自動車業界リーダーが方向性を示す 2014年CCEで最新ニュースを公表

コネクティッド・カー・エキスポ

自動車業界リーダーが方向性を示す 2014年CCEで最新ニュースを公表

AsiaNet 57793

共同 JBN 0953 (2014.9.10)

【ロサンゼルス2014年9月9日PRN=共同JBN】

*プレゼンテーションを行う専門家が80人

*20の会議トピックと幹部インタビュー

*多数の記者会見

*5万平方フィートの展示会場

*11月20日にコネクティッド・シティー・サミット(Connected City Summit)を初開催

*Ford Connected Car/Connected City App Pursuitの優勝者選出

自動車およびテクノロジー関連企業のリーダーが集う権威ある自動車業会の会合であるコネクティッド・カー・エキスポ(Connected Car Expo(登録商標)、http://connectedcarexpo.com/ )(CCE)は9日、将来の輸送手段を規定し、その方向性を示すことに一役買うニュースと講演者の顔ぶれを発表した。

アウディ(http://www.audiusa.com/ )、ヒュンダイ(https://www.hyundaiusa.com/ )、ボルボ(http://www.volvocars.com/us/pages/default.aspx )、KPMG(http://www.kpmg.com/ )、その他の展示参加社が最新ニュースを発表し、ロサンゼルス・オートショー(http://laautoshow.com/ )のプレス&トレードデー(Press & Trade Day)に併せて専門家がプレゼンテーションを行う。

コネクティッド・カー・エキスポ(Connected Car Expo)で、アウディとNVIDIAは最新の消費家電製品の技術革新に伴う自動車の開発サイクルを紹介することによって、自動車のイノベーションとインフォテインメントが進歩していることを実演する。両社はNVIDIAを装備したアウディの次世代モジュラー・インフォテインメント・プラットフォーム(MIB)がもたらす成果についても展示する。

ヒュンダイはCCEブースで安全性、直感性、簡便さに関する同社の内装デザインの考え方を紹介する。同社幹部はGenesis Intelligent Assistant、Blue Link 3.0アプリ、Assurance Car Care車載アプリ、Android Auto、Apple CarPlayを実演する。ヒュンダイはCarPlayとAndroid Autoを市場に提供する最初のメーカーになると考えている。

ボルボの「Drive Me」自動運転車はCCEショーで北米初公開され、同社幹部が自動車の進歩した自動運転技術について説明する。ボルボは同社自動車がレーン自動追随、スピード調整、合流能力があることを展示する。

CCEのコネクティッド・カー分野で最新技術を展示するその他の企業は以下の通り。

*Al & Ed's Autosound(http://www.al-eds.com/ )-同社のDrive SafetyはMobileye(http://www.mobileye.com/ )を含む企業の最新のアフターマーケット製品を展示し、中古車市場が最新の安全・インフォテインメント技術を装備することによって機能をアップグレードできることを実証する。

*App Annie(http://www.appannie.com/ )-自動車空間へのモバイル搭載によって実現できる企業向けのアプリ分析、市場データ、ビジネス上の洞察、競合他社の情報を展示する。

*コンチネンタル(https://www.conti-online.com/generator/www/start/com/en/index_en.html )-クラウドとビッグデータ分析を活用するコネクティッド・カー・ソリューションを実演する。CCEでContinentalは(シスコとPravalaとともに)クラウドベースの脅威からの防御、マルチレイヤー・ファイアウォール、高度なコネクション管理、チャンネルとソース間のシームレス切り替え、デバイスに接続/ブリッジしている際の高速スピードと迅速な接続を実演する。

*ガーミン(http://www.garmin.com/en-US )-同社の極めてスケーラブルな自動車メーカー向けナビゲーション中核技術であるGeminiを紹介する。Geminiは地図・ソフトウエアの無線アップデートをサポートする迅速で直感的な機能満載のインダッシュナビ体験を提供する。Garminはドライバーの注意を道路に集中することを支援するために設計された同社の双方向注意喚起コンセプトも紹介する。

*Hertz NeverLost(https://www.hertz.com/rentacar/reservation/ )-同社の次世代車載ナビゲーション・システムと、NeverLostが最近発表したCompanionアプリと直接同期できる能力を展示する。

*Lochbridge(http://www.lochbridge.com/ )-開発者および自動車メーカーが車載イノベーションを推進することが可能となる「自動車グレード・アプリ・ファクトリー」の要素を中心に展示する。Lochbridgeは最新の文脈を読み適応させる機能を備える同社の次世代LAYRインフォテインメント・コンセプトも紹介する。

*OnStar(https://www.onstar.com/web/portal/home?g=1 )-4G LTE接続性を備える同社の最新世代テレマティックスを紹介する。これは2014年までに30以上のビュイック、キャデラック、シボレー、GMC車両に統合WiFiホットスポットとその他の強化をもたらす。

