中国(義烏)文化商品交易会は広州交易会の文化バージョン 4月27日開幕

China (Yiwu) Cultural Products Trade Fair Organizing Committee

中国(義烏)文化商品交易会は広州交易会の文化バージョン 4月27日開幕

AsiaNet 59474 (0170)

【義烏(中国)2015年2月12日PRN=共同通信JBN】リラの花が咲き誇るなか、第10回中国(義烏)文化商品交易会(Yiwu Cultural Production Trade Fair、CCPF、http://en.ssofair.com/ )は、ほぼ準備を完了し開幕を待つばかりになっている。4月27日から30日まで開催されるこの交易会は、大きな影響力のある消費者用文化商品に関する最大の展示会のひとつである。

▽CCPFの特殊性

CCPFは2010年、内容を文化・スポーツ産業における唯一の外国貿易指向の中国展示会に向上させ、外国からのバイヤーが参加して時と共に貿易の機会が大きくなった。豊かな文化産業の発展を背景に第9回交易会以降、CCPFは勇敢かつ決意を持って変容と品質向上の第1歩を踏み出した。統計によると、第9回CCPFには、世界109の国・地域から総計9万4000人の顧客が参加した。

購入者は、パビリオン8棟に2800のブース、10の支援活動が備わるCCPFの本来備えている優位性を無視すべきでないだろう。交易会の展示内容には以下が含まれる。消費者用文化商品、アート、工芸品、文化産業の「6つの新商品」、文化的クリエーティブ・デザインサービス、アニメーションとゲーム商品、文化芸術品、著作権取引、美術工芸品、生産的・保護的無形商品、文化エンターテインメント商品機器とサービスおよび海外の文化的商品。

▽CCPFと広州交易会の補完関係

多くの貿易商はCCPFを広州交易会の文化バージョンと捉えている。この両交易会は「官営展示企業」「購入者」「展示期間」の3点で互いに強力に補完し合っている。

広州交易会を訪れる外国のビジネスマンは、同時期に開催される広州交易会とCCPFを訪れるというまれな機会に恵まれる。広州交易会は4月初めまで開催されるので、義烏市場に関心のある海外からのバイヤーは義烏に向かうのに便利だと考えるだろう。また同時に義烏と広州間には高速な交通手段があるので、往復するのも簡単でありビジネスチャンスも2倍になる。

CCPF組織委員会は、2カ所を訪れたい海外からのバイヤーが便利なように、開催予定のCCPFに参加するすべてのバイヤーにVIPサービス(http://en.ssofair.com/sys/register/ )が提供できるよう用意した。広州交易会に参加するか参加を検討している海外バイヤーは、容易に第10回CCPFを訪れることができる。広州交易会参加のため中国にいるのなら、中国(義烏)文化商品交易会を見逃さないように。われわれは海外、国内からの訪問者を歓迎する!

詳細はhttp://en.ssofair.com/ を参照。

ソース:China (Yiwu) Cultural Products Trade Fair Organizing Committee

China (Yiwu) Cultural Products Trade Fair -- A Cultural Version of the Canton Fair

PR59474

YIWU, China, Feb. 12, 2015 /PRN=KYODO JBN/ --

As lilacs bloom, the 10th China (Yiwu) Cultural Products Trade Fair (short for

CCPF) (http://en.ssofair.com/) has basically completed the preparatory work and

is equipped for the grand opening. The show, to be held from April 27-30, is

one of the most influential consumer cultural products exhibitions.  

Special Characteristics of CCPF

When CCPF was upgraded to the only foreign trade-oriented national exhibition

in culture and sports industry in 2010, foreign buyers flocked to participate

in it and trade opportunities rose with time. Since the 9th session, under the

background of prosperous cultural industry development, CCPF has courageously

and resolutely taken the first step of transformation and upgrading. According

to statistics, the 9th CCPF attracted a total of 94,000 customers from 109

countries and regions.

The natural advantage of CCPF shall not be ignored by purchasers -- 2800 booths

with 8 pavilions and 10 supporting activities. The exhibition scope includes

consumer cultural products, arts and crafts, "six-new" products of the cultural

industry, cultural creative and design service, animation and game products,

cultural art fine works and copyright trade, arts and crafts products,

productive and protective intangible products, cultural entertainment products

equipment and service, and other overseas cultural products.

Complementary Relationship between CCPF and Canton Fair

Many merchants see CCPF as a cultural version to the Canton Fair. The two Fairs

are conceived as highly complementary to each other in three aspects: 1) the

exhibiting enterprises; 2) the purchasers; and 3) the exhibition time.

International businesspeople visiting the Canton Fair will have the rare

opportunity to concurrently visit the Canton Fair and CCPF. Given that the

Canton Fair goes until early April, overseas buyers interested in Yiwu market

will find it convenient to come to Yiwu. At the same time, with faster

transportation, round-trips between Yiwu and Guangzhou are easier, meaning

twice the business opportunities.

To meet the above needs and make it easier for overseas buyers to visit the

upcoming CCPF, organizers have arranged VIP services

(http://en.ssofair.com/sys/register/) for all the buyers. For overseas buyers

visiting or about to visit the Canton Fair, attending the 10th CCPF, has become

effortless. If you are in China for the Canton Fair, don't miss China (Yiwu)

Cultural Products Trade Fair. We warmly welcome all domestic and overseas

visitors!

For more information, please visit http://en.ssofair.com/

SOURCE: China (Yiwu) Cultural Products Trade Fair Organizing Committee

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

SNSでも最新のプレスリリース情報をいち早く配信中