健康影響研究所HEIがクリーンディーゼル技術で有害排出ほぼゼロとの報告書
健康影響研究所HEIがクリーンディーゼル技術で有害排出ほぼゼロとの報告書
AsiaNet 59316(0125)
【ワシントン2015年1月28日PRN=共同通信JBN】Diesel Technology Forumは28日、健康影響研究所Health Effects Institute(HEI)が実施した排気に対する健康影響評価研究である複数年のAdvanced Collaborative Emissions Study(ACES)に関して以下のような声明を発表した。
Logo - http://photos.prnewswire.com/prnh/20120201/MM46474LOGO
HEIは新しいテクノロジーによるディーゼルエンジンについて独自の研究を実施した。これはエンジンが期待通りの排出削減を達成し、公衆衛生上の大気の質を改善するとともに新技術が意図せぬ排出成分の増加を生じなかったどうかを究明することだった。研究は、新技術によるディーゼル排気が、研究用の動物に肺がんのリスクもしくはその他重大な健康への悪影響を及ぼさなかったとの結論を出した。
Diesel Technology Forumのアレン・シェーファー事務局長は「この研究と結論の重要性は、どれほど強調しても言い過ぎることはない。この新しい研究結果は、窒素酸化物(NOx)、炭化水素(HC)、粒子状物質(PM)の排出はゼロに近かったことから、新しいクリーンディーゼル技術が環境に与える有用性を証明するものである。さらにこの研究は大型トラックの排出に重点をおいて行われたが、新しいディーゼル技術は乗用車、農業、建設、海上、輸送を含むすべての部門に影響を与える可能性がある」と語った。
同事務局長はさらに次のように語った。
「ほかの諸国がクリーンディーゼル燃料を採用することになれば、これら諸国もまた米国で製造された新しいクリーンディーゼル技術エンジンによって、よりクリーンな大気の利益を得ることができる。今日、米国で製造されている4つの最先端クリーンディーゼルエンジンの1つは、海外に広く輸出されている」
「Health Effects Instituteという権威ある機関によって行われた、この研究が持つ包括的な特性は極めて重要である。それはまた米環境保護庁(EPA)、カリフォルニア州大気資源局(California Air Resources Board)、米エネルギー省(DOE)、米連邦道路庁(U.S. Federal Highway Administration)が、排出規制機器のメーカーと共にこの研究のスポンサーであることからも重要である」
ACESの努力は、主として学界科学者で構成する中立的な監督委員会の指導を受けて行われた。
HEI press release(HEIが発表したプレスリリース)は以下を参照。
http://www.healtheffects.org/Pubs/Press%20Release%20ACES%202015.pdf
HEI summary and study(HEIのサマリーと研究内容)は以下を参照。
http://pubs.healtheffects.org/view.php?id=430
「ACES研究での成果は、ディーゼルエンジンが農業から在庫移動、建設から倉庫保管までの世界経済の15部門を推進する技術選択であることから極めて重要である」
「米国においては、クリーンディーゼル技術は、1988年時代に車両と比較して、粒子状物質とNOx排出を最高98%まで削減する。ディーゼル技術は2006年に超低サルファー含有のディーゼル燃料利用に移行したことに始まり完璧な転換を遂げ、燃料のサルファー量は97%減量した。これよりクリーンな燃料はエンジン技術の改良と排出規制・削減戦略の活用を可能にして、現在は広範な産業、エンジン、テクノロジーに展開されている」
Diesel Technology Forum:http://www.dieselforum.org/
Health Effects Institute:http://www.healtheffects.org/
Diesel Technology Forumはディーゼルエンジン、燃料、テクノロジーの重要性に対する関心を高めることに専念する非営利団体である。
Topic Expert(s)のプロファイル:記載されたエキスパートに関する情報はそれぞれ適切なLinkを参照。
アレン・シェーファー(Allen Schaeffer)氏は以下を参照。
https://profnet.prnewswire.com/Subscriber/ExpertProfile.aspx?ei=111282
▽問い合わせ先
Steve Hansen
shansen@dieselforum.org
+1-301-668-7230 (o)
+1- 202-355-3664 (c)
このプレスリリースのオンライン閲覧は以下を参照。
ソース:Diesel Technology Forum
New Study on Clean Diesel Technology Affirms Near-Zero Emissions, No Significant Health Impact
PR59316
WASHINGTON, Jan. 28, 2015 /PRN=KYODO JBN/ --
The Diesel Technology Forum issued the following statement today regarding
the multi-year Advanced Collaborative Emissions Study (ACES) conducted by the
Health Effects Institute (HEI).
Logo - http://photos.prnewswire.com/prnh/20120201/MM46474LOGO
HEI conducted the independent study of new technology diesel engines to
determine whether the engines achieved the expected emissions reductions,
thereby improving air quality for public health, as well as whether the new
technologies resulted in any unintended increases in emission components. The
study concluded that exposure to new technology diesel exhaust does not cause
any increase in the risk of lung cancer or other significant adverse health
effects in study animals.
"The significance of this study and its conclusions cannot be overstated,"
said Allen Schaeffer, the Executive Director of the Diesel Technology Forum.
"The results of this new study verify the environmental benefits of the new
clean diesel technology, which have near-zero emissions for nitrogen oxides
(NOx), hydrocarbons (HC) and particulate matter (PM). And while this study
focused on heavy duty truck emissions, the new clean diesel technology has the
potential for impacting all sectors, including passenger cars, agriculture,
construction, maritime and transportation.
"As other countries embrace cleaner diesel fuels, they will also be able to
reap the benefits of cleaner air with new clean diesel technology engines
manufactured in the United States. Today, one in four advanced clean diesel
engines produced here is exported internationally.
"The comprehensive nature of this study by such an authoritative body as
the Health Effects Institute is extremely significant. It's also important to
highlight that the U.S. Environmental Protection Agency (EPA), the California
Air Resources Board, the U.S. Department of Energy (DOE) and the U.S. Federal
Highway Administration are sponsors of this study in conjunction with the
manufacturers of emissions control equipment."
The ACES effort has been guided by an independent Oversight Committee
comprised primarily of academic scientists.
HEI press release:
http://www.healtheffects.org/Pubs/Press%20Release%20ACES%202015.pdf
HEI summary and study:
http://pubs.healtheffects.org/view.php?id=430
"The findings of the ACES study are extremely important because diesel
engines are the technology of choice that drives 15 sectors of the global
economy - from agriculture to goods movement, from construction to warehousing.
"In the U.S., clean diesel technology has reduced particulate matter and
NOx emissions by 98 percent compared to 1988 vehicles. Diesel technology has
undergone a complete transformation beginning with a move to ultra-low sulfur
diesel fuel in 2006 that reduced the fuel's sulfur content by 97 percent. This
cleaner fuel then enabled refinements in engine technology and the use of
emission controls and reduction strategies that are now deployed throughout a
wide range of industry, engines and technology."
Diesel Technology Forum: http://www.dieselforum.org/
Health Effects Institute: http://www.healtheffects.org/
The Diesel Technology Forum is a non-profit organization dedicated to
raising awareness about the importance of diesel engines, fuel and technology.
Available Topic Expert(s): For information on the listed expert(s), click
appropriate link.
Allen Schaeffer
https://profnet.prnewswire.com/Subscriber/ExpertProfile.aspx?ei=111282
Contact:
Steve Hansen
shansen@dieselforum.org
+1-301-668-7230 (o)
+1- 202-355-3664 (c)
(View this press release online here.) (
)
SOURCE: Diesel Technology Forum
本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。
このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。
プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。