2014年中国トレンドインデックス・サミットを北京で開催
2014年中国トレンドインデックス・サミットを北京で開催
AsiaNet 59049 (1424)
【北京2014年12月23日PRN=共同通信JBN】Trends Groupが主催する2014年中国トレンドインデックス年次サミット(China Trends Index Annual Summit 2014)が12月19日、フォーシーズンズ・ホテル北京で開催された。Trends Group会長リウ・ジアン氏と同社戦略・事業開発担当副会長兼トレンドイノベーション・ハブ部門ゼネラルマネジャーのジャン・ヤンジェン氏がサミットに参加したブランド代表、中国人デザイナー、市当局者、業界専門家などとファッション業界全般にわたる最新トレンドおよび発展状況について討議した。
Photo - http://photos.prnewswire.com/prnh/20141223/165945
このサミットでは思考を刺激、成果を共有、最新の進歩を認識することを目的に「ブランドスタイル」「チャンネルの道」「デザイナーの将来の道」をテーマに3つの円卓会議が開催され「2014年中国トレンドインデックス白書-小さく繊細な世界」も公開された。「中国トレンドインデックス・リスト」も発表され、その中には「2014年ファッションリーダーが最も推奨するブランド」「2014年最優秀中国人デザイナー賞」「2014年最優秀ファッション都市」「2014年ファッション・ショッピングモール・トップ10」が含まれていた。
これらフォーラム、授賞式、都市展示会に加え、このサミットでは中国人デザイナーの作品を対象にしたショールームも設置された。
Trends Groupが8年前に立ち上げた中国トレンドインデックスは業界標準として大きな影響力を持つようになり、中国初のファッション業界リポートである中国トレンドインデックス白書は業界アナリストにとって代表的なポータルになっている。
*「2006年ファッション白書」は中国都市住民のファッション購買活動を分析し、中国ファッション消費市場の特徴を概説した。
*「2011年中国都市ファッション」調査は都市とトレンドの両面から都市部におけるファッショントレンドを研究し、中国都市のファショントレンド開発および都市計画・建設にとって重要な参考資料となっている。調査には初めて「中国都市ファッション・リスト」も盛り込まれた。
*2012年中国トレンドインデックスは「中国主要20都市で最もアピールした高級ブランドリスト」「中国の都市で最も人気が高かったアパレル、貴金属、時計、自動車および化粧品ブランド」「最もアピールした中国人デザイナーブランド・トップ10」「中国都市ファッションリスト」を公表した。
*2013年中国トレンドインデックスはメディア、ブランド、リテール、デザイナー、都市という中国ファッション業界発展の5大エンジンに焦点を当てた。これらは他の影響力を持つ要素とともに業界の転換、発展に貢献した。同インデックスは新たに「最も大きな関心を呼んでいる新たなデザイン界の勢力のリスト」も付け加えている。
▽問い合わせ先
China Trends Index
+86-10-6589-5312
CTI@trends.com.cn
ソース:Trends Group
China Trends Index Annual Summit 2014 Held in Beijing
PR59049
BEJING, Dec. 23, 2014 /PRN=KYODO JBN/ --
The China Trends Index Annual Summit 2014, organized by Trends Group, was held
at the Four Seasons Hotel Beijing on December 19th. Liu Jiang, Trends Group
Chairman and Zhang Yangzheng, VP for Strategy and Business Development and GM
of Trends Innovation Hub discussed the latest trends and developments across
the fashion sector with brand representatives, Chinese designers, city
officials and industry experts.
Photo - http://photos.prnewswire.com/prnh/20141223/165945
Designed to inspire thoughts, share achievements and recognize the latest
advances, the summit featured three roundtable forums - "Style of the Brand",
"The Tao of the Channel" and "The Road Forward for the Designer", and released
the 2014 China Trends Index White Paper -- A Small Delicate World. The China
Trends Index List, which included the Most Preferred Brands of Fashionistas in
2014, the Most Valuable Chinese Designer Award 2014, the Annual Fashion City
2014, and the Fashion Shopping Mall Top10 of 2014, was also announced.
In addition to the forums, an award ceremony, urban exhibitions, the summit
also featured a Showroom for Chinese designers' works.
Launched by Trends Group 8 years ago, The China Trends Index has become a
highly influential industry indicator, while the China Trends Index White
Paper, China's first fashion industry research report, is a leading portal for
industry analysis.
-- The 2006 Fashion White Paper analysed the fashion purchases
among China's urban population and outlined the characteristics
of the Chinese fashion consumption market.
-- The 2011 Chinese City Fashion research looked at fashion trends
in urban centers from the viewpoint of both the city and the
trends, providing important reference for the development of
fashion trends in Chinese cities and for urban planning and
construction. It also included the China City Fashion List for
the first time.
-- The China Trends Index 2012 released the Lists of Luxury Brands
with the Most Appeal in China's 20 Major Cities, Most Sought-
After Apparel, Jewelry, Watch, Car and Cosmetics Brands in
Chinese Cities, Top 10 Appealing Chinese Designer Brands, and
China City Fashion List.
-- The China Trends Index 2013 focused on the five key drivers for
the development of China's fashion industry - media, brand,
retail, designer and city, which together with other
influential factors have promoted the transformation and
development of the industry. It also added the List of New
Design Forces Attracting the Most Attention.
China Trends Index
+86-10-6589-5312
CTI@trends.com.cn
SOURCE Trends Group
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