*ベライゾン(http://www.verizonenterprise.com/ )-ドライビングとオーナーシップ体験を強化する自動車専用・ドライビング中心のソリューションを備えるテレマティックス。

ロサンゼルス・オートショーとCCEのリサ・カッツ社長は「ロサンゼルスは自動車技術とモビリティーの最先端をいき、そこで開催されるコネクティッド・カー・エキスポは自動車メーカーが最新の車両技術を発表する最適な場所になっている。プレス&トレード・デーの展示会場で刺激にあふれた議論が展開され、本当に優れた自動車が公開されることを期待している」と語った。

フォードは同社のConnected Car-Connected City App Pursuitファイナリストを発表し、CCEでの存在感を示すことになる。ファイナリストはCTIAのSuper Mobility Week期間中のコネクティッド・カー・エキスポでHackathonとApp Pursuitの第1段階に参加し、革新的なアプリ開発のためにフォードの自動車が生成したデータとロサンゼルス市から提供を受けたデータを利用した。ファイナリストはロサンゼルス・オートショーのCCEでアプリを公開し、2015年国際家電ショー(2015 International Consumer Electronics Show)でフォードによる特別発表を含む賞品パッケージを獲得するチャンスを競い合う。

CCEのパネルディスカッションでは、出席者が自動車のサイバーセキュリティー、消費者訴訟、デバイス接続性などを含む幅広いテーマでコネクティッド・カーの将来を分析する。議論をリードするのは、国際的に有名なフューチャリストでビジネス・ストラテジストのピーター・シュウォルツ氏; Christy Groupの社長兼最高経営責任者(CEO)で元国防総省サイバー犯罪センターのFutures Exploration 責任者のジム・クリスティー氏;ゼネラルモーターズの最高インフォテインメント責任者(Chief Infotainment Officer)のフィル・エイブラム氏;南カリフォルニア大学映画芸術学部のInteractive Media Division and Associate Dean of Researchの教授で創設チェアであるスコット・フィッシャー氏である。パネルの議題および講演者の全リストはウェブサイトhttp://connectedcarexpo.com/schedule/ を参照。

ショー主催者は記者会見、専門家によるプレゼンテーション、昨年に比べ2倍の展示スペースに加え、11月20日にコネクティッド・シティー・サミット( http://laautoshow.com/connected-city-summit/ )も開催する。この新規イベントは自動車、テクノロジー、政府部門のリーダーを集め、インフラストラクチャー、サイバーセキュリティー、都市構造の進化を含む問題に対処する。

参加者限定の業界パーティーからプライベートなディナーパーティーまでCCE独自の交流イベントは出席した専門家、展示参加社とCCEの最も魅力的で見識ある出席者とをつなぐことを目的としている。ことしの交流イベントはAT&T Drive、Auto Alliance、Elektrobit、Global Automakers、KPMG、Lixar、OnStar、QNXのクリエーティビティーとサポートを受けて実現する。それぞれのイベントへの出席予約を望む参加者は、Premium Pass(3日間開催されるCCE交流イベントと教育プログラムすべてへの出席を含む)をウェブサイトhttp://registration.experientevent.com/ShowLAS141/ で登録することが推奨される。

11月18日、すべての記者会見はCCE会場で行われる。ロサンゼルス・オートショーのプレス&トレードデー登録ジャーナリストだけでなく、登録済みのCCE参加者すべてが参加可能。South Hall LobbyにあるCCE展示エリアだけが11月18日にオープンし、その他のホールは11月19、20の両日オープンする。

CCEおよびロサンゼルス・オートショーのプレス&トレードデーはウェブサイトhttp://registration.experientevent.com/ShowLAS141/ で参加登録できる。

CCE、ロサンゼルス・オートショー、コネクティッド・シティー・サミットに関する詳細は以下のウェブサイトを参照。

http://connectedcarexpo.com/

http://laautoshow.com/

http://laautoshow.com/connected-city-summit/

▽ロサンゼルス・オートショーおよびコネクティッド・カー・エキスポについて

ロサンゼルス・オートショー(Los Angeles Auto Show)は1907年に始まり、毎シーズン最初の主要な北米自動車ショーである。2014年LAオートショー(LA Auto show、登録商標)は11月18-20日にプレスデーが開かれ、11月21日から30日まで一般公開される。第2回コネクティッド・カー・エキスポ(Connected Car Expo、CCE)は、コネクティッド・カー産業の発展を強化し関係構築を育成する努力の中で、参加者がコネクティッド・カーの未来を打ち立てる主要プレーヤーとトップメディアにアクセスできるように自動車、技術専門家を結び付けるものである。CCEは11月18日に開会、LAオートショー・プレスデーと併せて続けられる。LAオートショーはロサンゼルス大都市圏(Greater L.A.)、New Car Dealer Associationの後援を得て、ANSA Productionsが運営している。

LAオートショーの最新ニュース、情報は以下を参照。

Twitter:http://twitter.com/LAAutoShow

Facebook:http://facebook.com/LosAngelesAutoShow

アラート情報の登録はwww.LAAutoShow.com へ。

CCEに関する詳しい情報はhttp://connectedcarexpo.com/ へ。

▽報道関係問い合わせ先

Breanna Buhr/Sanaz Marbley

JMPR Public Relations, Inc.

