「クラッシュ・ザ・スーパーボウル」コンテストの世界各国29準決勝出場者を発表 ドリトス

ペプシコ

AsiaNet 58750

「クラッシュ・ザ・スーパーボウル」コンテストの世界各国29準決勝出場者を発表 ドリトス

100万米ドルの大賞賞金とユニバーサル・ピクチャーズでの理想の仕事を競って、消費者が制作した広告が、オーストラリア、カナダ、エジプト、ドイツ、スウェーデン、イギリス、及びアメリカからエントリーされており、その全ての広告はDoritos.comにて閲覧できる。

ニューヨーク州パーチェス、2014年12月02日/PRニュースワイヤー/--今年の「クラッシュ・ザ・スーパーボウル(Crash the Super Bowl)」コンテストの激しい競争の中、ドリトスは本日、100万米ドルの大賞賞金とユニバーサル・ピクチャーズでの理想の仕事をめぐって競っている、上位29人の準決勝進出者を発表した。消費者が製作したテレビ広告は、7カ国から選ばれた才能にスポットライトを当てている。これらの優勝候補者は、世界29カ国から投稿された4900近くの広告作品から選出された。

9月中旬以来、世界のファンが30秒間の自作広告をDoritos.comに投稿することで、ドリトスが好きだという気持ちを共有している。最終的に、消費者が制作したテレビ広告のうち2作品が、アメリカのナショナル・フットボール・リーグで年に1度催される決勝戦、第49回スーパーボウルの中継の間、1億人以上の世界中の聴衆の前で放送される予定である。最も多くのファン票を獲得した広告の制作者は、100万米ドルの大賞賞金が保証されており、あわせてコンテスト史上他とは異なる機会を獲得することになる。その機会とは、ハリウッドのユニバーサル・ピクチャーズで1年間働ける機会で、そこでは「ピッチ・パーフェクト 2(Pitch Perfect 2)」やその他人気コメディなど様々なプロジェクトで才能を活かすことが出来る。準決勝進出者の作品および公式コンテスト規則については、www.doritos.com を参照。

「クラッシュ・ザ・スーパーボウル」の準決勝進出者の作品(準決勝進出者の姓のアルファベット順)は以下の通り:

  ・"Doritos Angler" by James Bedford, UK

  ・"Baby's First Word" by Travis Braun, USA

  ・"Meditasting" by Luke Seer Brown, Australia

  ・"Doritos Hand" by Todd Dack, USA

  ・"Tea Time!" by Josh Day, USA

  ・"Mom?" by Markus Erhart, Germany

  ・"Selfish Sneezers" by Devon Ferguson, Canada

  ・"Gone Ape" by Hugh Fleming, Australia

  ・"History Bites" Adam J. Hardy, USA

  ・"Girl Voice" by Keith Hopkin, USA

  ・"The Lemonade Stand" by David Horowitz, USA

  ・"I Did That" Zeke Hunter, USA

  ・"Blind Date" by Haidy Bahgat Zakher Ibrahim, Egypt

  ・"Trouble in the Back Seat" by Jason Johnson, USA

  ・"Mis-Spelling Bee" by Brian Kleinschmidt, USA

  ・"Cheesy Teasy" by Perry Lang, USA

  ・"Doritos Tiny Mouths" by Chuck McCarthy, USA

  ・"Dog Dreams" by Brandon Morris, USA

  ・"The Pink Slip" by David Olson, USA

  ・"What Could Go Wrong?" by Alex Pepper, USA

  ・"The Portal" by Jorgen Persson, Sweden

  ・"Doritos Manchild" by Armand de Saint-Salvy, Australia

  ・"Buried Treasure" by Jessica Sattelberger, USA

  ・"Wish Upon a Dorito" by Matthew Shoychet, Canada

  ・"Summer of '64" by Dan Stowell, USA

  ・"When Pigs Fly" by Graham Talbot, Canada

  ・"Thief Catcher" by Johan A. du Toit, Canada

  ・"Nice Bag" by Carl Vasile, USA

  ・"Middle Seat" by Scott Zabielski, USA

準決勝進出者の中から、審査員は、昨年のコンテストの倍となる上位10のスポット放送を選び、それらの広告が最終候補となる。審査員の資格を持つのはドリスの幹部、広告専門家、そして女優兼プロジューサーのエリザベス・バンクス(Elizabeth Banks)などである。エリザベス・バンクスは、「ピッチ・パーフェクト 2」で監督としてのデビューを飾り、「40歳の童貞男」、「シービスケット」、「ピッチ・パーフェクト」などの評判の高い映画や、「LEGOムービー」、「ハンガー・ゲーム」、「スパイダーマン」の様な世界的なシリーズで主役を務めている。

