◎サーファー王者ケリー・スレーターが新ブランド「Outerknown」立ち上げ

Outerknown

◎サーファー王者ケリー・スレーターが新ブランド「Outerknown」立ち上げ

AsiaNet 57800

共同 JBN 0955  (2014.9.9)

【カルバーシティ(米カリフォルニア州)2014年9月8日PRN=共同JBN】

*共同創業者兼クリエーティブディレクターのジョン・ムーアがデザインするメンズおよびレディース既製服も製品ライン

11度も世界チャンピオンになったプロサーファーのケリー・スレーターが新既製服ブランドを「Outerknown」と名付けたと発表した。メンズおよびレディースのコレクションは2015年秋に発売される。

Photo - http://photos.prnewswire.com/prnh/20140907/143698

Photo - http://photos.prnewswire.com/prnh/20140907/143697

スレーターは新製品の始動について「われわれはスタイル、持続可能性、トラベルの関係を探求するブランドに向かってたゆまぬ努力を重ねている。それは、すべてのもの、関わる人々全員にプラス効果をもたらすよう努めることを意識した、時代を超える機能的デザインを備えている。われわれは地球市民として、より良い製品を生み出し、その消費がほかに及ぼす影響を理解しなければならない。わたしはよく旅をして、われわれが住む多文化世界を観察している。Outerknownはわたしの旅に関わり、わたしが信じる価値を意味するブランドだ」と語った。

スレーターは製品・販売担当クリエーティブディレクターに共同創業者のジョン・ムーアを据えるなど一流チームを編成した。ムーアは過去にもスレーターと協力したことがあり、最近はファッション誌GQの2014年最優秀メンズウエア・デザイナーのひとりに選ばれた。スレーターはまた、Outerknownの持続責任を共有するアパレル、アクセサリーのグローバルリーダー、ケリンググループ(Kering Group)と戦略的な提携関係を結んでいる。ケリングはグッチ、バレンシアガ、プーマを含む大手高級、スポーツ・ライフスタイルブランドのポートフォリオを監修している。

ムーアはOuterknownのデザイン意図について「われわれは有効期限のない製品をつくりたかった。われわれはファッション、人々、環境に敬意を払っている。顧客は仕事や休暇の旅行であらゆる機会をとらえ、サーフィンやハイキング、ほかのアウトドアスポーツをするために自然の中に出ていく。サーフウエアブランド、デザイナーブランド、テクニカルブランドはあるが、これら3つを合わせた過渡期のブランドに対する消費者ニーズが高まってきたことが分かっている。Outerknownはスポーツ、高級市場間の隙間に取り組むことにしており、品質と責任ある行動への投資が地位を高めるのは間違いない」と語った。

Outerknownのウェブサイト(www.outerknown.com )、Instagram feed(@outerknown )は本日スタートし、スレーターとブランドの進行中のニュース、アップデート、コンテンツがアップされる。

ソース:Outerknown

▽問い合わせ先

Serious Business

krista@seriousbusinesspr.com

zoe@seriousbusinesspr.com

Tel: +1.646.559.2248

World Champion Surfer Kelly Slater Announces New Lifestyle Brand "Outerknown" to Launch Fall 2015

PR57800

CULVER CITY, California, Sept. 8, 2014 /PRN=KYODO JBN/ --

Line to include Men's and Women's Ready-to-Wear Designed by Co-Founder and

Creative Director John Moore

Eleven-time world champion surfer Kelly Slater has announced the name of his

new ready-to-wear brand, Outerknown. Product will hit stores next Fall, 2015,

with collections for both men and women.

Photo - http://photos.prnewswire.com/prnh/20140907/143698

Photo - http://photos.prnewswire.com/prnh/20140907/143697

  

About the upcoming launch of his line, Slater said: "We are tirelessly working

on a brand that explores the relationship between style, sustainability and

travel - timeless and functional design with a consciousness that will strive

to have a positive effect on everything, and everyone it interacts with.  As

global citizens, we have an obligation to build better products and understand

the way our consumption impacts others.  I am constantly traveling and

observing the multi-cultural world we live in, and Outerknown is a brand that

references my travels, and stands for the values I believe in."

Slater has put together a world-class team that includes co-founder John Moore

as Creative Director overseeing product and marketing.  Moore has collaborated

with Slater in the past, and was recently named as one of GQ's best new

menswear designers of the year for 2014. Slater has also signed a strategic

partnership with the Kering Group, a world leader in apparel and accessories

that shares Outerknown's commitment to sustainability. Kering oversees a

portfolio of leading Luxury, Sport & Lifestyle brands, including Gucci,

Balenciaga and PUMA.

"We want to create product without an expiration date," said Moore of

Outerknown's design ethos.  "We have a high regard for fashion, people and the

environment. Our consumer travels for work and for pleasure and takes every

opportunity to get out into nature, whether it's surfing, hiking, or any other

outdoor pursuit. There are surf wear brands, designer brands and technical

brands, but we've seen the consumer's need emerge for a transitional brand that

brings together all three. Outerknown addresses this void in the marketplace

between sports and luxury, and our investment in quality and responsible

practices will warrant this elevated positioning."

Outerknown's website (www.outerknown.com) and Instagram feed (@outerknown) go

live today and will provide ongoing news, updates and content from Slater and

the brand.

SOURCE: Outerknown

CONTACT: Serious Business, krista@seriousbusinesspr.com,

zoe@seriousbusinesspr.com, Tel: +1.646.559.2248

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