+1-818-992-4353

bburh@jmprpublicrelations.com

smarbley@jmprpublicrelations.com

ソース:Connected Car Expo

Automotive and Technology Leaders Define the New Auto Industry and Break News at 2014 Connected Car Expo Nov. 18 - 20

PR57793

LOS ANGELES, Sept. 9, 2014 /PRN=KYODO JBN/ --

    - 80 presenting experts

    - 20 conference topics and executive interviews

    - Multiple news conferences

    - 50,000 square feet of exhibits

    - New Connected City Summit on Nov. 20

    - Ford Connected Car/Connected City App Pursuit Winner selected

Connected Car Expo(R) (http://connectedcarexpo.com/ )(CCE), the auto industry's

authoritative gathering of automotive and technology leaders, announced today

its line up of news and speakers that are helping define and shape the future

of transportation.

Breaking news from Audi (http://www.audiusa.com/ ), Hyundai

(https://www.hyundaiusa.com/), Volvo

(http://www.volvocars.com/us/pages/default.aspx ), KPMG (http://www.kpmg.com/ )

and several other exhibitors will highlight a full day of expert presentations

in conjunction with Los Angeles Auto Show's (http://laautoshow.com/ ) Press &

Trade Days.

At the Connected Car Expo, Audi and NVIDIA will demonstrate how automotive

innovation and infotainment are accelerating by bringing the development cycles

of cars in line with the latest consumer electronic breakthroughs.  Both

companies will also preview what's to come with the next generation of Audi's

modular infotainment platform (MIB), powered by NVIDIA.

Hyundai will showcase its core interior design principles of safety,

intuitiveness and simplicity inside its CCE booth.  Executives will demonstrate

the Genesis Intelligent Assistant, Blue Link 3.0 app, Assurance Car Care

in-vehicle app, Android Auto and Apple CarPlay.  Hyundai expects to be one of

the first manufacturers to bring CarPlay and Android Auto to market.

Volvo's "Drive Me" autonomous vehicle will also make its North American debut

on the CCE show floor, with executives discussing the car's progressive

autopilot technology.  Volvo will showcase the car's autonomous lane following,

speed adaption and merging traffic capabilities.

Other exhibitors presenting their latest advancements in the connected car

space at CCE include (among others):

    -- Al & Ed's Autosound (http://www.al-eds.com/ ) - its Drive Safe exhibit

       will demonstrate the latest aftermarket products from companies,   

       including Mobileye (http://www.mobileye.com/ ), that enable the used

       vehicle market to upgrade with the latest safety and infotainment

       technology

    -- App Annie (http://www.appannie.com/ ) - showcasing app analytics,

       market data, business insights and competitive intelligence for

       companies with a mobile presence in the automotive space

    -- Continental

      (https://www.conti-online.com/generator/www/start/com/en/index_en.html )

       - demonstrating its connected car solutions that leverage the cloud and

       big data analytics.  At CCE, Continental (together with Cisco and

       Pravala) will demonstrate its cloud based threat protection, multi

       layered firewalls, advanced connection management, seamless switching

       between channels and sources, and higher speeds and faster connections

       when connecting / bridging to devices

    -- Garmin (http://www.garmin.com/en-US ) - introducing Gemini, its highly

       scalable navigation core for automakers that provides a faster, more

       intuitive and feature-rich in-dash navigation experience that supports

       over-the-air map and software updates; Garmin is also featuring its

       interactive heads-up concept designed to help keep driver attention on

       the road

    -- Hertz NeverLost (https://www.hertz.com/rentacar/reservation/ ) -

       showcasing its next generation in-vehicle navigation system and its

       ability to sync directly with NeverLost's recently launched Companion

       app

    -- Lochbridge (http://www.lochbridge.com/ ) - highlighting elements of the

       "automotive-grade app factory" that will enable developers and

       automakers to drive in-vehicle innovation; Lochbridge is also

       introducing the next evolution of its LAYR infotainment concept

       featuring new contextual and adaptive features

     -- OnStar (https://www.onstar.com/web/portal/home?g=1 ) - demonstrating

       its newest generation of telematics with 4G LTE connectivity, which

       will bring integrated Wi-Fi hotspots and other enhancements to more

       than 30 Buick, Cadillac, Chevrolet and GMC vehicles by the end of 2014;

       OnStar will also be illustrating the possibilities of a vehicle with an

       embedded high-speed data connection

    -- Verizon (http://www.verizonenterprise.com/ ) Telematics - featuring

       vehicle-centric and driver-centric solutions to enhance the driving and

       ownership experience

"Los Angeles is on the cutting-edge of automotive technology and mobility,

making the Connected Car Expo the ideal place for automakers to reveal their

latest vehicle technology," said LA Auto Show and CCE President, Lisa Kaz.

