ファーウェイがIBC 2014で革新的なビデオビジネス・ソリューションを展示

ファーウェイ

ファーウェイがIBC 2014で革新的なビデオビジネス・ソリューションを展示

AsiaNet 57858 (0981)

【アムステルダム2014年9月12日PRN=共同通信JBN】ファーウェイ(Huawei、華為技術)は12日、アムステルダムで開催中のIBC 2014で革新的なビデオビジネス・ソリューションを展示し、ダイナミックなビデオ・エコシステムに関する同社のビジョンを説明した。ファーウェイはビデオトラフィックに対する需要の急増が通信会社の事業成長を推進する主要因であり、通信オペレーターは革新的なビデオビジネス・エコシステムを取り込み、ビデオトラフィックの増加、とりわけモバイルトラフィックの増加から利益を上げるべきであると考えている。

ビデオの増加はICT業界でテレビを凌駕して上昇傾向にあり、これが引き金になって、世界の通信オペレーターはデジタル変革を達成してトラフィックの収益化を実現するために、ビデオビジネスの戦略を練っている。ファーウェイはビデオがわれわれの生活と仕事に深く根ざし、どこでも制作が可能なビデオ・エコシステムを構想した。ファーウェイはビデオとそのデバイスの普及の流れを念頭に置いて、「どこでもビデオ(Video Everywhere)」構想を策定した。ファーウェイはこの構想の中で、エンターテインメント・ビデオ、通信ビデオ、ビデオ作成を含む3つのビデオトラフィックを想定している。ファーウェイはこの構想の下、通信オペレーターがエンドユーザーのユーザー体験を向上させる革新的なビジネスモデルを策定した。

Huawei Western Europe Regionのジェフリー・ガオ最高マーケティング責任者(CMO)は「業界は極めて重要なところに差し掛かっている。われわれが現在形成しているビデオビジネス・エコシステムは遠大な影響をもたらすことになる。重要なのは、オペレーターが『どこでもビデオ』の流れを受け入れてよりよいコネクティッドな世界を実現し、全く新しいビジネスモデルを生み出すか、あるいは従来のビジネスモデルに固執して『どこでもビデオコンテンツ』の新時代の戦いに敗れるリスクを取ることを選択するかである」と語った。

ファーウェイは、ICT商用開発と強力な研究開発能力における広範な実際的技術を活用し、通信オペレーターのための戦略的なビデオビジネス・パートナーとして努力することにコミットする。現在、同社は世界中に200人以上のビジネス相談専門家と1000人以上の研究開発エンジニアを擁し、市場の知見、参入戦略、サービス設計を提供して通信オペレーターがビデオ・バリューチェーンの商機をつかむことを支援している。ファーウェイはこれまでに50以上のデジタルホームの商用展開を実行し、2600万人の利用者がいる。これはLTE中継のための上位5つの試験サイトであり、3万以上の中小企業(SME)にビデオサービスを提供している。

IBC 2014は9月11日から16日まで、オランダのアムステルダムで開催されている。ファーウェイのブースはAmsterdam RAI Exhibition & Convention Centreのホール5、No. B17にある。

▽ファーウェイ(Huawei)について

ファーウェイはコミュニケーションを通じて生活を豊かにするというビジョンを掲げる情報通信技術(ICT)ソリューションの世界的に有力なプロバイダーである。ファーウェイは顧客中心のイノベーションへの注力と強力なパートナーシップを通じて、通信会社・企業のネットワーク、デバイス、クラウドコンピューティングでエンドツーエンドの優位性を確立した。ファーウェイは世界中で15万人を雇用し、通信オペレーター、企業、消費者の最大価値を生み出すことにコミットしている。同社の革新的なICTソリューション、製品、サービスは世界170カ国以上に展開されており、世界人口の3分の1以上にサービスを提供している。ファーウェイは1987年に創設され、同社職員が完全保有する株式非上場企業である。

詳細はファーウェイのウェブサイトwww.huawei.comを参照するか、以下でフォローを。

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ソース:Huawei Technologies Co., Ltd.

Huawei Showcases Innovative Video Business Solutions at IBC 2014, Helping Operators Capitalize on Video Traffic Growth

PR57858

AMSTERDAM, Sept. 12, 2014 /PRN=KYODO JBN/ --

    Huawei today showcased its innovative video business solutions and shared

its vision for a dynamic video ecosystem at IBC 2014 in Amsterdam. Huawei

believes that the growing demand for video traffic will be a key driver of

telecom business growth, and that operators should embrace an innovative video

business ecosystem to capitalize on the video traffic growth, in particular the

mobile traffic growth.

    The growth of video beyond television is a rising trend in the ICT

industry, which motivates global operators to strategize their video business

to realize digital transformation and traffic monetization. Huawei envisions a

video ecosystem, where videos become integral to our lives and work and are

created everywhere. Under the trend of video and device proliferation, Huawei

has developed a Video Everywhere framework, in which Huawei sees three

categories of video traffic, including entertainment videos, communication

videos and video creation. Under the framework, Huawei has designed innovative

business models for telecom operators to provide enhanced user experience for

end users.

    "The industry is standing at a pivotal point. The video business ecosystem

we are creating now will have far reaching implications," said Jeffrey Gao,

Chief Marketing Officer of Huawei Western Europe Region. "The key question is

whether operators can embrace the trend of video everywhere to enable a better

connected world and create a brand new business model, or choose to stick with

the old business models and risk losing the battle in the new era of video

content everywhere."

    Leveraging on its extensive practical experience in ICT commercial

development and strong R&D capabilities, Huawei is committed to working as a

strategic video business partner for operators. Currently, the company has over

200 business consulting experts and more than 1,000 R&D engineers worldwide to

provide market insights, entry strategies and service designs to help operators

capture business opportunities within the video value chain. To date, Huawei

has implemented more than 50 commercial deployments for digital home, with 26

million subscribers. It has the top 5 trial sites for LTE broadcast and

provides video services to more than 30,000 small and medium enterprises (SME).

    IBC 2014 is held in Amsterdam, Netherlands from September 11 to 16, 2014.

Huawei's booth is located at No.B17, Hall 5, Amsterdam RAI Exhibition &

Convention Centre.

    About Huawei

    Huawei is a leading global information and communications technology (ICT)

solutions provider with the vision to enrich life through communication. Driven

by customer-centric innovation and open partnerships, Huawei has established an

end-to-end ICT solutions portfolio that gives customers competitive advantages

in telecom and enterprise networks, devices and cloud computing. Huawei's

150,000 employees worldwide are committed to creating maximum value for telecom

operators, enterprises and consumers. Our innovative ICT solutions, products

and services have been deployed in over 170 countries and regions, serving more

than one third of the world's population. Founded in 1987, Huawei is a private

company fully owned by its employees.

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    SOURCE: Huawei Technologies Co., Ltd.

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