ベッカムがカンヌ入り、新発売のHAIG CLUBシングルグレーン・スコッチで乾杯

ディアジオ

ベッカムがカンヌ入り、新発売のHAIG CLUBシングルグレーン・スコッチで乾杯

AsiaNet 58422(1185)

【カンヌ(フランス)2014年10月29日PRN=共同通信JBN】ディアジオ(Diageo)から新発売のHAIG CLUB(TM)ウイスキーのパートナーであるデービッド・ベッカムは29日に世界最大の免税品トレードショー、TFWA World Exhibition & Conference 2014が開かれているカンヌに入り、世界中から集まった旅行者に乾杯した。

(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20141028/713255

ベッカムのサプライズ訪問はディアジオと英国の起業家、サイモン・フラーが手を組んで開発した、際立って洗練された新発売のシングルグレーン・スコッチウイスキー、HAIG CLUBの世界キャンペーンツアーの一環。9月にはシンガポールのチャンギ空港に立ち寄りHAIG CLUBをベースにしたカクテルを披露して空港にいた旅行客を喜ばせている。

HAIG CLUB は選ばれた世界中の免税店や航空会社で今月から入手できるようになった。

29日のカンヌ訪問は、ガイ・リッチー監督が制作し今月初めに英国のテレビで放映が始まったHAIG CLUBのCM第一弾に続くもの。

ディアジオのグローバルトラベル担当マネジングディレクター、ダグ・ベイグリー氏は「ベッカムが今日駆けつけてくれたことは、スコッチウイスキーの新しい時代を歓迎することに力を注いでいることを強調するものだ。われわれの目標は旅行客に新しい、エキサイティングなスピリッツを提供することで、HAIG CLUB は疑いなく長年におよぶ最も革新的に開発されたスコッチの1つである。それはダイナミックでアイコニックなパートナーシップを体現するもので、グローバルにアピールできるとわれわれは信じている」と述べた。

HAIG CLUB はスコットランドの最も古いグレーンウイスキー一族であるヘイグ家から生み出された新しいイノベーションで、3種類のキャスクタイプを混ぜ合わせる、ほかに例がないプロセスを利用して作り上げられる。これにより、新鮮でクリーンなスタイルがバタースコッチとトフィーのウルトラスムーズなテイストを生み出し、ウイスキーのエキスパートもスコッチを体験したことがない人々も楽しむことできると同社は確信している。

デービッド・ベッカムはディアジオの量よりも質を優先する信念を共有しており、責任ある飲酒のプロモーションを主導している。それはHAIG CLUBの中核である。

HAIG CLUB は10月から全世界の免税店で発売を開始、推奨小売価格は700ミリリットル入りボトルで40英ポンド、62.50米ドルである。

最近放映されたテレビ向けHAIG CLUB 広告を見るにはYouTube.com/HaigClub で。

http://www.youtube.com/haigclub

HAIG CLUBへようこそ。責任をもって楽しもう。

編集者への注意

▽HAIG CLUB(TM)について

HAIG CLUB(TM)はディアジオが世界のアイコン、デービッド・ベッカム、起業家サイモン・フラー氏と組んで製造した新しいシングルグレーン・スコッチウイスキーである。HAIG CLUB(TM)は現代世界のために企画されたスコッチウイスキーとして、伝統と遺産を重視してつくられた。400年近い蒸留遺産をもとに、根本的な新手法で実現したシングルグレーン・スコッチウイスキーである。HAIG CLUB(TM)は健全な生活を送り節度ある飲酒を楽しむ人々を歓迎する。パートナーシップの一部として、デービッド・ベッカムはHAIG CLUB(TM)の責任ある飲酒キャンペーン哲学、量より質という信念を支持している。HAIG CLUB(TM)に関する詳しい情報は公式サイト、http://www.HaigClub.comまたはfacebook.com/HaigClub (http://C:/Users/amelia.walker/AppData/Local/Microsoft/Windows/Temporary%20Inter

net%20Files/Content.Outlook/7ISOD5S2/facebook.com/HaigClub )を参照。

▽ディアジオ(Diageo)について

ディアジオは世界の大手飲料企業で、蒸留酒、ワイン、ビールなどの部門にわたり幅広いアルコール飲料ブランドの大きなコレクションを所有している。これらのブランドにはジョニーウォーカー、クラウンローヤル、J&B、ブキャナン、ウインザー、ブッシュミルズなどのウイスキー、スミルノフ、シロック、ケテルワンなどのウオツカ、その他キャプテン・モーガン、ベイリーズ、ドン・フリオ、タンカレー、ギネスなどがある。

