(RED)とバンク・オブ・アメリカがエイズ募金TURN YOUR MILES (RED)キャンペーン

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(RED)とバンク・オブ・アメリカがエイズ募金TURN YOUR MILES (RED)キャンペーン

AsiaNet 58202 (1114)

【シカゴ2014年10月11日PRN=共同通信JBN】

*10月12日から12月7日まで、走行・歩行記録がエイズフリー世代に1歩近づくバンク・オブ・アメリカの募金を引き出す

バンク・オブ・アメリカ・シカゴマラソンの開催日10月12日から12月7日まで、エイズとの闘いを支援するコミュニティーの力を生かす「TURN YOUR MILES (RED)」のために、3つのグローバルブランドが手を結ぶ。

Photo - http://photos.prnewswire.com/prnh/20141009/151366

Logo - http://photos.prnewswire.com/prnh/20140123/NY51738LOGO-b

TURN YOUR MILES (RED)は、命を助け変化をもたらす集団的貢献に世界中のウォーカー、ランナー、フィットネス愛好家が寄与できるようにする8週間のキャンペーンである。バンク・オブ・アメリカがエイズ母子感染撲滅の闘いに向けて、www.nike.com/onestep4red で(RED)にプレッジされたNike+ Runningの1マイルごとに最高100万ドルまで40セントずつ寄付する。Nike+ Runningは、だれもが自分の運動を追跡、記録し、世界各地のアスリートと共有、比較できる無料アプリである。

TURN YOUR MILES (RED)はバンク・オブ・アメリカと(RED)の提携関係を深化させている。同行はことし初め、30年以内に最初のエイズフリー世代を生み出すために1000万ドル投資(http://www.red.org/en/learn/partners/bank-of-america )すると発表した。

バンク・オブ・アメリカの世界戦略・販売責任者、アン・フィヌケーン氏は「公共と民間の提携は最大の課題、とりわけ世界の健康問題を解決するために不可欠である。Nikeの影響力とリソースを受け入れることによって、われわれは十分達成可能な目標に向けて前進することができる」と語った。

現在、抗レトロウイルス(ARVS)薬と呼ばれる救命薬は2錠でわずか40セントしかかからない。毎日服用すれば、HIV陽性の妊娠女性から胎児へのウイルス感染を防止することができる。いまでも日々650人のHIV感染児がむなしく生まれている。TURN YOUR MILES (RED)は、サハラ以南アフリカのHIV診療所・プログラムに対する最高1000万ドルの拠出に、あらゆるフィットネスレベルの人が一役買えるよう考案されている。それは救命ARVS薬の250万日分に相当する。

(RED) のデボラ・デュガン最高経営責任者(CEO)は「する価値があるものはいつも最初が肝心であり、エイズフリー世代を目指す闘いを支援するため、世界の人々はもう1マイル進むことを願っているはずである。マラソンランナーやジョガー、ウォーカーはだれでも(RED)、パートナー銀行バンク・オブ・アメリカ、Nike+の仲間に加わり、ステップを数えるよう勧めたい」と語った。

詳しい情報は専用サイトwww.nike.com/onestep4red を参照。

▽(RED)(TM)について

(RED)は2006年、ボーノ氏とボビー・シュライバー氏によって創設され、エイズ撲滅に向けた闘いに企業や人々の参加を促している。(RED)は、(RED)ブランドを付けた商品・サービスから得た収益の最大50%をGlobal Fundに寄付する世界で最もアイコニックなブランドと提携している。(RED) Proud PartnerはApple、スターバックス(Starbucks)、Galaxy Chocolate(英国)、コカ・コーラ(The Coca-Cola Company)、バンク・オブ・アメリカ(Bank of America)、Beats by Dr. Dre、ベルベデール(Belvedere)、Claro、SAP、Telcel、Live Nation Entertainmentなどである。(RED) Special Editionパートナーには、aden+anais、Jonathan Adler、Theory、 HEAD、Kidrobot、Mophie、Sir Richard’s Condom Company、Square、Girl Skateboards、Bottletop、ファットボーイ(Fatboy USA)、Bed Bath & BeyondShazamが含まれている。

(RED)は現時点で、世界エイズ・結核・マラリア対策基金のために2億7500万ドル以上を集め、ガーナ、ケニア、レソト、ルワンダ、南アフリカ、スワジランド、タンザニア、ザンビアのHIV/エイズ援助資金をサポートしている。その全額が現場の作業に拠出され、経費は計上していない。(RED)がサポートする世界基金は、予防、治療、カウンセリング、HIV検査、看護サービスに使用され、5500万人以上の人々が恩恵を受けている。

