Continental Tiresはアジアカップ期間にアジア・太平洋地区でキャンペーン実施

Continental AG

Continental Tiresはアジアカップ期間にアジア・太平洋地区でキャンペーン実施

AsiaNet 59163 (0059)

【上海(中国)2015年1月12日PRN=共同通信JBN】

*「Thrill of Technique(わくわくさせる技術)」をテーマにアジア・太平洋全域でサッカー熱を盛り上げる公式スポンサー兼独占タイヤ・パートナー

*「Conti-Footie(コンチネンタル・サッカー)」アプリ、「コンチネンタル熱気球」、「ファン・オブ・ザ・マッチ」「12人目のプレーヤー」など盛りだくさんのキャンペーン

「AFCアジアカップ2015オーストラリア」が1月9日、メルボルンで始まった。Continental TiresはAFCアジアカップ2015オーストラリアの公式スポンサー兼独占タイヤ・パートナーとして「Thrill of Technique(わくわくさせる技術)」をテーマにアジア・太平洋全域でサッカー熱を盛り上げる一連のキャンペーンを発表した。

Continentalでアジア・太平洋地区予備部品事業部、乗用車、軽トラック用タイヤを担当する上級副社長アントニオ・ロペス・ド・セアブラ氏は「世界一のスポーツであるサッカーには情熱、技術、チームスピリットのすべてが含まれているが、これらはすべてContinental TiresブランドのDNAと完全に一致する。Continental Tiresには世界の至る所でサッカーを後援してきた長い歴史があり、サッカーにコミットしていることを表に出しており、今後もこのサッカーというプラットフォームを通じて世界に関わっていく考えだ」と述べた。

Photo - http://photos.prnasia.com/prnh/20150112/0861500213

CAPTION:メルボルン上空を飛ぶContiballoon(コンチネンタル熱気球)

▽Conti-Footie(コンチネンタル・サッカー)アプリ

Continental Tiresはサッカーの試合中にファンが楽しめるようにFacebook、Twitter、LINE、WeChatなどのソーシャル・ネットワークでサッカーに対する情熱を共有するよう勧めている。サッカー・ファンはスター選手のポスターや絵はがきを収集することを好むことや、最近ブームになっているセルフィー(自分撮り)を鑑み、自作するためのサッカー・アプリを作り、中国、韓国、日本で発表した。自作サッカー・アプリを使えば、ファンはセルフィー写真に異なるスタイル、テーマ、サッカー選手のポジションを持つ80種のテンプレートの一つを組み合わせることができる。自分の顔のサッカー絵はがきが自動的に出来上がる。ファンがそのイメージをSNSに上げ、10人以上から「いいね」などを獲得すれば、その絵はがきは印刷され、記念としてそのファンに送られる仕組みだ。

▽コンチネンタル熱気球

シドニー、メルボルン、キャンベラ、ゴールドコースト、ブリスベーンなど試合が行われる5大都市の上空を熱気球が飛行することになっている。青空を飛行する「AFC」と「Continental Tires」のロゴ入りの巨大なオレンジの熱気球がアジア・太平洋地域で行われるサッカーの祭典を盛り上げる。「コンチネンタル・サッカー熱気球」とは別に、「コンチネンタル・バス」が試合の行われる都市の通りを走る。さらに試合中には、ファンの観客席での「コンチネンタル・チャレンジ」や「ファン・オブ・ザ・マッチ」「プレーヤー・エスコート」などファンのサッカー熱をさらに盛り上げる種々の企画が行われる。

▽12番目のプレーヤー

Continental Tiresは過去4年間、中国ナショナル・チームのスポンサーを務めているが、2015年アジアカップをてこにして、サッカー・ファンの情熱を高級タイヤ・ブランドであるContinentalと結びつけ、ブランドの知名度を上げたいと考えている。「12番目のプレーヤー」キャンペーンは「中国チームの12番目のプレーヤーを探す」というアイデアから生まれたもので、2015年アジアカップの間、中国チームを応援するファンを勧誘するもの。サッカー・ファンに対する呼びかけは主にデジタル・プラットフォームを使って行われ、勝者は飛行機でオーストラリアに招待され、中国チームを応援することになる。

アジア・パシフィック大陸予備部品事業部、乗用車、軽トラック・タイヤ担当マーケティング・ディレクターのジン・ワン・ビンター氏は「世界中のファンはサッカー選手のスキルや情熱に対して非常な関心を持っている。同様に、Continental Tiresはドイツ発の先進的なタイヤ技術に基づいたブレーキ制動、ハンドリング、コーナリングなど運転のための最高性能を保持している。したがって、技術はタイヤとサッカーを完全につなぐものだ」と述べた。

▽Continental AGについて

Continentalは人と荷物を輸送するためのインテリジェントな技術を開発している。信頼の置けるパートナーであるContinentalは世界的なタイヤ・メーカー、自動車部品サプライヤー、および産業のパートナーとして持続可能で、安全、快適、さらに個々の要求に応え、経済的にも手頃なソリューションを提供している。2013年には同社はシャシー&セーフティ、インテリア、パワートレイン、タイヤ、ContiTechの5部門で約333億ユーロの売り上げを達成した。Continentalは現在49カ国で約18万9000人を雇用している。

www.continental-corporation.com

▽タイヤ事業部

タイヤ事業部は現在、世界24の製造、開発サイトを保有している。幅広い製品分野と研究開発への継続的な投資によってコスト効率が高く、環境効率の良いモビリティーを達成している。タイヤ事業部は世界の大手タイヤ・メーカーの1社として、4万4000人を超える従業員を雇用し、2013年には96億ユーロの売り上げを達成した。

