MUMMがゲッタと組んで世界初のダブルスクリーン・ミュージックビデオを発売
MUMMがゲッタと組んで世界初のダブルスクリーン・ミュージックビデオを発売
AsiaNet 58713(1313)
【ロンドン2014年12月2日PRN=共同通信JBN】シャンパン「マム」を発売するMUMM House of Champagne(http://www.ghmumm.com/en?utm_source=CP%20DoubleScreen&utm_medium=clic&utm_campaign=David%20Guetta )は2日、世界で初めてのダブルスクリーン・ミュージックビデオ(http://www.youtube.com/davidguetta )の公開を発表した。国際的に有名な音楽プロデユーサー、デヴィッド・ゲッタと共同製作したトラックのタイトルは「Dangerous」。MUMMが音楽業界のイノベーターと提携するのはこれが初めて。そのミュージックビデオはフォーミュラ1(TM)の筆舌に尽くしがたい勝利のスリルとエモーションに生命を与える。
(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20141120/717506-a )
(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20141120/717506-b )
グラミー賞を受賞した経験があるスウェーデンの映画監督、ヨナス・アカーランドが監督したミュージックビデオは俳優ジェームズ・ピュアホイとMUMMのアンバサダーでロータスF1(R)ドライバー、ロマン・グロージャンが出演している。2000年からフォーミュラ1(TM)スポンサーになっていることを誇るMUMMはデヴィッド・ゲッタと共同してスポーツのエネルギーをカプセルに包み込む革新的な鑑賞体験を開発し、勝利のパフォーマンスとその祝福を表現している。
今回のダブルスクリーン体験によって、ユーザーは携帯電話機を使い、他に例がない革命的な手法でビデオと双方向に交信できる。電話機にコード番号を入力すると、コンピューターの画面上にミュージックビデオを再生できる。これでデヴィッド・ゲッタが特別に2つのスクリーン用に製作した新しいビデオコンテンツを解錠する。さらにユーザーは、電話機をスクリーン上の「ホット」なスポットにかざして2つのスクリーン間にまたがる双方向な特長を発見し、それを解き明かすことによって体験をより豊かにすることができる。
デヴィッド・ゲッタはこのミュージックビデオについて「われわれは何かスペシャルなことを創りだし、Dangerousのミュージックビデオ体験を超クールにするためにハードワークをこなした。これまで見たこともないダブルスクリーン技術を使えば、それはミュージックビデオをじかに体験しているような気分になる。MUMMと一緒に仕事ができる機会を得られ、これを音楽愛好家やフォーミュラ1(TM)のファンに届けることができたこと、また彼ら自身がこのアクションの中に入り込み、祝福の気持ちを体験できたことをうれしく思う」とコメントしている。
MUMM House of Champagneのフィリップ・ゲッタ会長兼最高経営責任者(CEO)は「われわれのブランドは豊かなイノベーションの歴史があり、本物の世界『初』を創りだすことに専念してきた。デヴィッド・ゲッタとのコラボレーションは、われわれがどのようにして常に限界を超えてきたのかを現代的に演出したものである。デヴィッド・ゲッタと協力してわれわれのファンのためにファンタスティックな体験を初めてもたらし、本当に目を奪われることを最新の技術で創造できたことをうれしく思っている」と述べた。
ミュージックビデオ「DANGEROUS」のビデオクリップを鑑賞し、ユニークなダブルスクリーン技術を体験するには以下を参照:
1)あなたのデスクトップないしラップトップを使ってウェブサイトhttp://dangerous.dvmobile.fr から鑑賞アクセスコードを入手する
2)あなたのスマートフォンかモバイルデバイスを使って以下に接続するhttp://dg.lc
3)鑑賞アクセスコードをスマートフォンかモバイルデバイスに入力してスクリーン上の指示に従ってミュージックビデオに接続する
4)スマートフォンかモバイルデバイスで再生(play)を押す。ミュージックビデオが始まり、これまでリリースされていないシーンや新しいキャラクターが独占公開される
コラボレーションを祝う目的で、MUMMは2015年のフォーミュラ1・モナコグランプリ(TM)にファンを招待する。懸賞に参加するにはファン自身の個人的な勝利を獲得するために以下のウェブを参照: http://www.ghmumm.com
ソーシャルネットワークでMUMMをフォローするには以下のサイトで。
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YouTube:youtube.com/ChampagneGHMUMM (http://www.youtube.com/ChampagneGHMUMM )
MUMMのプレスルームはhttp://digitalpressroom.ghmumm.com を参照。