(RED)はThe ONE Campaignの一部門。詳細は公式ウェブサイトwww.red.org を参照。

2014年10月12日から12月7日までの間、バンク・オブ・アメリカ・コーポレーションは、Turn Your Miles (RED)プレッジプログラムの一環としてNike+ Runningで記録されたすべてのマイルに対し、NIKE.COM/ONESTEP4REDで公開された各週の寄付額を上限として1マイル当たり0.40ドルを世界エイズ・結核・マラリア対策基金の米国基金に寄付し、HIV/AIDSの防止および治療を支援し資金提供する。寄付総額の上限は100万ドルとする。商品を購入する必要はない。Bank of AmericaとBank of AmericaロゴはBank of America Corporationの登録商標である。Bank of America, N.A. Member FDIC(c) 2014 Bank of America Corporation

▽バンク・オブ・アメリカ(Bank of America)について

バンク・オブ・アメリカは世界最大級の金融機関で、個人顧客、中小企業、大企業に対し銀行、投資、資産管理、その他の金融・リスク管理各分野の商品・サービスを提供している。同行は米国で比類のない便宜を図り、銀行営業の約5000店、ATM約1万6000カ所を通じて約4900万人の顧客、小企業にサービスしている。また、受賞歴のあるオンラインバンキングに3000万人のアクティブユーザーに加え、1500万人以上のモバイルユーザーを擁している。バンク・オブ・アメリカは世界の大手資産管理会社で、各国企業、政府、公共機関、個人に対する企業金融、投資銀行業務、広範な資産区分取引のグローバルリーダーである。バンク・オブ・アメリカは革新的で使いやすい一連のオンライン製品・サービスを通じて、小企業主約300万人に業界トップ級のサポートを提供している。同行は40カ国以上で営業を展開、顧客に仕えている。バンク・オブ・アメリカ・コーポレーション(Bank of America Corporation)の株式(NYSE: BAC)はニューヨーク証券取引所(NYSE)に上場されている。

▽Nike+について

Nike+ Runningは2006年に創設されて以来、ラン(走行距離)を追跡記録、測定し、世界のアスリート・コミュニティーと共有、比較する機会をランナーに提供してきた。Nike+ RunningアプリはGPS技術を利用して、走行した場所の地図を描き、ペースと距離の瞬時の記録を提供し、ユーザーの進歩状況を追跡記録する。Nike+ RunningアプリはNike+ Challengesのような楽しくやる気を起こさせる機能を提供し、友人からの声援受信、ソーシャルメディアでの写真共有、生の音声フィードバック、音楽を選択するオプションを備えている。アプリ搭載のNike+ Coach機能は総合的なトレーニングプログラムを提供し、ランナーがレースに備えることを支援する。Nike+ Runningのコミュニティーは世界で10億マイル以上をこれまでに走行した。Nike+ Runningアプリは無料でApple App StoreのThe Nike+から、Android用にはGoolge Playからダウンロードできる。

ソース:(RED)

▽問い合わせ先

(RED)

Holly.Aubry@red.org

+1.646.943.0541

(RED) And Bank of America Challenge the Global Fitness Community to Go the Distance with Turn Your Miles (RED), Powered By Nike+

PR58202

CHICAGO, Oct. 11, 2014 /PRN=KYODO JBN/ --

FROM OCT. 12 THROUGH DEC. 7, RECORDED MILES WILL TRIGGER A BANK OF AMERICA

DONATION THAT BRINGS US ONE STEP CLOSER TO AN AIDS-FREE GENERATION

Beginning on Oct. 12, the day of the Bank of America Chicago Marathon, through

Dec. 7, three global brands are coming together to "TURN YOUR MILES (RED)" -

harnessing the power of community to support the fight against HIV/AIDS.

Photo - http://photos.prnewswire.com/prnh/20141009/151366

Logo - http://photos.prnewswire.com/prnh/20140123/NY51738LOGO-b

TURN YOUR MILES (RED) is an eight-week campaign that empowers walkers, runners

and fitness enthusiasts worldwide to make a collective contribution that will

save lives and effect change. For each Nike+ Running mile pledged to (RED) on

www.nike.com/onestep4red, Bank of America will donate 40 cents - up to $1

million - toward the fight to eradicate mother-to-child HIV transmission. Nike+

Running is a free app which allows people to track, measure, share and compare

their movements with a global community of athletes.

TURN YOUR MILES (RED) deepens the partnership between Bank of America and

(RED). Earlier this year, the bank announced a $10 million investment

(http://www.red.org/en/learn/partners/bank-of-america ) toward delivering the

first AIDS-free generation in over 30 years.  

