2014年10月14日

BMW Group

BMWグループの9月販売は引き続き堅調

BMWグループの9月販売は引き続き堅調

AsiaNet 58169(1105)

【ミュンヘン2014年10月10日PRN=共同通信JBN】
*9月の世界販売台数は前年同月比5.3%増の19万9799台
*1-9月の世界販売台数は前年同期比6.5%増の152万9880台
*1-9月で1万台のBMW i3を販売

BMW、MINI、ロールス・ロイスの総販売台数が引き続き成長したため、BMWグループの9月の実績は過去最高を記録、前年同月(18万9664台)比5.3%増の総計19万9799台が顧客に引き渡された。2014年第1-3四半期(1-9月)も過去最高を記録、前年同期(143万6166台)比6.5%増の総計152万9880台を販売した。

(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20141010/709664

BMW AGの取締役会メンバーで、セールス・マーケティング担当のイアン・ロバートソン氏は「欧州、アジア、米州の成長を受け、1-9月累計と併せて9月単月の記録も更新した。いくつかの個別市場に影響を与え続ける外的要因にもかかわらず、販売増になった」と述べ、さらに「BMW iは9月、いくつかの節目を達成した。ことし1万台以上のBMW i3が顧客に引き渡され、BMW i8はこの夏の販売開始以来、341台が納車された。ここ12カ月に発売されたほかの新型車も売れ行き好調で、9月発売のBMW 2シリーズ アクティブ・ツアラーがさらに販売台数を押し上げると確信している。このセグメントでは最もダイナミックな車であり、新たな顧客をBMWブランドにもたらすだろう」と続けた。

9月のBMWブランドの世界販売は、前年同月(15万8017台)比6.1%増の16万7584台。1-9月の世界販売は、前年同期(120万9584台)比9.1%増の131万9492台だった。

ことし1-9月の堅実な販売増は多くのセグメントに及んだ。BMW 2シリーズ カブリオレ、クーペの販売は計1万9941台。BMW 3シリーズの売り上げは前年同期の33万7544台から34万9930台に3.7%伸びた。BMW 4シリーズは計8万1876台が顧客に届けられ、BMW 5シリーズは前年同期の27万0904台から27万8479台と2.8%の販売増になった。新型のBMW X5も引き続き好評で、販売は前年同期の7万8247台から10万4997台に34.2%も伸ばした。

1-9月にBMW i3が1万199台、BMW i8が341台顧客に引き渡され、BMW iの販売累計は1万540台になった。

9月のMINIブランド総販売台数は前年同月の3万1314台から1.8%増えて3万1871台だった。BMW AGの取締役会メンバーで、MINI、BMWモトラッド、ロールス・ロイス、アフターサービス担当のピーター・シュワルツェンバウアー氏は「MINIは9月の過去最高を記録しており、われわれは昨年の年間販売に等しいコースにいるということだ」と語った。今春発売された新世代MINIの9月の販売は、前年同月の1万2977台から1万5337台に18.2%急増した。MINIブランド全体の1-9月の販売累計はモデルチェンジの影響を受けて、前年同期の22万4282台から20万7529台に7.5%減少した。

ロールス・ロイスはことしも記録更新に向かっている。1-9月の9カ月間にロールス・ロイスのファントム、ゴースト、レイス各モデル2859台のキーが顧客に手渡された。前年同期の2300台に比べて24.3%増である。最新型のゴーストシリーズIIは相当数受注しており、ロールス・ロイス各モデルの顧客需要は引き続き強力である。ゴーストシリーズIIの第1陣は第4四半期に納車される。

BMWモトラッドも上昇傾向が続いている。9月、モーターサイクルとマキシスクーター計9991台が顧客に引き渡された(前年同月の9264台に比べて7.8%増)。1-9月の販売は前年同期(9万3154台)比7.6%増の計10万0217台だった。BMWモトラッドが1-9月に10万台以上のモーターサイクルとマキシスクーターを販売したのは初めてである。

