HibernumのBruce Lee: Enter The Gameが発売第1週に200万以上のダウンロード

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HibernumのBruce Lee: Enter The Gameが発売第1週に200万以上のダウンロード

AsiaNet 58841 (1351)

【モントリオール2014年12月3日PRN=共同通信JBN】ゲームのデベロッパー兼パブリッシャーであるHibernumとBruce Lee Enterprises, LLCの完全子会社Bruce Lee Interactive, LLCは、Bruce Lee Estateと提携して開発した唯一の公式戦闘モバイルゲーム「Bruce Lee: Enter The Game(ブルース・リー:エンター・ザ・ゲーム)」のリリースを発表した。

サイドスクローリングの2Dアクション・モバイルゲームBruce Lee: Enter The Gameは、格闘技のアイコン、ブルース・リーの誕生日である11月27日(木)、iTunes、Google Play、Amazonのアプリストアで発売された。

これほど大規模な国際展開はHibernumのパブリッシング部門にとって初めてで、ゲームは各国の3つのアプリストアから12カ国語で同時リリースされた。Bruce Lee Interactiveは世界中の多数のブルース・リーファンを楽しませ、楽しまれるモバイルゲームを開発、製造するために、モントリオールにあるスタッフ155人のスタジオを選んだ。

ブルース・リーの娘でBruce Lee Interactive, LLCの最高経営責任者(CEO)兼オーナー、シャノン・リー氏は「長い間、独自のブルース・リーゲームを開発したいと思っていた。ここ何年かほかのゲームがリリースされたが、初めから終わりまでこれほど密接に関わったものはなかった。パートナーのHibernumと協力して、われわれが愛してやまないゲームを制作したことは無上の喜びだ。それはブルース・リーの魂をつかみ、とても面白くプレーできると思う」と話した。

Hibernumのルイ=ルネ・オークレール副社長兼最高ブランド責任者(CBO)は「異なるプラットフォームからこれほど多くの言語で同時にリリースするのは、わがチームが成し遂げた大きな挑戦だ」と述べた。Bruce Lee: Enter The Gameは発売直後の週末に200万以上のダウンロードを達成、3つのアプリストアすべてが扱った。オークレール副社長は「この大きな進展は、業界の大手デベロッパー、パブリッシャーとしてHibernumの地位を強化し、多くの新しい提携機会に扉をひらく」と付け加えた。

Hibernumが発売したBruce Lee: Enter The Gameで、プレーヤーはブルース・リーとして戦い、アクション満載の40レベルで分かりやすいゲームプレーを駆使して多数の敵を打ち負かす。覚えるのは簡単だが、使いこなすのは難しい。このゲームにはブルース・リー独自のコスチュームと武器数十点が盛り込まれている。

▽Hibernumについて

2005年以来、Hibernumのゲーム開発、アニメーション、特撮制作の専門技術は、業界トップクラスのAmazon、Lego、ディズニー、カートゥーンネットワーク、Halfbrick、マテル、ディー・エヌ・エー、Woogaと肩を並べるクロスプラットフォームのゲーム開発を可能にしてきた。Hibernumは新設のパブリッシング部門からBruce Lee: Enter The Gameをリリース、デジタル世界、人々のお気に入りブランドになるべく努力を重ねている。

▽問い合わせ先

Carla De Ciccio

Communications Advisor, Hibernum

+1 (514) 436-4703

cdeciccio@hibernum.com

Christina Nahas

Business and Legal Affairs, Bruce Lee, LLC

+1 (310) 287-2100

Christina@brucelee.com

ソース:Hibernum Creations

Over 2M downloads on launch weekend for Bruce Lee: Enter The Game, published by Hibernum

PR58841

MONTREAL, Dec. 3, 2014 /PRN=KYODO JBN/ --

Game developer and publisher Hibernum and Bruce Lee Interactive, LLC (a wholly

owned subsidiary of Bruce Lee Enterprises, LLC) are proud to announce the

release of Bruce Lee: Enter The Game, the only official mobile fighting game

developed in partnership with the Bruce Lee Estate.

Bruce Lee: Enter The Game, a side-scrolling 2-D action mobile game, hit the

iTunes, Google Play and Amazon app stores worldwide on Thursday November 27th,

the birthday of the martial arts icon Bruce Lee.

A worldwide launch of this magnitude is a first for Hibernum's publishing

division who released the game simultaneously on three app stores and in 12

different languages across the world. The studio located in Montreal with 155

employees was selected by the Bruce Lee Interactive to develop and publish a

mobile title that would entertain and be enjoyed by millions of Bruce Lee fans

around the world.

"We have wanted to develop our own Bruce Lee game for a long time," said

Shannon Lee, Bruce Lee's daughter and CEO and owner of Bruce Lee Interactive,

LLC.  "There have been other games that have been released over the years but

none that we have been so intimately involved with from beginning to the end.  

We are super excited to have worked with our partner Hibernum to create a game

that we love, that we think captures the spirit of Bruce Lee and that is

extremely fun to play."

"Releasing on different platforms and in so many languages simultaneously is a

huge challenge which our team has successfully achieved!" said Louis-Rene

Auclair, Vice-President and Chief Brand Officer at Hibernum. Bruce Lee Enter:

The Game saw over 2M downloads and was featured by all 3 app stores during the

first weekend of the launch. "This major deployment reinforces Hibernum's

status as a leading developer and publisher in the industry and opens up the

door for many new partnership opportunities," added Auclair.

In Bruce Lee: Enter The Game, published by Hibernum, players will get to fight

as Bruce Lee while defeating thousands of enemies with intuitive gameplay in 40

action-packed levels. Easy to pick up and hard to master, the game is filled

with dozens of costumes and weapons authentic to the one and only Bruce Lee.

About Hibernum

Since 2005, Hibernum's expertise in game development, animation and visual

effects creation has enabled the company to develop cross-platform games

alongside industry giants such as Amazon, Lego, Disney, Cartoon Network,

Halfbrick, Mattel, DeNA and Wooga. With its new publishing division, Hibernum

has released Bruce Lee: Enter The Game and is hard at work to bring to the

digital world, mankind's favorite brands.

Carla De Ciccio, Communications Advisor, Hibernum, +1 (514) 436-4703,

cdeciccio@hibernum.com; Christina Nahas, Business and Legal Affairs, Bruce Lee,

LLC, +1 (310) 287-2100, Christina@brucelee.com

SOURCE  Hibernum Creations

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