BMWグループは11月の販売も新記録達成 前年同月比7.6%増の18万8342台

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BMWグループは11月の販売も新記録達成 前年同月比7.6%増の18万8342台

AsiaNet 58886 (1372)

【ミュンヘン2014年12月10日PRN=共同通信JBN】

*11月の世界販売台数は前年同月比7.6%増の18万8342台

*1-11月の世界販売台数は前年同期比7.1%増の190万2699台

*MINIの販売は11月に前年同月比16.7%増の2万9018台で新記録

*ロバートソン氏「年間売り上げの新記録確信」

BMWグループの車両に対する11月の世界需要は新記録を達成した。世界で総計18万8342台のBMW、MINI、ロールス・ロイスが納車された(前年同月のBMW、MINI、ロールス・ロイスの総販売数は17万4992台で7.6%増)。1-11月のBMWグループの販売総数は190万2699台となり、前年同期の177万7012台に比べ7.1%増となった。

(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20141210/720179

BMW AG取締役会メンバーでセールス・マーケティング担当のイアン・ロバートソン氏は「11月も年間を通じたこれまでの成長を継続した。当社の新モデルは好調なスタートを切っており、コアモデルも販売が堅調である。今年末までにBMWグループとして新記録となる200万台を売り上げるという当社の目標を達成できると確信している」と語った。

11月のBMWブランド販売は前年同月比6.2%増の15万8953台となり、月間新記録となった(前年同月14万9659台)。1-11月のブランド販売も前年同期比9.0%増の163万3722台となり新記録だった(前年同期149万9303台)。

わずか2カ月間の販売期間を経たばかりのBMW 2シリーズのアクティブ・ツアラーは、6918台が納車された。BMW 4シリーズの販売はこれまで10万4910台を達成しており、BMW X4は7月の市場投入以来、世界で1万6204人の顧客に納車した。BMWブランドの安定したコアモデルもまた堅調な伸びを示した。BMW 3シリーズの販売は1-11月、前年同期の42万401台に比べ2.8%増の43万2064台となった。BMW 5シリーズの販売は前年1-11月の33万2274台から34万423台と2.5%増加した。一方、BMW X5の納車は引き続き2桁の大幅な伸びを示し、1-11月に13万1425台と前年同期の9万7574台に比べて34.7%増となった。

革新的なBMW iの1-11月販売は1万5000台に迫った。BMW i3の世界販売は1万3849台で、BMW i8は今年夏の販売開始以降1129人の顧客に納車された。

11月のMINIブランド販売は月間新記録を達成した。世界で2万9018台が納車され、前年同月の2万4873台に比べ16.7%増となった。新しい第3世代モデルのコアであるMINI 3ドアモデルは、前年同月の1万488台に比べて1万3248台と26.3%の増加となった。また、新たに投入されたMINI 5ドアモデルは11月に4033台の販売を達成した。このブランドは年初のモデルチェンジが引き続き影響しており、1-11月の納車台数は26万5404台と前年同期の27万4575台に比べて3.3%減になっている。

BMWモトラッドの販売は引き続き伸びている。11月のモーターサイクルとマキシスクーターの販売は前年同月比0.9%増の7411台だった。(前年同月7342台)。1-11月のBMWモトラッドの販売は11万6463台で、前年同期の10万8872台から7.0%増となった。

BMWグループの1-11月の販売は全地域で前年同期に比べて増加した。

欧州における11月のBMWとMINIブランドの納車は、前年同月の7万2473台に比べて11.1%増の8万550台だった。1-11月の納車は、前年同期の78万4393台から4.8%増の82万2050台になった。販売の伸びは欧州全域に及び、多くの市場で持続、安定した発展を示した。例を挙げると、BMWグループにとって4番目の主要市場である英国の1-11月のBMWおよびMINIの新車登録は、前年同期の17万2035台に比べて6.3%増の18万2922台となり、11月の販売は前年同月の1万4151台から1万6998台に20.1%増となっている。フランスの1-11月期におけるBMWおよびMINIの販売は6万371台で、前年同期の5万6922台に比べて6.1%伸びた。

