Community
of Professional Testers Collaborate to Create the Largest, Readily Available
Roaming Testing Ecosystem in the World
Mobileum, the leader in analytics solutions for telecom business
transformation, today announced that it has partnered with Applause, the 360°
App Quality(TM) company, to test roaming services in the wild, under real-world
conditions. Through this partnership, Mobileum will equip members of Applause's
global community of professional testers with Mobileum's new Machine to Machine
(M2M) technology at 200 locations worldwide, to perform top of line, enhanced
outbound roaming testing.
(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20140224/671325)
In today's mobile apps economy, it's important that customers of mobile
operators have winning experiences anywhere in the world. In a world of
increasing travel and decreasing customer loyalty, mobile operators need to
maintain a certain quality of experience for outbound roamers. To ensure
high-quality roaming experience - with regard to call drops, service
interruptions, data service and application performance - monitoring and
testing must be carried out constantly and consistently at multiple locations
worldwide, where roamers use the service.
In the past, such testing was often done using End-To-End robots located in
data centers across the world. However, this method has limited effectiveness,
as these static robots measure services always under same conditions, instead
of testing real roamer experience. For example, a foreign visitor who lands in
New York will most likely visit popular destinations such as Central Park,
Metropolitan Museum or Times Square, dynamically moving across the city. Using
static tests, it wouldn't be possible for an operator to fully understand how
the visitor's service experience is getting affected as he moves from one
location to another, or in a popular location that is not covered by a static
robot.
Mobileum's new M2M test robots, coupled with Applause's global community,
enable testing to be done where roaming actually happens - at event locations,
at congestion locations, at tourist hotspots - and at any time of the day, any
day of the week.
"Our M2M technology will change the way roaming experience is measured," said
Ori Sasson, CEO of Mobileum. "We will be enabling mobile operators to test and
improve the quality of service actually experienced by their roamers, thus
minimizing service disruptions and improving customer satisfaction and loyalty."
Mobileum's M2M-based roaming testing service is available for operators as of
now.
About Mobileum
Mobileum helps telecom service providers leverage the power of predictive
analytics and real-time insights to drive game-changing business
transformation. Over the last 15 years, Mobileum has delivered turnkey
solutions such as Voice and Data Roaming, Fraud Analytics, Data Monetization,
Analytics for Customer Experience and Service Performance Measurement &
Assurance, to 617 operator networks across 170 countries. Mobileum's Wisdom
platform enables CSPs to gain deep understanding of network and subscriber
behavior, and leverage that to improve service adoption, arrest churn, deliver
superior customer experience, predict new types of fraud, and benefit from next
generation data-driven revenue models. Mobileum is based in California's
Silicon Valley, with offices in Brussels, Hong Kong, Singapore, India, Dubai,
Argentina, Uruguay, and Brazil. To learn more, visit http://www.mobileum.com
and follow @MobileumInc on Twitter.
About Applause
Launched in 2008 as uTest, Applause is leading the app quality revolution by
enabling companies to deliver digital experiences that win - from web to mobile
to wearables and beyond. By combining in-the-wild testing services, software
tools and analytics, Applause helps companies achieve the 360° app quality they
need to thrive in the modern apps economy. Thousands of companies - including
Google, Fox, Amazon, Box, Concur and RunKeeper - choose Applause to launch apps
that delight their users. Learn more at http://www.applause.com and follow
@applause on Twitter.
Mobileum contact:
Nilanjan Ray, Senior Director of Marketing
Tel: +91-973-997-0225.
nilanjan.ray@mobileum.com
Applause contact:
Nick Lorenzen: nlorenzen@applause.com
Source: Mobileum, Inc
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