▽デヴィッド・ゲッタ(David GUETTA)について
1967年11月7日生まれ。数多くの受賞歴があるフランスのディスクジョッキー、デヴィッド・ゲッタは80年代から90年代にかけて自分が生まれた町であるパリのアングラクラブで電子音楽に初めて関わった。すぐにパリ最大のクラブ、Le PalaceやFolies Pigalleなどで頭角を現す。2009年のアルバムOne Loveが世界で300万枚を売り上げ、国際的な成功を収めた。現在、デヴィッド・ゲッタは無数の音楽賞を受賞、その中には2013年Top EDM アーティスト(Billboardアワード)、2010年と11年の最優秀リミックス録音賞(グラミー賞)、2011年MTV最優秀フレンチアクト賞が含まれる。Facebookで5700万人のファンがあり、世界でアルバムの売り上げは800万枚、シングルは4000万枚を売り上げた。YouTubeで20億人が鑑賞、Twitterのフォロワーは1600万人を数える。欧州で最も多くダウンロードされたアーティストである。
▽Maison MUMMについて
MUMMは、世界的な大手スピリッツ・ワイン会社ペルノ・リカール(Pernod Ricard)の有名なコニャック・シャンパン部門、マーテル・マム・ペリエ・ジュエ(Martell Mumm Perrier-Jouet)の傘下にある。1827年にさかのぼる名高い伝統を持つMUMMは、フランスの国際的なメゾン・ド・シャンパンであり、世界では第4位(IWSRの2013年調査)。「MUMM コルドン ルージュ」は、洗練さのシンボルである赤いリボンで飾られ、同社の精神が象徴的に込められている。幾世代ものセラー・マスターが受け継いできた新鮮さとスタイルへのこだわりで際立っている。
より詳しい情報は以下を参照:http://www.GHMUMM.COM
飲酒は責任をもって
▽メディア問い合わせ先
Talk PR / Nneoma Ulu and Katerina Tillson,
T: +44(0)20-7268-6100,
E: nneoma.ulu@talkpr.com
katerina.tillson@talkpr.com
Maison MUMM / Stephanie MINGAM - Communications Department,
E: stephanie.mingam@pernod-ricard.com
ソース:G.H. MUMM
MUMM Launches The World's First Double Screen Music Video With David Guetta
PR58713
LONDON, Dec. 2 /PRN=KYODO JBN/--
MUMM House of Champagne [
http://www.ghmumm.com/en?utm_source=CP%20DoubleScreen&utm_medium=clic&utm_campaign=David%20Guetta
] today launches the world's first double screen music video
[http://www.youtube.com/davidguetta ] for the track 'Dangerous', created with
internationally acclaimed DJ David Guetta. This marks the first time the House
has collaborated with an innovator from the music industry, whose music video
brings to life the indescribable thrill and emotion of victory within Formula
One(TM).
(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20141120/717506-a )
(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20141120/717506-b )
Directed by Swedish Grammy award-winning director, Jonas Akerlund, the
music video features David Guetta, actor James Purefoy and MUMM ambassador and
Lotus F1(R) driver, Romain Grosjean. As a proud sponsor of Formula One(TM)
since 2000, MUMM, together with David Guetta, has created an innovative viewing
experience that encapsulates the energy of the sport, showcasing the
performance and celebration of victory.
