非アクティブユーザーをアクティブに、さらに課金も促進させる「モバイルゲームアプリ・リターゲティング」を日本で開始

Vizury Interactive Solutions Pvt. Ltd

AsiaNet 59391

報道関係各位

2015年2月4日

Vizury Japan

デジタルCRMソリューションの Vizury Japan

非アクティブユーザーをアクティブに、さらに課金も促進させる

「モバイルゲームアプリ・リターゲティング」を日本で開始

 アジア太平洋圏のデジタルマーケティング業界をリードする、デジタルCRMソリューションの Vizury Interactive Solutions(本社:インド、CEO:チェタン・クルカルニ、以下Vizury)は、モバイルゲームアプリ・リターゲティングサービスの提供を日本で開始いたします。

http://photos.prnewswire.com/prnh/20140612/10100042-a

http://photos.prnewswire.com/prnh/20150203/PIV728058

 Vizuryの共同創業者でCOO(最高執行責任者)のグーラブ・チンドルーは次のように述べています。

「業界トレンドによると、世界中のスマートフォンユーザーのうち、ゲームアプリのダウンロードから30日後も継続してそのゲームをプレーする人は25%未満だということが明らかになっています。

そのため、ゲーム会社はゲームユーザーに継続的に働きかけ、顧客エンゲージメントを次のステージへ導く必要があります。我々のゲーム用アプリ間のリターゲティング・ソリューションは、ゲームユーザーのオンライン行動履歴を利用し、彼らがスマートフォンやタブレット端末で他のアプリを利用する際に、最適化された個人ごとの広告を表示します。」

 Vizuryのゲーム用アプリ間のリターゲティングは以下3つの段階で機能します。

・新規ユーザー獲得

既存のゲームユーザーに対して新しいゲームアプリを宣伝することで、モバイルゲーム会社のマーケティングを支援します。

・顧客エンゲージメント

継続的にゲームをプレーしてもらうために、低頻度ユーザーや非アクティブユーザーに対して広告を表示します。

・収益化

ゲームのアクティブユーザーにアプリ内課金を促進します。

 Vizury Japan日本法人代表の富松敬一朗は次のように述べています。

「このサービスはモバイルゲームの非アクティブユーザーをアクティブユーザーにし、さらに課金も促進させます。Vizuryの行動リターゲティングは正確にターゲットユーザーを特定し、関連性があり、価値の高いユーザーに対して、ゲームに再び戻ってくるよう働きかけます。

ゲーム会社は、Vizuryの幅広いモバイルパートナーネットワークによって、ゲームアプリやゲーム以外のアプリ上でターゲットユーザーにリーチ/アクセスすることができます。

事実、Vizuryは中国の大手ゲーム会社を対象としたベータテストにおいて、非アクティブユーザーの30%をアクティブ化している他、リターゲティングしたユーザーによるアプリ内課金を20%増加させることにも成功し、モバイルゲーム会社のマーケティングをサポートしています。

このソリューションはiOSとAndroid両方のデバイスに対応。多様なニーズを持っているゲームユーザーに対して的確にリターゲティングできるため、日本のような大規模なゲーム市場に最適です。」

【Vizuryのゲーム用アプリ間のリターゲティングの仕組み】

 Vizury独自のSDKは、常にゲームユーザーの行動履歴を記録します。

 ディープリンクは、広告をクリックしたユーザーが興味関心のあるホームページに直接リンクし、優れたユーザー体験を提供することを保証します。

Vizuryについて

 Vizuryは、インターネットサイト内での行動履歴に基づき、最適な商品をリコメンド広告として配信することで購買を促進するデータマネジメントプラットフォームを提供しております。

 2008年にインドのバンガロールで事業を開始後、東京、デリー、北京、上海、広州、シンガポール、ジャカルタ、台北、ドバイ、ソウル、シドニー、サンパウロ、メキシコなど、アジアを中心にグローバル展開を行って参りました。

eコマース、旅行、不動産、人材、教育、金融サービスなど、600以上の企業に対し、ソリューション提供を行っています。

 2013年度のデロイト・アジア太平洋地域Fast500(急成長企業)では6位を獲得しており、アジア初のFacebook認定パートナー、Twitterリターゲティング・プラットフォーム・パートナーです。

【報道関係お問い合わせ】

Vizury Japan PR事務局(㈱アンティル内) 担当:中根、小倉、松並

TEL:03-5572-6061  FAX:03-5572-6065  E-Mail:vizury@vectorinc.co.jp

(日本語リリース:クライアント提供)

Vizury Launches App-App Retargeting for the Mobile Gaming Space

PR59391

TOKYO, Feb. 4 /PRN=KYODO JBN/ --

    Vizury, the leading performance marketing and retargeting firm in APAC, has

launched App-App retargeting for the mobile gaming space.

(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20140612/10100042-a)

    http://photos.prnewswire.com/prnh/20150203/PIV728058

    "Industry trends reveal that less than 25% of smartphone users worldwide

continue playing after 30 days of game download. Therefore, it is imminent that

mobile game developers must constantly reach out to players and move them to

the next stage of the engagement funnel. Our Gaming App-App Retargeting

solution utilizes user behavior within the game and shows customized ads to

players while they access other apps on their smartphones or tablets," said Mr.

Gourav Chindlur, Vizury's co-founder and COO.

    Vizury's Gaming App-App Retargeting works at three levels.

    Game discovery: Helps mobile game developers target their existing players

and promote new games or apps.

    Player engagement: Identifies players with drop in engagement and shows ads

prompting them to continue playing.

    Monetization: Promotes In-App purchases that can help active players

progress with the game.

    Vizury's behavioral targeting identifies precise target audiences and

drives only relevant/high value players back to the game. In fact, Vizury has

helped game developers in China bring back 30% of their drop-offs.

    "Vizury's wide network of mobile inventory partners allows game developers

to reach players on most gaming and non-gaming apps. This solution works well

on both iOS and Android devices and is perfect for large gaming markets like

Japan where players have diverse interests and hence pertinent targeting comes

handy. Beta trials for a leading game developer in China shows that we

increased the propensity to purchase of retargeted players by 20% with

significant conversion of inactive players to frequent buyers," said Mr.

Keiichiro Tomimatsu, GM Vizury Japan.

    How Vizury's Gaming App-App Retargeting works?

    Vizury's proprietary SDK constantly records player behavior within the

game. Deep Linking ensures that players who click on ads, land on the relevant

page and not the home page of the game offering superior player experience.

    About Vizury

    Established in 2008, Vizury has offices in Bangalore (HQ), Tokyo, Delhi,

Beijing, Shanghai, Guangzho, Singapore, Jakarta, Taipei, Dubai, Seoul, Sydney,

Sao Paulo and Mexico. Vizury has appeared on Deloitte APAC Tech Fast500 for two

consecutive years and is among the first in Asia to be an FBX qualified partner

and a Twitter Retargeting Platform Partner.

    Follow Vizury on LinkedIn or on Twitter @vizuryonetoone.

    Contact:

    Dhruva Shetty

    - dhruva.shetty@vizury.com

    SOURCE: Vizury Interactive Solutions Pvt. Ltd

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