"We're looking forward to the exciting discussions and seeing some significant

vehicle unveilings on the Show floor during Press & Trade Days."

Ford will have an important presence at CCE, featuring the company's Connected

Car-Connected City App Pursuit finalists. These finalists participated in the

first phase of the Hackathon and App Pursuit at the Connected Car Expo during

CTIA's Super Mobility Week and used data generated by Ford vehicles and from

the City of Los Angeles to create innovative apps.  The finalists will display

their apps at the CCE at the LA Auto Show and compete for a chance to win a

prize package including a feature announcement with Ford on stage at the 2015

International Consumer Electronics Show.

CCE's panels and discussions will examine the future of the connected car

across a broad range of subjects, including automotive cybersecurity, consumer

appeal, device connectivity and more. Leading these discussions will be

industry luminaries such as Peter Schwartz, internationally-renowned futurist

and business strategist; Jim Christy, President and CEO of the Christy Group

and former Director of Futures Exploration for the Department of Defense Cyber

Crime Center; Phil Abram, Chief Infotainment Officer for General Motors and

Scott Fischer, a professor and founding Chair of the Interactive Media Division

and Associate Dean of Research at the University of Southern California's

School of Cinematic Arts.  For a full list of panel topics and speakers please

visit ConnectedCarExpo.com/schedule (http://connectedcarexpo.com/schedule/ ).

In addition to the press conferences, expert presentations and double the

exhibit space from the previous year, show organizers are introducing the

Connected City Summit (http://laautoshow.com/connected-city-summit/ ) on Nov.

20.  The new event will assemble leaders in the automotive, technology and

government sectors to address issues including infrastructure, cyber security

and urban architecture evolution.

Ranging from exclusive industry parties to private dining experiences, CCE's

signature networking events are designed to connect featured experts and

exhibitors with CCE's most engaging and discerning attendees.  This year's

networking events are made possible with the creativity and support of AT&T

Drive, Auto Alliance, Elektrobit, Global Automakers, KPMG, Lixar, OnStar and

QNX. Attendees interested in reserving a spot at every event are encouraged to

register here (http://registration.experientevent.com/ShowLAS141/ ) for the

Premium Pass (includes access to all three days of CCE networking events and

educational programming).

On Nov. 18, all press conferences will be held on the floor of CCE.  All

registered CCE attendees as well as journalists registered for the LA Auto Show

Press & Trade Days are welcome to attend.  Only the CCE exhibit areas (located

in South Hall Lobby) will be open on Nov. 18 and the remaining halls will open

on Nov. 19 and 20.

To register for CCE and LA Auto Show Press & Trade Days, please visit:

http://registration.experientevent.com/ShowLAS141/.

For additional information on CCE, LA Auto Show and Connected City Summit

please visit: http://connectedcarexpo.com/,  http://laautoshow.com/ and

http://laautoshow.com/connected-city-summit/ .

About the Los Angeles Auto Show and Connected Car Expo

Founded in 1907, the Los Angeles Auto Show is the first major North American

auto show of the season each year.  Press Days for the 2014 LA Auto Show(R)

will be held on Nov. 18 - 20. The show will be open to the public Nov. 21 -

Nov. 30. The second annual Connected Car Expo (CCE) will unite automotive and

technology professionals in an effort to increase development and foster

relationship-building in the connected car industry, providing attendees with

access to the key players and top media constructing the future of the

connected car. CCE will start on Nov. 18, and continue in conjunction with the

2014 LA Auto Show Press Days.  The LA Auto Show is endorsed by the Greater L.A.

New Car Dealer Association and is operated by ANSA Productions. To receive the

latest show news and information, follow LA Auto Show on Twitter at

https://twitter.com/LAAutoShow or via Facebook at

https://www.facebook.com/LosAngelesAutoShow and sign up for alerts at

http://www.LAAutoShow.com. For more information on CCE please visit:

http://connectedcarexpo.com/

Media Contacts:

Breanna Buhr/Sanaz Marbley

JMPR Public Relations

+1-818-992-4353

bbuhr@jmprpublicrelations.com

smarbley@jmprpublicrelations.com

SOURCE: Connected Car Expo

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

SNSでも最新のプレスリリース情報をいち早く配信中