QUANTiNOが2015年ジュネーブ国際モーターショーに登場 ショーの目玉に

nanoFLOWCELL AG

QUANTiNOが2015年ジュネーブ国際モーターショーに登場 ショーの目玉に

AsiaNet 59494 (0183)

【ファドゥーツ(リヒテンシュタイン)2015年2月17日PRN=共同通信JBN】

定格電圧48ボルト、走行距離1000キロ以上の低圧電気自動車

 *初のQUANT低圧電気自動車

 *4倍の25kWと136馬力を備える電気自動車

 *最高時速200キロ

 *2プラス2シーターに22インチ・ホイールを装備

nanoFlowcell AGのイエンス・エレルマン取締役会長(博士)は「これはセンセーショナルな車であり、2015年ジュネーブ国際モーターショーの目玉の1つになることは確実である」と語った。nanoFlowcell AGは3月3日から開催されるスイスでの自動車ショーで、コンセプトカーとして最初のQAUNT低圧電気自動車を展示する。

 (Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20150217/730970-a

 (Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20150217/730970-b

nanoFlowcell AGのヌンツィオ・ラベッキア最高技術責任者(CTO)はQUANTファミリーの最新モデルについて「われわれはジュネーブで、QUANT EとQUANT Fの弟分として小型のQUANTiNOを公開する。革新的な電気自動車で、多数の人を魅了する。スポーティーでダイナミックなうえ、なによりも低電力の駆動システムを備えている。われわれは48ボルトの定格電圧で、nanoFlowcell(R)、バッファーシステム、電気モーターを組み合わせることによって、136馬力に相当する4倍の25kWを達成する。この構成によって、全電動モードで時速200キロ以上のトップスピードと走行距離1000キロ以上を有害物質を放出せずに走行できる」と語った。

ヌンツィオ・ラベッキアCTOは「QUANTiNOはみんなのための電気自動車である。手ごろな価格、豪華で独特なデザイン。これは単なるコンセプトカーではない。今年中には現実のものになる。誰もが2015年にQUANTiNOを運転できる。また極めて早い段階で一般道路走行の許可を獲得するつもりである」と述べた。

▽nanoFlowcell(R)搭載のQUANTiNOは長い走行距離

低圧電気システムとnanoFlowcell(R)から成る革新的な駆動コンセプトによって、QUANTiNOの走行距離は1000キロを超える。ラベッキアCEOは「低圧電気システムはnanoFlowcell(R)にとって理想的な組み合わせである。これによって、これまで不可能とみられていたレベルの駆動力を生み出すことができる。すでに初期テストとシミュレーションで大きな潜在能力を示した。このコンセプトは優れた駆動力と広大な走行距離を備えており、未来の電動モビリティーにとって現実的な選択肢となる」と語った。

QUANTiNOは2基の175リッター・タンクを搭載し、合わせて350リッターのイオン液体を運ぶことができる。片方のタンクは正電荷を持ち、もう1つは負電荷を持っている。燃料補給のプロセスは通常の手順と同じであるが、1つ違うのは2つのタンクに異なる液体を同時補給することである。

▽22インチ・ホールを装着した2プラス2シーター

QUANTiNOは全長3.91メートルで、独特のデザインを誇る2プラス2シーターである。際立った特徴は22インチ・ホイールである。ヌンツィオ・ラベッキアCTOは「われわれは、QUANTiNOがQUANT EとQUANT Fの弟分としてQUANTファミリーの一員であることを強調したかった。フロントとリアの外観は、この血縁関係があることを明確に示している。特に、QUANTiNOが兄貴分のQUANTファミリーから採用した大きな22インチ・ホイールは、このクラスの車種では際立った概観となっている」と語った。

▽低電源、その背景と優位性

低圧電源ドライブはこれまで、例えばゴルフカート、電動バイク、さらに都市使用の比較的低駆動出力(<20kW)の4輪車両などの軽量モーター車両など、極めて低駆動出力(<5kW)の車両に主に搭載されてきた。ヌンツィオ・ラベッキアCTOは「われわれが知る限りでは、低圧電力駆動システムは大型乗用車にはこれまで搭載されたことはなかった。これがnanoFlowcell(R)によって一変する。通常、自動車が必要とするレベルの駆動出力には大電流が必要とされる。このため、大きな電源システムでは非常に太いケーブルが必要で、送電損失率が高まる。われわれはnanoFlowcell(R)によって、この問題を解消することができた。極めて低い定格電圧で極めて大きな電流量を発電でき、低圧電気システムにとっては最適である」と語った。

