フォルクスワーゲンが米国で車購入者向けの「お見合いサイト」を公開

Mackevision Medien Design GmbH

フォルクスワーゲンが米国で車購入者向けの「お見合いサイト」を公開

AsiaNet 57931 (1005)

【デトロイト、シュツットガルト2014年9月19日PRN=共同通信JBN】フォルクスワーゲン・オブ・アメリカ(Volkswagen of America)は、車を立体化してカスタマイズできる画期的なソリューションをウェブサイトvw.comで公開し、米国市場での新車購入方式を激変させた。この新しいウェブサイトはF_BoxファミリーのMackevision技術に基づいている。これによって、メーカーであるフォルクスワーゲンとディーラーは生産および販売のプロセスをかつてないレベルで統合することが可能となる一方、米国の自動車購入者は初めてお見合い機能を通じて、望みにぴたりと合った車を見つけることができるようになった。

 (Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20140918/706305

これまで米国の顧客はオンライン上で好みのフォルクスワーゲンをカスタマイズすることができたが、最終的に選べたのはディーラーの在庫にあるモデルに限られていた。これは「ベストマッチ原則」として知られている。一方、この新しいカスタム化エンジンは、ディーラーのロットにある在庫からオンラインで選択することを可能にする。ほしい車が地元で手に入らなければ、検索は他のディーラーにも広げられる。その結果、新しいウェブサイトは完全なカスタマイズ能力を提供する。米国のフォルクスワーゲンの顧客はディーラーを訪れる前に、自らが選択した車をオンライン上で正確に見ることができる。

Mackevisionデトロイト支社のヘイコ・ウェンツェル支社長は「ドイツでは当たり前となっている『ビルドツーオーダー(購入者の注文に合わせて製造する)』プロセスは米国市場では標準的な習慣になっていない。だからこそ、フォルクスワーゲン・オブ・アメリカの最新の装備設定は米国自動車市場で重要なイノベーションと言える」と語った。

ウェンツェル支社長は「フォルクスワーゲン・オブ・アメリカのプラットフォームはお見合いサイトに似ている。車の購入者は自らの要求を正確に入力さえすれば、探し求めている車を見つけることができる」と語った。Mackevisionはフォルクスワーゲン・オブ・アメリカの広告代理店Deutsch Inc.と協力し、このお見合いサイトのイメージを生み出すために用いられたコンセプトを開発、実現した。

フォルクスワーゲン・オブ・アメリカのビナイ・シャハニ副社長(ブランドマーケティング担当)は「顧客は当社の最新サイトを使えば、製品ラインアップを知らずとも最適の車を見つけることができる。例えば、1カ月当たり250ドル以下のサンルーフとナビゲーションを装備した赤色の車すべてを検索できる。また2万ドル以下の車すべての検索もできる。信じられないことだが、これまで自動車メーカーのサイトではそれができなかった」と語った。

MackevisionのF_BOX製品ファミリーは、この技術の基礎を形成している。F_BOXコンフィギュレーション技術をバックボーンにしたこのカスタム化ツールは、まず製造する車のタイプを設定する。その後、ツールはこの情報をレンダリングスクリプトで保存、これが可視化システム(F_BOXメディアサーバー)の論理的基礎となる。これを受けて、ツールは仮想の車を詳細にレイヤー化し、さまざまなイメージで出力する。このツールはCGイメージの経験を必要とせず、また特殊用途のソフトウエアをインストールしなくても、仮想化されたプロダクトモデルから3Dイメージを作成するとともに、販売およびマーケティング目的の参考情報を付加する。

Mackevisionに関する詳細はウェブサイトhttp://www.mackevision.com を参照。

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HEADQUARTERS:

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Stefanie Griepentrog

Manager Marketing & Communication

ForststraBe 7

70174 Stuttgart

GERMANY

Tel. +49(0)711/93-30-48-26

Fax +49(0)711-93 30-48-90

Stefanie.griepentrog@mackevision.com

ソース:Mackevision Medien Design GmbH

Volkswagen of America Presents 'Dating Site' for Car Buyers

PR57931

DETROIT and STUTTGART, Germany, Sep. 19 /PRN=KYODO JBN/ --

    Volkswagen of America has launched an innovative configuration solution at

vw.com. which revolutionizes purchasing new cars on the U.S. market. The new

website is based on Mackevision technology from the F_Box family. It gives both

the manufacturer and its dealers an unprecedented level of integration in the

production and sales processes while, for the first time ever, U.S. car buyers

can find exactly the car they want via a matchmaking function.

     (Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20140918/706305 )

    To date, customers in the U.S. have been able to configure their favorite

Volkswagen online, but their final choice depends on which models their dealer

has in stock. This is what's known as the 'best-match principle'. The new

configuration engine on the other hand lets customers make an online selection

from stock that's actually on the dealer's lot.  If the desired vehicle is not

obtainable locally, the search is extended to other dealers. As a result, the

new website offers full configuration capabilities. VW customers in the U.S.

can see online exactly the car they've chosen before visiting the dealer.

    "The 'build to order' process for cars customary in Germany isn't standard

practice in the U.S. market. That is why Volkswagen of America's new

configurator is an important innovation for the U.S. car market," explains

Heiko Wenczel, head of the Mackevision branch in Detroit.

    "Volkswagen of America's platform looks a bit like a dating site," comments

Wenczel. "Car buyers can describe their requirements simply but precisely, so

that they can find just what they're looking for." Mackevision developed and

implemented the concept used to create images for the dating site in

cooperation with Deutsch Inc., Volkswagen of America's advertising agency.

    "With our new site, customers don't need to know our product lineup to find

a car that's right for them," says Vinay Shahani, VP of brand marketing at

Volkswagen America. "For example, they can search for all red cars, with a

sunroof and navigation for under $250 a month…Or search all cars under $20,000.

It's hard to believe, but until now you couldn't do that on a car

manufacturer's site."

    Mackevision's F_BOX product family forms the foundation for this

technology. A configuration tool - F_BOX configuration backbone - first

establishes which types of vehicle can be built at all. The tool then stores

this information in rendering scripts, which serve as the logical basis for the

visualization system (F_BOX media server). In turn, it generates a variety of

detailed, layered images of the virtual vehicles. The F_BOX picture shooter

subsequently acts as a web-based, virtual studio. This tool produces 3D images

from virtual product models and adds backgrounds for sales and marketing

purposes without requiring any experience in computer-generated imagery and

without having to install special-purpose software.

    You will find further information at http://www.mackevision.com

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    SOURCE: Mackevision Medien Design GmbH

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