8月のBMWグループ販売は引き続き成長
8月のBMWグループ販売は引き続き成長
AsiaNet 57802
共同 JBN 0959 (2014.9.10)
【ミュンヘン2014年9月10日PRN=共同JBN】
*8月の世界販売台数は前年同月比4.5%増の14万5902台
*1-8月の世界販売台数は前年同期比6.7%増の133万77台
BMWグループは8月、過去最高となる14万5902台(前年同月比4.5%増)を全世界で販売した(前年同月の販売台数は13万9650台)。1-8月の販売台数もまた、BMW、MINI、ロールス・ロイスを合わせ総計133万77台と過去最高を記録、2013年の同期(124万6502台)に比べ6.7%増となった。
(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20140910/705333 )
BMW AGの取締役会メンバーで、セールス・マーケティング担当のイアン・ロバートソン氏は10日ミュンヘンで「当社の世界販売は8月も増加傾向を維持し、引き続き成長している。いくつかの市場で外的要因が影響をおよぼし続けているが、ことしの3大販売地域ではかつてないほどの台数を納車しており、2014年に200万台を突破するという目標を達成できるとの確信に変わりない」と語った。
8月のBMWブランドの世界販売は、前年同月比6.2%増の12万6152台(前年11万8744台)。1-8月の世界販売は前年同期比9.5%増の115万1904台(前年同期105万1567台)。
成長は以下のように多くのセグメントに広がっている。1-8月には30万5613台の3シリーズが顧客に納車された。前年同期(29万1110台)に比べて5.0%の増加。2013年に発売が開始された新型BMW 4シリーズは今年、全世界で6万7375台が納車された。BMW 5シリーズは1-8月に前年同期比5.4%増の25万924台(前年同期23万8016台)が納車された。BMW Xファミリーの販売は、BMW X3がこれまでに前年同期比3.8%増の10万3876台(前年10万37台)が納車され引き続き伸びている。新型のBMW X4は7月に発売が開始され、すでに3640台納車された。またBMW X5の販売はことし1-8月に前年同期比33.1%と急上昇し9万633台を納車した(前年同期6万8087台)。BMW i3は1-8月に8401台納車された。
MINIブランドの8月の販売は減少し、世界の顧客に1万9504台納車されたが前年同月比5.6%減となった(前年同月2万654台)。1-8月のMINIブランド販売はMINI Hatchのモデルチェンジが影響して前年同期比9.0%減の17万5658台(前年19万2968台)。
BMWグループは、全主要3大販売地域でことし1-8月期の販売増を記録した。
アジアにおける8月の販売は5.4%増の5万1243台(前年同月4万8621台)で、同地域での1-8月のBMW、MINIの納車台数は総計42万4837台となり前年同期比15.6%増(前年同期36万7442台)となった。中国本土での販売は1-8月に19.9%増と大幅に伸び29万8752台(前年同期24万9160台)となった。同期間の韓国における販売は前年同期比14.3%増の2万9562台(前年同期2万5863台)。
米州での販売もまた前年に比べ増加し、8月には前年同月比5.0%増の3万9537台を納車(前年同月3万7672台)した。1-8月の販売は前年同期比3.8%増の29万9195台(前年同期28万8189台)。同期間のBMW、MINIの米国での販売は総計24万5974台で前年同期の23万3326台に比べ5.4%増。メキシコでの販売は堅調に伸びて前年同期比6.3%増の9278台(前年同期8725台)。
8月の欧州におけるBMWグループの販売は前年同月比2.7%増加し、BMW、MINI車総計4万9534台を同地域の顧客の納車した(前年同月4万8219台)。1-8月の欧州販売は、前年同期比2.8%増の56万3246台(前年同期54万8121台)。欧州のほぼ全市場で1-8月の販売が増加した。スペインでは前年同期比10.4%の大幅な伸びを示し,同期間に総計2万5321台が顧客に納車された(前年同期2万2932台)。スカンジナビアでは同11.5%上昇し、2万7275台(前年同期2万4462台)を販売した。
1-8月のBMWモトラッド(二輪部門)によるモーターサイクルおよびマキシ・スクーターの販売は、前年同期比7.6%増の9万226台(前年同期8万3890台)。8月のモーターサイクル、スクーターの販売は前年同月比1.6%減の7587台(前年同月7708台)。
▽BMWグループの2014年8月および1-8月の販売概要
2014年8月 前年同月比 2014年1-8月 前年同期比
BMWグループ
自動車計 145,902 +4.5% 1,330,077 +6.7%
BMW 126,152 +6.2% 1,151,904 +9.5%
MINI 19,504 -5.6% 175,658 -9.0%
BMWモトラッド(二輪) 7,587 -1.6% 90,226 +7.6%
▽BMWグループ
BMWグループはBMW、MINI、ロールス・ロイスの3ブランドを持つ世界的な自動車とモーターサイクルの大手プレミアム・メーカーで、プレミアムな金融・モビリティーサービスも提供している。BMWグループはグローバル企業として世界14カ国に29の生産・組立工場を保有し、140カ国以上に販売ネットワークを展開している。
2013年にBMWグループは約196万3000台の自動車と11万5215台のモーターサイクルを世界で販売した。2013会計年度の売上高は760億6000万ユーロ、税引き前利益は79億1000万ユーロ。2013年12月31日現在、BMWグループの従業員数は世界で11万351人。
BMWグループの成功は、常に長期的な構想と責任ある行動よって築き上げられてきた。同社は戦略の不可欠な要素として、バリューチェーン全体における環境、社会両面の持続可能性、製品に対する総合的な責任、資源節約の方針を掲げている。
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ソース:BMW Group
BMW Group Sales Continue to Grow in August
PR57802
MUNICH, Sep. 10 /PRN=KYODO JBN/ --
- 145,902 vehicles sold worldwide in August, up 4.5%
- Year-to-date sales total 1,330,077, rise of 6.7%
The BMW Group saw its most successful August ever, with 145,902 vehicles
delivered to customers around the world (prev. yr. 139,650 / +4.5%). Sales for
the first eight months of the year are also higher than in any previous year
with a total of 1,330,077 BMW, MINI and Rolls-Royce vehicles sold, an increase
of 6,7% over the same period in 2013 (prev. yr. 1,246,502).