The double screen experience allows the viewer to use their mobile phone to
interact with the video in a unique, revolutionary way. By entering a code into
the phone, a connection is made with the computer playing the music video. This
instantly unlocks a new piece of video content from David Guetta's track made
especially for two screens. The experience is further enriched by allowing the
user to place their phone on several 'hot' spots over the screen to discover
and unveil several interactive features between the two screens.
Speaking about the music video, David Guetta comments, "We have worked hard
to create something special and make the experience of the music video for
'Dangerous' super cool. With this never before seen double screen technology,
it is like you are experiencing the music video first hand. I am so grateful to
have had the opportunity to work with MUMM to bring this to music lovers and
Formula One(TM) fans and for them to get inside the action and experience the
feeling of celebration for themselves."
Philippe Guettat, Chairman and CEO for MUMM House of Champagne remarks,
"Our brand has a rich history of innovation and dedication in creating true
world 'firsts'. Our collaboration with David Guetta is a modern interpretation
of how we continuously push the boundaries. We are delighted to work with David
Guetta to bring a fantastic experience to our fans for the first time and to
use the latest technology to create something that is truly spectacular."
TO WATCH THE 'DANGEROUS' MUSIC VIDEO CLIP & EXPERIENCE THE UNIQUE DOUBLE
SCREEN TECHNOLOGY:
1) Click here [http://dangerous.dvmobile.fr ] on your desktop or laptop
to get your viewing access code
2) Connect to http://dg.lc using your smartphone
3) Enter the viewing access code into your smartphone and follow the
onscreen instructions to connect it with the music video
4) Press play on your smartphone and the music video will start revealing
exclusive previously unreleased scenes and new characters
For a better experience ensure you have 4G/Wifi connection and a recent
browser)
To celebrate the collaboration, MUMM invites fans to win the ultimate
Formula One experience at the Monaco Grand Prix(TM) in 2015. To enter the
competition, fans should simply share their greatest personal victory on:
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Twitter: twitter.com/GHMUMM [http://www.twitter.com/GHMUMM ]
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YouTube: youtube.com/ChampagneGHMUMM
[http://www.youtube.com/ChampagneGHMUMM ]
Please visit MUMM Press room:
http://digitalpressroom.ghmumm.com
*About David GUETTA
Born on the 7th of November 1967, multi award-winning French DJ David
Guetta began his electro affair in the 80s and 90s, DJing at underground clubs
in his home city of Paris. He soon was headlining at the biggest Parisian clubs
such as Le Palace and Folies Pigalle. Guetta received international success in
2009 with the launch of his album One Love, which sold three million copies
globally. Today David Guetta has received countless music accolades including,
Top EDM Artist (Billboard Awards) 2013, Best Remixed Recording (Grammy) in 2010
and 2011 and MTV music award for Best French Act 2011. Today he has over 57
million fans on Facebook, sold over 8 million albums and 40 million singles
worldwide. He has received over two billion views on YouTube and has over 16
million Twitter followers. David Guetta remains the most downloaded music
artist in Europe.
About Maison MUMM
MUMM is part of Martell Mumm Perrier-Jouet, the prestigious cognac and
champagne business of Pernod Ricard, world's co-leader in Spirits & Wines. With
its distinguished heritage dating back to 1827, MUMM is the leading
international champagne House in France and fourth worldwide*. MUMM Cordon
Rouge, recognisable by its red ribbon-a symbol of excellence-is the perfect
embodiment of the spirit of the House: it stands out through the freshness and
intensity of its style, which successive generations of cellar masters have
successfully maintained and handed down. * IWSR 2013
For more information: WWW.GHMUMM.COM [http://www.GHMUMM.COM ]
PLEASE DRINK RESPONSIBLY
For media enquiries:
Talk PR
Nneoma Ulu and Katerina Tillson
T: +44(0)20-7268-6100
E: nneoma.ulu@talkpr.com
katerina.tillson@talkpr.com;
Maison MUMM
Stephanie MINGAM
Communications Department
E: stephanie.mingam@pernod-ricard.com
SOURCE: G.H. MUMM
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