2014年11月10日

中国国際航空(エアチャイナ)

エアチャイナとエア・カナダが包括的な戦略的提携を締結 両国の路線網を強化

エアチャイナとエア・カナダが包括的な戦略的提携を締結 両国の路線網を強化

AsiaNet 58575(1249)

【北京、モントリオール2014年11月8日PRN=共同通信JBN】エア・カナダと中国国際航空(エアチャイナ)は8日、両国間運行ルートでの提携を強化する包括的なレベニューシェアリング方式の合弁事業の主要原則を設定する覚書を締結し、両国間の往来増加を促進する。この合弁事業は、両国間を旅行する消費者のための追加サービスと価格設定のメリットを生み出すとともに、販売、マーケティング、空港運営の分野において両航空会社間の協力を強化する。この発表は、カナダのスティーブン・ハーパー首相が中国を公式訪問した際、アジア太平洋経済協力(APEC)会議に先立ち、北京で発表された。

 Logo – http://photos.prnewswire.com/prnh/20141017/152745LOGO

エア・カナダとエアチャイナは必要な申請を行い、競争およびその他の規制認可を取得し、提携文書を締結しなければならないので、この合弁事業は2015年末までに成立するとみられる。

エアチャイナのソン・ジーヨン社長兼エグゼクティブディレクターは「当社パートナーのエア・カナダと協力することによって、われわれは中国とカナダ間を旅行する顧客に対しより多くの旅行オプションとメリットを提供するとともに、より効率的な旅行体験を通じて旅行時間を軽減できる。エアチャイナとエア・カナダによる今回の合弁事業は、カナダ・中国間の旅行および貿易の重要な成長市場に多数のメリットと商業的なシナジー効果をもたらす。カナダ・中国間の航空機旅行の市場はこの5年間で、年間平均約11%拡大しており、航空業界団体のIATAによると、この傾向は引き続き堅調である」と語った。

エア・カナダのカリン・ロビネスク社長兼最高経営責任者(CEO)は「スターアライアンスのメンバーであるエア・カナダとエアチャイナはレベニューシェアリング方式の合弁事業で恩恵を受け、両社の顧客は簡略化された旅行体験とポイント制を通じて恩恵を受ける。スケジュールやセールス管理の分野で両社の協力関係を深めることによって、両航空会社はより多くの旅行オプションを提供し、顧客にサービスを拡大できる。今回の合弁事業は、両航空会社の国内運行網にある空港に共同運航を拡大することによって、両航空会社の顧客に対しより多くの旅行オプションを提供する。運行網の拡大は合弁事業のコア原則である」と語った。

現在、エアチャイナは、エア・カナダがバンクーバーとカナダ6都市(エドモントン、カルガリー、ウィニペグ、トロント、オタワ、モントリオール)間で運行する共同運航便を顧客に提供し、エア・カナダはエアチャイナが北京と中国6都市(広州、重慶、成都、瀋陽、武漢、西安)間で運行する共同運航便を顧客に提供している。

エア・カナダはトロントおよびバンクーバーと北京および上海から週28フライトをカナダ・中国間で運行している。

▽エアチャイナについて
中国国際航空(エアチャイナ)は中国のナショナル・フラッグ・キャリアで、乗客、航空貨物、航空会社関連サービス・製品の中国大手プロバイダーである。エアチャイナの運行本社は中国の主要国内・国際ハブである北京にある。同社は北京、成都、その他の地点で、航空機メンテナンス、地上取り扱いサービスなど航空会社関連サービスも提供している。2014年6月現在、同社は316機の航空機フリートを運行し、その平均使用年数は6.28年(ウェットリースを除く)である。旅客運行路線は、79の国際路線、15の地域路線、229の国内路線の計323路線に達した。同社の運行網は32カ国・地域にある53の国際都市、3の地域、106の国内都市の計162都市をカバーする。エアチャイナは2004年12月15日に香港証券取引所とロンドン証券取引所に上場し、証券コードはそれぞれ00753とAIRCである。2006年8月18日、エアチャイナは証券コード601111で上海証券取引所に上場した。詳細についてはエアチャイナのウェブサイトwww.airchina.com.cn を参照。

▽エア・カナダについて
エア・カナダはカナダ最大の国内・国際航空会社で、5大陸180カ所以上に運行している。カナダのフラッグ・キャリアであるエア・カナダは世界大手航空会社20社の1つで、2013年には3500万人の乗客を運んだ。エア・カナダはカナダ60都市、米国49地点、欧州、中東、アジア、オーストラリア、カリブ海、メキシコ、南米の73都市に定期直行旅客便を運行している。エア・カナダは、192カ国の1316空港に運行する世界で最も広範な航空輸送ネットワークであるスターアライアンスの創設メンバーである。エア・カナダは、英国の独立系調査会社Skytraxによって4つ星にランク付けされた北米唯一の国際線航空会社である。Skytraxは2014年、航空旅客1800万人を対象とした調査で、5年連続してエア・カナダを北米最高の航空会社としてランク付けした。詳細はウェブサイトwww.aircanada.com を参照。

ソース:Air China


Air China and Air Canada to Form Comprehensive Strategic Alliance, Strengthening Canada-China Network

PR58575

BEIJING and MONTREAL, Nov. 8, 2014 /PRN=KYODO JBN/–

   Air Canada and Air China Limited today announced that the airlines have
concluded a memorandum of understanding setting out the main principles for a
comprehensive revenue sharing joint venture providing for an enhanced
partnership on routes between Canada and China which will stimulate traffic
growth between the two countries. The joint venture will generate additional
service and pricing benefits for consumers travelling between the two countries
as well as provide for enhanced cooperation between the two carriers in the
areas of sales, marketing and airport operations. The announcement was made in
Beijing during an official visit to China by Canadian Prime Minister Stephen
Harper, prior to a meeting of Asia-Pacific Economic Co-operation (APEC) member
nations.

