クリーン・ディーゼル駆動力が持続可能性の目標達成を促進
クリーン・ディーゼル駆動力が持続可能性の目標達成を促進
AsiaNet 57985(1029)
【ワシントン2014年9月23日PRN=共同通信JBN】国連気候サミットはニューヨークで開催されるが、Diesel Technology Forum執行役員のアレン・シェーファー氏はクリーン・ディーゼル技術が世界の気候変動に役立つ主要なソリューションになると語った。
Photo - http://photos.prnewswire.com/prnh/20120201/MM46474LOGO
シェーファー氏は「ディーゼルの駆動力は長い間、世界の経済成長に貢献し、生活の質を改善してきた。新世代のエネルギー効率が向上したクリーン・ディーゼル駆動技術と再生可能な低炭素燃料によって、ディーゼル発電は持続可能な未来にとって最適な技術である」と述べ、さらに次のように指摘している。
「米国では過去15年間にクリーン・ディーゼル駆動技術と燃料が進歩して排出量がゼロに近いトラック、自動車、装置が開発され、燃料効率が増加し、温室効果ガス排出が削減された」
「現在世界の貨物の90%はディーゼル駆動エンジンで運ばれており、農業機械と建設用装置の3分の2はディーゼルで稼働している。クリーン・ディーゼル技術への大転換することで、温室効果ガス排出を短時間で削減し、世界規模で大きな影響を与えることができる理由である」
「1つの温室効果ガスは黒色炭素排出であるが、ディーゼルエンジンは世界の総排出の25%を占め、バイオマス固形燃料(石炭、木材、ふん)の野焼きが53.5%、工業用と石炭使用が7.2%、その他が14.5%となっている。米環境保護庁(EPA)によると、米国における黒色炭素排出は世界の5%で、新しいクリーン・ディーゼルエンジンと燃料によって2030年までにこれら排出量の70%が削減される」
「黒色炭素排出を削減するクリーン・ディーゼルエンジンの力は、世界のリーダーに注目されている。今週、国連環境プログラムは米国以外の国がよりクリーンなディーゼル燃料をはじめとするクリーン・ディーゼルエンジン基準を採択するよう提言している。世界規模のレベルで、すべての国は高品質超低硫黄のディーゼル燃料と再生可能ディーゼル燃料を採用するために努力すべきである。これによって、エンジンと装置に対するディーゼル微粒子捕集の改修のような低排出技術の利用が可能となる」
「温室効果ガスを発見した著名な気候研究者の一人、ビーラブハドラン・ラマナタン氏は、世界がカリフォルニア州の黒色炭素削減基準に世界が従うなら、温暖化している地球の気温を2℃低下させることができると予測している」
専門家に関する情報などの関連リンクは以下からアクセス可能。
Allen Schaeffer
ProfNet - https://profnet.prnewswire.com/Subscriber/ExpertProfile.aspx?ei=111282
▽問い合わせ先
Steve Hansen
shansen@dieselforum.org
+1-301-668-7230 (o)
+1-202-355-3664 (c)
オンラインの新聞発表は以下から。
ソース:Diesel Technology Forum
United Nations Climate Summit 2014: Clean Diesel Power Driving Progress in Meeting Climate, Energy & Sustainability Goals
PR57985
WASHINGTON, Sep. 23, 2014 /PRN=KYODO JBN/ --
As the United Nations Climate Summit takes place in New York, clean diesel
technology is poised as a key solution to help the world tackle the climate
challenge, said Allen Schaeffer, the Executive Director of the Diesel
Technology Forum.
Photo - http://photos.prnewswire.com/prnh/20120201/MM46474LOGO
"Diesel power has long been the workhorse for economic progress and
improving quality of life around the world," Schaeffer said. "A new generation
of more energy efficient clean diesel technology and renewable low-carbon fuels
ensures that diesel is the technology of choice for the sustainable future.
"In the past 15 years in the U.S., advancements in clean diesel technology
and fuel have created near-zero emissions trucks, cars, and equipment that are
more fuel efficient and reducing greenhouse gas emissions.
"More than 90 percent of the world's cargo today is moved by diesel-powered
engines and more than two-thirds of all farm machines and construction
equipment are powered by diesel. This is why the major transformation to clean
diesel technology will have a significant global impact in a shorter timeframe
in reducing greenhouse gas emissions."
"One greenhouse gas is black carbon emissions, where diesel engines account
for about 25% of the global inventory, compared to open burning of biomass
solid fuels (coal, wood, dung ) (53.5%), industrial and coal use (7.2%) and
other sources (14.5%). In the U.S., black carbon emissions are only 5% of the
global inventory, and new clean diesel engines and fuels will reduce these
emissions by 70% by 2030, according to the U.S. Environmental Protection
Agency.
"This power of clean diesel to reduce black carbon emissions has not gone
unnoticed by world leaders. This week, the UN Environment Program is
encouraging other countries to adopt clean diesel standards beginning with
cleaner diesel fuels. On a global level, all nations must work for high-quality
ultra-low sulfur diesel fuel and renewable diesel fuels. These enable the use
of low-emissions technology like particulate trap upgrades to engines and
equipment.
"One of the leading climate scientists who discovered the greenhouse gas
effect, Prof. Veerabhadran Ramanathan, estimates that if the rest of the world
followed California's diesel standards in reducing black carbon, we could cool
a warming planet by 2 degrees Celsius."
Available Topic Expert(s): For information on the listed expert(s), click
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Allen Schaeffer
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Contact:
Steve Hansen
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SOURCE: Diesel Technology Forum
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