ヌンツィオ・ラベッキアCTOは「低圧電気システムは高圧電気システムに対してさまざまな優位性がある。高圧電気の電気自動車は完全接触とフラッシュオーバー防止を必要とするが、こうしたことは低圧電気自動車には必要ない。ECE-R 100に従い、低圧電気自動車は接触不良防止のための追加措置は必要とされず、機能的安全性を高圧電気自動車よりも容易に実現できる」と語った。

ヌンツィオ・ラベッキアCTOはさらに「低圧電気システムは、当社のnanoFlowcell(R)にとって理想的な組み合わせである。この2つを組み合わせることで、われわれは当社の電気自動車の潜在能力と優位性を大幅に引き出すことができた」と指摘した。

QUANTiNOは3月3日、2015年ジュネーブ国際モーターショーの記者会見(ホール1、スタンド1224)で世界初公開される。

▽報道関係向けの情報

新しいQUANTiNOを個人的に試乗したい人は誰でも、2015年ジュネーブ国際モーターショー(3月3、4の両日のプレスデー、PALEXPO、ホール1、スタンド1224.3月5-15日は一般公開)で可能。個別のインタビューも可能。関心がある人は、許可、計画、調整のために報道担当チームと交渉を。記者会見は3月3日午前8時30分にQUANTスタンドで開かれる。

参考資料:写真は欧州写真通信社(epa)(http://www.epa.eu )とウェブサイトhttp://www.presseportal.de/pm/112223 で入手可能。

▽報道関係問い合わせ

2015年ジュネーブ国際モーターショーでのインタビュー申し込みや、問い合わせについてはnanoFlowcell AGの報道担当チームに接触してもらいたい。

プレスオフィス

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ソース:nanoFLOWCELL AG

Highlight at the 2015 Geneva International Motor Show: The New QUANTiNO

PR59494

VADUZ, Liechtenstein, Feb. 17 /PRN=KYODO JBN/ --

     Low-voltage vehicle with rated voltage of 48 V and range of over 1,000 km

    - First QUANT low-voltage vehicle     

    - Electric vehicle with 4x25 kW/136 hp     

    - Top speed of 200 km/h     

    - 22-inch wheels for 2+2-seater

     "This car is a sensation and will be one of the absolute highlights at the

2015 Geneva International Motor Show," proclaims Prof. Jens Ellermann,

President of the Board of Directors of nanoFlowcell AG. nanoFlowcell AG will be

presenting the first QUANT low-voltage vehicle as a concept vehicle at the

Swiss car show from 3 March 2015.

     (Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20150217/730970-a )

     (Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20150217/730970-b )

     "With the QUANTiNO we present the smaller brother of the QUANT E and the

QUANT F in Geneva. An innovative electric vehicle with mass appeal. Sporty,

dynamic, and above all with a low-voltage drive system. With a rated voltage of

only 48 V we achieve four times 25 kW, corresponding to around 136 hp, through

a combination of nanoFlowcell(R), buffer system and electric motors. This

set-up provides us with a top speed of over 200 kilometres an hour in

all-electric mode and a range of over 1,000 kilometres, without any harmful

emissions," points out Nunzio La Vecchia, Chief Technical Officer at

nanoFlowcell AG, regarding the latest model from the QUANT family.

    "The QUANTiNO is an electric vehicle for everyone. Affordable and featuring

an extravagant, unique design. It is not just a concept vehicle - it will

become reality in the course of this year. We will be driving the QUANTiNO in

2015. And we aim to attain approval for road use very quickly," says Nunzio La

Vecchia.

    Vast ranges for the QUANTiNO with nanoFlowcell(R)

    The innovative drive concept comprising low-voltage system and

nanoFlowcell(R) provides the QUANTiNO with a range of over 1,000 km.

