エアチャイナの新しい配色の航空機が就航 「AIR CHINA LOVES CHINA」

中国国際航空(エアチャイナ)

エアチャイナの新しい配色の航空機が就航 「AIR CHINA LOVES CHINA」

AsiaNet 58055(1058)

【北京2014年9月28日PRN=共同通信JBN】

*新しい配色の航空機が北京に到着し、9月29日に初飛行

「AIR CHINA LOVES CHINA」の配色をあしらった中国国際航空(エアチャイナ)の航空機が中国標準時の9月28日、北京首都国際空港に到着、29日がCA1501便の北京-上海初飛行の日になる。その後は北京-上海/広州路線で運航される。

新イラストの背景は白色。尾翼には「AIR CHINA LOVES CHINA」のデザインが描かれ、機首に塗られた国旗に対応している。胴体は中国文化の一端である紅絹(もみ)模様で飾られ、エアチャイナと中国の絆を象徴、喜びに満ちた国慶節の祝賀を強調している。単語「CHINA」の「C」の文字は、Air China loves Chinaの中核メッセージを世界中の中国人に伝える「love」のキャラを包み込むアート手法でデザインされている。

エアチャイナのある役員によると、エアチャイナの前身は1955年1月1日設立された中国民用航空局の北京地区管理局である。60年近い歴史でエアチャイナの発展は国家繁栄の縮図にほかならない。同社は国際化して世界の一流航空会社に仲間入りした。したがって、航空機がまとう新色は母国に対するエアチャイナの祝意表明を目的としている。エアチャイナは祝祭の空気を醸し出すため、国慶節の期間中、建国65周年を記念して「AIR CHINA LOVES CHINA」のデザインを入れた屋外広告板を設置し、荷物札、搭乗券、車両用ステッカーを使用する。

エアチャイナが2011年7月、中国航空業界で初めてボーイング777-300ERを就航させて以来、同型機は旅行者に好評を博してきた。ボーイング777-300ERは現在、ロサンゼルス、ニューヨーク、サンフランシスコ、ワシントン、ヒューストン、バンクーバー、フランクフルト、パリなど欧米と結ぶエアチャイナの国際路線、および北京-上海、成都、広州の主要国内路線で主役を果たしている。長距離双発ジェットのボーイング777-300ERワイドボディー機は航続距離、乗客収容の両面で多くの利点がある。静かで燃料効率に優れ、広く認められた「green flight」コンセプトに沿っている。エアチャイナは常に、乗客のためによりよい機内スペース、楽しい旅行体験の提供に取り組んできた。エアチャイナのボーイング777-300ERは、ファーストクラスの特大シートで2人が同時に食事をすることが可能。ビジネスクラスのシートはフルフラットのベッドにすることができる。エコノミークラスのシートは人間工学の原理に基づいて設計されている。ファーストクラスとビジネスクラスの乗客はセントラルバーを独占的に利用できる。すべてのクラスには機内エンターテインメントシステム、電源コンセント、バリアフリー化粧室が備えられている。ムード照明システムは日の出から日没まで日中の素晴らしい時間を再現する。ボーイング777-300ERは出張者が望む選択肢になっており、国際市場におけるエアチャイナのプレゼンス拡充に一役買っている。

業界専門家によると、中国の航空会社は長距離機を更新しつつある。最先端テクノロジーと心地よさで、ボーイング777-300ERやボーイング747-8などワイドボディー機は中国の航空各社の長距離国際市場への参入を支える主力型になる。エアチャイナは近年、ワイドボディー機を多数受け取り、競合他社にはるかに先んじて国際長距離便を急増させている。エアチャイナは2014年6月現在、ボーイング、エアバス系列の512機(エアチャイナ出資各社の運航便を含む)を保有していた。保有機群(フリート)の平均使用期間は6.22年である。エアチャイナは中国で最も若いフリートを所有、長・中距離機双方が適切に配分されている。新たな航空機規追加はエアチャイナの路線網拡大に役立つに違いない。

エアチャイナは10月、新たに引き渡されたボーイング747-8国際ワイドボディー機を就航させる。第12次5カ年計画終了時、エアチャイナの保有機は665機前後(エアチャイナ出資各社の運航便を含む)に達すると見込まれている。エアチャイナは今後も引き続き、ボーイング787-9やエアバス350など高燃費、高性能のワイドボディー機を導入する。エアチャイナは2015年末までにボーイング747-8を7機を受け取り、乗客に楽しい旅行体験を提供する。エアチャイナは現在、1年365日24時間のサービスを提供する航空会社になった。32カ国・地域、162都市の323路線で旅客便を運航している。エアチャイナはスターアライアンスの路線網を利用、195カ国の1328カ所に乗客を運ぶことができる。

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ソース:Air China

"AIR CHINA LOVES CHINA"

PR58055

BEIJING, Sept. 28, 2014 /PRN=KYODO JBN/ --

- The aircraft with the new color scheme has arrived in Beijing; September 29

marks the day of its maiden flight.