   Logo – http://photos.prnewswire.com/prnh/20141017/152745LOGO

   Subject to Air Canada and Air China making the necessary filings, obtaining
competition and other regulatory approvals and finalizing documentation, the
joint venture is expected to come into effect by the end of 2015.

   "Working cooperatively with our partner Air Canada, we will be able to
provide more travel options and benefits for customers travelling between China
and Canada while reducing travel times through a more streamlined travel
experience," said Song Zhiyong, President and Executive Director of Air China
Limited. "This joint venture between Air China and Air Canada will provide many
benefits and commercial synergies on the important and growing market for
travel and trade between Canada and China. Over the past five years the
Canada-China air travel market has grown on average by almost 11 per cent
annually and this trend is expected to remain strong according to airline
industry trade group IATA."

   "As members of Star Alliance, Air Canada and Air China will benefit from a
revenue sharing joint venture, as have our customers through a simplified
travel experience and loyalty rewards," said Calin Rovinescu, President and
Chief Executive Officer of Air Canada, in Beijing to sign the memorandum of
understanding. "By deepening our cooperation in the areas of scheduling and
sales management, the carriers will be better able to serve customers by
offering more travel options. The joint venture will provide customers of both
carriers additional travel options through the expansion of codeshare flights
to additional airports in both carriers’ domestic networks as network growth is
a core principle of the joint venture."

   Currently, Air China offers its customers codeshare flights operated by Air
Canada between Vancouver and six Canadian cities (Edmonton, Calgary, Winnipeg,
Toronto, Ottawa and Montreal) and Air Canada offers its customers codeshare
flights operated by Air China between Beijing and six cities in China
(Guangzhou, Chongqing, Chengdu, Shenyang, Wuhan and Xi’an).

   Air Canada operates up to a total of 28 flights per week between Canada and
China, from Toronto and Vancouver to and from Beijing and Shanghai. Air China
operates up to 11 flights per week between Beijing and Vancouver.

   About Air China

   Air China Limited (Air China) is the national flag carrier of China and a
leading provider of passenger, air cargo and airline-related services and
products in China. Its operational headquarters is in Beijing, a major domestic
and international hub in China. It also provides airline-related services,
including aircraft maintenance, ground handling services in Beijing, Chengdu,
and other locations. As at June 30, 2014, the Company operated a fleet of 316
aircraft with an average age of 6.28 years (excluding aircraft under wet
leases). Passenger traffic routes have reached to 323 routes, including 79
international, 15 regional and 229 domestic routes. The Company’s network
covered 32 countries and regions globally and 162 cities, including 53
international, three regional and 106 domestic cities. Air China was listed on
Hong Kong Stock Exchange and London Stock Exchange on December 15, 2004 under
codes 00753 and AIRC respectively. On August 18, 2006, Air China was listed on
Shanghai Stock Exchange under code 601111. For further details, please visit
Air China’s website: www.airchina.com.cn.

   About Air Canada

   Air Canada is Canada’s largest domestic and international airline serving
more than 180 destinations on five continents. Canada’s flag carrier is among
the 20 largest airlines in the world and in 2013 served more than 35 million
customers. Air Canada provides scheduled passenger service directly to 60
Canadian cities, 49 destinations in the United States and 73 cities in Europe,
the Middle East, Asia, Australia, the Caribbean, Mexico and South America. Air
Canada is a founding member of Star Alliance, the world’s most comprehensive
air transportation network serving 1,316 airports in 192 countries. Air Canada
is the only international network carrier in North America to receive a
Four-Star ranking according to independent U.K. research firm Skytrax that
ranked Air Canada in a worldwide survey of more than 18 million airline
passengers as Best Airline in North America in 2014 for the fifth consecutive
year. For more information, please visit: www.aircanada.com.

   Caution Regarding Forward-Looking Information

   Air Canada’s public communications may include forward-looking statements
within the meaning of applicable securities laws. Forward-looking statements,
by their nature, are based on assumptions and are subject to important risks
and uncertainties. Forward-looking statements cannot be relied upon due to,
amongst other things, changing external events and general uncertainties of the
business. Actual results may differ materially from results indicated in
forward-looking statements due to a number of factors, including without
limitation, industry, market, credit and economic conditions, the ability to
reduce operating costs and secure financing, pension issues, energy prices,
employee and labour relations, currency exchange and interest rates,
competition, war, terrorist acts, epidemic diseases, environmental factors
(including weather systems and other natural phenomena, and factors arising
from man-made sources), insurance issues and costs, changes in demand due to
the seasonal nature of the business, supply issues, changes in laws, regulatory
developments or proceedings, pending and future litigation and actions by third
parties as well as the factors identified throughout Air Canada’s public
disclosure file available at www.sedar.com. Any forward-looking statements
contained in this news release represent Air Canada’s expectations as of the
date of this news release and are subject to change after such date. However,
Air Canada disclaims any intention or obligation to update or revise any
forward-looking statements whether as a result of new information, future
events or otherwise, except as required under applicable securities regulations.

   SOURCE: Air China