FCMAが第2回FIPCOMへの写真応募呼びかけ

FCMA / AFP-Services

FCMAが第2回FIPCOMへの写真応募呼びかけ

AsiaNet 58981 (1398)

【パリ2014年12月17日PRN=共同通信JBN】

*FIPCOM(Fujairah International Photojournalism Competition)への応募呼びかけ:2015年1月1日受け付け開始

FCMAのイニシアチブでこの野心的なプロジェクトはAFP-ServicesがAFP、ナショナル・ジオグラフィック、アラブ世界研究所、RFI、フランス24、MCD、ニコン、JCDecaux、ポルカ・マガジン、Pictoと提携して組織している。

(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20131125/654561

世界中のすべてのフォトジャーナリストは2015年1月1日から2月28日までの間にhttp://www.fipcom.netに登録して写真を出品するよう呼びかけられている。

コンペティションは1枚のニュース写真、ニュース・リポート、1枚のスポーツ写真、スポーツ・リポートの4カテゴリーで行われる。

コンペティションの全体優勝者は、2015年9月にパリのアラブ世界研究所で開催される表彰式でFIPCOMトロフィーと1万5000ユーロの1位賞金を授与される。

4カテゴリーの優勝者はそれぞれ賞状と3000ユーロを授与される。

各優勝者はニコンCOOLPIX Aも授与される。

アラブ世界研究所は2015年9月に予定されているエキシビションのホストとしてFIPCOMコンペティションの優勝者をもてなす。

▽FCMAについて

FCMA(Fujairah Culture and Media Authority)の目的はフジャイラ首長国の文化、メディアを国際舞台で発展させることである。FCMAは文化、メディア機関との関係の国内的、国際的な強化、イベント(エキシビション、会議、フェスティバル)の開催、海外における文化的なプロジェクト、プログラムに対する支援提供などいくつかの戦略を実行している。文化、芸術のすべての領域でイノベーションと優秀性を育成している。この枠組みのなかでFCMAはFIPCOMコンペティションを通じてフォトジャーナリズムを促進することを決めた。

▽AFP-Servicesについて

AFP-Servicesはフランス通信(AFP)の子会社である。AFP-Servicesは企業、機関(国際機関、文化機関、美術館など)にプロダクション・サービスを提供している。自社の専門家チームの力でAFP-Servicesはジャーナリスティックな枠組みのなかで、AFPの倫理、行動綱領を全面的に尊重しながらAFPとは異なるオンデマンド・コンテンツ(写真、ビデオ、文書、オーディオ、マルチメディア、ウェブキャスティング)を開発している。AFP-ServicesのジャーナリストはAFPの世界的ネットワークに頼ることができるが、その一方でAFPとは別に開発することもできる。

ソース:FCMA and AFP-Services

The Fujairah Culture and Media Authority (FCMA) is presenting the second edition of FIPCOM "Fujairah International Photojournalism Competition"

PR58981

PARIS, Dec. 17, 2014 /PRN=KYODO JBN/ --

    Call for entry to FIPCOM: 1 January 2015

    At the initiative of the FCMA, this ambitious project is organised by

AFP-Services in partnership with the AFP, National Geographic, l'Institut du

Monde Arabe, RFI, France 24, MCD, Nikon, JCDecaux, Polka magazine, and Picto.

     (Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20131125/654561 )

    All photojournalists across the globe are invited to register and propose

their photos on http://www.fipcom.net from 1st January until 28 February 2015.

    The competition is organised around four categories: News single, News

Report, Sports Single, Sports Reports.

The overall winner of the competition will win the FIPCOM Trophy and first

prize of Euro15000 during a ceremony which will be held at l'Institut du Monde

Arabe in Paris in September 2015.

Winners from each of the four categories will receive a certificate and

Euro3000.

Each winner will also receive a Nikon Coolpix A.

L'Institut du Monde Arabe will host the winners of the FIPCOM competition

during an exhibition planned in September 2015.

    About the FCMA:  

    The FCMA (Fujairah Culture and Media Authority) has the purpose of

developing culture and media in the State of Fujairah (United Arab Emirates) on

the international scene. The FCMA implements several strategies, such as

consolidating ties, nationally or internationally, between cultural and media

institutions, organising events (exhibitions, conferences, or festivals), or

providing assistance for cultural projects and programmes abroad.  It fosters

innovation and excellence across all areas of culture and the arts. It is in

this framework that the FCMA decided to promote photographic journalism through

the FIPCOM competition.

    About AFP-Services:  

    AFP-Services is a subsidiary of Agence France-Presse (AFP). AFP-Services

offers production services to companies and institutions (international

organisations, cultural institutions, museums, etc.). Thanks to its dedicated

teams, AFP-Services develops its on-demand content offer (photos, videos, text,

audio, multimedia or webcasting) in a journalistic framework, distinct from

AFP, in full respect of the ethics and code of conduct of the Agency.

Journalists at AFP-Services can rely on the global network of AFP whilst also

developing separately from the Agency.

    SOURCE: FCMA and AFP-Services

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

SNSでも最新のプレスリリース情報をいち早く配信中