"Public and private partnerships are essential to solving our most significant

challenges, particularly when it comes to global health," said Anne Finucane,

global chief strategy and marketing officer at Bank of America. "By bringing

Nike's influence and resources into the fold, we're building on our progress

toward a very reachable goal."

Today, it costs as little as 40 cents for two lifesaving pills called

antiretrovirals (ARVS) which, when taken daily, can prevent an HIV-positive

pregnant woman from passing the virus to her unborn baby. Still, 650 babies are

needlessly born with HIV every day. TURN YOUR MILES (RED) is an initiative

designed to enable people at every fitness level to play a part in delivering

up to $1 million to HIV medical clinics and programs in sub-Saharan Africa.

That amounts to 2.5 million days of lifesaving ARVS.   

"The first step is always the most important for anything worth doing, and

helping fight for an AIDS-free generation is something we believe people

worldwide are willing to go the extra mile for," said Deborah Dugan, (RED) CEO.

"I encourage anyone and everyone - marathoners, casual runners and walkers - to

join (RED), our partner Bank of America and the Nike+ community and make your

steps count."

For more information, please visit www.nike.com/onestep4red.   

About (RED)(TM)

(RED) was founded in 2006 by Bono and Bobby Shriver to engage businesses and

people in the fight against AIDS. (RED) partners with the world's most iconic

brands who contribute up to 50% of profits from (RED)-branded goods and

services to the Global Fund. (RED) Proud Partners include: Apple, Starbucks,

Galaxy Chocolate (UK), The Coca-Cola Company, Bank of America, Beats by Dr.

Dre, Belvedere, Claro, SAP, Telcel and Live Nation Entertainment. (RED) Special

Edition partners include: aden+anais, Jonathan Adler, Theory, HEAD, Kidrobot,

Mophie, Sir Richard's Condom Company, Square, Girl Skateboards, Bottletop,

Fatboy USA and Bed Bath & Beyond.

To date, (RED) has generated more than $275 million for the Global Fund to

fight AIDS, Tuberculosis and Malaria, to support HIV/AIDS grants in Ghana,

Kenya, Lesotho, Rwanda, South Africa, Swaziland, Tanzania and Zambia. 100

percent of that money goes to work on the ground - no overhead is taken. Global

Fund grants that (RED) supports have impacted more than 55 million people with

prevention, treatment, counseling, HIV testing and care services.

(RED) is a division of The ONE Campaign. Learn more at www.red.org.

From October 12 until December 7, 2014, for every mile, up to a weekly cap

published at NIKE.COM/ONESTEP4RED, recorded on Nike+ Running as part of the

Turn Your Miles (RED) pledge program, Bank of America Corporation will donate

$0.40 to the U.S. Fund for the Global Fund to Fight AIDS, Tuberculosis and

Malaria to support and fund prevention and treatment of HIV/AIDS, up to a total

maximum donation of $1 million. No purchase necessary. Bank of America and the

Bank of America logo are registered trademarks of Bank of America Corporation.

Bank of America, N.A. Member FDIC(c) 2014 Bank of America Corporation.

About Bank of America

Bank of America is one of the world's leading financial institutions, serving

individual consumers, small businesses, middle-market businesses and large

corporations with a full range of banking, investing, asset management and

other financial and risk management products and services. The company provides

unmatched convenience in the United States, serving approximately 49 million

consumer and small business relationships with approximately 5,000 retail

banking offices and approximately 16,000 ATMs and award-winning online banking

with 30 million active users and more than 15 million mobile users. Bank of

America is among the world's leading wealth management companies and is a

global leader in corporate and investment banking and trading across a broad

range of asset classes, serving corporations, governments, institutions and

individuals around the world. Bank of America offers industry-leading support

to approximately 3 million small business owners through a suite of innovative,

easy-to-use online products and services. The company serves clients through

operations in more than 40 countries. Bank of America Corporation stock (NYSE:

BAC) is listed on the New York Stock Exchange.

About Nike+

Since its launch in 2006, Nike+ Running has provided runners the chance to

track, measure, share and compare their runs with a global community of

athletes. The Nike+ Running App uses GPS technology to map runs, provide stats

on instantaneous pace and distance, and track users' progress. It offers fun

motivational features like Nike+ Challenges, cheers from friends, photo sharing

to social media, live audio feedback and the option to select music. Its Nike+

Coach function offers comprehensive training programs, helping runners to

prepare for their races.  The Nike+ Running community has logged over 1 billion

miles worldwide. Download the Nike+ Running app for free from The Nike+ the

Apple App Store and for Android in Google Play.

SOURCE: (RED)

CONTACT: (RED), Holly.Aubry@red.org; +1.646.943.0541

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