2014年11月6日

ドバイ・エアポート・フリーゾーン庁(DAFZA)

DAFZAが東京、大阪でUAEへの投資勧誘セミナーを開催

DAFZAが東京、大阪でUAEへの投資勧誘セミナーを開催

AsiaNet 58528(1232)


【ドバイ(アラブ首長国連邦)2014年11月5日PRN=共同通信JBN】
*日本企業はドバイ・エアポート・フリーゾーンで極東事業の39%を担う

ドバイ・エアポート・フリーゾーン庁(Dubai Airport Freezone Authority、DAFZA)はこのほど、ドバイが中東へのゲートウエーとしての重要な位置にあり、日本企業にとってのDAFZAの将来性を紹介するため、東京と大阪で一連のセミナーを成功裏に開催した。グランドハイアット東京とANAクラウンプラザホテル大阪で開催されたセミナーは、日本の大手商工会議所である東京商工会議所と大阪商工会議所が後援した。

    (Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20141002/709230

    (Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20141105/714141-INFO

この訪問は、日本貿易振興機構(JETRO)と中東協力センター(JCCME)の協力で開催された。一連のセミナーは、日本企業が中東地域、とりわけ他地域への安定したビジネスハブとして評価されているドバイで生かすことができるビジネスチャンスを紹介する目的で開かれた。またこの訪問には、中東でのプレゼンスを発揮したいと望む日本企業にとって、DAFZAがうってつけのビジネス・プラットフォームとしての地位を確立するとの期待が込められている。

世界最大のコングロマリットの1社であるトヨタグループ(http://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_Group )の自動車部門のトヨタ自動車は、セミナーでDAFZAにおける成功体験を紹介した。住友、東芝、川崎などの大手日本企業は、現在DAFZAにおける極東ビジネス全体の39%を占めている。

外交、ビジネス界の著名人がこのセミナーに参加した。参加した主な人物は以下の通り。
宮崎拓氏(JETRO課長代理)、ジャマル・ビン・マルグーブ氏(DAFZAマーケティング・広報担当局長)、北村真氏(トヨタ自動車中近東部第2営業室プロフェッショナル・パートナー)、根岸信行氏(トヨフジ海運海外営業本部主査、元トヨタ自動車MENA代表事務所ゼネラルマネジャー)。

DAFZAのマーケティング・広報担当局長であるジャマル・ビン・マルゴーブ氏は「日本は多様化した優れた製造能力があり貿易枠組みは開放性を増しており、アラブ首長国連邦(UAE)と世界にとって極めて重要な商業上の同盟国である。こうしたセミナーは、両国間に貿易や投資で提携の機会と協力をもたらすことに役立つ。日本企業はDAFZAの急速な成長と拡大に寄与してきており、こうした訪問はDAFZAと日本のビジネスコミュニティーと戦略的提携を確立することに役立つ。DAFZAの世界クラスの社会的基盤、サービス、人材は、日本企業のビジネス卓越性への高い要求に十分合致している」と語った。

DAFZAは1996年から、エアバス、アウディ、パナソニック、シャネルなど国際的な有名ブランドを含む1600社以上の企業を喜んで受け入れた。DAFZAは投資家、企業に対し、外資100%の所有権、法人税・個人所得税ゼロ、容易な事業立ち上げ、総合施設、近代的な社会基盤などの投資インセンティブを提供する。

▽問い合わせ先
Orient Planet PR & Marketing Communications
Email: media@orientplanet.com
Website: http://www.orientplanet.com

ソース:Dubai Airport Freezone Authority (DAFZA)


DAFZA Holds Series of Seminars to Attract More Japanese Investments into UAE

PR58528

DUBAI, UAE, Nov. 5 /PRN=KYODO JBN/–

    – Japanese companies comprise 39 per cent of Far East businesses at DAFZA

    Dubai Airport Freezone Authority (DAFZA) successfully held a series of
seminars in Tokyo and Osaka highlighting Dubai’s key position as a gateway to
the Middle East and the Freezone’s potentials for Japanese enterprises. The
seminars, which took place at the Grand Hyatt Tokyo and at the ANA Crowne
Plaza, Osaka, were supported by leading Japanese chambers of commerce, Tokyo
and Osaka Chambers.

    (Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20141002/709230 )

    (Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20141105/714141-INFO )

    The visit was organized in cooperation with the Japan External Trade
Organization (JETRO), the Japan Cooperation Centre for the Middle East (JCCME).
The seminars were aimed at showing business opportunities that Japanese
businesses can avail in the Middle East region, particularly in Dubai, which is
recognized as a stable business hub for other regions. The visit also looked
towards positioning DAFZA as a perfect business platform for Japanese companies
wishing to mark their presence in the Middle East.

    Toyota Motor Corp, the automotive subsidiary of Toyota Group
[http://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_Group ], one of the largest conglomerates
in the world, shared successful experiences with DAFZA during the seminars.
Leading Japanese companies like Sumitomo, Toshiba and Kawasaki, currently
account for 39 per cent of all Far East businesses at DAFZA.

    Diplomatic and business luminaries present during the seminars included
Taku Miyazaki, Deputy Director, JETRO; Jamal Bin Marghoob, Director of Marketing
and Corporate Communications Department, DAFZA; Mr. Makoto Kitamura, Senior
Project Manager, M.E. & Southwest Asia Division Toyota Motor Corporation; and
Nobuyuki Negishi, Project General Manager, Toyofuji Shipping Co. Ltd. and
Former General Manager of Toyota Motor Corporation – MENA Rep. Office.

    Jamal Bin Marghoob, Director of Marketing and Corporate Communications
Department at DAFZA said: "Japan is a vital commercial ally for UAE and the
world because of its diversified and superior manufacturing capabilities and
increasingly open trade framework. These seminars help in opening partnership
opportunities and cooperation in trade and investment between the two
countries. Japanese firms have been instrumental to the rapid growth and
expansion of DAFZA and these visits will help consolidate our strategic
partnerships with the Japanese business community. Our world-class
infrastructures, services and manpower perfectly complement the Japanese firms’
high demand for business excellence."

    Since 1996, DAFZA has welcomed over 1,600 companies representing
internationally recognized brands such as Airbus, Audi, Panasonic, and Chanel,
among others. It offers investors and companies investment incentives such as
100 per cent foreign company ownership, zero corporate and personal tax,
hassle-free business set up, comprehensive facilities and modern infrastructure.

    Orient Planet PR & Marketing Communications
    Email: media@orientplanet.com
    Website: http://www.orientplanet.com

SOURCE: Dubai Airport Freezone Authority (DAFZA)