ディアジオは同社の製品を世界180カ国以上で販売しているグローバル企業である。同社はロンドン証券取引所(LSE)では銘柄コードDGE、ニューヨーク証券取引所(NYSE)では銘柄コードDEOで上場されている。Diageoおよび同社の社員、ブランドに関する詳しい情報はウェブサイト(http://www.diageo.com )を参照。情報、イニシアチブ、ベストプラクティスの共有方法に関しては責任ある飲酒を促進するディアジオのグローバルリソース・ウェブサイト(http://www.DRINKiQ.com )を参照。

同社の標語は「Celebrating life, every day, everywhere(人生を楽しもう、いつでも、どこででも)」

▽デービッド・ベッカムについて

デービッド・ベッカムは世界有数のアイコニックなスポーツマン。プロサッカー選手として20年以上の経歴があり、6年間ナショナルチームの主将を務めた。英プレミアリーグで6回優勝、1999 年にUEFA(欧州サッカー連盟)チャンピオンズリーグで優勝(マンチェスター・ユナイテッド所属)、1999年と2001年にFIFA(国際サッカー連盟)最優秀選手賞の次点だった。

2003年、マンチェスター・ユナイテッドを離れ、レアル・マドリードで4シーズン活躍。2007年にロサンゼルス・ギャラクシーに移り、チームをMSLカップの2回優勝(2011、2012年)に導き、ACミランとまず2009年1月、次いで2010年1月にレンタル移籍した。

その後引退したベッカムは中国サッカー協会のグローバルアンバサダーに任命され、マイアミにメジャーリーグのサッカーチームを新設、共同保有すると発表した。ビクトリアさんと結婚、子どもが4人いる。ベッカムの高名はピッチを大きくはみ出している。熱心な慈善事業推進者として知られ、マンチェスター・ユナイテッド時代からユニセフをサポート、2005年にユニセフの「Sports for Development」プログラムに焦点を当てる親善大使になった。ベッカムは慈善団体Malaria No Moreの役員にも名を連ねている。

デービッド・ベッカムは洞察力ある実業家として、HAIG CLUBブランドの発展、戦略、ポジショニングに不可欠の役割を演じる。また、HAIG CLUBのために、ブランドの中核をなす責任ある飲酒プログラムの推進を主導する。

ソース:Diageo GTME

David Beckham Raises a Toast to Travellers in Cannes With New HAIG CLUB(TM) Single Malt Scotch Whisky

PR58422

CANNES, France, October 29, 2014 /PRN=KYODO JBN/ --

     David Beckham, partner with Diageo in its new HAIG CLUB(TM) whisky, raised

a toast to global travellers when he flew into Cannes today for TFWA World

Exhibition & Conference 2014, the world's largest annual duty free trade show.

    (Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20141028/713255 )

    Beckham's surprise visit to the show was part of a world tour during which

he is promoting HAIG CLUB, the distinctive and sophisticated new Single Grain

Scotch Whisky developed in partnership with Diageo and British entrepreneur

Simon Fuller. In September he dropped into Changi Airport in Singapore to

showcase HAIG CLUB cocktails, delighting travellers at the airport.

    HAIG CLUB is available for travellers to purchase in selected duty free

stores and on selected airlines globally from this month.

    Today's visit follows the launch of the first TV advertisement for HAIG

CLUB, directed by Guy Ritchie, which aired on UK television earlier this month.

    Doug Bagley, Managing Director of Diageo Global Travel, said: "Having David

with us today underlines his commitment to welcoming in a new era for Scotch

Whisky. Our aim is to bring travellers new and exciting spirits and HAIG CLUB

is undoubtedly one of the most innovative developments in Scotch for years. It

represents a dynamic and iconic partnership and we believe it will have global

appeal."

