KenshooがソーシャルおよびモバイルのマーケティングSaaSサービスを強化するためAdquantを買収

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KenshooがソーシャルおよびモバイルのマーケティングSaaSサービスを強化するためAdquantを買収

AsiaNet 57912

FOR IMMEDIATE RELEASE

KenshooがソーシャルおよびモバイルのマーケティングSaaSサービスを強化するためAdquantを買収

予測的マーケティングソフトウェアのリーダーが、大手Facebook PMDのAdquantの買収により、モバイルアプリケーションとゲームの開発者向けソリューションを拡張

サンフランシスコ (2014 年 9 月 17 日) - 予測的マーケティングソフトウェアのグローバルリーダーであるKenshoo (www.Kenshoo.com )は今日、Facebook認定マーケティングデベロッパー(PMD)のAdquant (www.adquant.com )の買収を発表しました。Adquantは、収益力の高い数多くのモバイルアプリとゲームのソーシャルキャンペーンを支える優れたSaaSプラットフォームを提供する企業です。KenshooとAdquantは、イノベーションを起こすためにエンジニアリング主導のアプローチを共有しており、統合されたサービスにより、世界中の広告主、代理店、開発者に対して、クラス最高のソリューションを提供します。

(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20140916/706121 )

(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20140212/668568-a )

独立調査会社Forrester Research, Inc.の「Forrester Wave(TM): Social Advertising Platforms, Q4 2013 (ソーシャル広告プラットフォーム 2013Q4)」(http://kenshoo.com/forrestersocialwavepr )においてソーシャル広告プラットフォーム評価で唯一のリーディングカンパニーと評価されたKenshooは、Adquantの買収によって、マーケティング担当者に対する主要なソーシャル広告ソリューション提供企業としての地位をさらに強化します。Adquantは、モバイルアプリケーションと顧客生涯価値最適化に関する高度なソリューションを提供し、ゲーム業界に広く顧客を開拓しています。こうした特徴は、市場をリードするKenshooのエンタープライズソフトウェア、その世界的な存在感、事業規模を力強く補完します。

「KenshooとAdquantの力を結集することで、ワールドクラスのデジタルマーケティングソリューションにより、あらゆる業種と地域の広告主にユニークなサービスを提供することができます」とKenshooの設立者でCEOのYoav Izhar-Pratoは語ります。「Adquantのような才能と技術を注入することで、Kenshooは最も重要な業界で競合他社をリードし、顧客に対して卓越したパフォーマンスを引き続き提供することができます」

eMarketerによれば、モバイル広告の総額は2014年に世界で327億ドルに達し、2013年に比べて91.7%増加します。ソーシャル広告の総額は世界で161億ドルで、2013年に比べて45.3%増加します。2016年までにモバイルは691億ドル、ソーシャルは258億ドルに達するとeMarketerは予測しています。Kenshooは、Adquantの買収により、そのサービスを迅速かつ効果的に拡大し、これらの主要産業におけるマーケティング ソリューションへの需要の高まりに応えることができます。また、Adquantは、Kenshooの世界的なディストリビューションチャネルにアクセスすることで、世界のゲーム市場への展開を加速することができます。

今年、KenshooのIntent-Driven Audiences (IDA)(http://www.kenshoo.com/audiences-ida-pr )は、Facebook Innovation Competition(https://developers.facebook.com/docs/preferredmarketingdevelopers/innovation )において、オンラインセールスカテゴリで優秀賞を受賞しました。KenshooがFacebook Innovation Competitionで賞を獲得したのは2年連続です。同社は、以前、Demand-Driven Campaigns (DDC)サービスで賞を獲得しました。(http://www.kenshoo.com/blog-post/kenshoo-social-demand-driven-campaigns-wins-facebook-innovation-competition )