11月はアジアも高い成長を記録した。同地域の納車は前年同月の5万2636台に比べ9.9%増の5万7825台だった。アジアで1-11月、BMWとMINIは計59万5101台が納車され、前年同期の52万2070台から14.0%増となった。韓国の1-11月販売は前年同期(3万6193台)に比べ17.2%増の4万2430台だった。また、中国本土では、前年同期の35万4153台から17.2%増の41万5209台が納車された。

11月の米州の販売は前年同月並みのレベルで、BMWおよびMINIブランドは4万4065台が納車となった(前年同月4万4353台から0.6%減)。1-11月ではプラス成長となっており、地域全体の販売は42万5031台と前年同期の41万1014台に比べ3.4%増となった。1-11月の米国の納車は前年同期の33万1801台に比べ4.8%増の34万7709台となり、メキシコの販売は前年同期の1万2648台から4.9%増の1万3268台となっている。

▽BMWグループの11月および1-11月の販売概要

                         2014年11月   前年同月比   同1-11月    前年同月比

BMWグループ自動車計      188,342       +7.60%      1,902,699      +7.10%

BMW                       158,953      +6.20%      1,633,722      +9.00%

MINI                       29,018      +16.70%        265,404      -3.30%

BMWモトラッド              7,411       +0.90%        116,463       +7.00%

▽BMWグループ

BMWグループはBMW、MINI、ロールス・ロイスの3ブランドを持つ世界的な自動車とモーターサイクルの大手プレミアム・メーカーで、プレミアムな金融・モビリティーサービスも提供している。BMWグループはグローバル企業として世界14カ国に30の生産・組立工場を保有し、140カ国以上に販売ネットワークを展開している。2013年にBMWグループは約196万3000台の自動車と11万5215台のモーターサイクルを世界で販売した。2013会計年度の売上高は760億6000万ユーロ、税引き前利益は79億1000万ユーロ。2013年12月31日現在、BMWグループの従業員数は世界で11万351人。BMWグループの成功は、常に長期的な構想と責任ある行動よって築き上げられてきた。同社は戦略の不可欠な要素として、バリューチェーン全体における環境、社会両面の持続可能性、製品に対する総合的な責任、資源節約の方針を掲げている。

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ソース:BMW Group

BMW Group Achieves New Sales Record in November

PR58886

MUNICH, Dec. 10, 2014/ PRN=KYODO JBN /--

     - Worldwide Sales up 7.6% with 188,342 Deliveries

     - Year-to-date Deliveries Increase 7.1% to Total 1,902,699

     - MINI Achieves New Record for November, up 16.7% to 29,018

     - Robertson: Confident of Record High for the Whole Year

   November saw global demand for BMW Group vehicles increase to a new record

high. Worldwide, a total of 188,342 BMW, MINI and Rolls-Royce vehicles were

delivered (prev. yr. 174,992 / +7.6%). In the first eleven months of the year,

sales of BMW Group vehicles totalled 1,902,699, an increase of 7.1% on the same

period last year (prev. yr. 1,777,012).

     (Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20141210/720179 )

   Ian Robertson, Member of the Board of Management of BMW AG responsible for

Sales and Marketing BMW said, "November continues the sales growth we have seen

throughout the year. Our new models have made a very good start, while our core

models continue to record a steady increase in sales. We can now be confident

of achieving our target of selling over two million vehicles by the end of the

year, a new record for the BMW Group."

   Deliveries of BMW brand vehicles increased 6.2% to total 158,953 vehicles in

November, marking a new record for the month (prev. yr.149,659). Year-to-date

sales for the brand also reached a new high with 1,633,722 vehicles delivered

to customers, an increase of 9.0% on the same period last year (1,499,303).

   After only two full months on sale, the BMW 2 Series Active Tourer has been

delivered to 6,918 customers. The BMW 4 Series models have achieved sales

totalling 104,910 so far this year and 16,204 customers worldwide have taken

delivery of the BMW X4 since it came onto the market in July. The brand's

longer-established core models also show steady growth in sales. The BMW 3

Series has increased sales by 2.8% in the year-to-date (432,064 / prev. yr.

420,401). Sales of the BMW 5 Series are up 2.5% compared to the first 11 months

of last year (340,423 / prev. yr. 332,274). Meanwhile deliveries of the BMW X5

continue to show strong double-digit growth, up 34.7% in the year-to-date

(131,425 / prev. yr. 97,574).

