2014年11月10日

ケネス・ウィラード

写真家ウィラードがアイコニックな被写体の拡張現実を表現したThe Beauty Bookをリリース

写真家ウィラードがアイコニックな被写体の拡張現実を表現したThe Beauty Bookをリリース

AsiaNet 58563(1245)

【ニューヨーク2014年11月7日PRN=共同通信JBN】写真家ケネス・ウィラード初のアートブック「The Beauty Book」(2014年秋、teNeues社出版)のリリースを記念して、デンマーク生まれのアーティストがニューヨークのチェルシーにある558ギャラリーで作品を展示する。

Photo – http://photos.prnewswire.com/prnh/20141107/157223
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ウィラードの著名な被写体85以上をとらえた304ページのThe Beauty Bookは、出版社teNeuesが初めて出すインタラクティブ・ファッションブックである。付録のスマートフォン閲覧アプリが掲載写真をデジタル的に動かし、The Beauty Bookの展示はギャラリーの拡張現実アート作品として生命を吹き込む。

ウィラード作品のトーンや主題はさまざまだが、「ジジ(ハディッド)から(レディー)ガガまで」、だれもが彼の精密につくられた構図と印象的な親密感にとらえられ、われわれの美に対する同時代コンセプトを強化している。この本にはジェニファー・ロペス、ヒュー・ローリー、ジェーン・フォンダ、ジョージア・メイ・ジャガー、ケリー・オズボーン、フリーダ・ピント、ライアン・レイノルズ、クラウディア・シファー、クロエ・セヴィニー、クリスチャン・スレーター、ララ・ストーン、バー・ラファエリ、アレッサンドラ・アンブロジオ、レティシア・カスタ、アドリアナ・リマ、マッツ・ミケルセン、パス・デ・ラ・ウエルタ、その他が登場する。

The Beauty Bookの販売でケネス・ウィラードが手にするロイヤルティーは100%、国籍や宗教を問わず世界で人命救助活動を展開している医療機関、Rescuers Without Borders(Sauveteurs Sans Frontieres、SSF)に寄付される。

The Beauty Bookは11月8日から12月7日まで558ギャラリーに展示され、11月7日夜、開幕式と発刊記念イベントが行われる。The Beauty Bookは現在、二つ折りにして展示スタンドになるカバー付きの限定版をteNeues.com と558gallery.com で販売中である。

The Beauty BookアプリはiTunes Store (https://itunes.apple.com/in/app/the-beauty-book/id929220376?mt=8 )とGoogle Play(https://play.google.com/store/apps/details?id=com.la.kw )からダウンロードできる。

▽ケネス・ウィラードについて
写真家のケネス・ウィラードはキャリアを通じて、われわれの美に対する同時代コンセプトの典型になっている印象的な数々のイメージをとらえた。その作品はVogue(中国、日本、ブラジル、スペイン、ドイツ版)、Vanity Fair(イタリア版)、Allure、Glamour(英国、米国版)、SELF、A Magazine、Berliner、GQ、Vs. Magazineなど世界各国の雑誌に掲載された。広告クライアントはロレアル、メイベリン、クリニーク、クリスチャン・ディオール、資生堂、Max Factor、レブロン、ニュートロジーナ、Clairol、Garnier、パンテーン、Aussie、 Sunglass Hut、Kira Plastinina、Target、ヴィクトリアシークレットなどである。

ソース:Kenneth Willardt

▽問い合わせ先
メディアの問い合わせ、写真請求はzoe@seriousbusinesspr.com 、+1.917.446.9550へ。


PR58563

Photographer Kenneth Willardt Celebrates The Beauty Book with an Augmented Reality Exhibition of his Iconic Subjects, like Lara Stone, Christian Slater, Paz de La Huerta, Georgia May Jagger, and More

NEW YORK, Nov. 7, 2014 /PRN=KYODO JBN/ —

   To commemorate the launch of photographer Kenneth Willardt’s first art book,
The Beauty Book (teNeues, Fall 2014), the Danish-born artist will mount an
exhibition of his work at 558 Gallery in Chelsea, New York.

   Photo – http://photos.prnewswire.com/prnh/20141107/157223
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   Photo – http://photos.prnewswire.com/prnh/20141107/157226

   The Beauty Book – which features 304 pages of more than 85 of Willardt’s most
celebrated subjects –  is publisher teNeues’ first interactive fashion book. A
companion smartphone viewing app digitally animates photographs featured in the
book, and The Beauty Book exhibition will bring to life these works as
augmented reality artworks in the gallery.

   Though Willardt’s work is varied in tone and subject, everyone from "Gigi to
Gaga" (Gigi Hadid to Lady Gaga) has been captured by his finely structured
compositions and striking sense of intimacy that reinforces our contemporary
concept of beauty. Subjects like Jennifer Lopez, Hugh Laurie, Jane Fonda,
Georgia May Jagger, Kelly Osbourne, Freida Pinto, Ryan Reynolds, Claudia
Schiffer, Chloe Sevigny, Christian Slater, Lara Stone, Bar Refaeli, Alessandra
Ambrosio, Laetitia Casta, Adriana Lima, Mads Mikkelsen and more are featured in
the volume.

   100 percent of Kenneth Willardt’s earned royalties from sales of The Beauty
Book will be donated to Rescuers Without Borders (Sauveteurs Sans
Frontieres/SSF), a medical organization dedicated to saving lives across the
world regardless of nationality or religion.

   The Beauty Book will be showing at 558 Gallery from November 8, to December
7, 2014, with an opening night and book launch event on Friday, November 7,
2014. The Beauty Book is currently available for sale from teNeues.com, and
from 558gallery.com with a limited-edition cover that doubles as a display
stand.

   The Beauty Book app is available for download from the iTunes Store
(https://itunes.apple.com/in/app/the-beauty-book/id929220376?mt=8 ) and from
Google Play (https://play.google.com/store/apps/details?id=com.la.kw ).

   ABOUT KENNETH WILLARDT
   Over his career, photographer Kenneth Willardt has captured an impressive
array of images that epitomize our contemporary concept of beauty. His
editorial work has been published in magazines worldwide such as Vogue (China,
Nippon, Brazil, Spain and Germany editions), Italian Vanity Fair, Allure,
Glamour (UK and US editions), SELF, A Magazine, Berliner, GQ, and Vs. Magazine.
His advertising clients include: L’Oreal, Maybelline, Clinique, Christian Dior,
Shiseido, Max Factor, Revlon, Neutrogena, Clairol, Garnier, Pantene, Aussie,
Sunglass Hut, Kira Plastinina, Target, and Victoria’s Secret.

    SOURCE: Kenneth Willardt

   CONTACT: For media inquiries and image requests, contact:
            zoe@seriousbusinesspr.com
            +1-917-446-9550