2014年9月5日

McLaren Asia Pacific

◎マクラーレンがシルクロードでEpic McLaren試乗会に40人を招待

◎マクラーレンがシルクロードでEpic McLaren試乗会に40人を招待

AsiaNet 57782
共同 JBN 0947 (2014.9.5)

【上海2014年9月5日PRN=共同JBN】
*Epic McLarenが伝説的なシルクロードで開催

初のEpic McLarenの行程は5日、最終地点の中国・敦煌まで到達した。幸運にも選ばれた40人のマクラーレン愛好者は、8月27日から9月5日まで伝統ある歴史的なシルクロードで2500キロメートル余り、大評判のスーパースポーツカーを試乗する独占的ドライブ体験の機会を与えられた。シルクロードは目を奪うような自然の魅力と歴史的遺跡で記憶に残るルートである。マクラーレンの顧客体験に明らかに重きを置いて、初開催のEpic McLarenの試乗体験は、シルクロードが今年6月にユネスコから世界文化遺産として認められて以来、スーパースポーツカーブランドが開始した初の長距離試乗会となっただけでなく、マクラーレンと輝かしいシルクロード双方のレジェンドが出会うユニークな瞬間でもあった。

マクラーレンのゲスト試乗者は10日間の自動車旅行を通じて、650Sクーペ、650sスパイダー、12Cなど現在世界で体験できる最も素晴らしいマクラーレンの性能を試し、シルクロード沿いの伝説的な物語を探索することができた。今回のキャンペーンのテーマである「When Legend Meets Legend(レジェンドがレジェンドに出会うとき)」は、シルクロード2000年の歴史とマクラーレン独自の伝説的モータースポーツ遺産の対話を明白に表している。それは古代文化と最先端テクノロジーの出会いであり、双方に共通する伝説的背景を通じて調和のとれた融合であった。

McLaren Asia Pacificのミッコ・ボルディガ地域総支配人は「中国西部のシルクロードを走るEpic McLarenの大きなアトラクションは、この素晴らしいイベントが当社顧客、マクラーレンブランド、比類ないスーパースポーツカーの間のより緊密な結びつきを構築することである。われわれはアジアがマクラーレンにとって主要な市場であり続けることにコミットしている。われわれは今後、Epic McLarenが地域のほかの伝説的遺跡にもマクラーレンのレジェンドを持ち込む計画であり、さらに多くの愛好者が世界的に有名な道路でスーパースポーツカーの興奮を体験する機会を楽しんでもらえるようにしていきたい」と語った。

Epic McLarenドライブの公式写真はウェブリンクhttp://we.tl/kXqJ4wjVcg を参照。

Media website: www.media.mclarenautomotive.com
McLaren Weibo: http://weibo.com/mclarenchina

ソース:McLaren Asia Pacific


McLaren Opens Dialogue Between Ancient Oriental Civilisation and Modern British Auto Culture

PR57782

SHANGHAI, Sept. 5, 2014 /PRN=KYODO JBN/ —

‘Epic McLaren’ launched on legendary Silk Road

The first ‘Epic McLaren’ journey came to a perfect conclusion in Dunhuang,
China on Sept 5, 2014. The exclusive driving experience from Aug 27 to Sept 5,
2014 gave 40 fortunate McLaren enthusiasts the opportunity to drive a selection
of acclaimed super sports cars over 2,500 kilometres of the legendary Silk
Road, a route now indelibly marked by stunning natural attractions and
historical relics. With a clear focus on customer experience, the inaugural
‘Epic McLaren’ drive experience was not only the first long distance test drive
event initiated by a super sports car brand since the Silk Road was recognised
as a world cultural heritage by UNESCO in June of this year – but also a unique
moment when two legends meet: McLaren and the illustrious Silk Road.

Over the 10-day journey, McLaren guests were able to experience the finest of
McLaren performance now available around the world – the 650S Coupe and Spider
and the 12C, while exploring the legendary stories alongside the Silk Road. The
theme of the campaign, ‘When Legend Meets Legend,’ clearly illustrated the
dialogue between the 2,000 years of Silk Road history and McLaren’s very own
fabled motorsport heritage. This was a collision of ancient culture and
cutting-edge technology – both harmoniously fused through their common
legendary background.

"The great attraction of ‘Epic McLaren’ on the Silk Road of Western China is
that this outstanding event builds a closer tie between our customers, the
McLaren brand, and our unrivaled super sports cars," the Regional Director of
McLaren Asia Pacific Mr. Mirko Bordiga said. "We are committed to ensuring that
Asia remains a key market for McLaren. In the future, we plan that ‘Epic
McLaren’ will bring the McLaren legend to other legendary sites around the
region, ensuring that many more of our enthusiasts enjoy the opportunity to
experience the thrills of our super sports cars on world famous roads."

Please log on the link http://we.tl/kXqJ4wjVcg for the official photos of the
‘Epic McLaren’ drive.

Media website: www.media.mclarenautomotive.com
McLaren Weibo: http://weibo.com/mclarenchina

SOURCE:  McLaren Asia Pacific