10の最終候補作品は2015年1月初旬に発表される予定で、世界中のファンはwww.doritos.com でお気に入りの作品に投票できる。www.doritos.com でのファン投票で選ばれる大賞受賞者と、ドリスブランドによって選ばれ5万米ドルの賞金を受け取ることになる優勝者が制作した2つのテレビコマーシャルが第49回スーパーボウル中継中に放送される。

「クラッシュ・ザ・スーパーボウル」決勝進出者10人のそれぞれが2015年2月1日に開催される第49回スーパーボウルへの招待状を獲得し、プライベートスイートからゲームを観戦でき、そこではチャンネルを合わせて2つの広告が世界に向けて放送される模様を見ることができる。他8人の決勝進出者は、スーパーボウル中継中にコマーシャルは放送されないが、各自2万5千米ドルを獲得する。

ドリトスについて

ドリトスは、ペプシコ(ニューヨーク証券取引所:PEP)の世界的なスナック・ポートフォリオの一つ。ドリトスブランドについての詳細は、www.doritos.com を参照。

ペプシコについて

世界200を超える国と地域の消費者が1日に10億回、ペプシコ製品を楽しんでいる。ペプシコは、フリトレー、ゲータレード、ペプシコーラ、クエーカー、トロピカーナなどの補助食品・飲料ポートフォーリオに牽引されて、2013年には660億米ドル以上の純収入を挙げている。ペプシコーラのプロダクト・ポートフォリオには、推定年間小売額が10億米ドルを超える22のブランドを始めとして、楽しむことのできる幅広い食品・飲料が含まれる。

ペプシコの神髄は「目的のあるパフォーマンス」であり、株主の価値を持続的に高めながら一流の業績を上げることを目標としている。「目的のあるパフォーマンス」は、実際には、おやつから健康食品まで幅広い食品・飲料を提供すること、環境への影響を最小限に抑える革新的方法を見つけて運営コストを削減すること、世界中の従業員にとって安全で快適な職場を提供すること、そしてペプシコが活動する地域社会を尊重、支援しそこに投資することを意味する。詳細情報については、www.pepsico.com を参照。

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ユニバーサル・ピクチャーズについて

ユニバーサル・スタジオ、ユニバーサル・ピクチャーズは、ユニバーサル・スタジオ(www.universalstudios.com )の一部門。ユニバーサル・スタジオは、NBCユニバーサルの一部。NBCユニバーサルは、世界中の聴衆に向けて、エンターテインメント・ニュース・情報の開発、制作およびマーケティングを行う世界大手のメディア・エンターテイメント会社の一つ。NBCユニバーサルは、ニュース・エンターテイメント・ネットワーク、一流映画会社、顕著なテレビ制作活動、大手テレビ局グループ、世界的に有名なテーマパークを所有・運営している。NBCユニバーサルは、コムキャストコーポレーションの子会社。 

放送/印刷物/テレビメディア:高画質の映像、スチール写真、その他プレス情報は、www.magicbulletmedia.com/MNR/crashthesuperbowl にて視聴、ダウンロード、シェアが可能。

問い合わせ先: Lee Rothchild, PepsiCo Global Snacks Group, 00-(1)-914-253-2839, lee.rothchild@pepsico.com

(日本語リリース:クライアント提供)

Doritos Names 29 Semifinalists from Around the World in Annual "Crash the Super Bowl" Contest

PR58750

PURCHASE, N.Y, Dec. 1, 2014 /PRN=KYODO JBN/ --

    -- The consumer-created advertisements, all available for viewing on

Doritos.com, come from Australia, Canada, Egypt, Germany, Sweden, The United

Kingdom, and The United States; all vying for $1 Million USD Grand Prize and

Dream Job with Universal Pictures

   The competition for this year's "Crash the Super Bowl" contest is fierce and

Doritos today unveiled the top 29 semifinalists now in the running for a $1

million USD grand prize and a dream job with Universal Pictures. The

consumer-created television advertisements spotlight global talent from 7

countries. These top contenders were selected from nearly 4,900 ads submitted

from 29 countries around the world.

   Since mid-September, fans from around the world have been sharing their love

of Doritos by creating and submitting 30-second advertisements on Doritos.com.

Ultimately, two of the consumer-created television ads will air in front of a

global audience of more than 100 million viewers during the broadcast of the

Super Bowl XLIX, the annual championship game of the National Football League

in the United States. The creator of the advertisement receiving the most fan

votes will win a guaranteed $1 million USD grand prize, as well as an

opportunity unlike any other in the history of the contest: a chance to work

for a full year at Universal Pictures in Hollywood where they will lend their

creative talents to a variety of projects, including future Universal Pictures

releases such as "Pitch Perfect 2" and other big comedies. To view the

semifinalist ads and see the official contest rules, visit: www.doritos.com.