(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20140910/705333 )
"Our worldwide sales continue to grow, with August maintaining the upward
trend," said Ian Robertson, Member of the Board of Management of BMW AG, Sales
and Marketing BMW, in Munich today. "Whilst external factors continue to
influence some markets, all three major sales regions are delivering more
vehicles than ever before this year and we remain confident that we will hit
our target of breaking the 2 million mark in 2014."
In August, worldwide sales of BMW brand vehicles increased by 6.2%, with a
total of 126,152 vehicles delivered to customers (prev. yr. 118,744).
Year-to-date sales climbed 9.5%, totaling 1,151,904 units for the first eight
months of the year (prev. yr. 1,051,567).
Growth is spread across many segments: In the year-to-date, 305,612 3
Series vehicles have been delivered to customers, an increase of 5.0% on the
same period last year (291,110). Sales of the new BMW 4 Series, which was
launched in 2013, total 67,375 units delivered to customers worldwide this
year. BMW 5 Series sales grew 5.4% in the first eight months of the year, with
a total of 250,924 delivered to customers (prev. yr. 238,016). Sales of the BMW
X family continue to rise with deliveries of the BMW X3 increasing 3.8% to
103,876 so far this year (prev. yr. 100,037). The new BMW X4, which has been on
sale since July, has been delivered to 3,640 customers already and the BMW X5
saw sales soar 33.1% to 90,633 units in the first eight months of the year
(prev. yr. 68,087).Deliveries of the BMW i3 for the year-to-date total 8,401.
Sales of MINI brand vehicles decreased in August, with a total of 19,504
delivered to customers worldwide (prev. yr. 20,654 / -5.6%). Sales for the
year-to-date, which have been affected by the MINI Hatch model-change, are down
9.0% on the same period last year (175,658 / prev. yr. 192,968).
All three major sales regions saw an increase in deliveries for the BMW
Group in the first eight months of the year.
Sales in Asia rose 5.4% in August (51,243 / prev. yr. 48,621) and a total
of 424,837 BMW and MINI vehicles have been delivered to customers in the region
in the first eight months of the year, an increase of 15.6% on the same period
last year (367,442). Sales in Mainland China continue to demonstrate
significant growth, climbing 19.9% in the year-to-date (298,752 / prev. yr.
249,160). In the same period, sales in South Korea rose to 29,562, up 14.3% on
last year (25,863).
Sales in the Americas are also up on last year, with a total of 39,537
vehicles delivered in August (prev. yr. 37,672 / +5.0%). Sales in the region
for the first eight months of the year have risen 3.8% to 299,195 units (prev.
yr. 288,189). In the USA, deliveries of BMW and MINI vehicles totalled 245,974
in the year-to-date, an increase of 5.4% on the same period last year
(233,326). Sales in Mexico this year show solid growth of 6.3% (9,278 / prev.
yr. 8,725).
BMW Group sales in Europe in August increased 2,7% with a total of 49,534
BMW and MINI vehicles delivered to customers in the region (prev. yr. 48,219).
In the period January through August, European sales have risen 2.8% (563,246 /
prev. yr. 548,121). Almost all markets in the region posted a growth in sales
for the year-to-date; strong growth was achieved in Spain, where a total of
25,321 vehicles were delivered to customers (prev. yr. 22,932 / +10.4%) and in
Scandinavia, where sales rose 11.5% to 27,275 (prev. yr. 24,462).
BMW Motorrad increased sales by 7.6% to 90,226 (prev. yr. 83,890)
motorcycles and maxi-scooters since the start of the year. In August, 7,587
vehicles were sold (prev. yr. 7,708 / -1.6%).
BMW Group sales in/up to August 2014 at a glance
In August Comp. to Up to/incl. Comp. to
2014 previous year August 2014 previous year
BMW Group
Automobiles 145,902 +4.5% 1,330,077 +6.7%
BMW 126,152 +6.2% 1,151,904 +9.5%
MINI 19,504 -5.6% 175,658 -9.0%
BMW Motorrad 7,587 -1.6% 90,226 +7.6%
The BMW Group
With its three brands BMW, MINI and Rolls-Royce, the BMW Group is the
world's leading premium manufacturer of automobiles and motorcycles and also
provides premium financial and mobility services. As a global company, the BMW
Group operates 29 production and assembly facilities in 14 countries and has a
global sales network in more than 140 countries.
In 2013, the BMW Group sold approximately 1.963 million cars and 115,215
motorcycles worldwide. The profit before tax for the financial year 2013 was
EUR 7.91 billion on revenues amounting to approximately EUR 76.06 billion. As
of 31 December 2013, the BMW Group had a workforce of 110,351 employees.
The success of the BMW Group has always been based on long-term thinking
and responsible action. The company has therefore established ecological and
social sustainability throughout the value chain, comprehensive product
responsibility and a clear commitment to conserving resources as an integral
part of its strategy.
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SOURCE: BMW Group
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