"Low-voltage systems are an ideal match for the nanoFlowcell(R). They enable us

to generate levels of drive power that previously appeared impossible. And we

are only at the beginning of our development work. The initial tests and

simulations already indicate far greater potential. This concept represents a

real alternative for the electric mobility of the future, with outstanding

drive power and vast ranges," says La Vecchia.

    With its two 175-litre tanks, the QUANTiNO is able to carry 350 litres of

ionic liquid in total - one tank with a positive charge and one with a negative

charge. The refuelling process is similar to the procedure which is customary

today, the sole difference being that two tanks are filled simultaneously, each

with a different fluid.

    2+2-seater with 22-inch wheels

    Measuring 3.91 metres in length, the QUANTiNO is a 2+2-seater boasting a

unique design. A striking detail is the 22-inch wheels. "As the small brother

of the QUANT E and the QUANT F, we wanted to emphasize the fact that the

QUANTiNO belongs to the QUANT family. Both the front and rear end clearly

demonstrate this kinship. In particular, the large 22-inch wheels which the

QUANTiNO has adopted from its big brothers in the QUANT family set it apart in

its class in terms of appearance," notes Chief Technical Officer Nunzio La

Vecchia.

    Low-voltage systems - background and advantages

    To date, low-voltage drives have featured primarily on vehicles with very

low drive outputs (< 5kW), such as golf carts, e-scooters or light-duty motor

vehicles such as four-wheel vehicles with relatively low drive outputs (< 20kW)

for urban use. "To our knowledge, a low-voltage drive system has never been

deployed before in a larger passenger car, such as is now being demonstrated on

board of the QUANTiNO. The required drive output always restricted the spectrum

of useful applications for a low-voltage system. This is all changing now with

the nanoFlowcell(R). Very high currents are required for the levels of drive

output typically needed by vehicles. This necessitates exceptionally large

cable cross-sections and increased transmission losses with high-voltage

systems. With the nanoFlowcell(R) we have been able to solve this problem. Here

we generate very high currents at a very low rated voltage which are perfect

for the purposes of the low-voltage system," explains Chief Technical Officer

Nunzio La Vecchia.

    "Low-voltage systems offer various advantages over high-voltage systems,

such as are used in electric vehicles today. While high-voltage electric

vehicles require complete contact and flashover protection, this is not needed

for low-voltage vehicles. In accordance with ECE-R 100, no additional measures

to prevent accidental contact are necessary for low-voltage systems. This also

gives rise to much faster homologation of low-voltage vehicles, as functional

safety is more simple to realise," explains Nunzio La Vecchia.

    "Low-voltage systems are an ideal match for our nanoFlowcell(R). By

combining the two, we can exploit substantial range potential and advantages

for our electric vehicles," notes nanoFlowcell AG's Chief Technical Officer.

    The world premiere of the QUANTiNO will take place on 3 March 2015 at a

press conference to be held at the 2015 Geneva International Motor Show (hall

1, stand 1224).

    Information for the media

    Anyone wishing to gain a personal impression of the new QUANTiNO can do so

at the 2015 Geneva International Motor Show (press days: 3 and 4 March 2015,

PALEXPO, hall 1, stand 1224. Open to the public: 5-15 March 2015). Personal

interviews can also be arranged here. Should you be interested, please contact

the press team for the purposes of accreditation, planning and other

arrangements. The press conference takes place at the QUANT stand on 3 March

2015 at 8.30 a.m..

    - Cross reference: Picture is available at epa european pressphoto agency

(http://www.epa.eu) and http://www.presseportal.de/pm/112223

    Media contact

    Please feel free to contact the nanoFlowcell AG press team to request

interviews at the 2015 Geneva International Motor Show and with any general

queries or inquries:

     Press Office nanoFlowcell AG     Volker Pulskamp-Bocking     c/o HERING

SCHUPPENER     Mainzer Landstrasse 41, 60329 Frankfurt/Main, Germany     Tel.

no.: +49(0)69-92-18-74-28,     Mobile: +49(0)173-70-161-30     Email:

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    Source: nanoFLOWCELL AG

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