クイズノスがグローバル市場拡大戦略を継続

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クイズノスがグローバル市場拡大戦略を継続

AsiaNet 58426 (1193)

【デンバー(米コロラド州)2014年10月31日PRN=共同通信JBN】

*国際化キャンペーン直近の対象はアジアおよび中東

国際展開で業界トップを走るクイズノス(Quiznos)は引き続き、アジアおよび中東7カ国へ新たに進出する。同社は信頼できる海外のマスター・フランチャイズ認定企業の協力を得て海外の進出先を拡大しようとしており、今回の動きは2020年までに40カ国以上で1000店を超えるレストランをオープンするという国際展開戦略の一環である。

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クイズノス最高経営責任者(CEO)のスチュアート・マテイス氏は「クイズノスはアメリカ生まれのフランチャイズ・チェーンだが、今や世界中で愛されている」として次のように述べた。「当社が外国でオープンするレストランでは当社の中心メニューを提供して新たにクイズノス・ファンになってもらうと同時にその地域の文化や味覚特性を持った製品も提供する」

▽マレーシアと中国

10月28日、クイズノスは、マレーシア初のクイズノス・レストランのグランドオープンを祝った。AUM Hospitality(AUMH)は同ブランドの「トーステッド・サブマリン・サンドイッチ(サブ)」を将来、マレーシア100カ所で提供する契約に調印した。グランドオープンに際してのイベントでは今回の国際展開に力を尽くした人士との質疑応答やサンドイッチの大食い競争が行われ、複数の勝者がサンドイッチ1年分を賞品として獲得した。

クイズノス国際担当社長のケネス・カットショー氏は「当社は引き続き、世界の各地で展開し、成長する大きなチャンスがあると考えている」として次のように述べた。「クイズノスはこれらの新たな市場を加えることで、高級トースト・サンドインチ・ブランドとしての名声を世界に広めることができる。当社が選んだマスター・フランチャイズ認定企業は顧客を本当に理解しており、顧客の誰もが知り、期待もしている素晴らしいクイズノス経験を提供できると確信している」

AUMHは7月、マレーシアにおけるレストラン事業を拡張するとともに、2015年には中国に進出する計画でParkson Holdings Berhandと提携した。AUHMおよびParksonにとって、クイズノスは中国展開のために獲得した初めてのブランドであり、今後11年間に中国で1500店のクイズノス・レストランをオープンする予定である。

AUMHディレクターのソン・リー・チョン氏は「当社はクイズノスの中国進出のための道を切り開くことを楽しみにしている」として次のように述べた。「長い時間をかけて国際進出を成し遂げてきたこのブランドと、この地域や文化を熟知している当社の専門知識を組み合わせれば、必ずや中国における成功を見ることになるだろう」

▽インドネシアと台湾

今年末までには、同社は世界最大となるクイズノス・レストランをインドネシアでオープンする。1万平方フィート(929平方メートル)の敷地を持ち、週7日、1日24時間営業する。クイズノスはこのインドネシア店で「Q Cafe」プラットフォームも展開することになっており、トーストサブと一緒に入れたての高級コーヒーを提供する。

PT QuiznosIndo社長のタン・ポー・リアン氏は「世界最大のクイズノスをオープンするのは大変誇らしいことだ」として次のように述べた。「インドネシア市場にはこの種の24時間営業の大規模レストランがぴったり合っており、世界中にその名を知られたクイズノスのトーストサンドを持ってこられたことを喜んでいる」

8月には、クイズノスは台北の信義区にある「台北101」ビルの足元で最初のレストランを開いた。台湾のマスター・フランチャイズ認定企業であるTrilogy/Sense-Meal Internationalは次の10年間で同地に100のレストランをオープンする計画を持っている。

▽アラブ首長国連邦

9月に、クイズノスはアブダビ初のレストランをオープンした。同地のマスター・フランチャイズ認定企業Royal Bun Cafeは2014年末までにさらに7店をアブダビ、ドバイ、マラケシュ空港、シャルジャ、フジャイラでオープンする予定である。さらに同グループは、2021年までにバーレーン、アラブ首長国連邦および近隣のオーマンで75レストランをオープンする予定。

Royal Bun Cafeのマネージング・ディレクター、サイード・アル・ジャブリ氏は「これらの市場展開が完了した暁には、クイズノスはアラブ首長国連邦最大のブランドの1つになっている」として次のように述べた。「当社はこのブランド・コンセプトを当地に持ってきたことを喜んでおり、将来さらなる展開をすることを楽しみにしている」同氏が考えるさらなる国際展開のステップにはパキスタンやイラクへの進出も含まれている。今回の動きは世界にクイズノスを広げようとするクイズノスの継続的な国際拡大戦略の一環である。