BMWグループは9月、主要販売部門のすべてで販売増を達成、この好ましい傾向は年初来3四半期の数字に反映されている。

アジアにおける9月のBMW、MINIブランド車販売は総計5万6429台で、前年同月の5万4014台に比べ4.5%増加した。同地域のBMW、MINIブランド の1-9月期累計販売は、2013年の同期(42万1456台)に比べて14.2%伸びて48万1266台だった。1-9月期の中国本土の販売は28万4964台から33万5863に17.9%増加、韓国でも2万9409台から3万3476台に13.8%と伸び率が二けたになった。

米州でも販売増を達成、9月にBMW、MINIブランド車計3万7882台を売り上げた(前年同月の3万6889台に比べ+2.7%)。同地域の堅調な販売は1-9月期の数字にも反映され、前年同期の32万5078台から33万7077台に3.7%伸びた。米国が1-9月期の米州成長の主役を演じ、前年同期(26万2200台)比5.2%増の27万5779台を販売した。メキシコの販売も堅調で、前年同期の1万28台から1万613台に5.8%成長した。

欧州でも9月のBMW、MINIブランド車販売が新記録の計9万9585台に達した(前年同期9万3062台に比べて+7.0%)。同地域の1-9月期の累計販売は前年同期の計64万1183台から66万2836台に3.4%増加した。1-9月期にはほぼ全市場で販売が伸びた。スカンジナビア地方ではBMW、MINIブランド車が計3万630台と前年同期(2万7455台)に比べ11.6%多く納車した。南欧諸国の市場でも数カ国の販売が伸びて、引き続き復調している。例えばスペインの販売は前年同期の2万5374台から2万8393台に11.9%増加した。

BMWグループにとってことしは中東地域が引き続き成長を牽引し、1-9月期に顧客に引き渡されたBMW、MINIブランド車は計2万2786台と前年同期の1万8835台から21.0%増大した。同地域の9月の販売は前年同期(1941台)比20.6%増の計2340台だった。

▽BMWグループの2014年9月および1-9月の販売概要

                     2014年9月    前年同月比     2014年1-9月    前年同期比
BMWグループ
自動車計               199,799          +5.3%      1,529,880          +6.5%
BMW                    167,584          +6.1%      1,319,492          +9.1%
MINI                    31,871          +1.8%        207,529          -7.5%
ロールス・ロイス           344          +3.3%          2,859          +24.3%
BMWモトラッド(二輪)    9,991          +7.8%        100,217          +7.6%

▽BMWグループ
BMWグループはBMW、MINI、ロールス・ロイスの3ブランドを持つ世界的な自動車とモーターサイクルの大手プレミアム・メーカーで、プレミアムな金融・モビリティーサービスも提供している。BMWグループはグローバル企業として世界14カ国に30の生産・組立工場を保有し、140カ国以上に販売ネットワークを展開している。

2013年にBMWグループは約196万3000台の自動車と11万5215台のモーターサイクルを世界で販売した。2013会計年度の売上高は760億6000万ユーロ、税引き前利益は79億1000万ユーロ。2013年12月31日現在、BMWグループの従業員数は世界で11万351人。

BMWグループの成功は、常に長期的な構想と責任ある行動よって築き上げられてきた。同社は戦略の不可欠な要素として、バリューチェーン全体における環境、社会両面の持続可能性、製品に対する総合的な責任、資源節約の方針を掲げている。

http://www.bmwgroup.com
Facebook: http://www.facebook.com/BMWGroup
Twitter: http://twitter.com/BMWGroup
YouTube: http://www.youtube.com/BMWGroupview
Google+: http://googleplus.bmwgroup.com

▽問い合わせ先
BMW Group Corporate Communications
Emma Begley, Business and Finance Communications
emma.begley@bmwgroup.com
Telephone: +49-89-382-72200
Fax +49-89-382-24418

Nikolai Glies, Head of Business, Finance and Sustainability Communications
nikolai.glies@bmwgroup.com
Telephone: +49-89-382-24544
Fax: +49-89-382-24418

Media website: http://www.press.bmwgroup.com
Email: presse@bmw.de

ソース:BMW Group


BMW Group Sales Growth Continues in September

PR58169

MUNICH, Oct. 10, 2014 /PRN=KYODO JBN/ —

     – September sales up 5.3% with 199,799 vehicles delivered to customers

    – First three quarters see sales rise 6.5% to 1,529,880 vehicles

    – Over 10,000 BMW i3s sold in the year-to-date

    Overall sales of BMW, MINI and Rolls-Royce vehicles have continued to grow,
making it the BMW Group’s best ever September. A total of 199,799 vehicles were
delivered to customers, an increase of 5.3% on the same month last year
(189,664). The first three quarters of 2014 were also the most successful in
the company’s history. A total of 1,529,880 vehicles have been sold in the
year-to-date, up 6.5% compared to the same period last year (prev. yr.
1,436,166).