    HAIG CLUB is a new innovation from the House of Haig, Scotland's oldest

grain whisky dynasty. It is crafted using a unique process that combines grain

whisky from three cask types. This creates a fresh, clean style that showcases

butterscotch and toffee for an ultra-smooth taste that the company believes

will be enjoyed by whisky experts as well as those who have never tried Scotch

Whisky.

    David Beckham shares Diageo's belief in quality over quantity and is taking

the lead in the promotion of responsible drinking, which lies at the heart of

HAIG CLUB.

    HAIG CLUB began rolling out in duty free outlets across the globe from

October with a recommended retail price of GBP40 GBP / $62.50 USD for a 70cl

bottle.

    View the recently released HAIG CLUB TV advert on YouTube.com/HaigClub

[http://www.youtube.com/haigclub ].

    WELCOME TO HAIG CLUB. ENJOY RESPONSIBLY.

    NOTES TO EDITORS

    About HAIG CLUB(TM)

    HAIG CLUB is a new Single Grain Scotch Whisky from Diageo produced in

partnership with global icon David Beckham and entrepreneur Simon Fuller. HAIG

CLUB is as much built on tradition and heritage as it is a Scotch Whisky

designed for our modern world. Built on nearly 400 years of distilling

heritage, this is a Single Grain Scotch Whisky realized in a radical new way.

HAIG CLUB welcomes people to living well and drinking in moderation. As part of

his partnership, David Beckham supports the HAIG CLUB responsible drinking

campaign philosophy and the belief in quality over quantity. Additional

information about HAIG CLUB may be found at http://www.HaigClub.com or

facebook.com/HaigClub

[http://C:/Users/amelia.walker/AppData/Local/Microsoft/Windows/Temporary%20Inter

net%20Files/Content.Outlook/7ISOD5S2/facebook.com/HaigClub ] .

    About Diageo

    Diageo is a global leader in beverage alcohol with an outstanding

collection of brands across spirits, beer and wine categories. These brands

include Johnnie Walker, Crown Royal, JepsilonB, Buchanan's, Windsor and

Bushmills whiskies, Smirnoff, Ciroc and Ketel One vodkas, Captain Morgan,

Baileys, Don Julio, Tanqueray and Guinness.

    Diageo is a global company, and our products are sold in more than 180

countries around the world. The company is listed on both the London Stock

Exchange (DGE) and the New York Stock Exchange (DEO). For more information

about Diageo, our people, our brands, and performance, visit us at

http://www.diageo.com. Visit Diageo's global responsible drinking resource,

http://www.DRINKiQ.com, for information, initiatives, and ways to share best

practice.

    Celebrating life, every day, everywhere.

    About David Beckham

    David Beckham is one of the world's most iconic sportsmen. With a

professional football career spanning over twenty years, he captained his

country for six years, won the British Premier League six times, the UEFA

Champions League (with Manchester United) in 1999, and was runner up in the

FIFA 'World Player of the Year' Awards in 1999 and 2001.

    Having left Manchester United in 2003 for four successful seasons with Real

Madrid, Beckham moved to LA Galaxy in 2007, taking the team to two MLS Cup

Championships (2011, 2012) while participating in a unique time-share agreement

with AC Milan, first in January 2009 and then again in January 2010.

    Now retired, Beckham has been appointed global ambassador for the Chinese

Football Association and has announced that he will co-own a Major League

Soccer expansion team in Miami. Married to Victoria and father to four

children, Beckham's fame extends far beyond the pitch. Noted as a keen advocate

of charitable work, he has supported UNICEF since his days at Manchester

United, becoming a Goodwill Ambassador in 2005 with a special focus on UNICEF's

Sports for Development program. David is also on the Leadership Council for

charity Malaria No More.

    An astute businessman, David Beckham will play an integral role in

developing the Haig Club brand, its strategy and positioning. In addition, he

will lead the promotion of the responsible drinking programme for Haig Club,

which is at the heart of the brand.

Source: Diageo GTME

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