買収プロセスの一環として、Adquantの役員とその他の主要スタッフがKenshooのチームに参加します。Kenshooは既に、イスラエルの世界本社、米国、英国、中国の地域本部を含む、世界24カ所にオフィスを構えています。Adquantの顧客は、ゲームやモバイルに関するAdquantのクラス最高のプラットフォームを使用して引き続きプログラムを管理できるほか、Kenshooの世界的な広がりとクロスチャネルマーケティングソリューションをすぐに利用することができます。AdquantとKenshooの製品は、包括的なデジタルマーケティング機能を提供するために徐々に統合される予定です。

「マーケティング ソフトウェア産業の企業は、イノベーションと顧客中心の考え方について常に議論しています。したがって、私たちのコアバリューを実際に提供し、共有する Kenshoo のような企業と一体となることは、非常に意義深いものです」と、Adquantの共同設立者兼CEOで、Kenshooの経営チームに参加するJoe McCormackは語ります。「Kenshoo のリソースとサポートにより、Adquantはその基盤を生かし、お客様のために力を増すことができます。Kenshooの専門知識の活用と、私たちの専門知識の共有により、統合したソリューションをさらに高められることを楽しみにしています」

Kenshooについて

Kenshooは、予測的マーケティングソフトウェアのグローバルリーダーです。Kenshoo Search、Kenshoo Social、Kenshoo Local、Kenshoo SmartPath、Kenshoo Halogenを利用する有力企業、広告代理店、デベロッパーは、そのプラットフォームを通して年換算で2,000億ドルを超える顧客売上を上げています。Kenshooは、Facebook、FBX、Twitter、Google、Yahoo、Yahoo Japan、Bing、Baidu、CityGridを対象とする広告のネイティブAPIソリューションを備えた、唯一のFacebook戦略的認定マーケティングデベロッパー (sPMD) です。Kenshooは、190か国以上に及びフォーチュン50社のほぼ半分の企業、および世界トップ10の広告代理店ネットワーク全てについて、そのキャンペーンをサポートしています。Kenshooの顧客は、CareerBuilder、Expedia、Facebook、KAYAK、Havas Media、iREP、John Lewis、Resolution Media、Sears、Starcom MediaVest Group、Tesco、Travelocity、Walgreens、Zapposなどの企業です。Kenshooは、世界中に24の拠点があり、Sequoia Capital、Arts Alliance、Tenaya Capital、およびBain Capital Venturesによる支援を受けています。詳しくは、www.Kenshoo.com にアクセスしてください。

Facebook(R)はFacebook社の登録商標です。

Kenshooのブランドおよび製品名はKenshoo Ltd.の商標です。その他の会社名およびブランド名はそれぞれの所有者の商標です。

(日本語リリース:クライアント提供)

Kenshoo Acquires Adquant to Bolster Social and Mobile Marketing SaaS Offering

PR57912

SYDNEY, Sept ,17. 2014 /PRN=KYODO JBN/ --

    

    Predictive marketing software leader expands solutions for mobile

applications and game developers with acquisition of Adquant, leading Facebook

PMD

    Kenshoo (http://www.Kenshoo.com), the global leader in

predictive marketing software, today announced it has acquired Facebook

Preferred Marketing Developer (PMD) Adquant [http://www.adquant.com ]

(http://www.adquant.com), a leading software-as-a-service (SaaS) platform

powering social campaigns for many top grossing mobile apps and games. Kenshoo

and Adquant share an engineering-driven approach to innovation, and the

combined offering provides best-in-class solutions for advertisers, agencies,

and developers around the world.

    (Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20140916/706121 )

    (Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20140212/668568-a )

    Named the sole leader in a Social Ad Platforms evaluation by independent

research firm, Forrester Research Inc. in The Forrester Wave(TM): Social

Advertising Platforms, Q4 2013 [http://kenshoo.com/forrestersocialwavepr ],

Kenshoo further cements its status as the premier social advertising solution

for marketers with the acquisition of Adquant. Adquant delivers advanced

solutions for mobile applications and customer lifetime value optimisation and

boasts deep penetration within the gaming vertical. These attributes provide a

strong complement to Kenshoo's market-leading enterprise software, global

footprint, and operational scale.