     (Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20141010/709664 )

    "As in the first three quarters overall, we’ve had a record September with
growth in Europe, Asia and the Americas. This increase in sales comes despite
external factors continuing to influence a few individual markets," said Ian
Robertson, Member of the Board of Management of BMW AG, Sales and Marketing
BMW. "BMW i can celebrate several milestones this month: more than 10,000 BMW
i3s have been delivered to customers this year and 341 BMW i8 customers have
received delivery of their cars since sales began in the summer. The other new
models we have launched in the last 12 months are also selling well and we are
confident that the BMW 2 Series Active Tourer, which went on sale in September,
will further boost sales. It’s the most dynamic vehicle in its segment and will
bring new customers to the BMW brand."

    September saw worldwide sales of BMW brand vehicles grow by 6.1% to a total
of 167,584 vehicles (prev. yr. 158,017). Global sales of the brand in the first
three quarters of 2014 rose 9.1% on the same period last year with 1,319,492
vehicles delivered to customers (prev. yr. 1,209,584).

    Steady sales growth has been seen across many segments in the first nine
months of the year. Sales of the BMW 2 Series Convertible and Coupe total
19,941. The BMW 3 Series saw sales increase 3.7% in the year-to-date (349,930 /
prev. yr. 337,544). A total of 81,876 BMW 4 Series vehicles have been delivered
to customers this year and the BMW 5 Series has achieved a sales increase of
2.8% in the first three quarters of the year (278,479 / prev. yr. 270,904). The
new BMW X5 also continues to enjoy a significant increase in customer interest
with sales up 34.2% so far this year (104,997 / prev. yr. 78,247).

    BMW i sales total 10,540 for the year to date with 10,199 BMW i3s and 341
BMW i8s having been delivered to customers.

    September saw MINI brand sales increase compared to the same month last
year with a total of 31,871 vehicles delivered to customers (prev. yr. 31,314 /
+1.8%). "MINI has achieved its best-ever September which means we remain on
course to equal last year’s annual sales," said Peter Schwarzenbauer, Member of
the Board of Management of BMW AG, responsible for MINI, BMW Motorrad,
Rolls-Royce Motor Cars and Aftersales. Deliveries of the new generation MINI
that was launched in spring this year jumped 18.2% in September (15,337 / prev.
yr. 12,977). The year-to-date sales figures for the MINI brand overall are down
7.5% due to the model change (207,529 / prev. yr. 224,282).

    Rolls-Royce Motor Cars remains on target for another record year in 2014.
The keys to 2,859 Rolls-Royce Phantom, Ghost and Wraith models were handed to
customers in the nine-month period from January to September (prev. yr. 2,300 /
+24.3%). Rolls-Royce continues to see strong customer demand across all models,
including significant orders for the luxury manufacturer’s latest model, Ghost
Series II, with first customer cars due to be delivered in Q4 2014.

    The upward trend also continues at BMW Motorrad, where a total of 9,991
motorcycles and maxi-scooters (prev. yr. 9,264 / +7.8%) were delivered to
customers in September. Sales for the year-to-date are up 7.6%, totaling
100,217 (prev. yr. 93,154). This is the first ever year BMW Motorrad has sold
more than 100,000 motorcycles and maxi-scooters in the first three quarters of
the year.

    The BMW Group achieved an increase in sales in all major sales regions in
September; this ongoing positive trend is reflected in the figures for the
first three quarters of the year.