▽クイズノス(Quiznos)について

米コロラド州デンバーに本社を置くクイズノス(Quiznos)は従来のファストフードに飽き足らず、できたてでおいしい食事を求めていた多忙な現代の消費者に向けて作られたレストラン・チェーンである。クイズノスは全米50州、1米統治領、40カ国に店舗を持ち、世界の高級クイック・サービス・レストラン・チェーンの1つであるとともに、トーストサンドイッチのパイオニアでもある。クイズノス・レストランは高級な食材を使い、シェフが考案した創造的なサンドイッチやサラダ、スープを提供している。クイズノスは1981年、トーストしたパンに挟むとサンドイッチの中身も最高においしくなることを発見したシェフたちによって設立された。 詳しい情報はウェブサイト(www.quiznos.com )を参照。

▽メディア問い合わせ先

Maggie Miller

+1-618-334-7891

Mmiller@Crossroads.us

ソース:Quiznos

Quiznos Continues Push for Global Expansion

PR58426

DENVER, Oct. 31, 2014 /PRN=KYODO JBN/ --

- Latest International Initiatives Focus on Asia and the Middle East

Quiznos continues to expand its industry-leading international development with

growth into seven countries in Asia and the Middle East. This is the latest

addition to an international development strategy to open more than 1,000

restaurants in more than 40 countries by 2020 and will widen the company

footprint abroad through the help of trusted international Master Franchisees.

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"Quiznos was born in America and through successful franchise relationships, is

now loved around the world," said Stuart Mathis, Quiznos Chief Executive

Officer. "Opening restaurants abroad allows us to introduce our core menu items

to new Quiznos fans, as well as serve products that are unique to the cultures

and flavor profiles of the regions."

Malaysia and China

On Oct. 28, Quiznos celebrated the grand opening of the first Quiznos

restaurant in Malaysia. AUM Hospitality (AUMH) penned the deal to bring the

brand's toasted subs to 100 future locations in Malaysia. The Grand Opening

event featured Q&A with key players in the development and a sandwich-eating

competition with winners receiving free sandwiches for one year.

"We see a tremendous opportunity for continued development and growth in

international regions," said Kenneth Cutshaw, President International of

Quiznos. "With the addition of these new markets, Quiznos is extending its

reputation as the premium, toasted sandwich brand around the world. We're

confident we've found the right Master Franchisees who truly understand their

customers and will deliver the superior experiences guests expect from

Quiznos."

In July, AUMH partnered with Parkson Holdings Berhand to expand its food and

beverage operations in Malaysia with plans to enter China in 2015. Quiznos is

the first brand AUHM and Parkson has secured for its China expansion and plans

to open 1,500 Quiznos restaurants in China over the next 11 years.

"We are looking forward to paving the way for Quiznos in China," said Tham Lih

Chung, Director, AUMH. "The brand's longstanding history of international

accomplishments, combined with our knowledge of the region and culture, is sure

to be met with success in China."

Indonesia and Taiwan

Later this year, the company will open the world's largest Quiznos restaurant

in Indonesia. The 10,000-square-foot space will be open 24 hours a day, 7 days

a week. Quiznos will also feature its Q Cafe platform in the Indonesian

location, serving up high-quality brewed coffee alongside toasted subs.

"Opening the world's largest Quiznos is an accomplishment we are very proud

of," said Tan Po Lian, President, PT QuiznosIndo. "The market in Indonesia is

just right for this kind of large, all-night concept and we are excited to

bring Quiznos world famous toasted sandwiches to Indonesia."

In August, Quiznos opened its first restaurant in Taipei's Xinyi District at

the base of Taipei 101. Master Franchisee, Trilogy/Sense-Meal International,

plans to open 100 restaurants in Taiwan over the next 10 years.

United Arab Emirates

In September, Quiznos opened its first restaurant in Abu Dhabi. Master

Franchisee Royal Bun Cafe plans to open seven additional locations by the end

of 2014 in Abu Dhabi, Dubai, RAK, Sharjah and Fujairah. The group will open 75

restaurants in Bahrain, the UAE and neighboring Oman by 2021.

"As a result of these developments, Quiznos will be one of the largest global

brands present in the UAE," said Saeed Al Jabri, Managing Director, Royal Bun

Cafe. "We're proud to bring this concept to our region and are looking forward

to additional development plans in the future."

Additional international milestones include the brand's movement into Pakistan

and Iraq. This is part of Quiznos continued international expansion strategy to

grow Quiznos locations around the globe.

ABOUT QUIZNOS

Denver-based Quiznos is a chain designed for today's busy consumers who are

looking for a tasty, freshly prepared alternative to traditional fast-food

restaurants. With locations in 50 states, more than 40 countries and one U.S.

territory, Quiznos is one of the world's premiere quick-service restaurant

chains and pioneer of the toasted sandwich. Quiznos restaurants offer creative,

chef-inspired sandwiches, salads, and soups using premium ingredients. Quiznos

was founded in 1981 by chefs who discovered that toasting brought out the best

in every sandwich ingredient. For more information, please visit

www.quiznos.com.

Media Contact

Maggie Miller

+1-618-334-7891

Mmiller@Crossroads.us

SOURCE: Quiznos  

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