   The Crash the Super Bowl semifinalist ads (in alphabetical order by finalist

last name) are:

       -- "Doritos Angler" by James Bedford, UK

       -- "Baby's First Word" by Travis Braun, USA

       -- "Meditasting" by Luke Seer Brown, Australia

       -- "Doritos Hand" by Todd Dack, USA

       -- "Tea Time!" by Josh Day, USA

       -- "Mom?" by Markus Erhart, Germany

       -- "Selfish Sneezers" by Devon Ferguson, Canada

       -- "Gone Ape" by Hugh Fleming, Australia

       -- "History Bites" Adam J. Hardy, USA

       -- "Girl Voice" by Keith Hopkin, USA

       -- "The Lemonade Stand" by David Horowitz, USA

       -- "I Did That" Zeke Hunter, USA

       -- "Blind Date" by Haidy Bahgat Zakher Ibrahim, Egypt

       -- "Trouble in the Back Seat" by Jason Johnson, USA

       -- "Mis-Spelling Bee" by Brian Kleinschmidt, USA

       -- "Cheesy Teasy" by Perry Lang, USA

       -- "Doritos Tiny Mouth" by Chuck McCarthy, USA

       -- "Dog Dreams" by Brandon Morris, USA

       -- "The Pink Slip" by David Olson, USA

       -- "What Could Go Wrong?" by Alex Pepper, USA

       -- "The Portal" by Jorgen Persson, Sweden

       -- "Doritos Manchild" by Armand de Saint-Salvy, Australia

       -- "Buried Treasure" by Jessica Sattelberger, USA

       -- "Wish Upon a Dorito" by Matthew Shoychet, Canada

       -- "Summer of '64" by Dan Stowell, USA

       -- "When Pigs Fly" by Graham Talbot, Canada

       -- "Thief Catcher" by Johan A. du Toit, Canada

       -- "Nice Bag" by Carl Vasile, USA

       -- "Middle Seat" by Scott Zabielski, USA

    From the pool of semifinalists, a judging panel will select the top 10

spots to become finalist ads, twice as many as in the previous year's contest.

The qualified panel of judges will include Doritos executives, advertising

professionals, and actress/producer Elizabeth Banks - who is making her

directorial debut on "Pitch Perfect 2" and has starred in critically acclaimed

films such as "The 40-Year-Old Virgin," "Seabiscuit," and "Pitch Perfect," as

well as global franchises like "The Lego Movie," "The Hunger Games," and

"Spider-Man."

   The 10 finalists will be announced in early January 2015 and fans from

around the world will have a chance to vote for their favorites at

www.doritos.com. Two television commercials will air during the Super Bowl XLIX

broadcast, the grand prize winner selected by fan votes on www.doritos.com and

the first prize winner selected by the Doritos brand, who will receive $50,000

USD.

   Each of the 10 Crash the Super Bowl finalists will win an invitation to

attend Super Bowl XLIX on February 1, 2015 and watch the game from a private

suite, where they will tune in to learn which two ads will air for the world to

see. The eight finalists whose commercials do not air during the broadcast will

each win $25,000 USD.

   About Doritos

   Doritos is one of the leading brands from PepsiCo's (NYSE: PEP) global snack

portfolio. To learn more about the Doritos brand, visit its website at:

www.doritos.com.

   About PepsiCo

   PepsiCo products are enjoyed by consumers one billion times a day in more

than 200 countries and territories around the world. PepsiCo generated more

than $66 billion in net revenue in 2013, driven by a complementary food and

beverage portfolio that includes Frito-Lay, Gatorade, Pepsi-Cola, Quaker and

Tropicana. PepsiCo's product portfolio includes a wide range of enjoyable foods

and beverages, including 22 brands that generate more than $1 billion each in

estimated annual retail sales.

   At the heart of PepsiCo is Performance with Purpose - our goal to deliver

top-tier financial performance while creating sustainable growth in shareholder

value. In practice, Performance with Purpose means providing a wide range of

foods and beverages from treats to healthy eats; finding innovative ways to

minimize our impact on the environment and reduce our operating costs;

providing a safe and inclusive workplace for our employees globally; and

respecting, supporting and investing in the local communities where we operate.

For more information, visit: www.pepsico.com.

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   About Universal Pictures

   Universal Studios Universal Pictures is a division of Universal Studios

(www.universalstudios.com). Universal Studios is part of NBCUniversal.

NBCUniversal is one of the world's leading media and entertainment companies in

the development, production and marketing of entertainment, news and

information to a global audience. NBCUniversal owns and operates a valuable

portfolio of news and entertainment networks, a premier motion picture company,

significant television production operations, a leading television stations

group and world-renowned theme parks. NBCUniversal is a subsidiary of Comcast

Corporation.

   BROADCAST / PRINT / TV MEDIA: Broadcast quality video, photo stills and

press information is available to preview, download and share at:

www.magicbulletmedia.com/MNR/crashthesuperbowl

    SOURCE: PepsiCo

    CONTACT: Lee Rothchild

             PepsiCo Global Snacks Group

             +1-914-253-2839

             lee.rothchild@pepsico.com

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