    Sales of BMW and MINI brand vehicles in Asia totaled 56,429 in September,
an increase of 4.5% on the same month last year (prev. yr. 54,014).
Year-to-date sales in the region are up 14.2% compared to the same period in
2013, with a total of 481,266 BMWs and MINIs delivered to customers (prev. yr.
421,456). The first three quarters of the year saw sales in Mainland China
increase by 17.9% (335,863 / prev. yr. 284,964) whilst sales in South Korea
also posted double-digit growth, up 13.8% in the same period (33,476 / prev.
yr. 29,409).

    Increased sales have also been achieved in the Americas, where a total of
37,882 BMW and MINI brand vehicles were delivered to customers in September
(prev. yr. 36,889 / +2.7%). This steady increase in sales in the region is
reflected in the year-to-date figures, which are up 3.7% on the same period
last year (337,077 / prev. yr. 325,078). The USA has been the region’s main
growth driver in the first three quarters with sales totaling 275,779

    (prev. yr. 262,200 / +5.2%). Sales in Mexico are also growing steadily, up
5.8% in the year-to-date (10,613 / prev. yr. 10,028).

    Deliveries of BMW and MINI vehicles in Europe also reached a new high for
September with a total of 99,585 units sold (prev. yr. 93,062 / +7.0%). Sales
in the region for the first three quarters of 2014 increased by a total of 3.4%
(662,836 / prev. yr. 641,183). Almost all markets have seen sales grow in the
year-to-date. Customer deliveries in Scandinavia have climbed 11.6% with a
total of 30,630 BMWs and MINIs sold so far this year (prev. yr. 27,455). The
markets in southern Europe also continue to recover with sales in several
countries seeing growth. Deliveries in Spain, for example, are up 11.9%
compared with the same period last year (28,393 / prev. yr. 25,374).

    The Middle East region continues to be an important growth driver for the
BMW Group this year, with the total number of BMWs and MINIs delivered to
customers climbing 21.0% to 22,786 in the year-to-date (prev. yr. 18,835).
Sales in the region in September were up 20.6%, totaling 2,340 (prev. yr.
1,941).

    BMW Group sales in/up to September 2014 at a glance

                                  Comp. to     Up to/incl.       Comp. to
             In Sept. 2014   previous year     Sept. 2014   previous year
BMW Group
Automobiles         199,799          +5.3%      1,529,880          +6.5%     
BMW                 167,584          +6.1%      1,319,492          +9.1%     
MINI                 31,871          +1.8%        207,529          -7.5%     
Rolls-Royce
Motor Cars              344          +3.3%          2,859         +24.3%     
BMW Motorrad          9,991          +7.8%        100,217          +7.6%

    The BMW Group

    With its three brands BMW, MINI and Rolls-Royce, the BMW Group is the
world’s leading premium manufacturer of automobiles and motorcycles and also
provides premium financial and mobility services. As a global company, the BMW
Group operates 30 production and assembly facilities in 14 countries and has a
global sales network in more than 140 countries.

    In 2013, the BMW Group sold approximately 1.963 million cars and 115,215
motorcycles worldwide. The profit before tax for the financial year 2013 was
EUR 7.91 billion on revenues amounting to approximately EUR 76.06 billion. As
of 31 December 2013, the BMW Group had a workforce of 110,351 employees.

    The success of the BMW Group has always been based on long-term thinking
and responsible action. The company has therefore established ecological and
social sustainability throughout the value chain, comprehensive product
responsibility and a clear commitment to conserving resources as an integral
part of its strategy.

    http://www.bmwgroup.com

    Facebook: http://www.facebook.com/BMWGroup

    Twitter: http://twitter.com/BMWGroup

    YouTube: http://www.youtube.com/BMWGroupview

    Google+: http://googleplus.bmwgroup.com

    If you have any queries, please contact:

    BMW Group Corporate Communications

    Emma Begley, Business and Finance Communications, emma.begley@bmwgroup.com

    Telephone: +49-89-382-72200, Fax +49-89-382-24418

    Nikolai Glies, Head of Business, Finance and Sustainability Communications,
nikolai.glies@bmwgroup.com

    Telephone: +49-89-382-24544, Fax: +49-89-382-24418

    Media website: http://www.press.bmwgroup.com

    Email: presse@bmw.de

    SOURCE: BMW Group