   Sales of the innovative BMW i vehicles this year total almost 15,000. Global

deliveries of the BMW i3 stand at 13,849 while the BMW i8 has been handed over

to 1,129 customers in total since it went on sale in the summer.

   November saw the MINI brand reach a new high for the month. Global

deliveries totalled 29,018, an increase of 16.7% compared to the same month

last year (24,873). The all-new third-generation core MINI three-door model saw

sales increase 26.3% compared to November last year (13,248 / prev. yr. 10,488)

whilst the newly launched MINI five-door model achieved total sales of 4,033 in

the month. The model change earlier this year continues to affect the brand's

year-to-date figures; deliveries total 265,404, down 3.3% on the first 11

months of last year (274,575).

   BMW Motorrad sales continue to develop positively. A total of 7,411

motorcycles and maxi-scooters were delivered to customers in November (prev.

yr. 7,342 / +0.9%). In the year-to-date, BMW Motorrad sales total 116,463, an

increase of 7.0% on the same period last year (108,872).

   In all regions, sales of BMW Group vehicles have increased compared to the

first eleven months of last year.

   BMW and MINI brand vehicle deliveries in Europe rose to a total of 80,550 in

November, up 11.1% on the same month last year (72,473). Deliveries for the

first eleven months of the year are up 4.8% in the region, totalling 822,050

(prev. yr. 784,393). Sales growth is spread across Europe with many markets

showing sustained, steady development. For example, BMW and MINI registrations

in the UK, the BMW Group's fourth biggest market, total 182,922 for the

year-to-date, an increase of 6.3% on the same period last year (prev. yr.

172,035), while sales in November are up 20.1% (16,998 / prev. yr. 14,151).

Sales of BMW and MINI vehicles in France grew 6.1% in the first eleven months

of the year to total 60,371 (prev. yr. 56,922).

S   trong growth was also recorded in Asia in November; deliveries in the

region increased 9.9% to total 57,825 (prev. yr. 52,636). Year-to-date sales in

the region are up 14.0% with a total of 595,101 BMW and MINI brand vehicles

delivered to customers (prev. yr. 522,070). In South Korea, sales for the year

so far have increased 17.2% (42,430 / prev. yr. 36,193) and Mainland China

reported a 17.2% rise in deliveries over the same period (415,209 / prev. yr.

354,153).

   Sales in the Americas are on the same level as last November; 44,065 BMW and

MINI brand vehicles were delivered to customers in the region (prev. yr. 44,353

/ -0.6%). The first eleven months of the year have seen positive growth, with

sales across the region totalling 425,031 (prev. yr. 411,014 / +3.4%). In the

year-to-date, deliveries in the USA are up 4.8% (347,709 / prev. yr. 331,801)

compared to the same period last year while Mexico recorded an increase in

sales of 4.9% (13,268 / prev. yr. 12,648).

   BMW Group sales in/up to November 2014 at a glance

    

                         In November       Comp. to  Up to/incl.      Comp. to

                                2014  previous year      Nov-14  previous year

    BMW Group Automobiles    188,342          7.60%   1,902,699          7.10%

    BMW                      158,953          6.20%   1,633,722          9.00%

    MINI                      29,018         16.70%     265,404         -3.30%

    BMW Motorrad               7,411          0.90%     116,463          7.00%

   The BMW Group

   With its three brands BMW, MINI and Rolls-Royce, the BMW Group is the

world's leading premium manufacturer of automobiles and motorcycles and also

provides premium financial and mobility services. As a global company, the BMW

Group operates 30 production and assembly facilities in 14 countries and has a

global sales network in more than 140 countries. In 2013, the BMW Group sold

approximately 1.963 million cars and 115,215 motorcycles worldwide. The profit

before tax for the financial year 2013 was EUR 7.91 billion on revenues

amounting to approximately EUR 76.06 billion. As of 31 December 2013, the BMW

Group had a workforce of 110,351 employees. The success of the BMW Group has

always been based on long-term thinking and responsible action. The company has

therefore established ecological and social sustainability throughout the value

chain, comprehensive product responsibility and a clear commitment to

conserving resources as an integral part of its strategy.

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