▽乗用車、軽トラック用タイヤ

Continentalはヨーロッパの大手乗用車、軽トラック用タイヤ・メーカーの1社で、純正装備品と予備部品ビジネス分野では世界第4位の大手乗用車、トラック用タイヤ・メーカーである。Continentalは高級ブランド製品の開発においては、すべての安全関連数値を極大化することに傾注しており、同時に転がり抵抗を最小化している。

www.continental-tires.com

▽スポンサー

Continentalのタイヤ事業部はDFBドイツ杯、米国とカナダのメジャーリーグサッカー、アジアカップ2015オーストラリア、およびフランスのUEFAサッカー欧州選手権2016(TM)の公式スポンサーである。

www.ContiSoccerWorld.com

▽メディア・データベース

www.mediacenter.continental-corporation.com

Continentalについての詳しい情報はウェブサイト(www.continental-tires.cn)を参照。

ソース:Continental AG

Continental Tires Launches Football Campaigns Across APAC During the AFC Asian Cup 2015 Australia

PR59163

SHANGHAI, Jan. 12, 2015 /PRN=KYODO JBN/ --

-- Exclusive tire partner and official sponsor aims to facilitate football

passion all over the APAC region under the theme of "Thrill of Technique"

-- Campaigns will be the Conti-Footie App, Conti-Balloon, Fan of The Match and

12th Person

The AFC Asian Cup Australia 2015 kicked off on Friday, January 9th in

Melbourne. As the exclusive tire partner and official sponsor for the AFC Asian

Cup Australia 2015, Continental Tires has launched a series of campaigns to

facilitate and raise football passion all over the APAC region under the theme

of "Thrill of Technique". "Football, the world's number one sport, encompasses

passion, techniques and the spirit of teamwork, which all characterize

Continental Tires' brand DNA perfectly. With a long history of football

sponsoring all over the world, Continental Tires shows its commitment to

football and will continuously communicate through this platform," said Antonio

Lopes de Seabra, Executive Vice President of Continentals Business Unit

Replacement APAC, Passenger and Light Truck Tires.

Photo - http://photos.prnasia.com/prnh/20150112/0861500213

CAPTION: Contiballoon flying in Melbourne

Conti-Footie App

To engage consumers during the event in a fun way, Continental Tires encourages

fans to share their football passion with friends on social platforms like

Facebook, Twitter, Line or WeChat. With the insight of football fans'

preferences for star posters and postcards, as well as the booming trend

towards selfies, a DIY footie app has been designed and launched now in China,

Korea and Japan. The DIY footie app allows consumer to take a selfie and choose

one pre-designed template out of 80 with diversified styles, themes and

football player positions. A postcard image with consumers' own faces are

generated automatically. If one consumer shares this image on his or her social

SNS and gets ten+ likes from friends, the designed postcard will be printed out

and sent to this fan as a souvenir.

Conti-Balloon

Hot air balloons will fly in five major match cities in Australia: Sydney,

Melbourne, Canberra, Gold Coast and Brisbane. Big orange hot air balloons

marked with AFC and Continental Tires' logo floating in the blue sky are to

celebrate this football festival in the APAC region. Apart from the

Conti-Football Balloon, there will also be Conti-buses shuttling on streets of

the match cities. Further activities will take place during the matches to fuel

football passion from the fans like the Conti-Challenge in the fan zone, Fan Of

the Match and Player Escort.

12th Person

As a four-year sponsoring partner of China's National Team, Continental Tires

China wants to leverage the 2015 Asian Cup to connect the positive emotion of

football fans with the premium tire brand Continental and to increase its brand

awareness. The "12th person" campaign was initiated with the idea of "searching

for the 12th person for Team China" and invites fans to cheer for Team China

during the 2015 Asian Cup. Football fans will be addressed mainly through

digital platforms while the winner will fly to Australia to see Team China play.

"Fans all over the world are passionate about football players' skills and

precision. Similarly, Continental Tires has top performance regarding braking,

handling and cornering for your ride based on leading tire technology

engineered in Germany. Therefore, technique is the perfect linkage between

tires and football," said Jing Wang-Winter, Marketing Director, Continental

Business Unit Replacement Asia Pacific, Passenger and Light Truck Tires.

Continental AG

Continental develops intelligent technologies for transporting people and their

goods. As a reliable partner, the international tire manufacturer, automotive

supplier, and industrial partner provides sustainable, safe, comfortable,

individual, and affordable solutions. In 2013, the corporation generated sales

of approximately EUR33.3 billion with its five divisions, Chassis & Safety,

Interior, Powertrain, Tires, and ContiTech. Continental currently employs

around 189,000 people in 49 countries.

www.continental-corporation.com

Tire division

The Tire division currently has 24 production and development locations

worldwide. The broad product range and continuous investments in R&D make a

major contribution to cost-effective and ecologically efficient mobility. As

one of the world's leading tire manufacturers, with more than 44,000 employees,

the Tire division achieved sales of EUR9.6 billion in 2013.

Passenger Car and Light Truck Tires

Continental is one of Europe's leading passenger car and light truck tire

manufacturers and is the world's fourth-largest passenger car and light truck

tire manufacturer in the original equipment and replacement business sectors.

The product development focus of the Continental premium brand is to optimize

all safety-relevant characteristics, while simultaneously minimizing rolling

resistance.

www.continental-tires.com

Sponsorship

Continental's Tire division is an official sponsor of the German DFB Cup, Major

League Soccer in the U.S.A. and Canada, the 2015 Asian Cup in Australia, and

UEFA EURO 2016TM in France.

www.ContiSoccerWorld.com

Media database

www.mediacenter.continental-corporation.com

For more information of Continental, please visit www.continental-tires.cn.

SOURCE  Continental AG

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