    "By joining forces, Kenshoo and Adquant are uniquely positioned to serve

advertisers across all verticals and geographies with world-class digital

marketing solutions," said Yoav Izhar-Prato, co-founder and CEO of Kenshoo.

"Injecting talent and technology like Adquant's will ensure Kenshoo stays ahead

of the pace in the most important industries and continues to deliver strong

performance for our clients."

    According to eMarketer, mobile ad spend will reach $32.7 billion globally

in 2014, a 91.7% increase from 2013; social ad spend will reach $16.1 billion

globally in 2014, 45.3% more than 2013. By 2016, eMarketer estimates that

spending will reach $69.1 billion and $25.8 billion for mobile and social

respectively. The acquisition of Adquant enables Kenshoo to quickly and

efficiently expand its offering to better address the growing demand for

marketing solutions in these key industries. Additionally, Adquant will gain

access to Kenshoo's global distribution channel to accelerate its expansion

into worldwide gaming markets.

    Earlier this year, Kenshoo Intent-Driven Audiences (IDA)

[http://www.kenshoo.com/audiences-ida-pr ] was named a winner in the Facebook

Innovation Competition

[https://developers.facebook.com/docs/preferredmarketingdevelopers/innovation

] for the online sales category, the second consecutive Facebook Innovation

Competition win for Kenshoo. The company was previously selected as a winner

for its Demand-Driven Campaigns (DDC) offering

[http://www.kenshoo.com/blog-post/kenshoo-social-demand-driven-campaigns-wins-fa

cebook-innovation-competition ].

    As part of the acquisition, Adquant executives and other key personnel will

join the Kenshoo team which already boasts 24 offices around the globe

including its global headquarters in Israel and regional headquarters in the

United States, United Kingdom, and China. Adquant clients will continue to

manage their programs through Adquant's best-in-class platform for gaming and

mobile as well as take immediate advantage of Kenshoo's global scale and

cross-channel marketing solutions. Over time, the Adquant and Kenshoo products

will be integrated to provide clients with holistic digital marketing

capabilities.

    "Companies in the marketing software industry continuously talk about the

ideas of innovation and client focus; so pairing with a company like Kenshoo

who actually delivers and shares our core values makes perfect sense," said Joe

McCormack, co-founder and CEO of Adquant, who joins the Kenshoo management

team. "The resources and support of Kenshoo will help Adquant to build upon our

foundation and drive further success for our clients. We look forward to

leveraging Kenshoo's expertise and sharing ours to make our combined solutions

even better."

    About Kenshoo

    Kenshoo is the global leader in predictive marketing software. Brands,

agencies, and developers use Kenshoo Search, Kenshoo Social, Kenshoo Local,

Kenshoo SmartPath, and Kenshoo Halogen to direct more than $200 billion in

annualised client sales revenue through the platform. Kenshoo is the only

Facebook strategic Preferred Marketing Developer with native API solutions for

ads across Facebook, FBX, Twitter, Google, Yahoo, Yahoo Japan, Bing, Baidu and

CityGrid. Kenshoo powers campaigns in more than 190 countries for nearly half

of the Fortune 50 and all 10 top global ad agency networks. Kenshoo clients

include CareerBuilder, Expedia, Facebook, KAYAK, Havas Media, iREP, John Lewis,

Resolution Media, Sears, Starcom MediaVest Group, Tesco, Travelocity,

Walgreens, and Zappos. Kenshoo has 24 international locations and is backed by

Sequoia Capital, Arts Alliance, Tenaya Capital, and Bain Capital Ventures.

Please visit http://www.Kenshoo.com for more information.

    Facebook(R)is a registered trademark of Facebook, Inc.

    Kenshoo brand and product names are trademarks of Kenshoo Ltd. Other

company and brand names may be trademarks of their respective owners.

   SOURCE: Kenshoo  

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