Air China's aircraft which sports the "AIR CHINA LOVES CHINA" color scheme

arrived at Beijing Capital International Airport on September 28 Beijing time,

and September 29 marks the day of its maiden flight CA1501 Beijing - Shanghai.

After that, it will be operated on routes Beijing-Shanghai/Guangzhou.

The background color of the new artwork is white. The aircraft's tail is

emblazoned with the "AIR CHINA LOVES CHINA" design, which is a nod to the red

national flag painted on the nose. The fuselage is adorned with patterns of red

silk, a Chinese cultural element, symbolizing the bond between Air China and

China and highlighting the joyous celebration of China's National Day. The

letter "C" in the word "CHINA" is designed in such an artistic way as to wrap

the character "love", conveying to people of Chinese descent around the world

the key message that Air China loves China.

According to an Air China executive, Air China's predecessor was Civil Aviation

Administration of China Beijing Branch established on January 1, 1955. Air

China's development in the past nearly 60 years is nothing short of a microcosm

of the growing prosperity of the nation. The carrier has gone international and

has joined the ranks of the world's finest airlines. Therefore, the new color

scheme worn by the aircraft is intended to express Air China's congratulations

to the mother country. To create an atmosphere of festivity, during the

National Day Air China will also place an outdoor billboard and use baggage

stickers, boarding passes and vehicle stickers that carry the "AIR CHINA LOVES

CHINA" design to mark the 65th anniversary of the founding of the republic.

Since the first Boeing 777-300ER of China's airline industry was put into

service by Air China in July 2011, the type has been very popular with

travelers. Today, Boeing 777-300ER has become the leading type on Air China's

key international routes to European and American cities like Los Angeles, New

York, San Francisco, Washington, Houston, Vancouver, Frankfurt and Paris and

hot domestic routes from Beijing to Shanghai, Chengdu and Guangzhou. Of

long-range twin-engine jets, Boeing 777-300ER widebody aircraft has many pluses

in terms of both range and passenger capacity. It is more fuel efficient and

quieter, aligned with the universally endorsed concept of green flight. Air

China has always been committed to providing better flying space and wonderful

travel experience for passengers. On Air China's Boeing 777-300ER, ultra-large

First Class seats can accommodate 2 people having a meal at the same time;

Business Class seats can become full-flat beds; Economy Class seats are

designed based on ergonomic principles. First Class and Business Class

passengers can have exclusive access to the Central Bar. All classes of service

are outfitted with personal entertainment system, power outlets and

barrier-free toilets. The mood lighting system can mimic wonderful moments in a

day from sunrise to sunset. Boeing 777-300ER has become the preferred choice of

business travelers, and is playing an important role in helping Air China

expand its presence in the international market.

According to industry experts, Chinese airlines are renewing their fleet of

long-range aircraft. With their state-of-the-art technologies and amenities,

widebodies like Boeing 777-300ER and Boeing 747-8 will become the leading types

that will help Chinese airlines make inroads into long-haul international

markets. In recent years, Air China has seen the number of widebodies delivered

to it and the number of its international long-haul routes increasing rapidly,

far ahead of the competition. By June 2014, Air China had a fleet of 512

aircraft of Boeing and Airbus families (including those operated by the

companies Air China has a stake in). These aircraft are 6.22 years old on

average. Air China has the youngest fleet in China and a reasonable fleet

structure featuring both long-range and medium-range aircraft. New aircraft

additions will help further extend Air China's route network.

It is reported at this October, Air China's newly delivered Boeing 747-8

Intercontinental widebody will be put into service. It is anticipated that by

the end of the 12th Five-Year Plan, Air China's fleet (including the aircraft

of the companies in which Air China has a stake in) will have reached about 665

aircraft. In the future, Air China will continue to introduce highly efficient,

well-performing widebodies like Boeing 787-9 and Airbus 350. By the end of

2015, Air China will have received the delivery of 7 Boeing 747-8s, offering

passengers pleasant travel experiences. At present, Air China has become an

airline that offers services 24 hours a day and 365 days a year. It operates

323 passenger routes, serving 162 cities in 32 countries (regions). Relying on

the route network of the Star Alliance, Air China can fly passengers to 1328

destinations in 195 countries.

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SOURCE  Air China

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